Raamatun jae tähän päivään
Re: Raamatun jae tähän päivään
Saitko sekä jaenumerot että tekstin?
En ymmärrä mistä poistosta puhut.
1776 - 1933 - 1992 jakeiden osalta samoja.
Tekstisi on 1933 käännöksestä.
En ymmärrä mistä poistosta puhut.
1776 - 1933 - 1992 jakeiden osalta samoja.
Tekstisi on 1933 käännöksestä.
Rupesin itse ihmettelemään että mitä tästä puuttuu kun jakeen numero oli 4 ja tuo (8) tarkoittaa että jossain toisessa raamatussa on menossa jae (8), niin niin mitä tästä kohdasta on poistettu.
Samoin seuraava jae 5(9) mitä siitä on poistettu.
Nämä poistot on voi viedä pois tärkeitä asioita jotka meidän tulisi tietää. Etsin esimerkin Rutgerin kirjoitusesta poistetut jakeet:Re: Puuttuvat jakeet
Viesti Kirjoittaja Rutger » 10 Heinä 2024, 06:39
Ella kirjoitti: ↑09 Heinä 2024, 13:48
Matt. 18:11
Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.
Oli omassakin muistiossani heti seuraavana.
KJV
Matthew 18:11 For the Son of man is come to save that which was lost.
Tämänkin jakeen kohdalla jää vain ihmettelemään miksi se ei ole mukaan kelvannut, tietohan on mitä oleellisin.
Samoin seuraava jae 5(9) mitä siitä on poistettu.
Nämä poistot on voi viedä pois tärkeitä asioita jotka meidän tulisi tietää. Etsin esimerkin Rutgerin kirjoitusesta poistetut jakeet:Re: Puuttuvat jakeet
Viesti Kirjoittaja Rutger » 10 Heinä 2024, 06:39
Ella kirjoitti: ↑09 Heinä 2024, 13:48
Matt. 18:11
Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.
Oli omassakin muistiossani heti seuraavana.
KJV
Matthew 18:11 For the Son of man is come to save that which was lost.
Tämänkin jakeen kohdalla jää vain ihmettelemään miksi se ei ole mukaan kelvannut, tietohan on mitä oleellisin.
Sakarja. 4:12- 14
Sitten minä toistamiseen lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nuo kaksi öljypuun terttua kahden kultaisen putken kohdalla, jotka
vuodattavat sisästänsä öljynkultaa?" Niin hän sanoi minulle näin: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä vastasin: "En, Herra". Hän sanoi:
"Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä".
Sitten minä toistamiseen lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nuo kaksi öljypuun terttua kahden kultaisen putken kohdalla, jotka
vuodattavat sisästänsä öljynkultaa?" Niin hän sanoi minulle näin: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä vastasin: "En, Herra". Hän sanoi:
"Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä".
Nyt huomasin, että KJV:ssä lukujako on eri.
Jakeita ei puutu - KJV:ssä ensimmäinen luku jatkuu pidemmälle.
Suomi 2:4 = KJV 1:21
Jakeita ei puutu - KJV:ssä ensimmäinen luku jatkuu pidemmälle.
Suomi 2:4 = KJV 1:21
AmenMarie kirjoitti: ↑Eilen, 06:37 Sakarja. 4:12- 14
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Kiitos tiedosta, oikein hyvä jos ei puutu jakeita, olen oloinen siitä.
Galatalaiskirje 6:10
Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.
Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.
-
Näkymätön Ninni
Amen
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!