Eläinuhreja Tuhatvuotisessa Valtakunnassa?

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Uskon Jeesukseen

Re: Temppeli hanke etenee

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

En ole varma, että mihin ketjuun tämä...

Mutta onkos niin että tälläistä harhamaa on Suomen Siionissa... elikkä eläinuhreja tuhatvuotisessa valtakunnassa... ?

Leivänmurtaminenhan tuli ristinsovitustyön jälkeen niin miksi sitten eläinuhrien pitäisi tulla takaisin koska Herra Jeesus lakkautti ne ikuisiksi ajoiksi... Pasi Turunen sanoo että ehtoollinen muistuttaa Jeesuksen sovitusuhrista, mikä on totta, mutta eihän eläinuhreilla ole samanlaista asemaa kuin ehtoollisella vaikka Turunen niin väittääkin. Eläinuhreillahan sovitettiin kansan synnit, joten tuhatvuotisessa valtakunnassahan eläinuhreja ei tarvita ja outoa olisi jos niitten avulla pitäisi muistuttaa yhtään mistään asiasta?

Jos eläinuhreja toimitetaan tuolloin niin eikös pidä olla jokin syy minkä vuoksi niitä toimitetaan eli käytännössä syntien sovittaminen... vaikka Herra Jeesus itse on läsnä ja on kertakaikkisella uhrillaan sovittanut kaikki synnit ikuisiksi ajoiksi?

Kertokaa jos olen väärässä - en usko että eläinuhreja toimitettaisiin tuolloin...!?

Paavolan kirjoitus pitempi - alla Suomen "osuus"...

:arrow:

https://www.kotipetripaavola.com/vaarao ... sesta.html

Suomalaiset sananjulistajat ja dispensationalismi

Pekka Sartolan tekstiä:

Hesekielin kuvaama temppeli (kuvaosasto) palauttaa jälleen sen uhritoimituksen, jonka Jumala sääti ikuiseksi säädökseksi Mooseksen välityksellä, mutta tuolloin, Milleniumin temppelissä ei uhritoimituksella ole enää muuta tehtävää kuin muistuttaa Jumalan ikuisesta säädöksestä, sillä uusi liitto on astunut voimaan. Israel kansana on katsonut Häneen, jonka ovat lävistäneet, ja sanonut siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran nimeen. Hesekielin kirjan luvut 40-48 kuvailevat tulevaa temppeliä, siinä aloitettavaa uhripalvelusta, yksityiskohtia pappien asusteista ja ylipäänsä kaikkea mitä tulevassa Millenium-temppelipalveluksessa tullaan tarvitsemaan. Pekka Sartola: Millenium Tuhat rauhan vuotta, s. 318

Leo Meller puhui 23.11.2014 taivaan ja maan välillä ohjelmassa seuraavasti:

14.25 min. eteenpäin Meller puhuu kuinka tuhatvuotisessa valtakunnassa on Messiaan temppeli ja kuinka näissä temppeli kuvioissa Hesekielin mukaisesti myöskin toimitetaan eläinuhreja.

Pasi Turunen Patmos Lähetyssäätiöstä vastasi minulle sähköposti kyselyyni onko hän samaa mieltä Mellerin kanssa eläinuhrien palaamisesta seuraavasti:

Pasi sanoi, että tuhatvuotisen valtakunnan luonnetta käsittelevät profeetalliset tekstit ja niissä mainitut uhrit eivät ota mitään pois eivätkä tuo mitään lisää Jeesuksen täydelliseen työhön, eivätkä korvaa sitä. Pasi sanoi eläinuhrien aseman olevan jossain määrin samanlainen kuin leivänmurtaminen, sillä ehtoollinen muistuttaa Jeesuksen sovitusuhrista, ei sitä korvaa. Pasi sanoi kuinka Jeesuksen tullessa takaisin ja perustaessaan tuhatvuotisen valtakunnan, Hän hallitsee Jerusalemista käsin ja profeettojen ennustamilla uhreilla on sama merkitys, sillä ne muistuttavat Jumalan todellisesta Karitsasta, mutta eivät ohita tai tee Jeesusta tarpeettomaksi.

Aluksi haluan sanoa, että minulla ei ole minkäänlaista henkilökohtaista kaunaa tai muutakaan negatiivisuutta Pekkaa, Leoa tai Pasia kohtaan. Sartolan Pekka on opettanut paljon oikeatakin opetusta Israel asioissa, joka on arvostettavaa. Meller ja Turunen ovat tehneet todella arvokasta työtä Patmos-Lähetyssäätiön kautta muun muassa taloudellisen avun kautta lukuisiin kohteisiin ulkomailla todella köyhille ihmisille, joka on kunnioitettavaa ja arvostettavaa.

