Pelastussanoma

 

Päivittäistä seurantaa



 
 
16.1.2017
 

Paavalin sanat ”tänne jääneet” ja ”ette ehdi ennen poisnukkuneita” – mitä nämä tarkoittaa?

Kirjoitan tämän kuunneltuani ja katseltuani Norolammen videon (yllä) jossa hän esittää tämän saman Paavalin sanojen merkitystä erityisen ontuvasti ja valitettavan täynnä tyhjää puhuen. Hän takkuilee puheissan eikä kyennyt tuomaan mitään logiikkaa selostaessa tästä aiheesta. Se on vain sen merkki, ettei hän selitä asiaa niin kuin Paavali sen on tarkoittanut.

Aivan ensimmäiseksi meidän täytyy ymmärtää Jumalan sanan merkitys ja Jumalan kyky sanoa sanottavansa viestinä meille ymmärrettävässä muodossa JOLLA ON MERKITYSTÄ ja tässä sanomassa jonka Norolampi esittää, ei ole mitään sanomaa eikä kelvollista viestiä. Ketä kiinnostaa se seikka, ehtiikö kuolleet ensin vai ei? Mitä väliä sillä tiedolla on??? Herää kysymys!
Pitääkö Paavali meitä tyhmänä ja mikä pahinta, pidämmekö me Jumalaa niin tyhmänä ettei Hän kykene antamaan sanomalleen merkitystä sanoessaan näinkin huomattavaa yksityiskohtaista tietoa. Tänne jääneet elossa olevat eivät ehdi ennen kuolleita… ellei siis kyseessä ole jonkin muun asian tarkennus! Ketkä elossa olevat ja ennen kaikkea miksi mainita lause ”meidät jotka olemme jääneet tänne”. Mistä jääneet? …herää kysymys!

Ei Jumala ole tyhmä, eikä pidä meitä sentään niin tyhminä ettemme voisi ymmärtää että jokin isompi sanoma tällä on kuin se että ehtiikö kuolleet ensin vai kaksi sekuntia perässä. Mitä väliä sillä siinä kohtaa on? Tyhjää ja tarpeetonta tietoa. Ellei siis asiassa ole jokin isompi ja paljon merkittävämpi taitekohta, johon moni ei ole kiinnittänyt huomiota.

Minun pitäisi tehdä samankaltainen video mutta tyydyn esittämään kuitenkin tämän saman kaltaisen piirroksen kautta kuin Norolampi esitti ”ilmapuurossaan” joka on pelkkää tyhjää sanomaa. Mutta nyt esitämme samat Paavalin sanat jotka Norolampi esitti mutta tällä kertaa pelastussanoman sadonkorjuumallin mukaan ja katsomme mitä sanomaa ja viestiä nämä lauseet sitten kertovat meille ja saammeko ”ilmapuurosta” mahdollisesti vielä syntymään oikeaa ”marjapuuroa” ja voi silmällä oikeen. Asialla täytyy olla sen arvoinen merkitys että Paavali sitä teroitti tessalonikkalaisille ja siis meille.

Kuvaavaa Norolammen selityksessä oli jo heti alussa kun hän piirsi ”aikajanan” josta ei missään kohtaa tullut mitään aikajanaa, vaan mitätön alleviivaus, jossa ei aikaa juurikaan ole kuvattu mitenkään. Ja siinä alla 1. Tessalonikkalaiskirjeen 4. luvun raamatunkohta ikäänkuin tukemaan onttoa tarinaa vailla mitään sanomaa.

Sitten hän alkoi selittää elossa olevista jotka ovat jääneet tänne ja piirsi niistä aikajanalle kolme tikku-ukkoa kuvaamaan koko elossa olevaa seurakuntaa, joka kuitenkin on niin kirjava ettei mikään temppu riitä antamaan heille tässä ajassa samaa mahdollisuutta. Tarvitaan siis suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole koskaan ennen ollut. Siihen työhön tämän suuren elossa olevien joukon on jakauduttava selvästi osiin. Nämä kaikki pelastuvat kuvataan naisina, koska nämä kaikki ovat lopuksi yhtä ja Raamattu kuvaa heitä lopuksi yhtenäisenä Jerusalemina.

