Kuulin tiedon sanat
- AOAOAOAOAO
- Site Admin
Re: Kuulin tiedon sanat
2.Tess.2:3 Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
Mal.4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
Heb.10:12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
Heb.9:26 mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
Heb.9:28 on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
Joh.16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Joh.16:28 Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö
Niin kauan kuin Jeesus oli lihassa maan päällä, oli Hänen työnsä "rajoittuneena". Mutta, kun Jeesus istuutui Valtaistuimelleen lähetti Hän Pyhän Henkensä omiinsa. Tätä Jeesus ei voinut tehdä kun Hän oli fyysisesti maan päällä. Lupauksensa mukaan Jeesus tuli Pyhänä Henkenä ensimmäisenä helluntaina.
Joh.14:18 En minä jätä teitä orvoiksi; Minä tulen teidän tykönne.
Matt.28:19-20 ....... Ja katso, Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Jeesus ON jo nyt meidän kanssamme ja meissä.
Mal.4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
Heb.10:12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
Heb.9:26 mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
Heb.9:28 on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
Joh.16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Joh.16:28 Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö
Niin kauan kuin Jeesus oli lihassa maan päällä, oli Hänen työnsä "rajoittuneena". Mutta, kun Jeesus istuutui Valtaistuimelleen lähetti Hän Pyhän Henkensä omiinsa. Tätä Jeesus ei voinut tehdä kun Hän oli fyysisesti maan päällä. Lupauksensa mukaan Jeesus tuli Pyhänä Henkenä ensimmäisenä helluntaina.
Joh.14:18 En minä jätä teitä orvoiksi; Minä tulen teidän tykönne.
Matt.28:19-20 ....... Ja katso, Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Jeesus ON jo nyt meidän kanssamme ja meissä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19
https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
Hyvä AO... onko tarkoituksesi sanoa tuosta loppukaneetistasi käsin katsen ettet odota Jeesusta tulevaksi, koska Hän on jo meissä?
By the way, palaan hetken kuluttua seikkaperäisesti noihin jakeisiin mitkä kirjoitit. Käyn nyt "rismassa" ostamassa kissalle fafkaa.
By the way, palaan hetken kuluttua seikkaperäisesti noihin jakeisiin mitkä kirjoitit. Käyn nyt "rismassa" ostamassa kissalle fafkaa.
Siunattu varmuus: https://www.youtube.com/watch?v=6nT6xlFiMpE
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
Takaisin kontekstiin laitettuna, tekstissä on heti aluksi täsmälleen kolme termiä ja peräti viisi huomioitavaa määritelmää, jotta koko Raamatun paikka aukeaisi meille kunnolla. Ihan aluksi taas se sama... se että MIKÄ PÄIVÄ!!! Mistä päivästä onkaan kysymys. Alla konteksteissaan eroteltuna 2. Tess. 2:1-10 asia kokonaan.2.Tess.2:3 Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
1. Mitä tarkoittaa Herran päivä!!!!?
Tämä on se suuri ja julkinen, Herran päivä, jolloin Hän saapuu kaikkine Pyhinensä kaikkien ahdistusten ja vihan aikojen lopussa. Huomiotavaa on että laittomuuden ihmisenkin on saatava täysi valta Levant alueella 42kk joten Herran päivä on kaukana tulevaisuudessa, samoin auringon pimeneminen.Apt. 2:17-21 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
