Matteus 16:27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
Tekojen? Eikö veri sitten olekaan pelastus, vaan maksuksi tulevatkin teot?
Vastaus löytyy JÄLLEEN sanasta ”SILLOIN”…hän maksaa kullekin tekojensa mukaan.
Nimittäin, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa, häneen ei toisella kuolemalla ole valtaa, koska hän on pessyt vaatteensa karitsan veressä.
Joh.ilm. 7:13-14 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: ”Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?” Ja minä sanoin hänelle: ”Herrani, sinä tiedät sen”. Ja hän sanoi minulle: ”Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Elikkä kun ihmisen poika tulee kaikessa kirkkaudessaan, kaikkine pyhinensä, niin ne pyhät olemme me, jotka olimme mukana ensimmäisessä ylösnousemuksessa. (morsian ja häävieraat) Me nautimme kuoleman koskemattomuutta ja tänne jääneet, ns. tyhmät neityet, heille maksetaan tekojensa mukaan.
Näin minä tämän käsitän tämän Matteus 16. jakeiden perusteella!
Ilmoitan vain että www.pelastussanoma.fi sivustoa koodataan uudelleen. Mitään vanhaa ei kadoteta, eikä mikään muutu muutenkaan kuin positiiviseen suntaan ja mukavammaksi käyttää. Meillä on Pääsiäisenä pelastussanoman 10-vuotisjuhlakin 😀 joten jos siihen mennessä nämä perussivustot saattaisivat olla suurin piirtein uusittu. Etusivu on jo valmis mutta työtä on aika kauheasti koska 10 vuotta koodia ei ole heti äkkiä korjattu. Pikkuhiljaa!
Kerron tämän pelkästään uskovana turvallisuusvalvojana koska uskon ja profetian kautta näen pahan tilanteen syntyvän koko maailmassa.
Samsungilla ja monella muulla on jatkuvia ongelmia tämän asian kanssa, akut räjähtelee itsestään. Uskon että pohjimmiltaan syynä voisi olla lisääntyneet WiFi verkot joissa on valtavat säteilyarvot. Me emme näe emmekä ymmärrä ihan kaikkea mitä ilmassa tapahtuu. Me vain toimimme insinöörien keksintöjen perässä ja luotamme heihin. Jumala yrittää nytkin varoittaa koko maailmaa näiden räjähtelyiden kautta mitä tuleman pitää. JA… tähän liittyy myös mm. ihonalaisen sirun vaarat, sekä eräs asia minkä Jumalan pitää poistaa maailmasta ennen Jeesuksen tuloa, nimittäin ATK tiedostot KAIKKI! Tämä saattaa kuulostaa tyhmältä mutta tuhatvuotiskaudelle ei mennä siten että maailmaan jää kovalevyille ja muille DVD tallenteille pornoa ja muuta väkivaltaa. Siinä toki menee kaikki data mitä ikinä maailman on luotu.
Kaikki tämä yllä mainitsemani asia juontuu ensimmäiseen VOI-huuto vitsausmaljaan. Ne lukevat Raamatussa siten että viides pasuuna +malja VOI huudolla ovat yksi sama asia:
Ilm.16:2 Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
Ilm. 9:1-12 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain; ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman. Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta; ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan. Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää. Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä. Ja heinäsirkat olivat sotaan varustettujen hevosten kaltaiset, ja niillä oli päässään ikäänkuin seppeleet, kullan näköiset, ja niiden kasvot olivat ikäänkuin ihmisten kasvot; ja niillä oli hiukset niinkuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat niinkuin leijonain hampaat. Ja niillä oli haarniskat ikäänkuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun. Ja niillä oli pyrstöt niinkuin skorpioneilla ja pistimet, ja pyrstöissänsä niillä oli voima vahingoittaa ihmisiä viisi kuukautta. Niillä oli kuninkaanaan syvyyden enkeli, jonka nimi hebreaksi on Abaddon ja kreikaksi Apollyon. Ensimmäinen ”voi!” on mennyt; katso, tulee vielä kaksi ”voi!” -huutoa tämän jälkeen.
