Profetioita tälle ajalle - eri aiheisia

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Uskon Jeesukseen

Re: Profetioita tälle ajalle - eri aiheisia

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Rutger kirjoitti:
Uskotko UJ tämän viestin olevan Jeesukselta Kristukselta?
Koska toit sen palstalle ilman omakätistä varoittavaa kommenttia, loogisen päättelyn mukaan uskot.

Periaatteessa tuon kommentin eräs ongelma on ikäänkuin vaatimus oheistaa viestin yhteyteen "omakätinen" varoitus ko. viestistä. En ole varma mitä kommentoija tuolla tarkoittaa, mutta jos asiaa ajattelee loogisesti niin eikös ilmassa leiju hieman paradoksaalisuutta tyyliin "Tämä viesti on totta mutta sisältää valheellisia väittämiä"... ja jos noin on tilanne niin silloinhan on selkeästi niin, että koko viestiä ei edes tulisi tuoda foorumille luettavaksi?

Ensimmäinen Tessalonikalaiskirje (kts. alinna 1 Tess.5;17-24) puhuu kaiken koettelemisesta - näin tulee olla myös profetioitten suhteen. Koettelemme ko. sanoman kokonaisuutena ja pidämme sen mikä hyvää on.

Sanomassa näyttäisi olevan puhetta siitä, että Israelissa kenties on niitä henkilöitä jotka sanovat olevansa juutalaisia mutta eivät sitä ole. Elikkäs meidän tulee koetella ko. sanoma Jumalan sanan avulla, eikä niinkään antisemitismin lainalaisuuksien avulla.

Termi antisemitismi keksittiin ja otettiin käyttöön Saksassa vuonna 1879. (Ensyclopedia Britannica)

Saksalainen toimittaja ja agitaattori Wilhelm Marr popularisoi termin, kun hän pyrki muuttamaan juutalaisvastaisuuden luonteen uskonnollisesta (perinteinen Judenhass eli juutalaisviha) tieteelliseltä kuulostavaksi rotuopilliseksi ja poliittiseksi ideologiaksi.
(AJ University).

Raamatussahan ei puhuta juutalaisiin kohdistuvasta vihasta antisemitismin määritteiden kautta; Raamattu puhuu profetioitten koettelemisesta ja paras tapa koetella sanomia onkin koetella ne Jumalan sanan avulla. Esim. Ilmestyskirjan hiukka alempana tässä kirjoituksessa mainitut kohdat puhuvat siitä että Israelissa on ainakin muinoin ollut niitä ihmisiä, jotka teeskentelevät olevansa juutalaisia (sanomassa imposters viittasiko tähän?) mutta eivät sitä ole. Onko heitä nyt, sekin on mahdollista!?

Poundin sanoma puhunneekin Israelin kansakunnassa olevista henkilöistä jotka olisivat em. teeskentelijöitä sanoman tuo kohta... ( :arrow: Whoever is in that nation in these days, though they be not My people but imposters)
mielestäni siinä ei tarkoiteta sitä koko kansakunta olisi huijareita, kuten Rutger alla lainauksessa esittää? Aiemmin hän myös esitti, että profetian antaja olisi antisemisti, vaikka itse asiassa koko sanoma tulisi koetella Jumalan sanan avulla eikä siitä jotain yksittäistä kohtaa antisemitismin määritelmän avulla ja näin väittää ko. sanoman antaja olisi antisemitisti...?

*Rutger kirjoitti: "Kerroin lukeneeni "profetiaa" siihen asti kun "profetia" mainitsi Israelin olevan huijareita eikä omaisuuskansaa"
..ja myöhemmin:
"Se riitti minulle. Kyseessä on antisemitisti."

Rutger ymmärtääkseni viettää sapattia, joten hän kommentoinee tätä pohdintaa vasta sapatin jälkeen jolloin hän palaa työhön sorvin ääreen. Jos joku muu palstalainen haluaa kommentoida, niin olkoon hänellä samoin mahdollisuus siihen.

Muutoin rauhoitetaan tämä ketju profetioille ja niiden koettelemiselle Jumalan sanan avulla. Tätä periaatetta kaikki varmaan voimme noudattaa.

Raamatunkohdat:
Ilmestyskirja:
2:9 Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
3:9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
SEKÄ:
1 Tessalonikalaiskirje:
5:17 Rukoilkaa lakkaamatta.
5:18 Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.
5:19 Henkeä älkää sammuttako,
5:20 profetoimista älkää halveksuko,
5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; :arrow: kts. alla 1Joh. 4:1
5:22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
5:23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
5:24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä
Viimeksi muokannut Uskon Jeesukseen, 07 Maalis 2026, 05:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

The blood moon signifies war. War with Israel. It has always signified war for Israel.
Whoever is in that nation in these days, though they be not My people but imposters, the blood moon is still about Israel.