2. Mikä on laiton ihminen, joka ilmestyy?
3. Mikä on se joka pidättää!!!?
4. Mitä on luopumus?
5. Mitä Paavali tarkoittaa "kokoontumisella hänen tykönsä"???
Konteksti 1: (2. Tess. 2:1-2) Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet, ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
Tässä kohtaa Paavali siirtyy aiheesta tarkentaen sitä ensin varoittamalla seurakuntaa. MUTTA TÄRKEÄÄ on ymmärtää milloin tapahtuu "meidän kokoontumisemme" Hänen tykönsä. Se löytyy Sakarjan 14. luvusta, jakeista 4-11
(
Vasta tuhatvuotiskaudelle mentäessä me lopulta kokoonnumme kaikki Hänen tykönsä. Sanotaanhan viimeisistä päivistä niinkin että "lopussa jos joku vain huutaa Herran nimeä, hän pelastuu". Tämä on suuressa ristiriidassa kaiken sen raamatun sanan kanssa, josta olemme lukeneet. Ajat siis muuttuvat portaittain, ensin ahdas portti=morsiamen portti, sitten isompi tempaus, häävieraiden suuri portti ja lopuksi se joka vain huutaa Herran nimeä. Aivan juuri täsmälleen, niin kuten Jumala opetti Moosekselle, miten Israelin tulee korjata satoa. Ensin näyte viljasta Herralle, sitten korjataan pääsato, muttei saa korjata pellon reunoilta, jotta jää köyhälle kulkumiehelle evästä. Tämä "köyhä kulkumies" on Jeesus Kristus ja Herran Päivä, se suuri ja julkinen.Sak. 14:4-11) Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat. Se on oleva yhtämittaista päivää-Herralle on se tunnettu-ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata. Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet. Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi. Koko maa muuttuu tasaiseksi kuin Aromaa Gebasta Rimmoniin asti, Jerusalemin eteläpuolelle. Ja tämä on oleva korkea ja oleva asuttu, paikallansa, Benjaminin portista entisen portin sijaan asti, Kulmaporttiin ja Hananelin-torniin asti, kuninkaan viinikuurniin asti. He asuvat siellä, eikä vihitä sitä enää tuhon omaksi, ja Jerusalem on oleva asuttu, oleva turvassa.
Mutta tästä hetkestä alkaen maailma alkaa kokea valtavan murroksen, jota kutsutaan sadonkorjuuajaksi. Me, morsian olemme vasta näyte sadosta jonka Herra Jeesus tulee keräämään.
Konteksti 2: (2. Tess 2:3-4) Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
Tämän jälkeen Paavali sanoo sanoman, jonka oli jo kertonut aiemmin tessalonikalaisille, muttei sitten tässä yhteydessä kerro sen enempää.
Konteksti 3: (2. Tess 2.5-10) Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille? ***Paavalin sanomattomat sanat*** ....Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
Pidättäjä ei voi olla mikään muu kuin morsian:
Jesaja 5:11-13 Voi niitä, jotka aamuvarhaisesta väkijuoman jäljessä juoksevat ja iltamyöhään viipyvät viinistä hehkuvina! Kanteleet, harput, vaskirummut, huilut ja viinit on heillä pidoissansa, mutta Herran tekoja he eivät tarkkaa, eivät näe hänen kättensä töitä. Sentähden minun kansani siirretään maastansa äkkiarvaamatta, sen ylhäiset kärsivät nälkää, ja sen remuava joukko nääntyy janoon.
En tiedä jaksanko enää vastailla enempää. Tääskin koosteessa oli puuhaa tälle illalle1. Kor. 15:51-53 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

Tässä on nyt Sinettisormus Herran sana vahvana läsnä. Aamen sille. Eilen illalla olin rukouksessa Herran kanssa ja sieluni melkein lauloi Hänelle ylistystä. Jotain uutta tapahtui minulle. Herra, totisesti, tule tänään!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
Tämä melkeen pitäs olla omana aloituksena asiasymboliikan puolella:
Herran Päivä ja Sapatti = molemmat sama asia
Ote vakuudeksi Sakarja 14.
Herran Päivä ja Sapatti = molemmat sama asia
Ote vakuudeksi Sakarja 14.
Ote vakuudeksi 1. Moos. 2:2Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat. Se on oleva yhtämittaista päivää-Herralle on se tunnettu-ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata. Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet. Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.
Ensin kuuden päivän sota ja sitten herran päivä!Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
Herran päivä alkaa sillä että SALAMA lyö idästä hamaa länteen... ja ihmisen pojan merkki näkyy taivaalla!
Herran päivä ei ala morsiamen ylösotolla, vaan siitä alkaa "se suuri ahdistus" jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomista asti.
Herran päivä ei ala morsiamen ylösotolla, vaan siitä alkaa "se suuri ahdistus" jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomista asti.
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
Morsiamen ylösotosta alkaa 7-vuotinen Taivaan Lehtimajanjuhla ja Karitsan häät.
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
Kiitos kun kannustatte... oman blokin pitäminen kun on sellasta yksin puurtamista.
