Kaikenlaista jutustelua 13
Re: Kaikenlaista jutustelua 13
Kun teit googlehaun, käytit tekoälyä ja vedit terminaattorien huomion skynetistä tälle keskustelupalstalle..
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
- Uskon Jeesukseen
Kyllä siis vuoden sisällä asiasta oli päätös, ettei tekoäly-tuotoksia käytettäisi...!?!Rutger kirjoitti: ↑Tänään, 02:14 "Foorumin ylläpito vei foorumin AI-hin"
Täh?
Ylläpito reagoi linjauksella havaittuun AI:n käyttöön.
Jos vuonna -21 on AI:n käyttö kielletty, minä en tiedä siitä mitään, eivätkä toiset Ylläpitäjät tämmöisestä totaalikiellosta minulle maininneet mitään kun eilen asiasta puhuimme.
Mitä tulee tekoälysisällön vaikutukseen sivujen tarkkailuun, mahdolliseen sensuuriin tai estämiseen, niin voin kertoa, että vaikka sivustolla ei oltaisi kuultukaan tekoälystä, sivusto on jo indeksoitu, analysoitu ja kategorioitu omaan lokeroonsa tekoälyn aamunkoitossa, paljon ennenkuin tekoäly vapautui kuluttajille.
Muistaako Sanna, Eero tai Ao...?
- Uskon Jeesukseen
Se on menoa nyt..
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
AI-SISÄLTÖÄ.
Kun nyt nähtävästi olet täällä netissä, niin suurella todennäköisyydellä käytit tekoälyä.
Sitä ei voi mitenkään välttää.
En usko olevan yhtään hakukonetta tai operaattoria joka ei käyttäisi tekoälysovelluksia. Tämmöinen toimija olisi pudonnut jo kelkasta.
Tälle emme mitään voi. Tällä sivustolla voimme kuitenkin itse reagoida muutokseen merkkaamalla tieten tänne tuotu AI-sisältö.
Kun tuot palstalle kuvan netistä tai vaikka omasta kamerastasi, niin sitäkin kuvaa on jo AI tutkinut ja "fiksannut".
Kohta emme pysty erottamaan aitoa ja AI-kuvaa ja se "aitokin" kuva on AI-silattu.
Tällä hetkellä pystyy käyttäjä promptaamaan tekoälyn tarkistamaan tekstin tai kuvan, onko siinä käytetty tekoälyä.
Tämähän on selkeä pukki kaalimaan vartijana tilanne.
Se nyt vaan on täällä ja jokainen tämänkin sivuston käyttäjä käyttää tekoälyä arjessaan tietämättään tai tietäen.
AI vastasi: Kyllä, Google-haku hyödyntää laajasti tekoälyä. Tekoäly on integroitu hakukoneeseen, mikä vaikuttaa siihen, miten haut ymmärretään ja tulokset esitetään. Google-haku on powered by the Gemini family of models.
Kun nyt nähtävästi olet täällä netissä, niin suurella todennäköisyydellä käytit tekoälyä.
Sitä ei voi mitenkään välttää.
En usko olevan yhtään hakukonetta tai operaattoria joka ei käyttäisi tekoälysovelluksia. Tämmöinen toimija olisi pudonnut jo kelkasta.
Tälle emme mitään voi. Tällä sivustolla voimme kuitenkin itse reagoida muutokseen merkkaamalla tieten tänne tuotu AI-sisältö.
Kun tuot palstalle kuvan netistä tai vaikka omasta kamerastasi, niin sitäkin kuvaa on jo AI tutkinut ja "fiksannut".
Kohta emme pysty erottamaan aitoa ja AI-kuvaa ja se "aitokin" kuva on AI-silattu.
Tällä hetkellä pystyy käyttäjä promptaamaan tekoälyn tarkistamaan tekstin tai kuvan, onko siinä käytetty tekoälyä.
Tämähän on selkeä pukki kaalimaan vartijana tilanne.
Se nyt vaan on täällä ja jokainen tämänkin sivuston käyttäjä käyttää tekoälyä arjessaan tietämättään tai tietäen.
AI vastasi: Kyllä, Google-haku hyödyntää laajasti tekoälyä. Tekoäly on integroitu hakukoneeseen, mikä vaikuttaa siihen, miten haut ymmärretään ja tulokset esitetään. Google-haku on powered by the Gemini family of models.
- Uskon Jeesukseen
Noin vuosi sitten AI-jutuista keskusteltiin ja suht lopuksi esim. kirjoitti Rutger näin:
Samoilla linjoilla, ei AI tuotoksia ollenkaan, mutta sillä poikkeuksella, että aiheesta jossakin ketjussa keskustellaan esim. sen mahdollisista uhkista jne. ja halutaan demota vaikka kuvin tjsp.
viewtopic.php?f=1&t=3263&p=60699&hilit=tuotoksia#p60699
Sivu, jolla keskustelu alkoi....
Eli ei varsinaista kieltoa...
Ehkä jossain vaiheessa meidät korvataan joka foorumilla saman nimisillä boteilla niin pääsemme takaisin paperiraamatun äärelle...
Samoilla linjoilla, ei AI tuotoksia ollenkaan, mutta sillä poikkeuksella, että aiheesta jossakin ketjussa keskustellaan esim. sen mahdollisista uhkista jne. ja halutaan demota vaikka kuvin tjsp.
Ehkä jossain vaiheessa meidät korvataan joka foorumilla saman nimisillä boteilla niin pääsemme takaisin paperiraamatun äärelle...