Koko vitsaus koskee pedonmerkin ottaneita ja kuten huomaat, viides pasuuna tuolla Voi-huuto maljalla on kokonaisuutena ilmoitetun vitsauksen kaltainen.
Tämä koko vitsaus lähtee siitä ymmärryksestä että meille on jo sähkötekniikan alkuvuosina 1800-luvulla näytetty miten suuri aurinkomyrsky tuhoaa kaiken sähkömekaniikan. Silloin tapahtu sellainen Jumalan antaman varoituksen nimissä, mutta siihen aikaan mikään muu ei tuhoutunut kuin lennättimet. Ne jopa syttyivät palamaan.
Tällainen valtava auringon säteilymagneettinen purkaus kun tapahtuu, sitä ei kestä DVD levyjen tallenteet, eikä tietokoneen sirut, ei kovalevyt eikä mitkään mihin on sähkömagneettista vaikutusta.
Olen nähnyt että eräs venäläinen hakkeri kehitti sellaisen sähköshokki USB tikun joka hajottaa koko tietokoneen alle sekunnissa. Se tekniikka on hyvin yksinkertainen, Se kerää virtaa itseensä sen muutaman sekunnin kymmenyksen ajan ja pamauttaa sen läpi koko koneen hajottaien kaikki virtapiirit ja kondensaattorit jne. jne.
Sellainen sähkömagneettinen pulssi käy yli koko maailman ja yksikään sähkölaite ei enää ikinä toimi sen jälkeen. Kaikki kännykät räjähtelee ihmisten taskuihin ja korville, sekä ihon alle ne sinne pisteyt sirut, kun tämä ilmiö tapahtuu.
Haluaisin kyllä puhua mutten viitsi puhua mistään keinotekoisesti omassa lihassani, vaan haluaisin aina kertoa mitä henki tuo sanottavakseni. Näin minä olen toiminut kaikki kymmenen vuotta kun olen täällä kertonut erilaisia asioita ja aiheita käsitellyt.
Antakaa enteeksi koska olen vajavainen ihminen, kuten me kaikki ja en saa aikaan juttuja, tai ne tuntuvat jo liian käsitellyiltä, eikä niissä ole enää mitään lisättävää. Maailma on kauheassa kunnossa ja valtion kirkkomme vielä korostaa tätä luopumuksen tilaa. Minäkin vain odotan Herraa Jeesusta tempauksen muodossa tulevaksi ja vie minuut muiden Häntä odottavien mukana pois täältä jossa alkaa pahat ajat. Tule Herra Jeesus!
Me näemme ympärillämme kaikenlaisia uskovaisia. Kerron esimerkin jonka olen kertonut joskus ennenkin.
Istuin Helsingissä #82 paikallisbussiin Roihuvuoresta Herttoniemen metroasemalle joskus vuoden 2011 vaiheilla keskellä arkipäivän vilinää.
Bussissa istui etuviistossa somalipariskunta pienen tyttärensä kanssa sillä tavalla että saatoin katsella heitä ilman että he häiriintyvät, koska luonnollinen katselusuunta on heihin päin.
Kiinnitin huomiota tietysti siihen että nainen oli pukeutunut pään yli vievään huntuun, kuten muslimeilla on tapana mutta mies ja lapsi on normaalivaatetuksessa. Mutta tässä pariskunnassa oli jotain täysin poikkeavaa muslimipariskunnaksi, koska mies kohteli naistaan hellien ja jutellen tälle mukavia ja he nauroivat keskenään. Heillä oli kuitenkin lapsi, joten tässä ei ollut kyseessä mikään seurustelu tai vasta naimisiin mennyt pari, joten siinä mielessä asia oli poikkeuksellinen. Lapsi leikki hiljaa itsekseen välillä vanhemmille jotain iloisesti sanoen ja vaimo hymyili onnellisen näköisenä. Se ei ollut normaalimuslimiperheen kuvaus alkuunkaan. En koskaan ole nähnyt muslimiperhettä jossa nainen olisi miehensä kanssa iloinnut julkisesti tai muutenkaan.
