Näky; Ruusu ja Kynttilä
Re: Näky; Ruusu ja Kynttilä
... aivan kuin minut olisi puhdistettu, henkisesti, mutta ei fyysisesti....
koin saman tunteen siellä tessalonikian seurakunnassa silloin 2 vuotta sitten, kun kävin mieheni kanssa siellä. minä itkin ja itkin ja itkin, vaikka ei ollut itkun aihetta enkä ymmärtänyt kielestä mitään. puhistuin sisältä siellä.
Ihana kuulla Sinetti, että sisälläsi on rauha ja ilo kielteisestä päätöksestä huolimatta.
Pystyn samaistumaan.. minullakin on ollut erikoinen rauha sisimmässä, vaikka maailma myrskyää ympärillä. Olen rauhallisin mielin. Armosta kiitollinen!
Pystyn samaistumaan.. minullakin on ollut erikoinen rauha sisimmässä, vaikka maailma myrskyää ympärillä. Olen rauhallisin mielin. Armosta kiitollinen!
Luin tänä aamuna siitä miehestä Ystävä kuinka sinä olet tullut tänne sisälle vaikka sinulla ei ole häävaatteita? Mutta hän jäi sanattomaksi Kuningas sanoo heittäkää hänet sinne missä on itku ja hammasten kiristys!
Mietin aamulla miksi Hän sanoo miestä ystäväksi?
Kuinka hän pääsi sisälle häätilaisuuteen vaikka hän ei ollut puettu häävaatteisiin?
Ensin Hän sanoo ystäväksi ja sitten seuraavassa vaiheessa hänet heitetään jo helvettiin?
Minä en kyllä ymmärrä mitään tästä kertomuksesta?
Kuinka hän pääsi sisälle häätilaisuuteen vaikka hän ei ollut puettu häävaatteisiin?
Ensin Hän sanoo ystäväksi ja sitten seuraavassa vaiheessa hänet heitetään jo helvettiin?
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Dennis Jernigan-You are my all in all
Tässä hieman selitystä noista Häistä; meidät kaikki on kutsuttu, mutta kuinka moni on ottanut tuon kutsun vastaan, ottamalla Jeesuksen sovitustyön vastaan ja Jeesuksen sydämeensä asumaan. Nuo valitut, ovat Jumalanlapsia, muilla ei ole sinne asiaa: http://sley.fi/luennot/Raamattu/UT/Matteus/Matt22ph.htm
Katso7 tästä on Jarmo jonkun verran kirjoitellut ja olen kokenut samaa hengessä. Eli syyttääkö Jumala vai rakastaako Hän. Onko Hän armahtava. Jos Hän näin on, niin eikö Hän silloin antaisi uuden mahdollisuuden? Kuten tässä tapauksessa, jossa ystävälle, miehelle annetaan mahdollisuus hankkia puhtaat vaatteet, jopa itkun ja hammasten kiristysten kautta. En siis näe tässä lopullista tuomiota vaan armoa ja rakkautta.
... on itsestämme kiinni, otammeko tuon armon ja rakkauden vastaan. Monen häävaatteet ovat niin ryvetyt ja likaiset.
Aivan ja sehän on suurin ihme yksittäiselle ihmiselle ja erittäin vaikea käsittää, jos rupee oikeen miettimään... Eihän se ole mahdollista ilman Vapahtajaamme.... on itsestämme kiinni, otammeko tuon armon ja rakkauden vastaan.
Tämä kannattaa lukea; Jeesuksen seurassa - Karitsan Häissä: http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2013-04-08
Psalmi 45: https://www.youtube.com/watch?v=pU02EjtwAcI
PSALMIT 45
1. Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Liljat"; koorahilaisten
mietevirsi; laulu rakkaudesta.
2. Minun sydämeni tulvii ihania sanoja; minä lausun: kuninkaasta on minun lauluni, minun kieleni on kerkeän kirjurin kynä.
3. Sinä olet ihmislapsista ihanin, suloisuus on vuodatettu sinun huulillesi, sentähden Jumala siunaa sinua iankaikkisesti.
