Jumalan koko sota-asu

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Rutger
Site Admin

Jumalan koko sota-asu

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Tulee aina aamuisin puettua rukouksessa koko perhe täyteen sota-asuun, osa kerrallaan.
Ensiksi pelastuksen kypärä, sitten vanhurskauden haarniska, se vyötetään totuudella, jalkoihin kengiksi alttius rauhan evankeliumille, perheenjäsenen kätisyyden mukaan (olen ainoa vasuri) tulee sitten uskon kilpi, jolla sammutamme pahan palavat nuolet ja viimeiseksi parempaan käteen kullekin hengen miekka eli Jumalan sana.
Miksi tästä kirjoitan on se, että varusteet ovat tähän asti muistuttaneet huomattavasti roomalaisten sota-asuja, mutta tänään näin pelastuksen kypärän erikoisen näköisenä.
Se ei ollut teräksen harmaa vaan kiiltävää kultaa. Siinä oli ulokkeita ihmeellisissä asennoissa, hieman kuin sen yhden dinosauruksen pää jolla "sarvia" vähän joka suuntaan muttei sakarat olleet kovin pitkiä. Se oli kuin kruunu ja kypärä olisi yhdistetty.
En ole koskaan ennen nähnyt tuommoista missään. Tämä kypärä tuli minun päähäni.
En tiedä mitä ajatella tästä, mutta heitän teille josko teillä olisi jotain ideaa.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Tuija

Re: Jumalan koko sota-asu

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Heitin tekoälylle tuon kysymyksen. Vastaus oli tällainen jossa joissain kohtaa voisi olla jotain pointtia:

Raamatun kontekstissa, erityisesti Efesolaiskirjeen 6:17 kohdalla, mainitaan pelastuksen kypärä (osa Jumalan taisteluvarustusta). Vaikka perinteisissä raamatun kuvauksissa kypärässä ei ole sarvia, uskonnollisessa symboliikassa ja taiteellisessa tulkinnassa "sarvet" tai sarvimaiset ulokkeet voivat liittyä useampaan raamatulliseen käsitteeseen:
Pelastuksen sarvi (Horn of Salvation): Luukkaan evankeliumissa (1:69) ja Psalmeissa (Ps. 18:3) Jeesusta tai Jumalaa kuvataan "pelastuksen sarveksi". Raamatussa sarvi (erityisesti oinaan sarvi, shofar) symboloi voimaa, valtaa, pelastusta ja voittoa vihollisesta.
"Kuin sarvia": Kyseessä voi olla taiteellinen kuvaus, jossa kypärään on yhdistetty shofar-torvia tai tyyliteltyjä sarvia, jotka symboloivat uskovan hengellistä voimaa ja Jumalan suojelusta.
Vastakkainasettelu: Jos kyseessä on kuvaus, jossa sarvet ovat uhkaavia, se voi kuvata vihollisen (saatanan) yrityksiä, mutta kristityn pelastuksen kypärä suojaa mielen (ajattelun) näiltä hyökkäyksiltä.
Kultainen väri: Kulta symboloi Raamatussa usein Jumalan kirkkautta, taivaallisuutta ja pyhyyttä.
Tiivistelmä: Kultainen pelastuksen kypärä, jossa on sarvia, on todennäköisesti symbolinen esitys Efesolaiskirjeen 6:17 "pelastuksen kypärästä", johon on yhdistetty Psalmien ja Luukkaan evankeliumin "pelastuksen sarven" (voiman ja suojelun) teema.
Raamatun viite: "Ottakaa myös vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana." (Ef. 6:17).
Rutger
Site Admin

Mielenkiintoista.
Ne muut ulokkeet olivat suht sileitä, mutta päätä kiersi kuin seppele oinaan sarvien näköiset kultaiset sarvet.
Laskeutuen hieman alaviistosti eteenpäin ja ihan sarvien kärjet lyhyeltä matkalta nousivat ylöspäin.
Tässä korvien yläpuolella kiertävässä sarvessa oli juurikin semmoisia aaltoja kuin lammaseläimen sarvissa on.
Tosi vaikeaa selittää asiaa jota ei ole olemassa, ehkä, vielä.
Alkaa jo sekoittumaan se kuva mielessä mitä siinä oli.
Kokonaan kultaa yltympäri.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Tuija

Henkimaailmassa on paljonkin sellaista jota emme ymmärrä emmekä näe, Hesekiel hyvä esimerkki tästä ja jostain syystä sekin nousi tuosta saamastasi mieleeni?
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Raamatussahan sarvet symboloi ensisijaisesti voimaa, valtaa, auktoriteettia ja kunniaa (Jumalan).