Suomennos:

Verikuu merkitsee sotaa. Sotaa Israelia vastaan. Se on aina merkinnyt sotaa Israelille.
Kuka tahansa onkin tuossa valtiossa näinä päivinä, vaikka he eivät olekaan Minun kansani, vaan huijareita, verikuu koskee edelleen Israelia.

Riippumatta siitä käyttääkö termiä huijari, joka on oikea käännös, tai teeskentelijä, Pound väittää saaneensa sanoman, jossa Jumala kertoo ettei kansa joka asuu Israelissa ole Jumalan kansa.

Pound ei siis saanut tuota ilmoitusta Jumalalta, jos on saanut mitään ilmoitusta ensinkään.
Juutalainen Jeesus Kristus ei ole antisemitisti vaan Juutalaisten Kuningas.

Et ehkä rekisteröitynyt tuota paikkaa niin tarkasti ja epäilen osittaista kielimuuriakin, jota minulla ei ole suhteessa englanninkieleen.

En syytä sinua UJ mistään.
Poundia syytän varauksella. Jos hän jossain kertoo kyseessä olevan profetian, väitän häntä valheprofeetaksi.
En tiedä kertooko.
Voinet itse tarkistaa lähteestäsi.
Antisemitisti hän on joka tapauksessa.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Uskon Jeesukseen

Re: Profetioita tälle ajalle - eri aiheisia AI-FREE

Tästä toisesta Poundin sanomasta käy ilmi Poundin näkökulma tähän aihealueeseen... eli hän ymmärtää asian niin että Herra olisi puhunut hepr. heimojen todellisista jälkeläisistä... jotkut muut olisivat sitten näitä teeskentelijöitä...?

“Minun juutalainen kansakunta”. Olen sittemmin ymmärtänyt, että Hän puhui niistä, jotka ovat Israelin heprealaisten heimojen todellisia jälkeläisiä"

Elikkä kyllä tämän sanoma puhdistaa Poundin antisemitisti-syytöksistä täysin.

https://444prophecynews.com/israel-will ... son-pound/
Huom. konekäännös

Sanoin teille: Jerusalem on valmis sotaan.

Hän on ollut sotavalmis muutaman vuoden, mutta hän on nyt valmis ottamaan vastaan Iranin.

Tulee tuhon päivä.

Olet kysellyt näistä tapahtumista ja siitä, miten ne kehittyvät.

Pyydän sinua lukemaan, mitä sanon Minun sanastani – Jeremiah 16.

Tämä koskee Israelia. Tässä on kyse Jerusalemista.
Hän lähtee ja pommittaa Irania, ja sitten juutalaiskansani tulee kotiin. (Tällä tavalla Herra puhui minulle vuonna 2012. Minulla oli hyvin vähän ymmärrystä. Hän sanoi “Minun juutalainen kansakunta”. Olen sittemmin ymmärtänyt, että Hän puhui niistä, jotka ovat Israelin heprealaisten heimojen todellisia jälkeläisiä. Ne, jotka joutuivat vankeuteen Jeremiahin päivänä)

Tämä on täytettävä.

Jerusalem pommittaa Irania.

Ja silloin juutalaiset lähtevät Amerikasta, sillä heiltä ei ole tullut apua. (Amerikassa asuu paljon Israelin heimojen jälkeläisiä. Herra aikoo täyttää lupauksensa, jonka Hän antoi esi-isilleen tuoda heidät kotiin Israeliin. Jumala on ollut herättämässä jäännöstään. He tietävät, että heidän on poistuttava Amerikasta, aika lähestyy nopeasti, kun heidän on tehtävä niin. Jumala aikoo tehdä heille tien)

Jeremia 16: 14 Sentähden katso, päivät tulevat, sanoo Herra, ettei enää sanota: Herra elää, joka nosti Israelin lapset Egyptin maasta.

