Lopunajan harhat

Keskustele eskatologisista asioista
Näkymätön Ninni

Lopunajan harhat

Viesti Kirjoittaja Näkymätön Ninni »

En tiedä mihin aihealueeseen tämä pitäisi laittaa, mutta ehkä tämä kuuluu näihin lopun ajan ilmiöihin? Vaikka kyllä kai näitä Jeesuksen Jumaluuden kieltäjiä on ollut kautta aikain.
Tämä otsikko tuli tänä aamuna vastaan;
Jeesus ei pitänyt itseään Jumalana.

https://www.kotimaa.fi/wille-riekkinen- ... -jumalana/

Voi itkujen itku mitä potaskaa nämä harhaopettajat suoltavat tulemaan.
Herra armahda meitä! 🙏✝️🙏
Sanna
Site Admin

Re: Lopunajan harhat

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Joo, tää tärähti heti aamulla 'uutisotsikoihin' kun avas netin 🙄
Toki on maksumuurin takana etten itse päässyt lukemaan, mutta vaikuttaa kyllä, ettei ihan Raamatun mukaista tekstiä ole.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Uskon Jeesukseen

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Näkymätön Ninni kirjoitti: 14 Maalis 2026, 12:00 En tiedä mihin aihealueeseen tämä pitäisi laittaa, mutta ehkä tämä kuuluu näihin lopun ajan ilmiöihin? Vaikka kyllä kai näitä Jeesuksen Jumaluuden kieltäjiä on ollut kautta aikain.

https://m.youtube.com/@pauliselkee/videos
Pastori Pauli Selkee Youtube-videot
Ekana juuri nyt video Riekkisen sanomisista

Joku tuttu kertoi että arkkipiispa olisi kehoittanut herätysliikkeitä lähtemään kirkosta... ainakin Sleyltä olikos kielletty jonkin tilan käyttö tms. :?:

Kaikki piispathan ovat tällä hetkellä höpöparien vihkimisen kannattajia... en keksi muuta kuin että kenties saavat rahaa siitä että edistävät asiaa... saakohan Seta niin isot tuet, että lahjoo... :roll:

Ps. sekin jotain yhteiskunnan harhamaa, että kun yksi jääkiekkoilija kieltäytyy laittamasta peliasua, jossa jokin pride- tms. merkintä... niin pelikiellosta lähtien tulee ehdotuksia... ja outoa että jokin yhdistys voi pitää koko yhteiskuntaa... jne. höh...? :?
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Näkymätön Ninni kirjoitti: 14 Maalis 2026, 12:00 En tiedä mihin aihealueeseen tämä pitäisi laittaa, mutta ehkä tämä kuuluu näihin lopun ajan ilmiöihin? Vaikka kyllä kai näitä Jeesuksen Jumaluuden kieltäjiä on ollut kautta aikain.

Maksumuuri estää lukemasta jutun, mutta tuttu nimi oudoista tulkinnoista, Wille Riekkinen on heti linkissä.
Eipä siihen oikein ole lisättävää sitten.
Mitä tulee Jumalan sanaan, Jeesus Kristus kertoo ja antaa ymmärtää lukuisia kertoja olevansa Jumala.
Hän On.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Näkymätön Ninni

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 14 Maalis 2026, 19:20

https://m.youtube.com/@pauliselkee/videos
Pastori Pauli Selkee Youtube-videot
Ekana juuri nyt video Riekkisen sanomisista

Joku tuttu kertoi että arkkipiispa olisi kehoittanut herätysliikkeitä lähtemään kirkosta... ainakin Sleyltä olikos kielletty jonkin tilan käyttö tms. :?:

Kaikki piispathan ovat tällä hetkellä höpöparien vihkimisen kannattajia... en keksi muuta kuin että kenties saavat rahaa siitä että edistävät asiaa... saakohan Seta niin isot tuet, että lahjoo... :roll:

Ps. sekin jotain yhteiskunnan harhamaa, että kun yksi jääkiekkoilija kieltäytyy laittamasta peliasua, jossa jokin pride- tms. merkintä... niin pelikiellosta lähtien tulee ehdotuksia... ja outoa että jokin yhdistys voi pitää koko yhteiskuntaa... jne. höh...? :?
Kiitos UJ kun laitoit tuon Paulin video linkin tuohon! 🙏
Oli tosi hyvää pohdintaa asian tiimoilta!
Ja todellakin koko yhteiskunta elää harhassa, kun alkaa tulla vaatimuksia pride merkkien kantamisesta jääkiekkoilijan peliasuissa... 🥺
On tämä aika oksettavaa touhua! 🤢
Jos jotain positiivista, niin Herran Jeesuksen tulo lähestyy, kun näitä maailman menon merkkejä seurailee! 🙏✝️🙏❤️‍🔥👑❤️‍🔥
Sanna
Site Admin

Eräänlainen pedon merkki toikin 🤔 Siis tarkoitan sitä, että miten nyt sitten eroo natsimerkistä tai vaikkapa kokoomuksen kukasta tai vapaamuurarien logosta.