Herra, sinun vihollisesi, sinun vihollisesi hukkuvat, kaikki pahantekijät hajaantuvat. Sinä olet korottanut minun sarveni kuin villihärän sarven, minun päälleni on vuodatettu hienoja öljyjä. Minun silmäni ovat nähneet vihollisteni tappion, minun korvani ovat kuulleet pahojen vihollisteni karjumisen.”
Psalmi 92:9-11

”Minä kasvatan Daavidille sarven ja sytytän lampun voidellulleni. Minä puen hänen vihollisensa häpeällä, mutta hänen päänsä päällä on kirkas kruunu .”
Psalmi 132:17-18

Saatanahan antaa pedolle kymmenen sarvea, jos siis vihollinen varustaa omansa miksei Jumalankin varustaisi meitä sarvin.

Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
Ilm 5:6

Mikäli seitsemän sarvea, niin kyse täydellisestä Jumalan vallasta, auktoriteetista, kunniasta ja voimasta.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Marie

Viesti Kirjoittaja Marie »

Tästä kypärästä tuli mieleen että sinulla on Jumalan suojelus ja Jumalan kunnia kulkee kanssasi.
Rutger
Site Admin

Hienoja ajatuksia, Siskot 🙏
Ehkä sen piti olla niin, että nuo tulivat teidän suustanne nuo ajatukset.
Itse olen koko näystä "kuin puulla päähän lyöty".
Minkäänlainen analyysi ei alkanut kuten normaalisti, sitä oli vain hämillään.
Kiitos.
Tuija

Amen. Yöllä heräsin, ja tuo asia alkoi tulvia minulle. Kerron siitä hieman myöhemmin, sillä kohta tulee vieraita ja se täytyy hoitaa pois alta. Tosin en paljoa uutta tähön tuo, mutta koin tuo tärkeäksi, olikohan Herran puhetta.
Rutger
Site Admin

Odotan mielenkiinnolla 👍
Tuija

No niin, vieraat lähti ja nyt yritän saada noita yöllisiä ajatuksia kokoon, kun heräsin yöllä ja ne alkoi virtaamaan heti. Tässä tulee varmaan myös toistoa noihin edellä oleviin mutta näin niitä vahvistaa:

Tuo kypärä nousi heti mieleni sydämelle. Ymmärsin, että tuo kypärä antaa suojaa ja turvaa. Sen edessä on tärkeä sana Pelastus, joka kertoo tuosta valtavasta Pelastus suunnitelmasta meille. Siinä näkyy Jumalan koko Olemus. Hänen Pelastusvoimansa valtavana kirkkautena, jota tuo puhdas kulta kuvastaa, sitä puhtainta kultaa. Se pelastava kirkkauden voima, joka näkyi Jeesuksen ylösnousemuksessa, Hänen käärinliinat kertoo siitä vielä tänäpäivänä. Noissa liinoissa on kuva kuin röntgen kuvasta, jonka tuo valtava kirkkaus on saanut aikaiseksi. Se on Jumalan Pelastus voima, Ylösnousemus Voima. Tuon kirkkauden olen itse saanut kokea, kun kirkkaus tuli 80 luvun alussa makuuhuoneen ovelle yöllä ja ääni sanoi: " Älä peljästy sillä tulin siunaamaan teidät." Jumalan valtava voima ja tuo voima kerrotaan noissa sarvissa. Hänen on VALTA, VOIMA JA KUNNIA, IANKAIKKISESTI !!! EI OLE MUUTA JUMALAA !
HÄNEN ON VALTA JA VOIMA MAAN PÄÄLLÄ NIIN KUIN TAIVAASSA!!! Halleluja!
Ei ole mitään suurempaa, ei maanpäällä, merissä, ei avaruuksissa. Tuo kypärä kertoo PYHÄN JUMALAN TÄYDELLISESTÄ JA VOIMALLISESTA OLEMUKSESTA, joka lasketuu yllemme kun Häntä avuksi pyydämme ja sota-asua anomme oikealla sydämen asenteella. Hän itse on Pelastuksen kypärä, joka lasketuu koko olemuksellaan turvaksi ja suojaksi. Juuri tuo Jumalan olemus ja Hänen valtava Voima, Voima ja Valta, jota ei ole kellään muulla puhutteli minua. Ylösnousemus Voima, jossa on pelastuksemme, kun olemme Hänen omat. Tuo Voima ei ole meissä, vaan Hänessä itsessään ja Hänen kauttaan. Ei meidän tahdossa vaan Hänen tahdossa. TUOSTA KAIKESTA TUO KYPÄRÄ KERTOO JA PALJON ENNEMÄSTÄ, JOTA EMME EDES VOI YMMÄRTÄÄ.
HÄN ITSE ON PELASTUKSEN KYPÄRÄ. HÄN AUTTAA HÄDÄN PÄIVÄNÄ. Hänen vallassa on myös anteeksi anto.
Sillä HÄNEN ON VALTAKUNTA, VOIMA JA KUNNIA! Nämä ovat nuo sarvet merkkinä Hänen Pelastuksen kypärässä joka on täynnänsä HÄNEN KIRKKAUTTAAN!