Muistan toki tuon, muttei silloin asetettu kieltoa.Uskon Jeesukseen kirjoitti: ↑Tänään, 03:13 Noin vuosi sitten AI-jutuista keskusteltiin ja suht lopuksi esim. kirjoitti Rutger näin:
Ehkä jossain vaiheessa meidät korvataan joka foorumilla saman nimisillä boteilla niin pääsemme takaisin paperiraamatun äärelle...![]()
Rutgerin puolustukseksi, en ainakaan itse muista, että kieltoa olisi tehty. Oli kielto sitten ollut tai vahva kehotus siitä, että sitä ei käytettäisi - niin sitä ei eni keis oo noudatettu.
Siitähän ei voi syyttää, jos ei tiedä että jokin kuva tai teksti on tehty ai:n avulla (toki suurimmasta osasta kuvista näkee), mutta josko nyt tervettä harkintaa sen käyttöön ja tuomiseen palstalle ja mikäli siihen pakottava tarve tuomiseen löytyy, niin merkintä pitää olla jo viestin alussa, jotta se on mahdollista skipata, kuten Rutger jo infos.
Google hakua yms ei tietenkään voi seuloa, mutta mun mielestä kyse siis suoraan ai:n kautta tuotetuista teksteistä ja kuvista. Sarjassa eihän me meedioiltakaan kysytä mitä ne ajattelee Jeesuksesta tai ne piirtäisi sen.
Raamattu kehottaa toimimaan joukon "heikoimman" mukaan, joten kunnioitetaan niitä. Ja heikoin ei ollut loukkaus, lukeudun mielellään itsekin niihin tämän osalta.
Siitähän ei voi syyttää, jos ei tiedä että jokin kuva tai teksti on tehty ai:n avulla (toki suurimmasta osasta kuvista näkee), mutta josko nyt tervettä harkintaa sen käyttöön ja tuomiseen palstalle ja mikäli siihen pakottava tarve tuomiseen löytyy, niin merkintä pitää olla jo viestin alussa, jotta se on mahdollista skipata, kuten Rutger jo infos.
Google hakua yms ei tietenkään voi seuloa, mutta mun mielestä kyse siis suoraan ai:n kautta tuotetuista teksteistä ja kuvista. Sarjassa eihän me meedioiltakaan kysytä mitä ne ajattelee Jeesuksesta tai ne piirtäisi sen.
Raamattu kehottaa toimimaan joukon "heikoimman" mukaan, joten kunnioitetaan niitä. Ja heikoin ei ollut loukkaus, lukeudun mielellään itsekin niihin tämän osalta.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.
Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
- Uskon Jeesukseen
Niin, eihän noissa kirjoituksissa ollut mitään syytöstä Rutgeria kohtaan; toin vain esiin aiemmin käydyn keskustelun tekoälystä - tuon Rutgerin silloin kirjoittaman toteamuksen toin esiin siksi että se oli ikäänkuin päätöskaneetti ko. keskustelulle ja myös siksi, että juurikin hän toi nyt esiin ylläpidon tämänhetkisen näkemyksen Ai-tuotosten käytön suhteen. Eli hieman kävin ikäänkuins chättiä hänen kanssaan niin että jokin hänen aiemmin lausumansa asia tuli esiin - mielestäni ei olisi ollut oikein tuoda muitten taannoin aiheesta keskustelleitten lausumia esiin koska he eivät olleet paikalla.Sanna kirjoitti: ↑Tänään, 06:15 Rutgerin puolustukseksi, en ainakaan itse muista, että kieltoa olisi tehty. Oli kielto sitten ollut tai vahva kehotus siitä, että sitä ei käytettäisi - niin sitä ei eni keis oo noudatettu.
Entä jos tehtäisiin niin että vältettäisiin viimeiseen asti Ai-kuvien ja -tekstien tuontia palstalle; mikäli on voimakasta tarvetta tuoda esiin vaikka Ruuneperin kuva, eikä tiedä että onko kuva valokuva vai Ai-tuotos, niin silloinhan kuvan esilletuonti lienevi Ok...
Entäpä jos ylläpito tekisi kyselyn aiheesta tyyliin
A. AI Jes
B. AI Nou
Silloin varmistuisi Gallupinomaisesti kaikkien jäsenten näköala aiheeseen. Gallupinhan eräs idea perustuu otanta-ideaan. Ei kysytä 5,5 milj. suomalaiselta jotakin asiaa vaan kysytään muutamilta tuhansilta asiaa ja otannan lainalaisuuden tms. mukaisesti saadaan (...jos tähän on edes uskominen...) selville koko kansan mielioide...
Entä palstan miljoonaa seuraajaa tai lukijaa - kuinka varmistetaan että edes satatuhatta seuraajaa haluaa nähdä foorumilla Ai-tuotoksia...
Uskon Jeesukseen kirjoitti: ↑54 minuuttia sitten
Niin, eihän noissa kirjoituksissa ollut mitään syytöstä Rutgeria kohtaan; toin vain esiin aiemmin käydyn keskustelun tekoälystä - tuon Rutgerin silloin kirjoittaman toteamuksen toin esiin siksi että se oli ikäänkuin päätöskaneetti ko. keskustelulle ja myös siksi, että juurikin hän toi nyt esiin ylläpidon tämänhetkisen näkemyksen Ai-tuotosten käytön suhteen.
Joo en tarkoittanutkaan niin. Oli viittaus siihen keskusteluun, että ylläpidossa oli puhuttu asiasta.
Mulle käy kyllä äänestyskin asiasta jos ai sisältöä enemmistö palstalle haluaa. Joka tapauksessa ylläpidon linjaus asiaan oli että se, että se on merkittävä, koska kaikki eivät halua eivätkä koe sitä oikeaksi.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.