Seurasin ihmettä ja näin heidän kasvoillaan jonkinlaisen tutun rauhan ja onnen. Mietin että miten se on mahdollista muslimiperheessä, kunnes pääsimme Herttoniemeen ja tämä somalimies kyyristyi hieman noustakseen istuimelta ylös ja hänen kaula-aukostaan lipsahti esille pieni kultainen risti.
Minä reagoin siihen että ”NIKS” Halleluja Jeesus Kristus! Ei siis enää ollutkaan niin ihmeellistä. He olivat löytäneet ilon ja autuuden.
Näillä sanoilla haluaisin meidän kiinnittävän huomiota omaan elämäämme ja kastomaan sitä sillä silmällä että luotammeko me riittävästi Jeesukseen Kristukseen jotta voimme elää ja olla kuten Hän meitä on kehottanut. Iloitsemmeko me ja tunnemmeko me pelastusvarmuuden sydämessämme ja sitä kautta autuutta, luottamusta kaikkeen eteemme tulevaan, niin koetukseen kuin haasteisiimme?
Jos ajattelemme sitä näin että jos me uskomme että Herramme Jeesus tuli ihmiseksi ja kuoli meidän puolestamme, jotta me saisimme rauhan synneistämme, niin miksi me sitten väännämme suupieliä, tai synkistelemme, etsimme valtavia hengen kokemuksia saavuttaaksemme jotain joka pönkittäisi uskoamme? Miksi me myös etsimme teoillamme takuuta sydämemme vakuudeksi että me kelpaamme? Miksi otamme tämän maallisen elämän niin vakavasti jos kerran sanassa sanotaan päin vastoin ”voi turhuuksien turhuus”.
Kun katselen videoita netistä, siellä ennen eksyksissä ollut saarnamies kertoo kuinka toinen saarnamies on eksyksissä ja hän on itse niin synkkä ettei mitään ilon häivää näy hänen kasvoillaan. Onko hän todella löytänyt vielä elämälleen oikean suunnan, vai patako nyt vaan kattilaa soimaa?
Jeesuksen seuraajan elämään kuuluu ilo ja laulu, tanssi ja sydämen onni siitä että olemme saaneet löytää kalliin veren joka puhdisti meidät synneistämme. Se on iloinen asia, eikä haudan vakava!
Huumori kuuluu myös Jeesuksen oman ominaisuuksiin. Jumala on luonut meihin huumorin ja käytti sitä Raamatussa läpensä jatkuvasti tietyissä kohdissa, vaikka tämä kuuden päivän maallinen sota onkin varsin ikävä aika ihmisen oppia löytämään takaisin Jumalan luo. Jeesuskin itki ja murehti sitä asiaa monta kertaa kun lukee sieltä niitä apostolien evankeliumeja. Mutta kun Jeesus kuoli ja nousi ylös, niin alkoi ilo… Jeesus itse kysyi Marialta ensin miksi sinä itket ja suret, sillä hauta on tyhjä? Uskomme on niin heikko että vaikka Jeesus sanoi nousevansa kolmantena päivänä ja hauta oli tyhjä kolmantena päivänä, niin ihmisen logiikka pettää meitä ajattelemaan että nyt Jeesuksen ruumis on varastettu, eikä tule mieleenkään ajatella että ”no nyt se tapahtui minkä Jeesus lupasi”. Meidän luontomme tuppaa olemaan synkistyvää sorttia ja emme osaa uskomme vähyyden vuoksi iloita voitostamme, vaan haemme uskomme pönkittäjää joka paikasta jotta se saisi ruokaa, vaikka kaikki tarvittava ravinto on meillä jo Raamatun lehdillä.