Nämä Raamatusta tutut termit sekoittaa monien mieliä, eivätkä pääse oikeen jyvälle mitä mikäkin tarkoittaa. Monille juuri Herran päivä on morsiamen ylösoton päivä. Ei se ole sinne päinkään, vaan morsiamen ylösoton päivä on vasta koko sadonkorjuuajan alkusykäys. Se sytyttää suuren heärtyksen ja morsian toimii siksi kuvannollisesti suurena tulppana, pidättäjänä kaikelle. Mutta kun morsian otetaan, niin koko tänne jäävä tavalla tai toisella eksyksissä oleva kristikunta herää käsittämään missä kohtaa oltiin menty metsään. Se aika on Jumalalle suurenmoista aikaa, koska siinä ajassa Jumala oikeen niittämällä niittää viljaa.
Nämä Raamatusta tutut termit sekoittaa monien mieliä, eivätkä pääse oikeen jyvälle mitä mikäkin tarkoittaa. Monille juuri Herran päivä on morsiamen ylösoton päivä. Ei se ole sinne päinkään, vaan morsiamen ylösoton päivä on vasta koko sadonkorjuuajan alkusykäys. Se sytyttää suuren heärtyksen ja morsian toimii siksi kuvannollisesti suurena tulppana, pidättäjänä kaikelle. Mutta kun morsian otetaan, niin koko tänne jäävä tavalla tai toisella eksyksissä oleva kristikunta herää käsittämään missä kohtaa oltiin menty metsään. Se aika on Jumalalle suurenmoista aikaa, koska siinä ajassa Jumala oikeen niittämällä niittää viljaa.
Aamen, kiitos Jarmo kirjoituksistasi, niitä on ilo lukea, sillä niistä välittyy ymmärrys ja vilpitön usko yhtäaikaa. Vain Jumala voi saada aikaan sellaista.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
Liian useille ihmisille Jumalan suunnitelma on selkeä kertaluontoinen ja kaksijakoinen, nuo tuonne ja nämä tänne. Se ei tee oikeutta sille kaikelle erilaisuudelle, jonka Jumala loi maailmaan. Toiset ovat hitaita ja toiset palavan nopeita, joten tuollainen "kakstahtisuus" olisi valtavaa tuhlausta ja ennen kaikkea epäreilua.
Ihmiset eivät usein näe että meillä voi olla monta tietä. Ei turhaan ole ilmestyskirjassa seitsemää seurakuntaa... se ei ole huvin vuoksi siellä.
Ja se toinen juttu mitä olen ajatellut paljon on että ihmiset kun tulevat uskoon ja he alkavat nähdä pelatuksensa, niin he ovat usein täysin aikuisia, eläneet jo kauan sitten nuoruutensa, kuten Sinettisormuskin ja miljoonat muut. Minä olen siitä onnellisessa asemassa... vai olinko ehkä sittenkään... että sain uskon jo lapsena ja kasvoin siihen. Mutta tarkoitan että moni näkee aikuisena siinä 30-50 ikäisenä että "no nyt olen pelatettu ja jos nyt Jeesus tulee, niin olen valmis", eivätkä tajua että maailmaan syntyy koko ajan uusia ja uusia ihmisiä, heitä on kaikissa ikäluokissa ja kaikenlaisia, joten ei Jumala voi tehdä sadonkorjuusuunnitelmaa "nuo tuonne ja nämä tänne". Siinä on oltava jokin mieltämme korkeampi logiikka.
Minä voin ymmärtää oikein hyvin ettei nämä asiat olleet selkeästikään 1800 luvun ihmisten tms. aikalaistensa käsiteltäviä asioita, vaan meidän, lopunajan sukupolvi. Meille avataan näitä sinettejä ja annetaan sitä "salattua mannaa" jotta voimme nyt kertoa siitä suunnitelmasta, miksi portti on samalla ahdas ja samalla joku VAIN HUUTAMALLA Herran nimeä PELASTUU... SE EI VOI OLLA SAMA PORTTI, vai mitä?
Ihmiset eivät usein näe että meillä voi olla monta tietä. Ei turhaan ole ilmestyskirjassa seitsemää seurakuntaa... se ei ole huvin vuoksi siellä.
