Raamatun sana ei muutu postattiin se mihin ketjuun hyvänsä.
Sana sanoo mitä sanoo ja sinä uskot sen jos haluat.
Litteän maan teoria
Re: Litteän maan teoria
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
- Uskon Jeesukseen
Nå, samahan se on täällä kuin Raamatussakin mutta tuossa Jesajan jakeessa kaikki tähdet eivät putoa
...m a a h a n... katsottiinpa jaetta Raamatusta tai tai täällä.foorumilla.
Itse asiassa jae kertoo että kaikki tähdet kylläkin putoavat, mutta ei kerrota että mihin ne putoavat eli eivät välttämättä ollenkaan maahan.
Koska ketjussa puhutaan litteästä.maasta, niin litteän maan kuvussa olevat tähdet toki loogisesti putoavat maahan koska eivät pääse sen reunankaan yli tai ohi putoamaan.
Aiemmin laitoin UT:n jakeita maahan putoavista tähdistä, mutta yksikään jae ei väitä että kaikki tähdet putoavat vaan yleensä tähdet eli tähtiä putoaa.
Matteuksen evankeliumi:
...tähdet putoavat taivaalta...
Markuksen evankeliumi:
...tähdet putoilevat taivaalta...
Ilmestyskirja:
...taivaan tähdet putosivat maahan...
Vivahde-ero mutta tosi kuin vesi...
Muistatteko minkälaista kohtelua ja lokaa päälleni sain kun kerroin siitä mitä olin nähvyt. Mutta kyllä paljastaisin uudelleen jos huomaisin jonkun uuden valheen.
Pajalstin valheita ja sain siitä niin rankan kokemuksen että ei tee mieli osallistua enää tällaiseen. (Paitsi jos tulee uutta kerrottavaa) Minulle on aivan samantekevää onko maapallo litteä vai pallo. Kautta historian on ollut pahoja ihmisiä, jotka haluavat tehdä Jummalan työn tyhjäksi ja "ieteen" nimessä pettää ihmisiä. Sitä tehdään tänäkin päivänä monella rintamalla.
Otan sen verran kantaa että minun mielestäni katoamispiste tarkoittaa sitä pistettä kun ihminen kävelee suoraa tietä pitkin niin hän etääntyessään pienenee koko ajan, kunnnes hän on niin kaukana että silmä ei kykyne enää erottamaan tai näkemään häntä.
Pajalstin valheita ja sain siitä niin rankan kokemuksen että ei tee mieli osallistua enää tällaiseen. (Paitsi jos tulee uutta kerrottavaa) Minulle on aivan samantekevää onko maapallo litteä vai pallo. Kautta historian on ollut pahoja ihmisiä, jotka haluavat tehdä Jummalan työn tyhjäksi ja "ieteen" nimessä pettää ihmisiä. Sitä tehdään tänäkin päivänä monella rintamalla.
Otan sen verran kantaa että minun mielestäni katoamispiste tarkoittaa sitä pistettä kun ihminen kävelee suoraa tietä pitkin niin hän etääntyessään pienenee koko ajan, kunnnes hän on niin kaukana että silmä ei kykyne enää erottamaan tai näkemään häntä.
- Uskon Jeesukseen
Omalta osaltani pyydän anteeksi kenties josko vääriä sanomisiani yms.Marie kirjoitti: ↑Tänään, 08:10 Muistatteko minkälaista kohtelua ja lokaa päälleni sain kun kerroin siitä mitä olin nähvyt...
....
...mutta tämä katoamispisteasia... eli esim. ihmisen katoamispiste... noin varmaan onkin... katoaa näköpiiristä...
Mutta sitten auringon katoaminen katoamispisteeseen... ja vieläpä niin että aurinko ei näkyisi kunakin yön hetkenä levymaan yöpuolelle ja peräti niin että tuolla puolella olisi pilkkopimeää...
Elikkäs kun tarkastelemme alla piirroksessa olevaa kuvaa ja aurinkoa siinä, niin voimme ymmärtää ettei aurinko voi kadota näkyvistä millään kohtaa levymaata... Aurinko ei voi siirtyä kovin lähelle jäätyneestä hapesta muodostunutta taivaan kupukantta ja toisaalta se ei voi laskeutua kovin katveeseenkaan lähelle maan pintaa.
Väitetään myös että aurinko aivan oikeasti muuttaa kokoaan... no, tämä asia selittyy niin että kun ymmärretään että maa on pallo niin maan pyörimisliikkeen "ansiosta" aurinko näyttää esim. pienenevän ja myös katoavan mutta kuitenkin se jää näkymään maapallon toisella puolella maan pyöriessä.
Vielä lisäys tähän katoamispisteasiaan... mikäli auringon halkaisija olisi 180 cm ja se liikkuisi samaa reittiä kuin Marien esimerkin ihminen, niin voimme ymmärtää että mikäli auringon katoamispiste olisi sama kuin n. 180 cm pitkän ihmisen niin eikös auringon valo näkyisi vielä kauan sen jälkeenkin kun se kappaleena olisi kadonnut johonkin horisonttiin. Tämä asia on helpompi ymmärtää jos ajattelee auringon ensin olevat "valot pois päältä" ja tuolloin liikkuvan esimerkin ihmisen kulkemaa reittiä.