Päiviä puolustamassa

Täällä voit keskustella muista internet-sivuista ja sivustoista
Sanna
Site Admin

Re: Päiviä puolustamassa

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Toisin kuin hesari väittää, Valkoinen talo itse kutsui Räsäsen kuultavaksi.

Screenshot_2026-02-23-05-52-04-12_1c337646f29875672b5a61192b9010f9~2.jpg

Tiedoksi myös ko. toimittajalle, että Yhdysvaltain kongressi, ulkoministeriö, senaatti ja edustajahuoneen oikeusvaliokunta, johon Päivi oli kutsuttu, pitää Päivin ja sananvapauden puolia. Ihan ilman kenenkään mollaamista.

Mikäli Anna-Liisa Kauhanen sanoo olevansa toimittaja, niin luulisi hänen kantavan vastuun siitä, mitä se pitää sisällään. Keskeisiä velvollisuuksiahan toimittajalle ovat tiedonhaku, sen tarkistaminen, riippumattomuuden vaaliminen, painostuksen torjuminen sekä haastateltavan suojelu kohtuuttomilta seurauksilta.

Vastaava toimittaja kantaa myös lopullisen juridisen vastuun julkaistusta sisällöstä. Ja tietysti sitten on se sananvapaus mikä ilmeisesti toimittajan mielestä ei koske uskovia.

On siis todella hyvä, jos tästä tulee kansainvälinen selkkaus. Jumala pitää omiensa puolta. Ja Suomenkin olisi se pikkuhiljaa alettava ymmärtää, ketä vastaan se sotii.

Huom. kuvat tapaamisista löytyy kyllä Suomesta jos joku niitä kaipaa.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Näkymätön Ninni

Viesti Kirjoittaja Näkymätön Ninni »

Kuuntelin tässä joku päivä sitten muistaakseni "kujalla" podcastista Päivi Räsäsen haastattelun, jossa hän kertoi tästä valkoisen talon vierailusta!
Suomen media vääristelee totuutta!
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Eipä ole tästä muuten hirveästi puhuttu, en muista että kukaan muu suomalainen olisi ollut vastaavassa paikassa ja tilanteessa. Mutta tässä tosiaan huomaa median puolueellisuuden, se mistä ei puhuta, sitä ei ole olemassa eli vaikeat aiheet lakaistaan maton alle yhtä lailla täällä kuin muuallakin.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sanna
Site Admin

Näkymätön Ninni kirjoitti: 23 Helmi 2026, 18:17 Kuuntelin tässä joku päivä sitten muistaakseni "kujalla" podcastista Päivi Räsäsen haastattelun, jossa hän kertoi tästä valkoisen talon vierailusta!
Ai, kiitos! Täytyykin kuunnella. Joo ja totta, kumpa ihmiset näkisivät median läpi.

Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Näkymätön Ninni

Sanna kirjoitti: 23 Helmi 2026, 19:01
Näkymätön Ninni kirjoitti: 23 Helmi 2026, 18:17 Kuuntelin tässä joku päivä sitten muistaakseni "kujalla" podcastista Päivi Räsäsen haastattelun, jossa hän kertoi tästä valkoisen talon vierailusta!
Ai, kiitos! Täytyykin kuunnella. Joo ja totta, kumpa ihmiset näkisivät median läpi.
Kujalla: jakso 160: Sananvapaus on universaali oikeus, Päivi Räsäsen
Sanna
Site Admin

Kiitos Ninni 😘

Sanna
Site Admin

Nyt kun jokapaikassa rummutetaan tuomiota, olisi mun mielestä hyvä nostaa tapetille se, että Päivi käytännössä katsoen sai jo voittonsa mitä alun perin lähdettiin hakemaan. Tuomio ei tullut Raamatun siteeraamisesta vaan Räsäsen omasta pamfletista/netti kirjoituksista missä homoutta kuvattiin mielenterveyshäiriöksi.

Raamattua siis saa edelleen siteerata ja se tässä ehkä tärkein voitto oli. Mitä tulee kirjoituksiin mielenterveyshäiriöistä, koska yhteiskunta ei sitä puolla, lienee jokaisen oma asia pohtia, kuinka tarpeellista tämä sotiminen on.

Räsänenhän itse on ollut ajamassa lakia kiihottamisesta kansanryhmää vastaan, niin toisaalta jos me uskovat nyt sallimme että homoutta saa sanoa sananvapauden nimissä mielenterveyden häiriöksi ilman, että lääketiede sitä puoltaa, jossain kohtaahan asia tulee kääntymään niin, että kristinuskoa saa sanoa mielenterveyden häiriöksi, koska sananvapaus. Ollaanko me valmiit tähän?

Tärkeämpää mun mielestä olisi saada tuo laki kumotuksi, koska se tulee vielä kotimaan monen kohtaloksi.

Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, mulle tuli jotain samankaltaisia ajatuksia mieleen, me kristitythän ehkä kestetään se, että uskoa sanottaisiin mielenhäiriöksi, mutta monet muut eivät.

Mulle tuli mieleen Räsäsen tuomiosta lukiessa, että "nyt käy tuomio tämän maan ylitse" ja onhan tää poikkeuksellinen tilanne siinä mielessä, että aikaisemmin oikeudessa vannottiin käsi Raamatulla, että puhutaan totta, mutta nyt tuo Raamattua on otettu pois ja Suomen oikeuslaitos kiemurrellen käy sen kimppuun.