Ja se toinen juttu mitä olen ajatellut paljon on että ihmiset kun tulevat uskoon ja he alkavat nähdä pelatuksensa, niin he ovat usein täysin aikuisia, eläneet jo kauan sitten nuoruutensa, kuten Sinettisormuskin ja miljoonat muut. Minä olen siitä onnellisessa asemassa... vai olinko ehkä sittenkään... että sain uskon jo lapsena ja kasvoin siihen. Mutta tarkoitan että moni näkee aikuisena siinä 30-50 ikäisenä että "no nyt olen pelatettu ja jos nyt Jeesus tulee, niin olen valmis", eivätkä tajua että maailmaan syntyy koko ajan uusia ja uusia ihmisiä, heitä on kaikissa ikäluokissa ja kaikenlaisia, joten ei Jumala voi tehdä sadonkorjuusuunnitelmaa "nuo tuonne ja nämä tänne". Siinä on oltava jokin mieltämme korkeampi logiikka.
Minä voin ymmärtää oikein hyvin ettei nämä asiat olleet selkeästikään 1800 luvun ihmisten tms. aikalaistensa käsiteltäviä asioita, vaan meidän, lopunajan sukupolvi. Meille avataan näitä sinettejä ja annetaan sitä "salattua mannaa" jotta voimme nyt kertoa siitä suunnitelmasta, miksi portti on samalla ahdas ja samalla joku VAIN HUUTAMALLA Herran nimeä PELASTUU... SE EI VOI OLLA SAMA PORTTI, vai mitä?
Kiitos Jarmo. Mielenkiintoista asiaa.
En ole asiaa syvällisesti pohtinut, mutta kyllä ihmetellyt..
Miksi ihminen tieten tahtoen(mukavuuden haluisena) tekisi parannuksen ja aiheuttaisi täällä maan päällä itsellensä jatkuvaa kärsimystä ja päänvaivaa.. jos pelastuksen voi saada tosiaan vain huutamalla Herran nimeä.
Ajatuksesi asiasta on Armollinen.
Raamatussa on kyllä minulle vielä paljon kohtia, joissa totean, ei ole reilua! Mutta en syytä siitä raamattua vaan itseäni, uskon, että takana on niin suuri viisaus, korkeampaa matematiikkaa, joka ei ole minulle vain vielä auennut.
En ole asiaa syvällisesti pohtinut, mutta kyllä ihmetellyt..
Miksi ihminen tieten tahtoen(mukavuuden haluisena) tekisi parannuksen ja aiheuttaisi täällä maan päällä itsellensä jatkuvaa kärsimystä ja päänvaivaa.. jos pelastuksen voi saada tosiaan vain huutamalla Herran nimeä.
Ajatuksesi asiasta on Armollinen.
Raamatussa on kyllä minulle vielä paljon kohtia, joissa totean, ei ole reilua! Mutta en syytä siitä raamattua vaan itseäni, uskon, että takana on niin suuri viisaus, korkeampaa matematiikkaa, joka ei ole minulle vain vielä auennut.
- AOAOAOAOAO
- Site Admin
Jarmo kirjoitti ; " Hyvä AO... onko tarkoituksesi sanoa tuosta loppukaneetistasi käsin katsen ettet odota Jeesusta tulevaksi, koska Hän on jo meissä? "
" ettet odota Jeesusta "....et kai tosissasi tuollaista kysy ??
Jeesus tulee seuraavan kerran kirkkaudessaan, ja piste. Yhden kerran.
Keksintö, että Jeesus tulisi uudestaan maan päälle, ja alkaisi uudestaan evankelioida, joidenkin mukaan vieläpä juutalaisten kanssa, on MAHDOTON.
Raamatussa Jeesus selvästi sanoo, ETTÄ PYHÄ HENKI EI VOI TULLA, JOS JEESUS OLISI FYYSISESTI MAAN PÄÄLLÄ. Joten, teoriassakaan tällaisesta "evakelioinnista" ei olisi mitään hyötyä koska ihmisillä ei olisi mahdollisuutta saada Pyhää Henkeä, koska Jeesus olisi jälleen kerran ruumissaan täällä.
Ja, ihmisen täytyy omata Pyhä Henki, että hän voisi pelastua.
Hebrealaiskirje selvästi sanoo, että JEESUS ON " AINIAAKSI ISTUUTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE ". Hän ei siis sieltä lähde yhtään minnekkään.
Jeesus on Henki. Hän on nyt jokaisessa omassaan, joka on kastettu ja joka ei ole kieltänyt Häntä.