15 Mutta Herra elää, joka nosti Israelin lapset pohjoisen maasta ja kaikista maista, joihin hän oli heidät ajanut. ja minä tuon heidät takaisin heidän maahansa, jonka minä annoin heidän isilleen.
Viimeksi muokannut Uskon Jeesukseen, 07 Maalis 2026, 07:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rutger
Site Admin

tapsamitsu kirjoitti: Eilen, 22:16 Kyllä kaikki profetiat pitää Raamatunkin mukaan arvioida, onko Jumalasta vai ei. Samaa mieltä Rytgerin kanssa. Oikea profetia myös lohduttaa Herran omia eikä pelkästään varoita eikä ilmoittele Raamatun vastaisesti eli Israelin kansa olisi huijareita, höh? Profetiasta ei välittynyt Jumalan rauhaa sisimpääni, sen vain myös tahdon sanoa. (en pelkää kuolemaa tai sotaa).
Kiitän, tapsamitsu.
Jumalan siunausta sinulle ja perhekunnallesi. 🫡
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Uskon Jeesukseen

Rutger kirjoitti: Tänään, 05:33
tapsamitsu kirjoitti: Eilen, 22:16 Kyllä kaikki profetiat pitää Raamatunkin mukaan arvioida, onko Jumalasta vai ei. Samaa mieltä Rytgerin kanssa. Oikea profetia myös lohduttaa Herran omia eikä pelkästään varoita eikä ilmoittele Raamatun vastaisesti eli Israelin kansa olisi huijareita, höh? Profetiasta ei välittynyt Jumalan rauhaa sisimpääni, sen vain myös tahdon sanoa. (en pelkää kuolemaa tai sotaa).
Kiitän, tapsamitsu.
Jumalan siunausta sinulle ja perhekunnallesi. 🫡
Huomioikaa R. ja T. myös tuohon aiemmin laittamani huomio jonka perusteella Pound ei ole antisemitisti.

Eli alla alkuosa siitä:

Tästä toisesta Poundin sanomasta käy ilmi Poundin näkökulma tähän aihealueeseen... eli hän ymmärtää asian niin että Herra olisi puhunut hepr. heimojen todellisista jälkeläisistä... jotkut muut olisivat sitten näitä teeskentelijöitä...?

“Minun juutalainen kansakunta”. Olen sittemmin ymmärtänyt, että Hän puhui niistä, jotka ovat Israelin heprealaisten heimojen todellisia jälkeläisiä"

Elikkä kyllä tämä sanoma puhdistaa Poundin antisemitisti-syytöksistä täysin.
https://444prophecynews.com/the-blood-m ... son-pound/
Huom. konekäännös

Nyt on Poundin maine puhdistettu - mennään eteenpäin!
Viimeksi muokannut Uskon Jeesukseen, 07 Maalis 2026, 07:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rutger
Site Admin

AI-SISÄLTÖÄ.

Laitoin Opera AI:n lukemaan 444prophecynews.com sivuston kirjoitukset läpi ja analysoimaan Alison Poundin kirjoitukset eli ns. "profetiat".

Alison Pound's texts on 444prophecynews.com do indicate a perspective that the people currently living in Israel are not necessarily God's chosen people in a traditional tribal or lineage sense. For example, in her article titled "JERUSALEM SHALL BURN," she states that the people who were subsequently brought to Israel are "NOT My people" and are not descendants of the tribe of Judah. She contrasts this with the idea that God's chosen people are those gathered from "the 4 corners of the earth," representing the 12 tribes of Israel in a spiritual or symbolic sense rather than strictly ethnic or national terms.

Additionally, in other writings, she refers to a spiritual distinction between the true chosen people and those she describes as imposters or not genuinely part of God's covenant lineage.

This suggests that Alison Pound's prophetic messages emphasize a spiritual interpretation of God's chosen people rather than a purely ethnic or geographic one tied to modern Israel.

Suomennos:

Alison Poundin tekstit 444prophecynews.com-sivustolla viittaavat näkökulmaan, jonka mukaan Israelissa tällä hetkellä asuvat ihmiset eivät välttämättä ole Jumalan valittua kansaa perinteisessä heimojen tai sukulinjan mielessä. Esimerkiksi artikkelissaan "JERUSALEM PALAA" hän toteaa, että Israeliin myöhemmin tuodut ihmiset eivät ole "minun kansani" eivätkä Juudan heimon jälkeläisiä. Hän vertaa tätä ajatukseen, että Jumalan valittu kansa on ne, jotka on koottu "maan neljältä kolkalta", edustaen Israelin 12 heimoa hengellisessä tai symbolisessa mielessä pikemminkin kuin pelkästään etnisissä tai kansallisissa termeissä.

Lisäksi hän viittaa muissa kirjoituksissa hengelliseen eroon todellisen valitun kansan ja niiden välillä, joita hän kuvailee huijareiksi tai jotka eivät ole aidosti osa Jumalan liittolinjaa.

