Lopunajan harhat

Keskustele eskatologisista asioista
Näkymätön Ninni

Re: Lopunajan harhat

Viesti Kirjoittaja Näkymätön Ninni »

Pigeon kirjoitti: Tänään, 08:12 Rutger: Joh 10:16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
Aamen!!! Näin on ja niin kiitollinen tästä!🙏❤️

Tämä taitaa olla sitä erottelun aikaa, kun Pyhä henki kutsuu meitä samaan laumaan.. 🤔
Emme haparoi todellakaan yksin. Samoja kutsun ääniä ollaan, mitä ilmeisemmin kuultu Näkymätön Ninni ja Kulkija. 🥰
🙏✝️🙏 Aamen!
Näkymätön Ninni

Tämän ajan trendinä on mitätöidä Raamatun Sana ja kyseenalaistaa Jeesuksen merkitys ainoana tienä pelastukseen! Onneksi Eero Junkkaala tuo tämän esille tässä artikkelissa:

https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/ ... historiaa/

Muutama lainaus artikkeliin:
Tieteellisen raamatuntutkimuksen eli eksegetiikan kentältä on viime aikoina putkahtanut yhtenään uusia kirjoja. Yhteistä niille on perinteisten käsitysten horjuttaminen ja suuri menekki. Ihmisiä siis kiinnostaa, miten tiede yrittää horjuttaa kirkon perustana olevaa raamattunäkemystä.

Uusi tulokas tässä sarjassa on Paavo Huotarin ja Kirsi Valkaman kirja Kuningas Daavidin pitkä varjo – Raamatun tarinat vallan välineenä Israel-Palestiinassa (Otava 2026). Kirjan mainostekstissä sanotaan, että vaikka Daavid ei ehkä ollut historiallinen henkilö, kertomukset hänestä ovat jääneet elämään.

Koska kirjoittajien mukaan Vanhan testamentin Daavid-kertomukset jäävät suurelta osin myöhempien kirjoittajien sepitelmiksi, myös Jeesuksen rooli Daavidin jälkeläisenä liukenee pois. Joulukertomukset nähdään kirjallisina toisintoina Daavid-kertomuksista. Kirjoittajat toteavat, että ”on vaikea arvioida, mitä Jeesuksen aivan ensimmäiset seuraajat hänestä ajattelivat, saati mitä historiallinen Jeesus itse ajatteli itsestään.” Evankeliumikirjoista tämän voisi kyllä aivan hyvin tarkistaa. Mutta niiden merkitykselle kirjoittajat eivät vaikuta laittavan painoarvoa, vaan he tyytyvät toteamaan: ”Todennäköisesti roomalaiset teloittivat Jeesuksen Jerusalemissa pääsiäisaikaan.”
Kulkija

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Pigeon kirjoitti: Tänään, 08:02 Onneksi meillä on Jeesus kallio johon turvata, kun aiemmat hiekalle rakennetut ”perustukset” järkkyy.
Tämä on puhutellut 💓🙏
Kulkija

Ninni, trendiä ei voi olla huomaamatta😢
Kulkija

Aamen kaikkeen!
Näkymätön Ninni

Kyllä todella puhuttelee tuo Pigeonin laittama kommentti:

"Onneksi meillä on Jeesus kallio johon turvata, kun aiemmat hiekalle rakennetut ”perustukset” järkkyy."
🙏✝️🙏
Näkymätön Ninni

Aika hieno vahvistus tuli tuolla Sinettisormus blogissa tähän hiekka teemaan!

https://sinettisormus.blogspot.com/2026 ... a.html?m=1

Matt. 7
24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
25. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
26. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
27. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
Vastaa Viestiin