4. Vyötä miekka vyöllesi, sinä sankari, vyöttäydy kunniaasi ja korkeuteesi.
5. Ole onnekas korkeudessasi. Nouse sotavaunuihisi totuuden, nöyryyden ja vanhurskauden puolesta, ja oikea kätesi opettakoon sinulle peljättäviä tekoja.
6. Sinun nuolesi ovat terävät, kansat kaatuvat sinun allesi; kuninkaan vihollisten sydämet lävistetään.
7. Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti; sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
8. Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi.
9. Mirhaa, aloeta ja kassiaa tuoksuvat kaikki sinun vaatteesi, kanteleet helisevät sinun iloksesi norsunluisista palatseista.
10. Kuningasten tyttäriä on sinun kaunistuksenasi, kuningatar seisoo sinun oikealla puolellasi, Oofirin kullassa.
11. Kuule, tytär, katso ja kallista korvasi, unhota kansasi ja isäsi huone,
12. ja saakoon kuningas halun sinun kauneuteesi, sillä hän on sinun herrasi. Kumarra häntä.
13. Tytär Tyyro ja kansan rikkaimmat etsivät lahjoillaan sinun suosiotasi.
14. Ylen ihana on kuninkaan tytär sisäkammiossa, kultakudosta on hänen pukunsa.
15. Kirjailluissa vaatteissa hänet saatetaan kuninkaan tykö. Neitsyet seuraavat häntä, hänen ystävättärensä tuodaan sinun tykösi.
16. Ilolla ja riemulla heitä saatetaan, he astuvat kuninkaan palatsiin.
17. Sinun poikasi tulkoot sinun isiesi sijaan; aseta heidät ruhtinaiksi kaikkeen maahan.
18. Minä teen sinun nimesi kuuluksi suvusta sukuun; sentähden kansat sinua ylistävät aina ja iankaikkisesti.
PSALMIT 45
1. Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Liljat"; koorahilaisten
mietevirsi; laulu rakkaudesta.
2. Minun sydämeni tulvii ihania sanoja; minä lausun: kuninkaasta on minun lauluni, minun kieleni on kerkeän kirjurin kynä.
3. Sinä olet ihmislapsista ihanin, suloisuus on vuodatettu sinun huulillesi, sentähden Jumala siunaa sinua iankaikkisesti.
4. Vyötä miekka vyöllesi, sinä sankari, vyöttäydy kunniaasi ja korkeuteesi.
5. Ole onnekas korkeudessasi. Nouse sotavaunuihisi totuuden, nöyryyden ja vanhurskauden puolesta, ja oikea kätesi opettakoon sinulle peljättäviä tekoja.
6. Sinun nuolesi ovat terävät, kansat kaatuvat sinun allesi; kuninkaan vihollisten sydämet lävistetään.
7. Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti; sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
8. Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi.
9. Mirhaa, aloeta ja kassiaa tuoksuvat kaikki sinun vaatteesi, kanteleet helisevät sinun iloksesi norsunluisista palatseista.
10. Kuningasten tyttäriä on sinun kaunistuksenasi, kuningatar seisoo sinun oikealla puolellasi, Oofirin kullassa.
11. Kuule, tytär, katso ja kallista korvasi, unhota kansasi ja isäsi huone,
12. ja saakoon kuningas halun sinun kauneuteesi, sillä hän on sinun herrasi. Kumarra häntä.
13. Tytär Tyyro ja kansan rikkaimmat etsivät lahjoillaan sinun suosiotasi.
14. Ylen ihana on kuninkaan tytär sisäkammiossa, kultakudosta on hänen pukunsa.
15. Kirjailluissa vaatteissa hänet saatetaan kuninkaan tykö. Neitsyet seuraavat häntä, hänen ystävättärensä tuodaan sinun tykösi.