En ala kommentoimaan noita sinun omia teorioitasi "maan päällisistä, 1000 vuotta kestävästä valtakunnasta" tai "morsiamesta", se olisi loputon suo.
Tuon kantani esiin nostamalla ajoittain Raamatun kohti luettavaksi, että lukija voi vaikka kysyä Jeesukselta Itseltään, mikä on totta tai mitä jokin Raamatun kohta tarkoittaa.
....ja, kyllä minä ODOTAN JEESUSTA, kun Hän ilmestyy Kirkkaudessaan.
" ettet odota Jeesusta "....et kai tosissasi tuollaista kysy ??
Jeesus tulee seuraavan kerran kirkkaudessaan, ja piste. Yhden kerran.
Keksintö, että Jeesus tulisi uudestaan maan päälle, ja alkaisi uudestaan evankelioida, joidenkin mukaan vieläpä juutalaisten kanssa, on MAHDOTON.
Raamatussa Jeesus selvästi sanoo, ETTÄ PYHÄ HENKI EI VOI TULLA, JOS JEESUS OLISI FYYSISESTI MAAN PÄÄLLÄ. Joten, teoriassakaan tällaisesta "evakelioinnista" ei olisi mitään hyötyä koska ihmisillä ei olisi mahdollisuutta saada Pyhää Henkeä, koska Jeesus olisi jälleen kerran ruumissaan täällä.
Hebrealaiskirje selvästi sanoo, että JEESUS ON " AINIAAKSI ISTUUTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE ". Hän ei siis sieltä lähde yhtään minnekkään.
Jeesus on Henki. Hän on nyt jokaisessa omassaan, joka on kastettu ja joka ei ole kieltänyt Häntä.
En ala kommentoimaan noita sinun omia teorioitasi "maan päällisistä, 1000 vuotta kestävästä valtakunnasta" tai "morsiamesta", se olisi loputon suo.
Tuon kantani esiin nostamalla ajoittain Raamatun kohti luettavaksi, että lukija voi vaikka kysyä Jeesukselta Itseltään, mikä on totta tai mitä jokin Raamatun kohta tarkoittaa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
Täsmälleen näin, olen täysin samaa mieltä että Jeesus tulee näkyvällä tavalla vain yhden ainoan kerran. Eihän Jeesus voi montaa kertaa tulla maan päälle perustamaan tuhatvuotista valtakuntaansa. Se on yksi kerta ja sitten hän tulee kaikkien tampaamiensa Pyhien kanssa tänne yhdessä.AOAOAOAOAO kirjoitti:Jeesus tulee seuraavan kerran kirkkaudessaan, ja piste. Yhden kerran.
Tempaus ei ole sama asia kuin Jeesuksen näkyvä paluu. Se lukee varsin selvästi... "sitten meidät temmataan yhdessä Herraa vastaan ja kohtaamme hänet pilvissä". Ei sellainen ole palaamista.
Mutta mikä tämä käsitys oikein on? ...ja miksi kutsut sitä keksinnöksi?
Täytyy sanoa että et nyt ymmärrä että Pyhä Henki on Jeesus ja Isä yhdessä Hengessä. Jeesus lähetti Pyhän Hengen, koska ei voi olla lihassa yhtä aikaa kaikkialla. Tämä ei tee Jeesuksen paluuseen minkäänlaisia esteitä. On hyvin tyypillistä ettei osaa kuvantaa Raamatun sanaa itselleen kolminaisuusopin kautta.AOAOAOAOAO kirjoitti:Keksintö, että Jeesus tulisi uudestaan maan päälle, ja alkaisi uudestaan evankelioida, joidenkin mukaan vieläpä juutalaisten kanssa, on MAHDOTON.
Mitä tulee noihin juutalaisiin ja heidän evankeliointiin, niin sinussahan ilmenee juutalaisvihaa suorastaan. Et osaa erottaa että Jumala ei tee liittoja jotka Hän rikkoo. Jumala on tehnyt Israelin kansan kanssa ikuisen liiton, eikä riko sitä lupausta.
Taas törmätään terminologiallisiin ongelmiin. Tämä tekee selvän ristiriidan Raamattuun! Mutta kun tiedämme että Taivasten valtakunta on tulossa maan päälle, niin myös Jumalan oikea puoli tulee tänne fyysiesti Uudessa Jerusalemissa.AOAOAOAOAO kirjoitti:Hebrealaiskirje selvästi sanoo, että JEESUS ON " AINIAAKSI ISTUUTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE ". Hän ei siis sieltä lähde yhtään minnekkään.