Ennen tempausasiaa, Norolampi piirsi kuolleet aikajanalla elossa olevien jälkeen. Ei tietenkään loogista sekään aikajanalle piirrettynä Raamatun vastaisesti. Mutta kun ongelmanhan muodostaa ihmisten suppea käsitys Jumalan keinoista. He näkevät kaikki vain yhtenä tapahtumana yhdessä hetkessä ja sillä selvä. Ikään kuin Jumala olisi kahlittu yhteen tapahtumaan, eikä siis muuta voi olla. Tässä videossakin Norolampi toteaa saman minkä loputtomat muutkin että Jeesus tulee vain kerran ja muut ei ole. Niin… noh mutta tuo Herran tulemus on jälkikäteen sitten katsottuna täysin selvä tempausten jälkeen. Jeesus tuli vain kerran, eikä koskenut jalallaankaan maan kamaralle vaikka Hän toteutti useammankin tempauksen.

Norolampi koitti pysyä asiassa muttei asiaa ole, koska ei asiassa ole sisältöä. Minä en ihan varma ole miksi hän tämän videon on tehnyt koska tässä ei ole minkäänlaista ”main pointtia”. Posttribunatiolismissa ei ole mitään logiikkaa ja he ovat itsekin miettineet miksi temmata ketään Herraa vastaan kun Herra on tulossa itse maan päälle perustamaan tuhatvuotista valtakuntaa. Miksi siis pitää temmata kauhean kokoinen porukka, vain käydäkseen pilvissä ja palatakseen sitten maan päälle. Samoin kysymys kuuluu, mitä sijaa Jeesus lähti valmistamaan jos niitä ei käytetä mihinkään?

Pelastussanoman ilmoituksen mukaan missään ei ole mitään ristiriitoja ja kaikessa on merkityksensä, eikä minun tarvitse kertoa tätä turhaan.

Lisäksi sanon että totuus yhtyy totuuden kanssa ja siksi ei ole sattumaa että 3. Mooses 23:15-17 lukee morsiamesta että ne ovat kaksi kakkua ja että juuri Mooses lähetti kaksitoista vakoojaa luvattua maata tutkimaan ja vain kaksi päätyi tahtomaan sinne ja loput 10 päätyivät menemään erämaahan. Siksi ei ole sattumaa sekään miksi Matteus 25. luvun vertauksessa oli kymmenen neitsyttä, viisi tyhmää ja viisi viisasta. Eikä sekään että ahtaalla portilla ei olisi mitään virkaa jos ne viisi menee siitä ja viisi toisesta. Ja kaiken huipuksi Mooseksen sadonkorjuukin saa aivan saman lopputuloksen. Ensin leikataan näyte uutisvilja ja viedään se Herralle jonka jälkeen vasta leikataan pääsato, muttei sitä saa leikata pellon reunoja myöden, sillä ne on jätettävä köyhälle kulkumiehelle, joka palajaa häistään kaikkine pyhinensä ja on kaikkea muuta kuin köyhä. TÄSSÄ ON SANOMAA!!!

Vielä pitää lisätä se, kuinka paljon minä haluan peräänkuuluttaa ymmärtämään kuinka vaikeassa tilanteessa Jumala on. Maailmassa on ennätysmäärä ihmisiä, elikkä lehes yhtä paljon kuin on ollut koko tällä vuosituhannella yhteensä. Tämä luku on nyt täällä elossa!

Ei Jumalalla ole mahdollisuutta tehdä yhtäkkiä erottelua, eikä 7-vuodessakaan ilman erikoistoimia, jotka ovat imestyskirjan sisältö.

Lue Hesekiel 7. luvusta mitä tapahtuu kun ihmisten tajuntaan pamahtaa että nyt se kaikki alkaa mistä on ennsutettu. Ei se ole yksi ainoa tapahtuma, vaan sarja tapahtumia oikein rytäkässä jotta ihminen tajuaa kääntyä omavoimaisuudestaan ja pelastua. Siksi Jumala on säätänyt hieman piiloon Raamatussa nämä kolme tapahtumaa, morsiamen salainen tempaus. Sitten noin 3-4 vuoden kohdalla häävieraat ja jäännös jää odottamaan kupeet vyötettyinä Herran paluuta kaikkine temmattuine pyhinensä, joihin toisella kuolemalla ei ole enää valtaa.

 

Takaisin