Pelastussanoma

 

Päivittäistä seurantaa



 
 
7.3.2021
 

Merkkejä tempauksesta (kiitos Samuel Korhonen)

Luin tänään Samuel Korhosen kääntämiä kirjeitä ja törmäsin tähän, joka oli erityisen puhutteleva. Nimittäin kun tunnet Jeesuksen, tunnet myös suurelta osin Jumalan tahdon ja samalla sen, miten Hän toimii. Näistä voit itsekin päätellä hyvin pitkälle, mikä on totta ja mikä sen vastaista.

16 eroa Tempauksen ja Toisen Tulemuksen välillä:

● Tempaus on ennen Ahdistuksen aikaa – Toinen Tulemus on sen jälkeen.

● Tempauksessa Jeesus tulee ”yläilmoihin” – Toisessa Tulemuksessa Jeesus tulee alas maan päälle.

● Tempauksessa seurakunta nousee taivaaseen – Toisessa Tulemuksessa seurakunta tulee alas maan päälle.

● Tempauksessa elävät pyhät temmataan taivaaseen – Toisessa Tulemuksessa elävät pyhät jäävät kansoittamaan maan uudelleen.

● Tempauksessa Öljymäki jää koskemattomaksi – Toisessa Tulemuksessa Jeesus koskettaa Öljymäkeä ja se halkeaa kahtia.

● Tempausta seuraa Antikristuksen hallinta – Toista Tulemusta seuraa Kristuksen hallinta.

● Tempauksessa maan fyysinen luonne ei muutu – Toisessa tulemuksessa maan fyysinen luonne muutetaan (Jerusalem kohotetaan).

● Tempauksessa Saatana pillastuu – Toisessa Tulemuksessa Saatana sidotaan kahleilla.

● Tempauksessa Jeesus poistaa rauhan maan päältä – Toisessa Tulemuksessa Jeesus vahvistaa rauhan maan päälle.

● Tempaus on salainen tapahtuma (kuin varas yöllä) – Toinen Tulemus on julkinen tapahtuma (kaikki silmät näkevät Jeesuksen).

● Tempauksessa seurakunta poistetaan maan päältä – Toisessa Tulemuksessa kadotetut poistetaan maan päältä.

● Tempauksessa Jeesus tulee seurakunnallensa – Toisessa Tulemuksessa Jeesus tulee seurakuntansa kanssa.

● Tempauksesta ei ole merkkejä – Toisesta Tulemuksesta on monia merkkejä.

● Tempauksessa Jeesus pelastaa seurakuntansa – Toisessa Tulemuksessa Jeesus pelastaa Israelin.

● Tempaus osoittaa Jumalan armon – Toinen Tulemus osoittaa Jumalan vihan.

Lähde: Living in Prophetic Times, by Daymond Duck, 21.2.2021

Kääntäjä: Samuel Korhonen

Jarmo jatkaa: Tässä näemme vain morsiamen tempauksen ja Jeesuksen paluun eron. (luukas 12:35-36) Herramme palajaa häistään. Mutta mitkä ihmeen häät ovat sellaiset, joissa on vain sulhanen ja morsian? Tylsät! Toisekseen, maailmasta ei pelastuisi juuri ketään, suhteessa kadotukseen meneviä ja monilla kadotukseen menevillä on sanansa sanotavana ja paljon puolustettavaa, eikä sellainen ole Jumalan silmissä oikein. Niinpä minä väitän, että on PAKKO OLLA MYÖS HÄÄVIERAIDEN YLÖSOTTO, joka on PÄÄSATO: (3. Mooses 23.) Ensin otetaan uutisvilja ja sitten korjataan pääsato mutta sitä ei saa korjata pellon reunoja myöden, vaan sinne on jätettävä ”köyhälle” kulkumiehelle korjattavaa syötäväksi. Näin myös Luukas 12:35-36 saa sen ansaitsemansa merkityksen, samoin kuin kunikaan pojan häät vertauskuva jne. vasta sitten kaikille tulee sen kuvauksen kaltainen merkitys täydelliseksi, vaikkapa Matteus 25 neitsyet vertaus lamppuineen. Ne joilla ei ollut öljyä, lähtivät ostamaan sitä ja kun he palasivat lamput TÄYNÄÄ ÖLYÄ, oli ylkä jo mennyt. Niinpä tämäkin vertaus saa oikean kuvan, koska heillä oli palatessa ikuisen elämän tunnusmerkki, öljy. Muutenhan tätä ei voisi edes näin kirjoittaa, mikäli tyhmät neitsyet joutuisivat kadotukseen.

Ainoa raamatullisesti selvä epätosi tuossa yllä olevassa on se kahdestoista kohta, jossa sanotaan, että ”kadotetut poistetaan maan päältä”. Tämä ei pidä paikkansa, vaan me tulemme tuhatvuotiskaudella olemaan Kristuksen pappeja ja tuomareita, me tulemme saarnaamaan jumalattomille pakanakansoille. Tästä on lukemattomia vihjeitä ympäri Raamattua.

Jesaja 65 mm. sanoo, että silloin nuorin kuolee 200 vuotiaana (Pyhäthän eivät koskaan enää kohtaa kuolemaa) ja synnintekijä joutuu kiroukseen sata vuotiaana, joka tarkoittaa, että sen jälkeen, on aikaa vähintään sata vuotta. Tuhatvuotiskaudella myös Pyhittyy samalla tavalla kuin joutuu kiroukseenkin. Samoin Sakarja 14. luvussa mainitaan, että Jerusalemin piirittäjät Jeesus ajaa pois, eikä heitä suinkaan tapeta. Nuo jäävät elämään syntisinä maailmaan tuhatvuotiskaudelle ja jossain vaiheessa he voivat myös pyhittyä.

Samoin jumalattomat nuoret ja lapset, joille ei koskaan edes oltu annettu todellista mahdollisuutta, he voivat pyhittyä tuhatvuotskaudella.

Pelastussanoman sadonkorjuutapa on siis tämä:

 

Takaisin