Jumalan koko sota-asu

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Rutger
Site Admin

Jumalan koko sota-asu

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Tulee aina aamuisin puettua rukouksessa koko perhe täyteen sota-asuun, osa kerrallaan.
Ensiksi pelastuksen kypärä, sitten vanhurskauden haarniska, se vyötetään totuudella, jalkoihin kengiksi alttius rauhan evankeliumille, perheenjäsenen kätisyyden mukaan (olen ainoa vasuri) tulee sitten uskon kilpi, jolla sammutamme pahan palavat nuolet ja viimeiseksi parempaan käteen kullekin hengen miekka eli Jumalan sana.
Miksi tästä kirjoitan on se, että varusteet ovat tähän asti muistuttaneet huomattavasti roomalaisten sota-asuja, mutta tänään näin pelastuksen kypärän erikoisen näköisenä.
Se ei ollut teräksen harmaa vaan kiiltävää kultaa. Siinä oli ulokkeita ihmeellisissä asennoissa, hieman kuin sen yhden dinosauruksen pää jolla "sarvia" vähän joka suuntaan muttei sakarat olleet kovin pitkiä. Se oli kuin kruunu ja kypärä olisi yhdistetty.
En ole koskaan ennen nähnyt tuommoista missään. Tämä kypärä tuli minun päähäni.
En tiedä mitä ajatella tästä, mutta heitän teille josko teillä olisi jotain ideaa.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Tuija

Re: Jumalan koko sota-asu

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Heitin tekoälylle tuon kysymyksen. Vastaus oli tällainen jossa joissain kohtaa voisi olla jotain pointtia:

Raamatun kontekstissa, erityisesti Efesolaiskirjeen 6:17 kohdalla, mainitaan pelastuksen kypärä (osa Jumalan taisteluvarustusta). Vaikka perinteisissä raamatun kuvauksissa kypärässä ei ole sarvia, uskonnollisessa symboliikassa ja taiteellisessa tulkinnassa "sarvet" tai sarvimaiset ulokkeet voivat liittyä useampaan raamatulliseen käsitteeseen:
Pelastuksen sarvi (Horn of Salvation): Luukkaan evankeliumissa (1:69) ja Psalmeissa (Ps. 18:3) Jeesusta tai Jumalaa kuvataan "pelastuksen sarveksi". Raamatussa sarvi (erityisesti oinaan sarvi, shofar) symboloi voimaa, valtaa, pelastusta ja voittoa vihollisesta.
"Kuin sarvia": Kyseessä voi olla taiteellinen kuvaus, jossa kypärään on yhdistetty shofar-torvia tai tyyliteltyjä sarvia, jotka symboloivat uskovan hengellistä voimaa ja Jumalan suojelusta.
Vastakkainasettelu: Jos kyseessä on kuvaus, jossa sarvet ovat uhkaavia, se voi kuvata vihollisen (saatanan) yrityksiä, mutta kristityn pelastuksen kypärä suojaa mielen (ajattelun) näiltä hyökkäyksiltä.
Kultainen väri: Kulta symboloi Raamatussa usein Jumalan kirkkautta, taivaallisuutta ja pyhyyttä.
Tiivistelmä: Kultainen pelastuksen kypärä, jossa on sarvia, on todennäköisesti symbolinen esitys Efesolaiskirjeen 6:17 "pelastuksen kypärästä", johon on yhdistetty Psalmien ja Luukkaan evankeliumin "pelastuksen sarven" (voiman ja suojelun) teema.
Raamatun viite: "Ottakaa myös vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana." (Ef. 6:17).
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Mielenkiintoista.
Ne muut ulokkeet olivat suht sileitä, mutta päätä kiersi kuin seppele oinaan sarvien näköiset kultaiset sarvet.
Laskeutuen hieman alaviistosti eteenpäin ja ihan sarvien kärjet lyhyeltä matkalta nousivat ylöspäin.
Tässä korvien yläpuolella kiertävässä sarvessa oli juurikin semmoisia aaltoja kuin lammaseläimen sarvissa on.
Tosi vaikeaa selittää asiaa jota ei ole olemassa, ehkä, vielä.
Alkaa jo sekoittumaan se kuva mielessä mitä siinä oli.
Kokonaan kultaa yltympäri.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Tuija

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Henkimaailmassa on paljonkin sellaista jota emme ymmärrä emmekä näe, Hesekiel hyvä esimerkki tästä ja jostain syystä sekin nousi tuosta saamastasi mieleeni?
Vastaa Viestiin