Jumala on Henki, Jeesus on lihaksi tullut Jumala!AOAOAOAOAO kirjoitti:Jeesus on Henki. Hän on nyt jokaisessa omassaan, joka on kastettu ja joka ei ole kieltänyt Häntä.
Miten ihmeessä näin ristiriitaisesti voi ajatella...? Odotat Jeesusta... silti... joka ei koskaan astu alas Isän luota. Minä näen pelkästään valtavia aukkoja Raamatun tutkinnassa, aivan kuin AO... et välittäisi joistain raamatunkohdista ollenkaan, vaan ohittaisit ne. Vaikkapa että "te tulette olemaan Kristuksen pappeja ja tuomareita ne tuhannen vuotta".AOAOAOAOAO kirjoitti:En ala kommentoimaan noita sinun omia teorioitasi "maan päällisistä, 1000 vuotta kestävästä valtakunnasta" tai "morsiamesta", se olisi loputon suo.
Lopuksi totean kysymällä: Miksi Raamatussa puhutaan tempaamisesta pilviin Herraa vastaan, jos Herra on tulossa alas perustamaan tuhatvuuotista valtakuntaansa? Se tapahtuma kun näkyy, taivaalla, Herra tulee siellä suurten enkelijoukkojen keskellä ja laskeutumassa alas, kuten Sakarja 14. luvussa sanotaan, "hänen jalkansa koskettavat öljymäkeen, joka halkeaa suureksi laaksoksi ja te keräännytte sinne laaksoon"... niin miksi ihmeessä tässä enää ketään tempoillaan yhtään minnekään?
Tempaus on aivan oma lukunsa lopuaikojen tapahtumaketjuissa. Sillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen näkyvän paluun kanssa!
Olen kysynyt useilta posttripunatiolismin kannattajilta että oliko Hanok synnitön, koska hän temmattiin tismalleen niin kuten morsiamen tempaus on kuvattu olevan. Samoin Elia, jolla oli Elisa vieressä, joka todisti ja näki tapahtuman vierestä. Oliko Elia synnitön koska hän temmattiin pois? Eivät olleet kumpikaan!
Raamatussa lukee myös eräs tempausajankohta, jossa temmattiin vain kuolleita, eikä siinä kerrottu montako, vaan paljon kumminkin. Jeesuksen ristinkuoleman aikaan oli ylösotto, jossa myös ristin oikealla puolella oleva ryöväri pääsi "sinä päivänä Isän luo" aivan kuten Jeesus lupasi. Haudat aukenivat ja he ilmestyivät monille ja tulivat sitten sinne Taivaaseen.
Kysymys siis kuuluu tämän pohjustuksen jälkeen että voisiko Raamatussa olla nyt joku este, josta syystä yhtä ihmistä ei voisi temmata? Ei ole!
Entäpä onko mitään paikka joka estäisi kymmenen tai sadan ihmisen ylöstempaamisen? Ei ole! No entäpä tuhat tai muutaman miljoonan morsiamen luvun verran? Ei ole!
Morsiamen temaus ei siis ole raamatulllisesti merkittävän iso tapahtuma, vaikka se on siellä mainittu muutamassakin kohdassa juuri sanoilla toiset otetaan ja toiset jätetään ja meidät temmataan yhdessä... ja yhdessä hetkessä me muutumme jne. jne. Jotka samalla kaikki muodostvat tietyn käytännön ristiriidan posttribunatiolismille, koska jos tempausta ei kerran ole ja Herra saapuu perustamaan tuhatvuotisen valtakuntansa, niin miksi koko temapusta on edes mainittu Raamatussa? Ja samalla ihmettelemme että jos Jeesus lähti tekemään SIJAA Taivaaseen, niin mihin tuota "sijaa" sitten oikein tarvitaan, jos kerran Jeesus palaa, eikä ketään sinne "sijaan" tule temmattuna.
Olet kylä oikeassa... koska näen että asenteesi hyvä AO.. on kovasti aatteellinen, eikä avoin... joten tätä on turha jatkaa. Olen pahoillani.