Tämä viittaa siihen, että Alison Poundin profeetalliset viestit korostavat Jumalan valitun kansan hengellistä tulkintaa pikemminkin kuin pelkästään etnistä tai maantieteellistä tulkintaa, joka on sidottu nykyaikaiseen Israeliin.

Alison Pound on siis tyylipuhdas antisemitisti.
Antisemitismin yksi yleisimmin kuulluista väitteistä juuri on, että nykyinen Israel ei ole se oikea Israel.
Poundin tuotanto keskittyy analyysin mukaan siihen punaiseen lankaan.

Antisemitistisessä retoriikassa ja salaliittoteorioissa väite, että nykyinen Israelin valtio ei ole "se oikea" tai "raamatullinen" Israel, on suhteellisen yleinen, erityisesti uskonnollisesti latautuneessa antisemitismissä sekä tietyissä äärioikeistolaisissa piireissä.

Tässä on keskeisiä havaintoja väitteen esiintymisestä:
"Oikea Israel" -trooppi: Antisemitistit väittävät usein, että nykyiset juutalaiset eivät ole raamatullisten israelilaisten jälkeläisiä, vaan että he ovat esimerkiksi kasaarien jälkeläisiä tai "saatanan synagoga".

Replacement Theology (Korvausteologia): Tämä teologinen näkemys, jota käytetään antisemitismin välineenä, väittää, että kirkko tai kristityt ovat korvanneet juutalaiset Jumalan valittuna kansana, jolloin modernilla Israelilla ei ole hengellistä tai historiallista oikeutusta.

"Israel-identiteetti" -liikkeet: On olemassa ryhmiä, kuten British Israelism tai Christian Identity, jotka väittävät, että valkoiset eurooppalaiset (tai amerikkalaiset) ovat todellisia "kadonneita heimoja", ei juutalaiset.

Yleisyys: Vaikka tarkkaa prosenttiosuutta kaikesta antisemitismistä on vaikea määrittää, tämä väite on noussut esiin erityisesti internetin keskustelupalstoilla ja uskonnollisiin salaliittoihin keskittyvissä piireissä.

Väitteen perimmäinen tarkoitus on delegitimoida Israelin valtio ja kieltää juutalaisten historiallinen yhteys maahan.
Uskon Jeesukseen

No eihän Pound ole missään kohti väittänyt että kristityt olisivat korvanneet juutalaiset...

Kysyit sitten neuvoa O r a c l e A I:lta...

Wikipedia:
Oraakkeli (lat. oraculum) tarkoittaa henkilöä, joka välittää tulevaisuutta koskevia viestejä jumalalta tai muilta yliluonnollisilta toimijoilta. Alun perin latinankielinen sana tarkoitti nimenomaan jumalan antamaa vastausta esitettyyn kysymykseen. [1] Oraakkelilla tarkoitetaan myös paikkaa, jossa vastauksia annetaan. Vastaukset kysymyksiin välitettiin tyypillisesti esimerkiksi meedion tai pappien kautta.

No, et sitten kuitenkaan kysynyt meediolta... sinänsä jännä metodi... kysyä koneälyltä, joka on jumalattomien ihmisten luoma viritelmä.. helpoin tapa olisi itse käydä Poundin koko aineisto läpi ja sitten vasta esittää johtopäätökset...

Kysyin Googlen Ai Overviewiltä sen näkökulmaa:

Kysymys is 444 prophecy news alison pound antisemites

Based on the provided search results, there is no direct information linking "444 Prophecy News" or an individual named "Alison Pound" to accusations of antisemitism.
Based on the search results provided, there is no direct information, evidence, or specific accusations linking an "Alison Pound" from "444 Prophecy News" to antisemitism.

No, tuo Ai Overviewin lausunto kumosi aiemmat Oraakkeli Ai:n väittämät... :)

No, mutta jos tämän ketjun viestit triggeröi, niin eihän niitä ole pakko lukea... :D
Viimeksi muokannut Uskon Jeesukseen, 07 Maalis 2026, 07:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rutger
Site Admin

Uskon Jeesukseen kirjoitti: Tänään, 07:08 No eihän Pound ole missään kohti väittänyt että kristityt olisivat korvanneet juutalaiset...

Kysyit sitten neuvoa O r a c l e A I:lta...