Kaikkien on hyväksyttävä sama aate. " Pue tämä paita merkiksi että hyväksyt" . Ja kysehän ei ole siitä, että aatteen alla olevia ihmisiä pitäisi kohdella erilailla kuin muita, vaikkei ajattelisikaan aatteen tavoin.

Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Sanna
Site Admin

Harhat jatkuu:

Mieti mihin lahjoitat jos puolustat Palestiinan rivejä

Yhdysvaltain valtiovarainministeriö nimesi neljä vale hyväntekeväisyysjärjestöä rahoittamaan Hamasin sotilassiipeä
https://www.jpost.com/diaspora/antisemi ... cle-890027

Rutger
Site Admin

Sanna kirjoitti: 16 Maalis 2026, 05:51 Harhat jatkuu:

Mieti mihin lahjoitat jos puolustat Palestiinan rivejä

Yhdysvaltain valtiovarainministeriö nimesi neljä vale hyväntekeväisyysjärjestöä rahoittamaan Hamasin sotilassiipeä
https://www.jpost.com/diaspora/antisemi ... cle-890027
Asiaa. Hyvin monet arafathuivikeräykset ovat paljastuneet rahoituskanaviksi terrorismille.
Jumala ei katso muutenkaan hyvällä silmäteränsä jakajien hankkeita.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Näkymätön Ninni

Wille Riekkinen haluaa uudistaa uskontunnustuksen.

🙈🙉🙊
https://youtube.com/shorts/RmjrgXQL_Xs? ... VE0pMrgffW
Rutger
Site Admin

Näkymätön Ninni kirjoitti: 17 Maalis 2026, 16:41 Wille Riekkinen haluaa uudistaa uskontunnustuksen.

🙈🙉🙊
https://youtube.com/shorts/RmjrgXQL_Xs? ... VE0pMrgffW
No huuh huh. Wille vetää kaikissa sateenkaaren väreissä uuden tunnustuksen pöytään ilman Jeesusta Kristusta!
Hän on susi lammasten vaatteissa.
Kiitos sisko että toit tämän varoituksen pimeyden töistä tänne.
Sanna
Site Admin

:shock:

Rutger
Site Admin

Oli kyllä melkoinen jytky vaan kun luistellaan kaltevalla pinnalla, niin alamäki on lähes varma.
Kulkija

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Tämähän oli erittäin kaunis ja runollinen...anteeksi kun nyt silti arvostelen tätä mutta jos puhutaan uskontunnustuksesta, mihin siinä uskotaan? Se kuulosti äkkiä kuultuna olevan uskontunnustus ihmisen omaan pystyvyyteen. Jeesuskin on tämän mukaan vain veljemme, tästä puuttuu kokonaan se että hän on kuitenkin samalla myös erittäin 'Minä olen'. Uskontunnustus on ymmärtääkseni tiivistelmä siitä, mihin uskotaan, tämä kuvasi hyvää ihmistä, ei Jumalaa, Sanaa. Ilman ristillä saatua voittoa synnistä ja kuolemasta. Ilman Jumalan suuria ihmeitä. Koko pelastussuunnitelmaa. Tästä tuli mieleeni tiivistelmä kaikista mielenhallinta/itsetunto/feel good-oppaista. New Age-kristillisyyttä? Minulla on iso ongelma, kuulun edelleen kirkkoon mutta en enää jaksa näitä vesityksiä..elämäni aikana kaikki on muuttunut. Mihin mennä?
Näkymätön Ninni

Kulkija kirjoitti: 17 Maalis 2026, 19:24 Tämähän oli erittäin kaunis ja runollinen...anteeksi kun nyt silti arvostelen tätä mutta jos puhutaan uskontunnustuksesta, mihin siinä uskotaan? Se kuulosti äkkiä kuultuna olevan uskontunnustus ihmisen omaan pystyvyyteen. Jeesuskin on tämän mukaan vain veljemme, tästä puuttuu kokonaan se että hän on kuitenkin samalla myös erittäin 'Minä olen'. Uskontunnustus on ymmärtääkseni tiivistelmä siitä, mihin uskotaan, tämä kuvasi hyvää ihmistä, ei Jumalaa, Sanaa. Ilman ristillä saatua voittoa synnistä ja kuolemasta. Ilman Jumalan suuria ihmeitä. Koko pelastussuunnitelmaa. Tästä tuli mieleeni tiivistelmä kaikista mielenhallinta/itsetunto/feel good-oppaista. New Age-kristillisyyttä? Minulla on iso ongelma, kuulun edelleen kirkkoon mutta en enää jaksa näitä vesityksiä..elämäni aikana kaikki on muuttunut. Mihin mennä?
Joo sama täällä kulkija, kuulun edelleen kirkkoon, mutta mihin mennä? Samat ajatukset täällä! 🥺
Rutger
Site Admin