16. Ilolla ja riemulla heitä saatetaan, he astuvat kuninkaan palatsiin.
17. Sinun poikasi tulkoot sinun isiesi sijaan; aseta heidät ruhtinaiksi kaikkeen maahan.
18. Minä teen sinun nimesi kuuluksi suvusta sukuun; sentähden kansat sinua ylistävät aina ja iankaikkisesti.
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
Tämä koko juttu on mun sydäntä lähellä... Jos teillä uskoa riittää seuraavaan, nimittäin teit juuri sen huomion mikä minua on ihmetyttänyt vuosikymmeniä, kuten neitsytvertaus. He pelastuvat ikäänkuin tulen kautta. Se on Jumalan viha, josta tuossa on kysymys, "siellä on itku ja hammasten kiristys". Se tarkoittaa aikaa jolloin hävityksen kauhistus on jo asetettu ja Jumalan vihan viini kaadetaan maan päälle. Sellaista aikaa on vaikea muulla tavalla kuvata, kuin että "siellä on itku ja hammasten kiristys".katso7 kirjoitti:Luin tänä aamuna siitä miehestä Ystävä kuinka sinä olet tullut tänne sisälle vaikka sinulla ei ole häävaatteita? Mutta hän jäi sanattomaksi Kuningas sanoo heittäkää hänet sinne missä on itku ja hammasten kiristys!
Tuo Raamatun keromus/vertaus kuvastaa nimenomaan Kristuksen häitä. Sinne otetaan ns. häävieraat, jotka tulevat isolla otannalla. Eräässäkin raamatunpaikassa, en jaksa muistaa, sanotaan että he tulevat näkemään siellä Mooseksen ja Abrahamin ja ne notkuvat pöydät mutteivät saa koskea sen antimiin. No mitäs luulet mitä siinä tapahtuu? Heillä ei ollut häävaatteita, vaikka heidät oli temmattu häävieraaksi.
Kuvaan tätä pealastussanoman etusivulla heti, jos huomaatte, aikajanalla. Ensin lähtee morsian ja se on erotettu muista, mutta sitten ahdistuksen aikojen lopussa tulevat ne joista puhutaan ilmestyskirjan 7. luvussa sanoin:
He ovat Laodikean penseää seurakuntaa, joka pelastui ahdistuksen kautta, tulleet siitä suuresta ahdistuksesta, josta Filadelfian seurakunta pääsi:Joh.ilm. 7:13-17 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle, sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
Laodikean seurakunnan kohtalo on siis joutua ahdistukseen.Joh.ilm. 3:7-13 Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa: Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt. Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan. Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi. Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
Nämä kaksi eroavat suuresti myös Matteus 25. neitsyttarinassa juuri näillä Jeesuksen lempeillä tai hylkäävillä tavoilla jotka huomasit. Ero on merkittävä ja siksi ero on säälivä niitä kohtaan jotka joutuvat kärsimään pelastuakseen.
Katsos miten nämä eroavat toisistaan:
Huomaa ero sanoissa "minä en tunne teitä". Siinä täyttyy lause, jos 99 lammasta sadasta on jo haettu, hyvä paimen hakee sen sadannen. Elikkä toteutuu myös lause "kerran pelastettu on aina pelastettu" mutta miten, se onkin se juttu.Matteus 25:11-12 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
Mutta niille sama sana jota ei ole pelastettu, eikä pelasteta:
Pelastus on lopunaikana merkillinen juttu, nimittäin katsohan eroa näiden kahden asian välillä:Matteus 7:21-23 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa? Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
...kun vertaat sitä tähän mitä lopussa tapahtuu:Matteus 7:13-14 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Ja miksi ne yövartiot, joillekin enemmän lyöntejä kuin toiselle, juuri tämän Herran odottamisen/odottamattomuuden vuoksi ja kanssapalveliojoiden lyömisen vuoksi:Room. 11:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
...voi mulla olis niin plajon sanottavaa tästä, koksa olen tutkinut asiaa niin paljon. Pää tulee heti aivan täyteen todistuksia miksi tämä pelastussanoma on totta. Se on Jumalan antama sanoma ja totuus, koska en ole vieläkään löytänyt teoriaan muuta kuin lisää ja taas lisää vahvistuksia sille. Nytkin sinä Katso7 olet löytänyt yhden itselleis arvoituksen, miksi Kuningas pututtelee "kadotukseen joutuvia" ystävänä? Siksi koska he joutuvat kyllä murheellisin mielin pelastuakaseen termin "itku ja hammasten kiristys = Jumalan vihaan", eikä suinkaan kadotukseen.Luukas 12:
37 Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä.