JUMALAN KOKO OLEMUS!

Hallelujaaaa!

AAAMEN!!

En tiedä saiko tuosta mitään tolkkua, mutta nämä olivat nuo ajatukseni tuossa yössä, kunnes taas nukahdin.
🙏👑🙏
Viimeksi muokannut Tuija, 03 Maalis 2026, 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuija

Jumalan olemus

Jumala on…

Yksi

– On vain yksi Jumala eikä ketään muuta hänen kaltaistaan / 5 Moos 6:4 ja 1 Kor 8:4-6

Persoona

– Jumalalla on tietoisuus, äly, tahto, tunteet, päätöksentekokyky, tietyt piirteet / läpi Raamatun

Kolmiyhteinen

– Jumala on Isä ja Poika ja Pyhä Henki; hän on monitahoinen olento / 2 Kor 13:13

Henki

– Jumala ei ole luotua materiaa vaan jotain aivan muuta / Joh 4:24

Näkymätön

– Jumala on Henki eikä häntä voi nähdä fyysisillä aisteilla / 1 Tim 6:16

Itsessään olemassa oleva ja riippumaton

– Jumala ei tarvitse mitään itsensä ulkopuolista olemassaoloonsa ja elämäänsä / Joh 5:26

Elävä ja elämä

– Jumala ei ole olemattomuutta eikä passiivinen vaan elävä ja elämän lähde / Jer 10:10 ja Joh 5:26

Ikuinen

– Jumala on riippumaton ajasta, jonka hän on luonut tämän maailman yhdeksi ulottuvuudeksi / Ps 90:2

Ääretön suhteessa paikkaan

– Mikään luotu ei rajoita Jumalan olemassaolon ”tilaa” / Job 11:7-9

Kaikkialla läsnäoleva

– Jumala voi olla läsnä kaikkialla luomakunnassaan; silti hän on erillinen luodusta, vaikka hän on läsnä sen keskellä / Ps 139:7-12

Kaikkitietävä

– Jumala tietää kaikesta kaiken (omasta itsestään ja luomakunnasta); mikään ei ole hänelle salattua / Ps 139:1-6

Kaikkivaltias

– Jumala on luonut kaiken; maailmankaikkeus on hänen käsissään; hän voi tehdä sen suhteen mitä hän ikinä tahtoo / Jer 32:17 ja Matt 19:26

Täydellinen ja virheetön

– Jumala on täydellinen kaikessa siinä, mitä hän on / 5 Moos 32:4 ja Matt 5:48

Muuttumaton

– Jumala pysyy samanlaisena; hän ei muutu, etenkään ihmisten toiveiden ja ajatusten mukaan / Mal 3:6 ja Hepr 13:18

Jumalan moraalisia piirteitä

Jumala on…

Pyhä

– Jumala on moraalisesti ehdottoman puhdas, täydellinen, moitteeton, kaikesta pahasta erottautunut / Ilm 4:8

Vanhurskas

– Jumala on kaikissa teoissaan täydellisen oikeamielinen, oikeudenmukainen ja uskollinen / Jer 23:6

Totuus

– Jumala on syvin Totuus; hän on kaiken totuuden lähde ja perusta; hänessä ei ole mitään epärehellisyyttä, valhetta eikä vääryyttä / Joh 3:33

Hyvä

– Jumala on absoluuttisen hyvä; hän tahtoo aina hyvää ja sitä, mikä on oikeaa; Jumalan tuomiotkaan eivät kumoa hyvyyttä, sillä oikeudenmukaisuus vaalii hyvyyttä / Mark 10:18

Rakkaus

– Jumala on täydellinen rakkaus, joka on tahtorakkautta, käytännöllistä, sitoutunutta, päämäärätietoista, uhrautuvaa, anteeksiantavaa ja pelastavaa.

Jumala on kaiken perusta

Ilman Jumalaa ei olisi maailmankaikkeutta, elämää eikä ihmistä. Koko luomakunta (alkuperäisessä hyvyydessä) heijastaa sitä, mitä Jumala on. Luotu on tekijänsä näköinen. Tämän kuvan on särkenyt syntiinlankeemus.

