PUIMATANNER
Re: PUIMATANNER
Ja vielä tämä:
Raamattu ei mainitse lentokoneita nykymerkityksessä, sillä tekstit on kirjoitettu tuhansia vuosia ennen ilmailun keksimistä.
Jotkut tulkitsevat kuitenkin tiettyjä Raamatun kohtia ennustuksina tai vertauskuvina lentämisestä:
Jesaja 60:8: "Keitä ovat nuo, jotka lentävät kuin pilvi, kuin kyyhkyset lakkaansa?" Tämän on toisinaan tulkittu kuvaavan lentokoneita, jotka tuovat ihmisiä kotiin.
Jesaja 18:1: Mainitsee "maan, jonka takana siipien havina kuuluu" (joissakin käännöksissä "surisevien siipien maa"), mikä on saanut jotkut spekuloimaan lentokoneiden äänellä.
Hesekielin näky (Hesekiel 1): Profeetta Hesekiel kuvailee näkyään "pyöristä" ja "siivistä", joita jotkut (kuten Erich von Däniken) ovat tulkinneet lentäviksi laitteiksi, vaikka perinteinen teologia näkee ne taivaallisina olentoina.
Muita huomioita:
Vertauskuvat: Raamatussa käytetään usein lentämisen kuvastoa, kuten "kotkan siivillä" kantamista, kuvaamaan Jumalan suojaa tai nopeutta.
Ei-kristilliset tulkinnat:
Jotkut ufologiaan taipuvaiset tulkinnat ovat liittäneet Hesekielin näyn "muinaisiin astronautteihin", mutta tämä ei ole valtavirran raamatuntulkintaa.
Lyhyesti sanottuna: Lentokoneet eivät esiinny Raamatussa, mutta lentämisen käsite on siellä läsnä vertauskuvallisesti.
Raamattu ei mainitse lentokoneita nykymerkityksessä, sillä tekstit on kirjoitettu tuhansia vuosia ennen ilmailun keksimistä.
Jotkut tulkitsevat kuitenkin tiettyjä Raamatun kohtia ennustuksina tai vertauskuvina lentämisestä:
Jesaja 60:8: "Keitä ovat nuo, jotka lentävät kuin pilvi, kuin kyyhkyset lakkaansa?" Tämän on toisinaan tulkittu kuvaavan lentokoneita, jotka tuovat ihmisiä kotiin.
Jesaja 18:1: Mainitsee "maan, jonka takana siipien havina kuuluu" (joissakin käännöksissä "surisevien siipien maa"), mikä on saanut jotkut spekuloimaan lentokoneiden äänellä.
Hesekielin näky (Hesekiel 1): Profeetta Hesekiel kuvailee näkyään "pyöristä" ja "siivistä", joita jotkut (kuten Erich von Däniken) ovat tulkinneet lentäviksi laitteiksi, vaikka perinteinen teologia näkee ne taivaallisina olentoina.
Muita huomioita:
Vertauskuvat: Raamatussa käytetään usein lentämisen kuvastoa, kuten "kotkan siivillä" kantamista, kuvaamaan Jumalan suojaa tai nopeutta.
Ei-kristilliset tulkinnat:
Jotkut ufologiaan taipuvaiset tulkinnat ovat liittäneet Hesekielin näyn "muinaisiin astronautteihin", mutta tämä ei ole valtavirran raamatuntulkintaa.
Lyhyesti sanottuna: Lentokoneet eivät esiinny Raamatussa, mutta lentämisen käsite on siellä läsnä vertauskuvallisesti.
Kiitos veli Kristuksessa. Eikö meillä olekin ihmeellinen uudeksi luova Jumala? Olen taustoiltani oikein esimerkki 'people pleaser' ollut, otan sanasi merkiksi Jumalan voimasta. Olen oppinut sekä ihmisten parissa että yksinäisyydessä, ettei yhtäkään ihmistä tule seurata, ainoastaan Jeesusta. Sinusta olen iloinen kun tuot palstalle väriä
- AOAOAOAOAO
- Site Admin
Barbara Mrykalolla on tuollaien näky/uni, taitaa olla foorumillakin , en muista onko. Yritän etsiä.Eero kirjoitti: ↑Eilen, 17:17 Jos Tuijalle sopii, niin laitan tähän lyhyen unen, jonka näin viime yönä, siinä matkustajalentokoneeseen osui ilmeisesti ohjus ja se tippui kerrotalon päälle.
Tää kyllä tapahtui Suomessa ja mun kotikaupungissani, mutta voisi tietenkin hyvinkin tapahtua muuallakin, ajattelin jakaa tämän kun nousi nyt uudestaan mieleen.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19
https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
-
Näkymätön Ninni
Aamen! Kiitos kulkija!Kulkija kirjoitti: ↑Eilen, 17:40Kiitos veli Kristuksessa. Eikö meillä olekin ihmeellinen uudeksi luova Jumala? Olen taustoiltani oikein esimerkki 'people pleaser' ollut, otan sanasi merkiksi Jumalan voimasta. Olen oppinut sekä ihmisten parissa että yksinäisyydessä, ettei yhtäkään ihmistä tule seurata, ainoastaan Jeesusta. Sinusta olen iloinen kun tuot palstalle väriä. Ja osaat pyytää tarvittaessa anteeksi. Hengen hedelmä käytännössä esillä. Jumala on kyllä ollut luodessaan ihan mahdottoman mielikuvitusrikas luodessaan luonnon, kasvit, eläimet ja tehdessään jokaisesta meistä ihmisistäkin erilaisen. Jokainen vie viestiä Jeesuksesta eteenpäin omalla tavallaan ja kutsuu siten erilaisia ihmisiä. Näin ei lopulta kutsuta Jeesuksen luo vain yhdenlaisia, vaan kaikkia. Jeesus antoi kehoituksen evankeliumin kertomisesta kaikenlaisille seuraajilleen ja ei ole täällä toinen meistä toista parempaa.
Yhtäkään ihmistä ei tule seurata ainoastaan Jeesusta Kristusta!
Näin ei lopulta kutsuta Jeesuksen luo vain yhdenlaisia, vaan kaikkia. Jeesus antoi kehoituksen evankeliumin kertomisesta kaikenlaisille seuraajilleen ja ei ole täällä toinen meistä toista parempaa.
Totisesti Aamen!
Kiitos. Kyllä, Jumala on Hyvä.Kulkija kirjoitti: ↑Eilen, 17:40Kiitos veli Kristuksessa. Eikö meillä olekin ihmeellinen uudeksi luova Jumala? Olen taustoiltani oikein esimerkki 'people pleaser' ollut, otan sanasi merkiksi Jumalan voimasta. Olen oppinut sekä ihmisten parissa että yksinäisyydessä, ettei yhtäkään ihmistä tule seurata, ainoastaan Jeesusta. Sinusta olen iloinen kun tuot palstalle väriä. Ja osaat pyytää tarvittaessa anteeksi. Hengen hedelmä käytännössä esillä. Jumala on kyllä ollut luodessaan ihan mahdottoman mielikuvitusrikas luodessaan luonnon, kasvit, eläimet ja tehdessään jokaisesta meistä ihmisistäkin erilaisen. Jokainen vie viestiä Jeesuksesta eteenpäin omalla tavallaan ja kutsuu siten erilaisia ihmisiä. Näin ei lopulta kutsuta Jeesuksen luo vain yhdenlaisia, vaan kaikkia. Jeesus antoi kehoituksen evankeliumin kertomisesta kaikenlaisille seuraajilleen ja ei ole täällä toinen meistä toista parempaa.
Se on juuri näin, ihmisten seuraaminen ja miellyttäminen ei ole kristityn touhuja.
Meidän kuuluu olla kuuliaisia Jeesuksen sanoille.
Totta. Ollaan sekalainen seurakunta täällä ja Taivaassa.
Sepä siinä onkin, että vanhasta Aatusta ja Eevasta ei pääse kokonaan irti ennenkuin vaihtaa "hiippakuntaa", osa ei ilmeisesti edes halua, niin kuin vertauksessa 10 neitsyestä. 5 oli viisasta ja 5 tyhmää. Tyhmä tässä yhteydessä tarkoittaa kaksoiselämää.
He kaikki olivat neitsyitä eli eivät uskosta osattomia, vaan uskossa. Viisi heistä kuitenkin eli kahta elämää, osan Jumalista elämää ja toisen puolen Omaa elämää. Se esti heitä omaamasta öljyä lampuissaan. Oma elämä, Ego, oikeassaolemisen tarve, koko setti joka meistä kaikista löytyy kun vähän kuopaisee.
Anteeksiannossa ja pyynnössä menen ohjenuorana se, että ellemme me toimi anteeksiantavasti, ei myöskään meidän Taivaallinen Isämme anna meille anteeksi.
Joku joskus tiesi sanoa viisaasti, että sitten kun sitä juuri oppii elämään ihmisiksi, niin kuolee pois.
Mutta joo. Kärsitään toisiamme. Kukaan ei ole toistaan parempi.
Shalom
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Amen Rutger veli, annan anteeksi ja anoen tuon myös sinun eteesi, oman anteeksi pyyntöni, ollaan siskot ja veljet keskenämme, Jeesuksessa Kristuksessa. Tämmöinen ei ole Jeesuksen omille sopivaa. Pois tämänkaltainen meistä.