38 Ja jos hän tulee toisella yövartiolla tai kolmannella ja havaitsee heidän näin tekevän, niin autuaat ovat ne palvelijat.
39 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä hetkellä varas tulee, hän ei sallisi taloonsa murtauduttavan.
40 Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
41 Niin Pietari sanoi: "Herra, meistäkö sinä sanot tämän vertauksen vai myös kaikista muista?"
42 Ja Herra sanoi: "Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen huoneenhaltija, jonka hänen herransa asettaa pitämään huolta hänen palvelusväestään, antamaan heille ajallaan heidän ruokaosansa?
43 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
44 Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
45 Mutta jos palvelija sanoo sydämessään: 'Herrani tulo viivästyy', ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä,
46 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille.
47 Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä.
48 Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään.
Siunattu varmuus: https://www.youtube.com/watch?v=6nT6xlFiMpE
Jos jotain oon viimeisen vuoden aikana saanu Herralta sydämelleni, niin se on juurikin tämä asia. Loistava kirjoitus.
Karitsan Häissä: http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2013-04-08
Omat ajatukset ovat monesti, niin tulevassa jo, että meinaa tää nykyhetki unohtuu ja tuntuu jotkut asiat täällä niin mekityksettömiltä, siitä saa välillä sit hieman kärsii. On hieman sellainen "kahden maan kansalainen" olo.
Ja kiitos Sinettisormus yllä olevista, tunnen rakkauden kumpuavan niistä.
Karitsan Häissä: http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2013-04-08
Omat ajatukset ovat monesti, niin tulevassa jo, että meinaa tää nykyhetki unohtuu ja tuntuu jotkut asiat täällä niin mekityksettömiltä, siitä saa välillä sit hieman kärsii. On hieman sellainen "kahden maan kansalainen" olo.
Ja kiitos Sinettisormus yllä olevista, tunnen rakkauden kumpuavan niistä.
Viimeksi muokannut Samuli, 15 Joulu 2016, 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
Linkki ei toimi Samuli.. 

... kiitos, ... se on sitä Rakkautta, mitä Jeesus antaa sydämeeni ja koen sen kutsumuksenani, jakaa sitä toisille, lohdutukseksi. Kiitos Rakkaudestasi meitä kohtaan, Rakas Jeesus!
... tuo Samulin laittama linkki on ilmeisesti tuo sama, jonka laitoin tuonne yläpuolelle ... oletan? ..... ja oikeassa olin.. 

Viimeksi muokannut Sinettisormus, 15 Joulu 2016, 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo korjasin, ja oli sama, kopsasin sen ja siitä jäi puutuumaan jotain.
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
Raamatussa on eräs pikkuasia, jota moni ei ole pannut merkille... tai on muttei ehkä ajatellut sitä kunnolla, nimittäin lause:
Ensimmäinen ensimmäinen on jokaiselle henkilökohtianen ensimmäinen. Niin simppeli vastaus se on, vaikka moni miettii muuta.
Raamatunhistorian ensimmäiset ylösotot olivat:
1. Hanok joka otettiin elossa olevana varkain, eikä häntä enää ollut, kuten sana sanoo
2. Elia puolestaan otettiin tulisissa vaunuissa Elisan todistaessa, aivan kuten kymmenen neitsyen vertauksessa. Eihän varkain voi kukaan tulla, jos joku huutaa, nyt se tulee ja sitten aseteltiin lamput kondikseen. Ei kertakaikkiaan varas tule sillä tavalla, vaan siinähän tien varressa nimenomaan odotettiin tuota ylkää ja pantii varti oikeen joka huusi että NYT SE TULEE, OLKAA VALMIIT! ...jne.