Pitää uskaltaa osata heittäytyä Jeesuksen kämmenelle vaikka me helposti teemme Ananiaan ja Safiran uskon vähyyden synnin varautumalla varmuuden vuoksi johonkin maalliseen. Kuulen monesti juuri näistä puhuttaessa käytettävän lauseita että vaikka uskomme Jumalan johdatukseen, niin me emme voi heittäytyä siihen tekemättä itse mitään, vaan meidän täytyy varautua pahimpaan. Se juuri erottaa uskon ja epäuskon. Meidän ei tarvitse todellakaan varautua pommisuojaan, hernepurkkeihin ja pakastettuihin paristoihin, vaan uskomme kautta Jeesukseen Kristukseen ja ILOITA HERRASSA!
”Sinä osoitat minulle elämän tien, sinun lähelläsi on ehtymätön ilo, sinun oikealla puolellasi ikuinen onni.” Ps. 16.9, 11
Kirjoitan tämän kuunneltuani ja katseltuani Norolammen videon (yllä) jossa hän esittää tämän saman Paavalin sanojen merkitystä erityisen ontuvasti ja valitettavan täynnä tyhjää puhuen. Hän takkuilee puheissan eikä kyennyt tuomaan mitään logiikkaa selostaessa tästä aiheesta. Se on vain sen merkki, ettei hän selitä asiaa niin kuin Paavali sen on tarkoittanut.
Aivan ensimmäiseksi meidän täytyy ymmärtää Jumalan sanan merkitys ja Jumalan kyky sanoa sanottavansa viestinä meille ymmärrettävässä muodossa JOLLA ON MERKITYSTÄ ja tässä sanomassa jonka Norolampi esittää, ei ole mitään sanomaa eikä kelvollista viestiä. Ketä kiinnostaa se seikka, ehtiikö kuolleet ensin vai ei? Mitä väliä sillä tiedolla on??? Herää kysymys!
Pitääkö Paavali meitä tyhmänä ja mikä pahinta, pidämmekö me Jumalaa niin tyhmänä ettei Hän kykene antamaan sanomalleen merkitystä sanoessaan näinkin huomattavaa yksityiskohtaista tietoa. Tänne jääneet elossa olevat eivät ehdi ennen kuolleita… ellei siis kyseessä ole jonkin muun asian tarkennus! Ketkä elossa olevat ja ennen kaikkea miksi mainita lause ”meidät jotka olemme jääneet tänne”. Mistä jääneet? …herää kysymys!
Ei Jumala ole tyhmä, eikä pidä meitä sentään niin tyhminä ettemme voisi ymmärtää että jokin isompi sanoma tällä on kuin se että ehtiikö kuolleet ensin vai kaksi sekuntia perässä. Mitä väliä sillä siinä kohtaa on? Tyhjää ja tarpeetonta tietoa. Ellei siis asiassa ole jokin isompi ja paljon merkittävämpi taitekohta, johon moni ei ole kiinnittänyt huomiota.
Minun pitäisi tehdä samankaltainen video mutta tyydyn esittämään kuitenkin tämän saman kaltaisen piirroksen kautta kuin Norolampi esitti ”ilmapuurossaan” joka on pelkkää tyhjää sanomaa. Mutta nyt esitämme samat Paavalin sanat jotka Norolampi esitti mutta tällä kertaa pelastussanoman sadonkorjuumallin mukaan ja katsomme mitä sanomaa ja viestiä nämä lauseet sitten kertovat meille ja saammeko ”ilmapuurosta” mahdollisesti vielä syntymään oikeaa ”marjapuuroa” ja voi silmällä oikeen. Asialla täytyy olla sen arvoinen merkitys että Paavali sitä teroitti tessalonikkalaisille ja siis meille.
Kuvaavaa Norolammen selityksessä oli jo heti alussa kun hän piirsi ”aikajanan” josta ei missään kohtaa tullut mitään aikajanaa, vaan mitätön alleviivaus, jossa ei aikaa juurikaan ole kuvattu mitenkään. Ja siinä alla 1. Tessalonikkalaiskirjeen 4. luvun raamatunkohta ikäänkuin tukemaan onttoa tarinaa vailla mitään sanomaa.