Kun mietimme elämää, kuolemaa ja ikuisuutta…

Meidän turvamme on Jumala. Hän on ikuinen, kaikkivaltias, hyvä ja rakastava. Tässä maailmassa ei ole mitään, mikä voisi antaa meille syvimmän turvan ja mielekkyyden. Kuolema tuntuu nielevän ja tekevän kaiken merkityksettömäksi. Pahuus ja kärsimys ovat nekin täysin voittamattomia ongelmia. Jumala on voittanut nämä ongelmat Jeesuksessa Kristuksessa. On hyvä elää Jumalan yhteydessä, koska hän on kanssamme elämässä, kuolemassa ja ikuisuudessa.

Kun mietimme yhteiskuntaa…

Jumala on kaiken inhimillisen järjestyksen, oikeuden ja lähimmäisen rakkauden perusta ja voimavara. Jumala ei luonut kaaosta vaan huikean tarkoituksenmukaisen, järjestäytyneen ja monimuotoisen elämän ja yhteiskunnan.

Kun mietimme perhettä ja ihmissuhteita…

Jumala on persoona, joka haluaa yhteyttä. Ihminen luotiin elämään suhteessa Luojaansa ja lähimmäisiinsä. Keskinäinen rakkaus, tukeminen ja huolenpito nousevat siitä, mitä Jumala on. Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Heidän välinen avioliitto on lasten paras koti ja Jumalan siunausten kohde. Syntiinlankeemus on vääristänyt Jumalan hyvän tahdon ja luomisteon monella tavalla. Hän voi eheyttää ja uudistaa Kristuksen armolla sen, mikä on mennyt rikki ja vääristynyt.

Kun mietimme itseämme…

Löydämme arvomme siitä, että meidät on luotu Jumalan kuvaksi, lunastettu Kristuksessa ja pyhitetty Pyhässä Hengessä. Jokainen meistä heijastaa persoonallisuudellamme Jumalaa. Kaikki moraaliset piirteet, mitä Jumalassa on, löytyvät meistäkin (tosin synnin vääristämänä). Kun koemme itsemme rikkinäisiksi, syyllisiksi ja monella tavalla kadotetuiksi, Jumala uskollisuudessaan armahtaa ja pelastaa meidät.

Kun mietimme luontoa…

Kaikki eläimet, eliöt ja kasvit ovat arvokkaita ja tarkoituksenmukaisia. Meidän tehtävämme on hallita ja vaalia luomakuntaa viisaasti ja rakkaudellisesti. Samalla näemme luonnossakin turmeluksen rajut seuraukset. Kaikki kärsimys ja kuolema muistuttavat meitä omasta kuolevaisuudestamme ja tarpeestamme löytää uusi elämä Jumalassa. Samalla voimme lohduttautua sillä, että Jumala kerran tulee luomaan kaiken uudeksi ja hyväksi.

Kun mietimme tulevaisuuttamme…

Jumala loi kerran valtavan maailmankaikkeuden ja ihmeellisen elämän. Vaikka tämä kaikki on särkynyt ja elämme monien kärsimysten ja kuoleman keskellä, Jumala on voimallinen korjaamaan kaiken ja uudestiluomaan kaiken hyväksi. Tästä saamme jo nyt kokea esimakua, kun olemme avaamme sydämemme Jumalan armolle, rakkaudelle ja läsnäololle. Jumalassa, joka on olemassaolon perusta, meillä on paras mahdollinen tulevaisuus. Iankaikkinen elämä on jotain niin hyvää ja ihmeellistä, että emme sitä kykene edes aavistamaan.

Kun mietimme Jumalaa…

Kaikella sillä, mitä Jumala on, on suunnaton merkitys itsellemme, ihmisyydelle ja elämälle. Jumalan jokaisesta ominaisuudesta ja piirteestä seuraa välittömästi ratkaisevan tärkeitä, luovuttamattomia seikkoja. Olisi mieletöntä sivuuttaa Jumala ja elää pinnallista ”kaikki on vain tässä ja nyt” ja ”minä teen mitä minä haluan” elämää. Tämä olisi suunnatonta itsepetosta ja todellisuuden unohtamista. Sen sijaan yhdessä Jumalan kanssa saamme kohdata koko todellisuuden – kaikessa sen karuudessa mutta myös suunnattomassa toivossa, turvassa ja iankaikkisessa ilossa.
Tuija

Psalmit
91 PSALMI.
1. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
4. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
5. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
6. et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
7. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
8. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
9. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
10. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
Kulkija

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

😍🙌 Aamen!!!
Rutger
Site Admin

Vaimon fyssari alkaa. Luen kirjoituksesi iltasella.
Vastaa Viestiin