Wikipedia:
Oraakkeli (lat. oraculum) tarkoittaa henkilöä, joka välittää tulevaisuutta koskevia viestejä jumalalta tai muilta yliluonnollisilta toimijoilta. Alun perin latinankielinen sana tarkoitti nimenomaan jumalan antamaa vastausta esitettyyn kysymykseen. [1] Oraakkelilla tarkoitetaan myös paikkaa, jossa vastauksia annetaan. Vastaukset kysymyksiin välitettiin tyypillisesti esimerkiksi meedion tai pappien kautta.

No, et sitten kuitenkaan kysynyt meediolta... sinänsä jännä metodi... kysyä koneälyltä, joka on jumalattomien ihmisten luoma viritelmä.. helpoin tapa olisi itse käydä Poundin koko aineisto läpi ja sitten vasta esittää johtopäätökset...

No, mutta jos tämän ketjun viestit triggeröi, niin eihän niitä ole pakko lukea... :D
Opera AI ei ole oraakkeli, joten ei nyt oikein pilkka osunut kohteeseensa.

"No eihän Pound ole missään kohti väittänyt että kristityt olisivat korvanneet juutalaiset..."

Ei suorasanaisesti vaan vihjailemalla Israelissa olevan kansan olevan "ei se oikea Israel".

"helpoin tapa olisi itse käydä Poundin koko aineisto läpi ja sitten vasta esittää johtopäätökset..."

Ei todellakaan ole helpoin tapa vaan helpoin tapa on käyttää teknisiä analyysityökaluja.
Kumoa tekoälyn tekemä analyysi Poundin kirjoituksista Poundin kirjoituksilla yksi kerrallaan koska olet ne kaikki varmasti lukenut ja pidät metodia niin helppona.

"koneälyltä, joka on jumalattomien ihmisten luoma viritelmä.. "

Mistäpä sinä kenenkin jumalattomuuden tiedät, no et mistään. Tunnetko yhtään tekoälykehittäjää henkilökohtaisesti?

"No, mutta jos tämän ketjun viestit triggeröi, niin eihän niitä ole pakko lukea... :D"

Ei triggeröi yhtään vähää.
Nytpä tulevat lukijat tietävät, että Pound väittää saaneensa ilmoituksia Jumalalta jotka eivät oikeasti Jumalalta olleetkaan.
Äärimmäisen tärkeää näistä ihmisiä informoida aina nähdessään, ettei ole osallinen mahdolliseen toisten eksymykseen välinpitämättömyydellään.

Minulla ei ole juuri tällä erää lisättävää aiheeseen ellei tänne ilmesty jatkoa juuri tähän aiheeseen.

Sinua vastaan minulla ei ole mitään. Vääriä profeettoja vastaan on.
Shalom.
Uskon Jeesukseen

Voitaisinkos kuitenkin sopia niin että profetiat koeteltaisiin Jumalan sanalla ja samalla niitä välittäviä sivustoja ei määriteltäisi AI:n avulla tai jos joku niin tekeekin niin tekisi tämän sitten omalla tahollaan.

Rutger kysyi: Mistäpä sinä kenenkin jumalattomuuden tiedät, no et mistään. Tunnetko yhtään tekoälykehittäjää henkilökohtaisesti?

Kiitos huomiostasi tähänkin asiaan - se mitä esim. Turingin vakaumuksesta tiedetään niin jumalattomuudestahan siinä on kyse ja muutoinkin hän elämässään jonkin tyylinen romantikko.

Alan Turing tekoälyn teoreettinen isä:

Based on historical accounts, Alan Turing was not a Christian; rather, he was an atheist for most of his adult life.
Loss of Faith: It is widely believed that Turing turned away from his Christian faith toward atheism and materialism following the death of his close friend and romantic partner, Christopher Morcom, in 1930.

Julistan tämän aloittamani ketjun tästä lähtien Ai-vapaaksi vyöhekkeeksi. Silloin kun jonkin Ai-sovelluksen tms. nimessä on sana "Oraakkeli" niin silloin ollaan jo hakoteillä. Ketjun profetiat arvostellaan ja koetellaan tästä lähtien Jumalan sanalla ja käymällä profetian antajan koko "tuotanto" läpi.

Kiitos huomiostanne tähän asiaan... :D
Viimeksi muokannut Uskon Jeesukseen, 07 Maalis 2026, 08:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rutger
Site Admin

Uskon Jeesukseen kirjoitti: Tänään, 07:08

Käytit sitten El Googin tekemää tekoälyä tekoälyvastaisuudessasi. El = jumala, Goog = Goog.

Noin kehnolla promptilla saat erittäin kehnon analyysin.