Sitten hän alkoi selittää elossa olevista jotka ovat jääneet tänne ja piirsi niistä aikajanalle kolme tikku-ukkoa kuvaamaan koko elossa olevaa seurakuntaa, joka kuitenkin on niin kirjava ettei mikään temppu riitä antamaan heille tässä ajassa samaa mahdollisuutta. Tarvitaan siis suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole koskaan ennen ollut. Siihen työhön tämän suuren elossa olevien joukon on jakauduttava selvästi osiin. Nämä kaikki pelastuvat kuvataan naisina, koska nämä kaikki ovat lopuksi yhtä ja Raamattu kuvaa heitä lopuksi yhtenäisenä Jerusalemina.
Ennen tempausasiaa, Norolampi piirsi kuolleet aikajanalla elossa olevien jälkeen. Ei tietenkään loogista sekään aikajanalle piirrettynä Raamatun vastaisesti. Mutta kun ongelmanhan muodostaa ihmisten suppea käsitys Jumalan keinoista. He näkevät kaikki vain yhtenä tapahtumana yhdessä hetkessä ja sillä selvä. Ikään kuin Jumala olisi kahlittu yhteen tapahtumaan, eikä siis muuta voi olla. Tässä videossakin Norolampi toteaa saman minkä loputtomat muutkin että Jeesus tulee vain kerran ja muut ei ole. Niin… noh mutta tuo Herran tulemus on jälkikäteen sitten katsottuna täysin selvä tempausten jälkeen. Jeesus tuli vain kerran, eikä koskenut jalallaankaan maan kamaralle vaikka Hän toteutti useammankin tempauksen.
Norolampi koitti pysyä asiassa muttei asiaa ole, koska ei asiassa ole sisältöä. Minä en ihan varma ole miksi hän tämän videon on tehnyt koska tässä ei ole minkäänlaista ”main pointtia”. Posttribunatiolismissa ei ole mitään logiikkaa ja he ovat itsekin miettineet miksi temmata ketään Herraa vastaan kun Herra on tulossa itse maan päälle perustamaan tuhatvuotista valtakuntaa. Miksi siis pitää temmata kauhean kokoinen porukka, vain käydäkseen pilvissä ja palatakseen sitten maan päälle. Samoin kysymys kuuluu, mitä sijaa Jeesus lähti valmistamaan jos niitä ei käytetä mihinkään?
Pelastussanoman ilmoituksen mukaan missään ei ole mitään ristiriitoja ja kaikessa on merkityksensä, eikä minun tarvitse kertoa tätä turhaan.
Lisäksi sanon että totuus yhtyy totuuden kanssa ja siksi ei ole sattumaa että 3. Mooses 23:15-17 lukee morsiamesta että ne ovat kaksi kakkua ja että juuri Mooses lähetti kaksitoista vakoojaa luvattua maata tutkimaan ja vain kaksi päätyi tahtomaan sinne ja loput 10 päätyivät menemään erämaahan. Siksi ei ole sattumaa sekään miksi Matteus 25. luvun vertauksessa oli kymmenen neitsyttä, viisi tyhmää ja viisi viisasta. Eikä sekään että ahtaalla portilla ei olisi mitään virkaa jos ne viisi menee siitä ja viisi toisesta. Ja kaiken huipuksi Mooseksen sadonkorjuukin saa aivan saman lopputuloksen. Ensin leikataan näyte uutisvilja ja viedään se Herralle jonka jälkeen vasta leikataan pääsato, muttei sitä saa leikata pellon reunoja myöden, sillä ne on jätettävä köyhälle kulkumiehelle, joka palajaa häistään kaikkine pyhinensä ja on kaikkea muuta kuin köyhä. TÄSSÄ ON SANOMAA!!!
Vielä pitää lisätä se, kuinka paljon minä haluan peräänkuuluttaa ymmärtämään kuinka vaikeassa tilanteessa Jumala on. Maailmassa on ennätysmäärä ihmisiä, elikkä lehes yhtä paljon kuin on ollut koko tällä vuosituhannella yhteensä. Tämä luku on nyt täällä elossa!