Tarkalleen ottaen nuo sanat menevät siis näin:
12:27 Nyt minun sieluni on järkytetty; ja mitä pitäisi minun sanoman? Isä, pelasta minut tästä hetkestä. Kuitenkin: sitä varten minä olen tähän hetkeen tullut.
12:28 Isä, kirkasta nimesi!" Niin taivaasta tuli ääni: "Minä olen sen kirkastanut, ja olen sen vielä kirkastava".
12:29 Niin kansa, joka seisoi ja kuuli sen, sanoi ukkosen jylisseen. Toiset sanoivat: "Häntä puhutteli enkeli".
12:30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Ei tämä ääni tullut minun tähteni, vaan teidän tähtenne.
12:31 Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse; nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos.
12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."

Joh.
Eli Jeesus on tämänkin asian tai ehkä juuri tämän asian vienyt Ristille ja sen työn ja lupauksen mukaan myös me saamme voiton siitä mitä maan päällä tapahtuu. Mä luulen, että Päivi tietää sen, mutta taistelee sananvapauden puolesta silti ja varmaankin tän kaiken on tapahduttava, että loppu tulisi sillä tavalla kuin Herra on sen tarkoittanut.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Näkymätön Ninni

Aamen!
Kulkija

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Käsitin että tuomio koski sitä että Päivi sanoi homoseksuaalisuutta psykoseksuaaliseksi kehityshäiriöksi. Hyvin hämmentävää asiassa on, että ICD10 tautiluokituksessa tuollainen kohta edelleen on mainittuna.

Editoin kommenttia; luin enemmän ja ilmeisesti vaikka mainittuna sana tautiluokituksessa, ei kuvaa yksin homoseksuaalisuutta.

Ei pitäisi kommentoida kun ei ole perehtynyt tarpeeksi. Joka tapauksessa niin pienistä asioista tuomio tuli, että melkoisen monelta kyllä löytyisi tuomittavaa siitä mitä on tullut julkaistua viimeisten vuosikymmenten aikana.
Kulkija

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Eero kirjoitti: Eilen, 15:42.onhan tää poikkeuksellinen tilanne siinä mielessä, että aikaisemmin oikeudessa vannottiin käsi Raamatulla, että puhutaan totta, mutta nyt tuo Raamattua on otettu pois ja Suomen oikeuslaitos kiemurrellen käy sen kimppuun.
Tässä on otettu valtavan iso harppaus vaikkei nyt tuomio raamatunkohtien käytöstä tullutkaan mutta seitsemän vuotta niistäkin on ollut syytepaketissa kyse.
Sanna
Site Admin

Eero kirjoitti: Eilen, 15:42
Mulle tuli mieleen Räsäsen tuomiosta lukiessa, että "nyt käy tuomio tämän maan ylitse" ja onhan tää poikkeuksellinen tilanne siinä mielessä, että aikaisemmin oikeudessa vannottiin käsi Raamatulla, että puhutaan totta, mutta nyt tuo Raamattua on otettu pois ja Suomen oikeuslaitos kiemurrellen käy sen kimppuun.

Joo eihän tätä Jumala varmasti hyvällä katso, että kristillinen maa rupeaa "ampumaan" omiaan alas. Luulen että Päivin vierailu jenkkilässä vaikutti siihen, että sieltä on joku suurempi tahto kommentoinut oikeusistuimelle jotain, vaikkei sitä julkisesti myönnettäisikään. Ehkä siis syyte pamfletista/nettikirjottelusta oli vain vastaräpiköintiä kun ei kehdattu ylpeydessä päästää kokonaan pahasta syytettyjä. Mutta Jumala tosiaan näkee.

Eero kirjoitti: Eilen, 15:42 Eli Jeesus on tämänkin asian tai ehkä juuri tämän asian vienyt Ristille ja sen työn ja lupauksen mukaan myös me saamme voiton siitä mitä maan päällä tapahtuu. Mä luulen, että Päivi tietää sen, mutta taistelee sananvapauden puolesta silti ja varmaankin tän kaiken on tapahduttava, että loppu tulisi sillä tavalla kuin Herra on sen tarkoittanut.
Juu, sitähän ei ihminen tiedä montako naulaa arkkuun tarvitaan ennen tuomioita. Kenties tämä oli viimeinen. Asiaa kuvannee hyvin se, että kuinka moni taho ulkomailla pitää ratkaisua pöyristyttävänä ja jopa ei kristityt suomessa.

Ruotsissahan vastaava ennakkotapaus, jossa pappi oli syytetty homovastaisesta vihapuheesta sai oikeudelta vapauttavan tuomion, koska puheet katsottiin sananvapaus- ja uskonnonvapauslakien suojaamiksi. Mielenkiintoista, että Suomessa ei.

Kulkija kirjoitti: Eilen, 16:49 Joka tapauksessa niin pienistä asioista tuomio tuli, että melkoisen monelta kyllä löytyisi tuomittavaa siitä mitä on tullut julkaistua viimeisten vuosikymmenten aikana.

Juu. Tämä keissi varmaan avasi reitin sinne mistä kenelläkään ei ole tietoa mihin tämä tulee johtamaan. Laki kiih. ihmisryhmää vastaan on melkoinen porsaanreikä siihen että kohta yks sun toinen tuomitaan. Esim somessa tapahtuva kirjoittelu on 15 vuodessa muuttunut niin paljon rankempaa suuntaan, että kun sieltä kerätään kaikki rasistiset ja solvaavat kommentit niin tässä käy samoin kuin lastensuojelussa on käynyt eli täysin turhat ilmoitukset jyräävät alle oikeat puuttumisen arvoiset tapaukset.

Vastaa Viestiin