Kulkija kirjoitti: 17 Maalis 2026, 19:24 Tämähän oli erittäin kaunis ja runollinen...anteeksi kun nyt silti arvostelen tätä mutta jos puhutaan uskontunnustuksesta, mihin siinä uskotaan? Se kuulosti äkkiä kuultuna olevan uskontunnustus ihmisen omaan pystyvyyteen. Jeesuskin on tämän mukaan vain veljemme, tästä puuttuu kokonaan se että hän on kuitenkin samalla myös erittäin 'Minä olen'. Uskontunnustus on ymmärtääkseni tiivistelmä siitä, mihin uskotaan, tämä kuvasi hyvää ihmistä, ei Jumalaa, Sanaa. Ilman ristillä saatua voittoa synnistä ja kuolemasta. Ilman Jumalan suuria ihmeitä. Koko pelastussuunnitelmaa. Tästä tuli mieleeni tiivistelmä kaikista mielenhallinta/itsetunto/feel good-oppaista. New Age-kristillisyyttä? Minulla on iso ongelma, kuulun edelleen kirkkoon mutta en enää jaksa näitä vesityksiä..elämäni aikana kaikki on muuttunut. Mihin mennä?
Vahvat New Age vaikutelmat tuosta kyllä sai 👍
Näkymätön Ninni

Tässä vielä Pauli Selkeen analyysiä Nikean uskontunnustukseen vs. Riekkisen uskontunnustukseen.

Ihan mielenkiintoista historiaa tuo esille Nikean uskontunnustukseen liittyen.

https://youtu.be/UdyV4HlDc_A?is=14RUH5hbKPJkVVBy
Näkymätön Ninni

KR 1933/-38
Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
5Moos. 13:1 "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen

5Moos. 13:2 ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',

5Moos. 13:3 niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.

5Moos. 13:4 Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.

2Tess. 2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen.

Jeesus puhuu suuresta eksytyksestä, joka viimeisinä aikoina valtaa maailman.

Raamattu varoittaa voimakkaasti eksytyksistä ja nykyään valvominen on tärkeämpää, kuin milloinkaan aikaisemmin.

Eksytyksiin kuuluu Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden kieltäminen. Eksyttäjät kyllä puhuvat Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta, mutta kieltävät sen mitä ja kuka Jeesus todellisuudessa on.
Jeesus esitetään vain tavallisena ihmisenä, joka oli vain monessa asiassa toisia ihmisiä edellä.

Näin Herra Jeesus ainoana tienä pelastukseen kielletään, joten myös muut uskonnot on helppo nostaa hänen rinnalleen.
Näin omana aikanamme tapahtuu yhä laajenevassa määrin!

(Muistiinpanoja Jukka Norvannon Raamattu kannesta kanteen opetuksista vapaasti muotoiltuna)

Valvotaan! 🙏✝️🙏
Sanna
Site Admin

Aamen 🙏🏻

Mirjami

Viesti Kirjoittaja Mirjami »

Minä olen kuulunut koko ikäni (67) ev.lut-puolelle (vaikkakin tulin uskoon vasta viime vuosituhannen vaihteessa, new age taustalta). En sitten enää jaksanut katsella tätä jatkuvaa liberalisoitumista ja erosin pari vuotta sitten. Nyt ei ole mitään tilalla, muutaman kerran kävin muissa eri seurakunnissa katsomassa miltä 'tuntuisi', mutta ne jäi siihen. Onnekseni löysin tämän sivuston, ja aiemminkin olen täällä nimennyt tämän omanlaisekseen seurakunnaksi ;) . Välillä on kommentointi jäänyt vähiin, mutta onpa tosi ihanaa että täällä on niin monta vakituista kommentaattoria - ja jotka selvästi ovat meidän kaikkivaltiaan Jumalamme käytössä! Netissä olen seuraillut monia sivustoja, ja totta on että varovainen pitää olla, ja suhtautua ihan kaikkeen pienellä varauksella. Tuttua on että new agen piirteitä on soluttautunut pikku hiljaa joka paikkaan.
Kulkija

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Mirjami mukava kuulla vähän tarinastasi, sinulla on paljon jaettavaa kuulostaa siltä, toivottavasti sinulla on aikaa enemmänkin kirjoitella😊 Ja rohkea olet, teit päätöksen jota itse olen puntaroinut vuosia.

Jeesushan se meidän paimen on, missä ikinä kuljemmekin. Ja seurakunta se missä olemme Hänen edessään koolla, tämä on kyllä minullekin sellainen😊
Vastaa Viestiin