Ei Jumalalla ole mahdollisuutta tehdä yhtäkkiä erottelua, eikä 7-vuodessakaan ilman erikoistoimia, jotka ovat imestyskirjan sisältö.
Lue Hesekiel 7. luvusta mitä tapahtuu kun ihmisten tajuntaan pamahtaa että nyt se kaikki alkaa mistä on ennsutettu. Ei se ole yksi ainoa tapahtuma, vaan sarja tapahtumia oikein rytäkässä jotta ihminen tajuaa kääntyä omavoimaisuudestaan ja pelastua. Siksi Jumala on säätänyt hieman piiloon Raamatussa nämä kolme tapahtumaa, morsiamen salainen tempaus. Sitten noin 3-4 vuoden kohdalla häävieraat ja jäännös jää odottamaan kupeet vyötettyinä Herran paluuta kaikkine temmattuine pyhinensä, joihin toisella kuolemalla ei ole enää valtaa.
Kevätohra löydetään yleensä viimeistään kevätpäiväntasaukseen mennessä (21.3.) ja uusikuu vaihtuu vasta aivan kuun lopussa, joten kevätohra varmuudella löytyy ajoissa jotta tämä laskelma tulee pitämään sikäli paikkansa.
Pääsiäinen osuu siis täsmällisesti 15.4. ja 3. Mooseksen 23.15-17 mukainen pääsiäissapatin jälkeinen päivä on 16.4. josta 7 viikon laskenta alkaa. Laskenta päättyisi muuten helluntaihin 4.6. mutta Mooseksen kirjassa sanotaan ikäänkuin korjattaisiin lausetta, että 50 päivää. Tämä johtuu melkoisella varmuudella siitä että kun maailma on pyöreä ja osassa maailmaa on aina päivää aikaisempi vuorokausi menossa ja jos Jumalan kellon täytyy saavuttaa joku tietty päivämäärä, niin sen täytyy mennä 24:llä tunnilla ohi tuon kyseisen päivämäärän, jotta koko maapallo olisi ajallaan. Omer siis päättyy 5.6.2017.
Veljemme Samuli eilen löysi peräti ihmeellisen asian joka kytkeytyy sitten vaikka kuinka hienosti tähän Omeriin, nimittäin Jerusalem on morsiamen vertauskuva ja riemuvuosi on 50 vuotta ja suuri juhlavuosi. Omerissa lasketaan 7 viikkoa, 50 päivää ja samoin on riemuvuosikin 7 vuosiviikkoa 50 vuotta. Nämä ovat siis yhtä!
Jerusalemin täytyy siis nousta ylös, tullakseen sieltä alas:
Joh.ilm. 21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
Samuli hoksasi että kuuden päivän sota, jolloin Jerusalem vapautettiin alkoi tasan 50 vuotta sitten 5.6.1967 elikkä Jerusalemin vapautuksen riemuvuosijuhla alkaa juuri omerin laskennan päättyessä 5.6.2017 joka on erittäin hieno päivä Jerusalemin/morsiamen vapauttamiselle viettämään armoitettua lehtimajanjuhlaa.
Lopuksi haluan huomauttaa niille, joille tämä minun jokavuotinen omerinlaskenta on peikko ja haluatte mielellänne kutsua näitä aiempina vuosina jo ohi menneitä ilmoittamiani päivämääriä vääriksi profetioiksi ja sitä myötä allekirjoittaneen vääräksi profeetaksi. Noh, siis nämä omerin laskennat ovat jokavuotista aitoa Jeesuksen palavaa odottamista, eikä millään tavalla profetoimista. Nimittäin jos kutsut tätä omerin laskentaa väärin profetoimiseksi, niin samalla kutsut Raamattua ja Jeesuksen sanoja vääräksi ilmoitukseksi, nimittäin nämä ovat kaikki Raamatusta poimittuja ja siellä ennalta ilmoitettuja päivämääriä ja kaiken lisäksi Jeesus kehoitti meitä valvomaan ja odottamaan.