Based on the provided search results, there is no direct information linking "444 Prophecy News" or an individual named "Alison Pound" to accusations of antisemitism.

Sivustolla ei siis käyttämäsi jumala Googin mukaan syytetä Poundia antisemitismistä, no ei varmaankaan, jos saa siellä "profetoida".

Based on the search results provided, there is no direct information, evidence, or specific accusations linking an "Alison Pound" from "444 Prophecy News" to antisemitism.

Poundia ei liitetä antisemitismiin 444 prophecy news sivustolla. Ei varmasti, koska kyseistä sivustoa ei edes AI:n ymmärryksen mukaan ole.
Kehno prompti.

Opera AI teki koko Poundin tekstien analyysin antamani huomattavasti tarkemman promptin mukaan, joten jumala Googin ylikatsaus on arvoton.
Uskon Jeesukseen

Rutger kirjoitti: Tänään, 08:00

Käytit sitten El Googin tekemää tekoälyä tekoälyvastaisuudessasi. El = jumala, Goog = Goog.

Sivustolla ei siis käyttämäsi jumala Googin mukaan syytetä Poundia antisemitismistä, no ei varmaankaan, jos saa siellä "profetoida".

Poundia ei liitetä antisemitismiin 444 prophecy news sivustolla. Ei varmasti, koska kyseistä sivustoa ei edes AI:n ymmärryksen mukaan ole.
Kehno prompti.

Opera AI teki koko Poundin tekstien analyysin antamani huomattavasti tarkemman promptin mukaan, joten jumala Googin ylikatsaus on arvoton.
No, tulin sinun reviirillesi tekoäly-oraakkeleiden yms. alueelle... :roll:
Rutger
Site Admin

Uskon Jeesukseen kirjoitti: Tänään, 07:46 Voitaisinkos kuitenkin sopia niin että profetiat koeteltaisiin Jumalan sanalla ja samalla niitä välittäviä sivustoja ei määriteltäisi AI:n avulla tai jos joku niin tekeekin niin tekisi tämän sitten omalla tahollaan.

Koettelin "profetian" Jumalan sanalla. Havaitsin sen valheprofetiaksi. Sen jälkeen kun aloit väittämään ettei Pound sanokaan mitä selkeästi antisemitistisesti sanoo, vaan se pitäisi mielestäsi tulkita silleen vähemmän antisemitistisesti, niin aloin hieman penkomaan sylttytehdasta ja sylttyähän sieltä löytyi ainakin kyseisen kirjoittajan useista kirjoituksista. Kun kirjoittaja saa noita kirjoitella, herää epäilys onko ylläpitoa ollenkaan ja jos on, onko sivuston linja antisemitistinen.

Rutger kysyi: Mistäpä sinä kenenkin jumalattomuuden tiedät, no et mistään. Tunnetko yhtään tekoälykehittäjää henkilökohtaisesti?

Kiitos huomiostasi tähänkin asiaan - se mitä esim. Turingin vakaumuksesta tiedetään niin jumalattomuudestahan siinä on kyse ja muutoinkin hän elämässään jonkin tyylinen romantikko.

Alan Turing tekoälyn teoreettinen isä:

Based on historical accounts, Alan Turing was not a Christian; rather, he was an atheist for most of his adult life.
Loss of Faith: It is widely believed that Turing turned away from his Christian faith toward atheism and materialism following the death of his close friend and romantic partner, Christopher Morcom, in 1930.

Vaikka tässä taas käytit tekoälyä, niin Turing ei ollut tekoälykehittäjä. Koko termi keksittiin vasta viimevuosina.

Julistan tämän aloittamani ketjun tästä lähtien Ai-vapaaksi vyöhekkeeksi. Silloin kun jonkin Ai-sovelluksen tms. nimessä on sana "Oraakkeli" niin silloin ollaan jo hakoteillä. Ketjun profetiat arvostellaan ja koetellaan tästä lähtien Jumalan sanalla ja käymällä profetian antajan koko "tuotanto" läpi.

Julista vaikka katolta. Se ei minun toimintaani vaikuta, mutta koska se estää sinua käyttämästä tietokonetta, estää hakemasta mitään yhdelläkään hakukoneella, niin kirjoittelusi siis loppui tähän oman julistuksesi mukaan.

Kiitos huomiostanne tähän asiaan... :D
Rutger
Site Admin

Uskon Jeesukseen kirjoitti: Tänään, 08:04

Kehno prompti.