Pekka Sartolan opetus eläinuhrien palaamisesta tuhatvuotisessa valtakunnassa on vakava väärä opetus siitäkin huolimatta, ettei hän opeta Milleniumin (tuhatvuotinen valtakunta) temppelissä suoritettavien uhrien olevan uhreja syntien sovitukseksi, vaan Jumalan säädösten muistuttamista. Sartola ymmärtää eläinuhrien palaamisen olevan Jumalan käsky.
Eero
Viesti:

Re: Temppeli hanke etenee

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, mä luulen, ettei myöskään Tuhatvuotiskaudella rakenneta enää uutta temppelirakennusta Jerusalemiin, eikä eläinuhrauksia jatketa silloin, sillä sehän olisi tosiaan Jeesuksen Ristillä tekemää täydellistä Sovitustyötä vastaan, joka on tehnyt kaiken muun uhrauksen tarpeettomaksi, eikä Ehtoollinen siis muutu eläinuhriksi tätä kautta.

Mä luulen, että Hesekielen Temppeli -profetia (Hes. 40-48) on pituudestaan ja yksityiskohtaisuudestaan huolimatta ns. ehdollinen profetia ja sen täyttymiseksi Israelin kansan olisi tullut kääntyä pois rikkomuksistaan ja rakentaa tämä temppeli, sillä Hesekiel sanoo profetiassaan, että:
43:10 Sinä, ihmislapsi, saata Israelin heimolle sanoma tästä temppelistä, että he häpeäisivät rikkomuksiansa; ja he mitatkoot sen sopusuhtaisuuden.
43:11 Ja jos he häpeävät kaikkea, mitä ovat tehneet, niin tee heille tiettäväksi temppelin muoto sekä sen sisustus, uloskäytävät, sisäänkäytävät, kaikki muodot, kaikki säädökset, kaikki muodot ja kaikki lait; kirjoita ne heidän silmiensä eteen, että he ottaisivat vaarin sen koko muodosta ja kaikista säädöksistä ja tekisivät niiden mukaan.

Hes.
Mutta Israelin kansa ei tuolloin kääntynyt rikkomuksistaan ja rakentanut temppeliä ja myös hylkäsivät Jeesuksen Kristuksenaan, jolloin profetian täyttymys siirtyi Jeesuksen Ristintyön kautta tulevaan Uuteen Maahan ja Taivaaseen.

Esimerkiksi:
Hes. 47:1 Sitten hän vei minut takaisin temppelin ovelle. Ja katso, vettä kumpusi temppelin kynnyksen alta itään päin, sillä temppelin etusivu oli itää kohti. Ja vesi juoksi alas temppelin oikeanpuolisen sivuseinämän alitse, alttarin eteläpuolitse.
...
Hes. 47:12 Mutta virran varrella, sen molemmilla rannoilla, kasvaa kaikkinaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lakastu lehdet eivätkä lopu hedelmät: joka kuukausi ne kantavat tuoreet hedelmät, sillä niitten vedet juoksevat pyhäköstä, ja niitten hedelmät ovat ravitsevaiset ja niitten lehdet parantavaiset.
Verrattuna:
22:1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

Ilm.
Myöskään Ilmestyskirja ei siis kerro Tuhatvuotiskaudella tapahtuvasta temppelin rakentamisesta tai eläinuhrauksen uudelleen aloittamisesta mitään.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Rutger
Site Admin

Eläinuhreja Tuhatvuotisessa Valtakunnassa?

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Tein langan keskustelullenne otsikon aiheesta jota kävitte Temppelihanke langassa.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Eero
Viesti:

Re: Eläinuhreja Tuhatvuotisessa Valtakunnassa?

Joo, oliskohan tämän oikeampi paikka kuitenkin tuolla Raamatun käsitteissä?

Uskon Jeesukseen

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

:roll: Oho, aloitin uuden ketjun...
Rutger
Site Admin

Eero kirjoitti: Tänään, 08:24 Joo, oliskohan tämän oikeampi paikka kuitenkin tuolla Raamatun käsitteissä?
Voisi vaikka ollakin. Menin tuon mukaan: Muut keskusteluaiheet/Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu.
Heitä parhaaksi katsomallesi alueelle. 👍
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Eero
Viesti:

No sinähän tätä siirtoa pyysit ja sen teit, mutta varmaan UJ:n kanta ratkaisee.

Rutger
Site Admin

Minulle sopii pitää täällä. Siirsin koska et reagoinut kohteliaaseen pyyntööni.
Eero
Viesti:

No suoraan sanottuna en ajatellut, että tämä pyyntö olisi ollut minulle, mutta väärällä alueellahan tämä täälläkin mun mielestä on koska aihe käsittelee Raamatullisia aiheita, eläinuhreja ja Tuhatvuotista Valtakuntaa.

Nyt vaikuttaa siltä, että aihe on siivottu tänne mahdollisimman kaukaiseen ketjuun, ettei siitä tarvitsisi keskustella tulevaisuudessa eli jos nyt pyynnön esittäjänä ja toteuttaja siirrät tuonne Raamatun käsitteisiin, jonne se ehkä eniten kuuluu.

Vastaa Viestiin