Aihe on joka päivä havaittavissa kaikkialla uskovien keskuudessa. Luulenpa että tämä sama ilmiö on myös muissa uskonnoissa, kuin kristinuskovaisten keskuudessa. Toiset uskoo todella aidosti ja toisille usko on elämäntapa ja oman mielentasapainon vakauttaja, koska ateistilla tyhjän päällä on se kaikkein toivottomin olo.Ateistiuskovahan miettii todellisuudessa kuolemaa joka ikinen päivä, tosin kiistää sen, mutta miettii silti koska se on sille totaalinen loppu. Ateisteillahan ei ole syytä elämään tai kuolemaan ja se tekee heidän elämästään merkityksetöntä. Tällainenhan joutuu elämään luurankojen kanssa läpi elämänsä.
Mutta johonkin elämää ja kuolemaa suurempaan uskova uskoo tuonpuoleiseen ja kuoleman jälkeiseen elämään.
Kaikissa uskonnoissa on yksi merkillepantava tunnusmerkki, joka on tekojen vaatimus. Sinun täytyy tehdä sitä, tätä ja tuota, ennen kuin pääset kaikkivaltiaan suosioon. Tämä on se merkittävin ero Jeesus-uskovien ja muiden uskontojen välillä ja tämä sama vaatimus tunkeutuu eri uskonlahkojen kautta myös ihmisen ja Jeesuksen väliin myös kristinuskossa kirkkokunnittain.
Itse kun olen syntyperäinen Adventisti, niin minulle opetettiin vaatimuksia jotka pitää täyttää teoissa, jotta olisin kelvollinen. Jeesus vaan ei niin opettanut, vaan pyrkimykseen ja olla tekemättä pahaa.
Tosiuskovaisuus näkyykin helposti juuri tekemisten ja tekemättömyyden välimaastossa uskon kautta.
Elämässä tulee vaikeita ajanjaksoja joissa meitä koetellaan ja niissä koetellaan ennen kaikkea sitä lapsenomaisen uskon lujuutta. Näissä tilanteissa uskossa heikot tukeutuvat vaatimaan itseltään ja ennen kaikkea muilta tekoja mutta uskossaan luja tietää että Jumala tahtoo koetella, eikä Hän koettele yli meidän voimavarojemme. Tässä ero juuri tulee!
Uskossaan heikot korvaavat teoillansa luottamuksen Jumalaan ja alkavat tekemään Jumalan tahtoa vastaan työtä jota Hän ei tarkoittanut meidän tekevän, vaan luottaa Hänen voimaansa. Ihminen ikään kuin kaappaa Jumalan viranomaisuuden ja alkaa tekemään Jumalan puolesta tekoja jota tämä ei ollut tarkoittanut, kun taas todella Jumalan kaikkivoipaisuuteen luottava odottaa mitä Jumala aikoo tehdä ja katsoo sitten. Tämä taas semi-uskova tulkitsee laiskuudeksi tai laiminlyönniksi ja alkaa jakaa omaa oikeutta tuomitsemalla tämän joka tahtoo luottaa Jumalan voimaan, vaikka asiaa on jo verrattu Raamatun sanaankin. Semi-uskova kuittaa helposti sen sillä että kyllä meidän täytyy kantaa velvollisuus ja vastuu myös elämässämme, kun uskova ymmärtää että kyseessä on meidän voimavaramme ylittävä vaatimus. Semi-uskova on siis armoton ja vaatii enemmän kuin voisimme edes suorittaa.
Tämä kaikki oli siis retoriikkaa, ilman konkretiaa mutta voitte soveltaa tätä kaikkeen elämän vaiheisiinne ja varmasti löydätte sille paikan.