Voit unohtaa jo nuo oraakkelit. Niitä näkyy vain sinun tekstissäsi. En minäkään takerru yhteen kirjoitusvirheeseesi taikka automaattisen tekstintarkistuksen tekemään virheeseen viikoksi.
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Jos nyt ylläpidon roolista tähän jotain lisää niin ei varmaan ole kovin suuri juttu osottautuuko joku profetia oikeaksi tai vääräksi. Profetioissa, tuomionkin, on yleensä jokin lohdun sana mihin tukeutua. Ja sen lohdun sanan tulee kääntää katse Jeesukseen ei ihmiseen.

En itse alkanut edes kommentoimaan asiaa koska käännös tai alkuperäinen teksti (en tiedä ihmisen kansalaisuutta) oli muutamilta osilta sen verran kökkö, että jätti juurikin tulkinnan varaa siihen onko kyse antiseminismistä vai puhujan tietämättömyydestä esim sen suhteen, että paluumuutto on ollut käynnissä jo vuosia, joten ei ole validia sanoa ettei Israelissa olisi oikeita israelilaisia. Kuten asiassa tulikin jo ilmi, kristityt eivät koskaan ole korvanneet eivätkä korvaa juutalaisia.

Ymmärrän Rutgerin huolen antiseminismistä ja sille on syytä jatkossakin pitää nolla toleranssia. Profetian palstalle tuodessa pitää ottaa myös huomioon, että se voi osoittautua vääräksi. Ohjeistus Raamatussa kuitenkin on, pitäkää se mikä hyvää on. Kaiken kaikkiaan ennenkuin menee henkilökohtaisuuksiin profetia varmaan alkaa olemaan käsitelty kuitenkin?

Jos nyt joku mikä särähti omaan korvaan oli punaisen kuun yhdistäminen ainostaan sotaan Israelia vastaan. Kuuhan on Israelille ajan kello, mutta voiko vetää linjavedon, että punainen kuu suoranaisesti on sota"kello"? Tämä toki olisi eri ketjun aihe.

Ja tämän ketjun voisi kyllä pitää teologista opeista vapaana.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Uskon Jeesukseen

Rutger kirjoitti: Tänään, 08:30
Uskon Jeesukseen kirjoitti: Tänään, 08:04
Voit unohtaa jo nuo oraakkelit. Niitä näkyy vain sinun tekstissäsi. En minäkään takerru yhteen kirjoitusvirheeseesi taikka automaattisen tekstintarkistuksen tekemään virheeseen viikoksi.
...no kohtahan tässä on jo kuukausi painittu tämän Oracle AI-gaten.kanssa... :D :D :D
Uskon Jeesukseen

Sanna kirjoitti: Tänään, 08:33
Ymmärrän Rutgerin huolen antiseminismistä ja sille on syytä jatkossakin pitää nolla toleranssia.
...onneksi ei kuitenkaan antifeminismistä.... siitä en sitten osaa sanoa täytyykö Rutgerin huolelle antisemitismistä pitää nolla toleranssia.
....vitsi vitsi vitsiiii... :D
Viimeksi muokannut Uskon Jeesukseen, 07 Maalis 2026, 08:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uskon Jeesukseen

Sanna kirjoitti: Tänään, 08:33 Jos nyt ylläpidon roolista tähän jotain lisää niin ei varmaan ole kovin suuri juttu osottautuuko joku profetia oikeaksi tai vääräksi. Profetioissa, tuomionkin, on yleensä jokin lohdun sana mihin tukeutua. Ja sen lohdun sanan tulee kääntää katse Jeesukseen ei ihmiseen.

En itse alkanut edes kommentoimaan asiaa koska käännös tai alkuperäinen teksti (en tiedä ihmisen kansalaisuutta) oli muutamilta osilta sen verran kökkö, että jätti juurikin tulkinnan varaa siihen onko kyse antiseminismistä vai puhujan tietämättömyydestä esim sen suhteen, että paluumuutto on ollut käynnissä jo vuosia, joten ei ole validia sanoa ettei Israelissa olisi oikeita israelilaisia. Kuten asiassa tulikin jo ilmi, kristityt eivät koskaan ole korvanneet eivätkä korvaa juutalaisia.

Ymmärrän Rutgerin huolen antiseminismistä ja sille on syytä jatkossakin pitää nolla toleranssia. Profetian palstalle tuodessa pitää ottaa myös huomioon, että se voi osoittautua vääräksi. Ohjeistus Raamatussa kuitenkin on, pitäkää se mikä hyvää on. Kaiken kaikkiaan ennenkuin menee henkilökohtaisuuksiin profetia varmaan alkaa olemaan käsitelty kuitenkin?