Kiitos. Anteeksi annettu. Ei kun eteenpäin.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Matt.12: 46. Hänen vielä puhuessaan kansalle, katso, hänen äitinsä ja veljensä seisoivat ulkona, tahtoen häntä puhutella.
47. Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella".
48. Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
49. Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
50. Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

47. Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella".
48. Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
49. Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
50. Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
Viimeksi muokannut Tuija, 01 Maalis 2026, 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amen 
Ja anteeksi myös muilta jotka loukkaantuivat minuun. Siskoina ja veljinä eteenpäin voittosaatossa. 

-
Näkymätön Ninni
Aamen!Tuija kirjoitti: ↑Eilen, 18:47 Matt.12: 46. Hänen vielä puhuessaan kansalle, katso, hänen äitinsä ja veljensä seisoivat ulkona, tahtoen häntä puhutella.
50. Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."![]()
Joo, mäkin pyydän anteeksi, että keskustelu meni taas jälleen kerran jankkaamiseksi.
Säkin voisit Rutger pyytää anteeksi, kielenkäyttö oli mun mielestä aika kovaa jossain kohtaa, niin sitten ainakin toteutuisi keskinäinen anteeksianto meidän keskuudessa ja voidaan todella jatkaa eteenpäin yhdessä!
Säkin voisit Rutger pyytää anteeksi, kielenkäyttö oli mun mielestä aika kovaa jossain kohtaa, niin sitten ainakin toteutuisi keskinäinen anteeksianto meidän keskuudessa ja voidaan todella jatkaa eteenpäin yhdessä!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Itseasiassa pyysin anteeksi ketjussa sekä modeosiossa, mutta käy se näin kolmannenkin kerran.Eero kirjoitti: ↑Eilen, 21:44 Joo, mäkin pyydän anteeksi, että keskustelu meni taas jälleen kerran jankkaamiseksi.
Pyydän anteeksi ja anteeksi annettu.
Kohti seuraavaa keskustelua