Mutta jos menemme konkreettiseen tilanteeseen tässä semi- ja tosi-uskovaisuudessa, niin se näkyy ennen kaikkea Jeesuksen odottamisessa. Tosi-uskova odottaa Jeesusta aivan yhtä konkreettisesti kuin odottaisi postimyynnin pakettia, miettimällä esimerkiksi mikä sitä viivyttää tai mikä sitä mahdollisesti nopeuttaisi. Se tulee ajallaan kun tulee mutta sillä erolla ettei Jeesus katoa, kuten postipaketti saattaisi tehdä, vaan Jeesus todellakin tulee ajallaan ja tämä saattaa jopa ärsyttää semi-uskovaisia. He jälleen vetoavat siihen samaan että meidän pitää tehdä jotain, eikä vain odottaa. Tätä samaa tekevät ne jotka odottavat Jeesusta posttribulationismin kautta, eivätkä usko tempaukseen ennen vaivan aikaa. He haluavat ”jonglöörata” Jumalan edessä ja näyttää kykynsä voida olla jotain Hänen silmissään. Siksi he haluavat mennä vaivan aikaan omavoimaisena ja näyttää kuinka vahvoja he ovat. He ovat kuin Israelin kansa Egyptistä päästyään luvatun maan edessä, mutteivät halua mennä sinne koska erämaakin on omavoimaiselle uppiniskaiselle kansalle muka parempi ratkaisu. He pääsevät näyttämään kuinka he voivat, osaavat ja kykenevät. Se on juuri tämä sama ero, koska morsian näyttää kuinka heikko hän on ja kuinka hän kaipaa Jeesuksen luo joka ikinen päivä. Siksi morsian odottaa Jeesusta jatkuvasti ja hyvin konkreettisesti. Morsian ei viihdy tässä maailmassa ja kokee olevansa ulkopuolinen koko maailman menolle. He sanovat: ”sinusta ei ole mihinkään ellet pysty”.
1. päivämäärä on jo ensi viikolla 17.1.2017. Tuo päivä voi olla hyvinkin merkittävä kun ottaa huomioon Matteus 24:15-20 ja Daniel 12:10-12 sekä Daniel 9:27 Raamatun kohdat.
Levant alueella tapahtuva rauhansopimus jos tehdään tuona päivänä!!! Nimittäin siitä jos lasketaan 1290 päivää, joka on noiden Danielin sanomien päivien puolivälissä ja suuri epäonnen päivä Israelin kansalle, joten se päivä ei voi olla muu kuin Tisha be Av kuun 9. päivä. Tuo päivä täytyy myös osua muulle päivälle kuin sapatille, joka selittyy Matteus 24. luvusta. Erikoista tässä päivässä on se, että kahtena edellisvuonna ja samoin kahtena seuraavan se osuisi sapatille, joten se ei voi olla noina vuosina.
Pidetään siis silmät auki viikon päässä!
2. merkittävä päivä on tietenkin heti perään 20.1. jolloin Donald Trump vannoo presidentin virkavalan. Se voi sytyttää aika isoja mellakoita ja ties mitä muuta.
3. päivämäärä on 20.3.2017 kun Suomessa astuu voimaan epäraamatullinen ja miehen ja naisen välistä avioliittoa häpäisevä vapaa-avioliittolaki. Tämä tietenkin suututtaa Jumalaa mutta se ei välttämättä ole heti tuon ensimmäisen päivän rangaistus. Mutta Jumala saattaa osoittaa jotenkin tämän niille, joiden silmät eivät ole sokaistut.
4. päivämäärä on se kun Israelissa ilmoitetaan kevätohran löytyminen ja siitä seuraava uuden kuun sirppi on siellä nähty. Silloin vaihtuu Jumalan Nooalle antama vuoden vaihde ja miksikäs ei olisi oikein verrata siihen, koska Jeesus mainitsi ”Nooan päivistä” kun vertasi sitä hänen tulemuksensa päiviin. Tuo Nooan päivien uusi vuosi oletettavimmin osuu jonnekin 29.3.2017 paikkeille.
5. päivämäärä on sitten kun pääsiäisestä aletaan laskea Omeria, joka osuu kevätohran lötymisestä riippuen, todennäköisesti 5.6.2017 päivälle. Tämä on aina jokaisen vuoden kohokohta ylösottoa silmällä pitäen. Ei siis ihme kun sitä niin vihataan, kun sen edes mainitsee.