Jos nyt joku mikä särähti omaan korvaan oli punaisen kuun yhdistäminen ainostaan sotaan Israelia vastaan. Kuuhan on Israelille ajan kello, mutta voiko vetää linjavedon, että punainen kuu suoranaisesti on sota"kello"? Tämä toki olisi eri ketjun aihe.

Pidetään kaikkien profetioitten arviointi myös AI:sta vapaana... Profetiat koetellaan Jumalan sanalla ja henkien erottamisen armolahjalla, mutta koneälyhän vaan kokoaa nopeasti useilta sivustoilta väittämiä, jotka joskus voivat täysin aiheen vierestä tai henkilön kyseessä ollen niin koneäly voi ottaa vastaukseen mukaan tietoja vähintäänkin toisen saman nimisen ihmisen tiedoista.
Rutger
Site Admin

Sannalla on pointti, turhapa tästä on jappasta.
Kiteytys.
Pound kirjoittaa näin:
Verikuu merkitsee sotaa. Sotaa Israelia vastaan. Se on aina merkinnyt sotaa Israelille.
Kuka tahansa onkin tuossa valtiossa näinä päivinä, vaikka he eivät olekaan Minun kansani, vaan huijareita, verikuu koskee edelleen Israelia.

Vaikka miten tuota selittelee, lausunto on antisemitismin oppikirjasta.

Kun näen antisemitismiä, puutun siihen.
Nyt olen puuttunut.

Voitte puolestani jatkaa antisemitistin "profetioiden" postailua kuten ennenkin, en sitä ole ollut alunperinkään estämässä, mutta haluaisin nähdä muidenkin niitä edes kritisoivan, sitä tarkoitin omakätisellä varoituksella eli palstalle voidaan tuoda hyvää ja pahaa tekstiä ja sen sisältämä saatekirjoitus kertoo onko se otettava profetiana vai varoituksena, että tämmöisiäkin "profetioita" sitten on.
Rutger
Site Admin

Uskon Jeesukseen kirjoitti: Tänään, 08:50
Sanna kirjoitti: Tänään, 08:33 Jos nyt ylläpidon roolista tähän jotain lisää niin ei varmaan ole kovin suuri juttu osottautuuko joku profetia oikeaksi tai vääräksi. Profetioissa, tuomionkin, on yleensä jokin lohdun sana mihin tukeutua. Ja sen lohdun sanan tulee kääntää katse Jeesukseen ei ihmiseen.

Pidetään kaikkien profetioitten arviointi myös AI:sta vapaana... Profetiat koetellaan Jumalan sanalla ja henkien erottamisen armolahjalla, mutta koneälyhän vaan kokoaa nopeasti useilta sivustoilta väittämiä, jotka joskus voivat täysin aiheen vierestä tai henkilön kyseessä ollen niin koneäly voi ottaa vastaukseen mukaan tietoja vähintäänkin toisen saman nimisen ihmisen tiedoista.
"Profetiat koetellaan Jumalan sanalla ja henkien erottamisen armolahjalla".
Näin tapahtui ja kevyeksi havaittiin.

Sitten aloitit Poundin sanomisten valkopyykin.

Sitten minä ajoin analyysin Poundin sanomisista. Analyysi kertoi, että sama toistuu Poundin useissa kirjoituksissa.
Ei ollut yhden kerran kirjoitusvirhe vaan se on hänen toistuva teemansa.

"mutta koneälyhän vaan kokoaa nopeasti useilta sivustoilta väittämiä, jotka joskus voivat täysin aiheen vierestä tai henkilön kyseessä ollen niin koneäly voi ottaa vastaukseen mukaan tietoja vähintäänkin toisen saman nimisen ihmisen tiedoista".
Ei pidä paikkaansa silloin kun kyseessä on osaava promptaaja joka rajaa tarkasti tutkittavan alueen ja tutkittavan henkilön ja hänen kirjoituksensa jollakin tarkasti määritetyllä sivustolla ja osaa kaikki promptauksen "hienoudet".
Uskon Jeesukseen

Mutta nyt koneälyn käyttö ompi kuitenkin tässä ketjussa loppu... tämä oli se tärkein pointti. Kyse ei ole prompteista vaan periaatteesta, että jätetään edes tältä aihealueelta koneälyjutut pois.

Koneälylle ja promptaukselle perustettakoon vaikka oma ketju.

Kiitos ylläpidon huomiosta tähän asiaan...:D
Vastaa Viestiin