3. No sitten tulee Matteus 27. luvussa tapahtunut Jeesuksen kuoleman hetkellä ollut KUOLLEIDEN ylösnousemus, jossa haudat avautui ja monien ruumiit nousivat ylös, he tulivat sinne pyhään kaupunkiin ja sitä ennen ilmestyivät vielä monille. Se oli vanhan liiton kuolleiden Pyhien ylösnousemus.
4. Sitten tulee vielä Jeesuksen ylösnousemus....
Muuta ylösnousemusta en tunne, joten seuraava on luvussaan viides ja viiden sinetti puhuu hyvin vihjaavasti juuri tämän ajan kuolleiden ylösnousemuksiesta, alkaen Jeesuksen kuoleman jälkeen:
Ensimmäisessä ylösnousemuksessa olevat eivät siis voi olla viimeisellä tuomiolla, vaan ovat Pyhiä, kuten hyvin tiedämme!
Mutta kaikki tuhatvuotiskaudelle menneet eivät ole Pyhiä, vaan sinne selvinneitä, mutta tuhatvuotiskaudella pelastutyö jatkuu, joten:
ELIKKÄ SIIS MIKÄ ON ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS?Joh.ilm. 20:Ilm. 20:5-6 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
Ensimmäinen ensimmäinen on jokaiselle henkilökohtianen ensimmäinen. Niin simppeli vastaus se on, vaikka moni miettii muuta.
Raamatunhistorian ensimmäiset ylösotot olivat:
1. Hanok joka otettiin elossa olevana varkain, eikä häntä enää ollut, kuten sana sanoo
2. Elia puolestaan otettiin tulisissa vaunuissa Elisan todistaessa, aivan kuten kymmenen neitsyen vertauksessa. Eihän varkain voi kukaan tulla, jos joku huutaa, nyt se tulee ja sitten aseteltiin lamput kondikseen. Ei kertakaikkiaan varas tule sillä tavalla, vaan siinähän tien varressa nimenomaan odotettiin tuota ylkää ja pantii varti oikeen joka huusi että NYT SE TULEE, OLKAA VALMIIT! ...jne.
3. No sitten tulee Matteus 27. luvussa tapahtunut Jeesuksen kuoleman hetkellä ollut KUOLLEIDEN ylösnousemus, jossa haudat avautui ja monien ruumiit nousivat ylös, he tulivat sinne pyhään kaupunkiin ja sitä ennen ilmestyivät vielä monille. Se oli vanhan liiton kuolleiden Pyhien ylösnousemus.
4. Sitten tulee vielä Jeesuksen ylösnousemus....
Muuta ylösnousemusta en tunne, joten seuraava on luvussaan viides ja viiden sinetti puhuu hyvin vihjaavasti juuri tämän ajan kuolleiden ylösnousemuksiesta, alkaen Jeesuksen kuoleman jälkeen:
Raamatussa muualla pitkä valkoinen pellava vaippa kuvastaa Taivasruumista.Joh.ilm. 6:9-11 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?" Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.
Ensimmäisessä ylösnousemuksessa olevat eivät siis voi olla viimeisellä tuomiolla, vaan ovat Pyhiä, kuten hyvin tiedämme!
Mutta kaikki tuhatvuotiskaudelle menneet eivät ole Pyhiä, vaan sinne selvinneitä, mutta tuhatvuotiskaudella pelastutyö jatkuu, joten:
Ja vahvistus vielä:Luukas 12:35-36 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.
Tässä koko hommassa on erotuksena, ollako vai eikö olla ensimmäisessä ylösnousemuksessa. Eihän tätä muuten tarvitsisi edes mainita!Daniel 12:8-13 Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: "Herrani, mikä on oleva näitten päätös?"
Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää. Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää. Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
Anteeksi että jouduin monta kertaa editoimaan ku kokoajan ajatus laukkaa sormien edellä.