Geosentrisen järjestelmän kauneus

Keskustele luomakunnasta, sen synnystä ja Jumalan suunnitelmasta
Rutger
Site Admin

Geosentrisen järjestelmän kauneus

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Mielenkiintoista on, että Babylonialaiset tähti­tieteilijät, jotka uskoivat maakeskiseen maailmankaikkeuteen laativat havaintojensa perusteella taivaan ilmiöistä yksityis­kohtaisia taulukoita, joiden perusteella niitä voitiin tyydyttävällä tarkkuudella ennustaa. Niinpä esimerkiksi kuun anomalistinen ja sideerinen jakso tunnettiin jo satoja vuosia ennen Jeesuksen syntymää, samoin ulkoplaneettojen (Marsin, Jupiterin ja Saturnuksen) kierto­ajat, ja muun muassa planeettojen konjunktiot, oppositiot sekä heliakiset nousut ja laskut pystyttiin ennustamaan tarkasti.

Heliosentrismi (aurinkokeskinen maailmankuva) "voitti" geosentrismin (maakeskisen maailmankuvan) tieteellisenä konsensuksena asteittain, ja lopullinen läpimurto tapahtui 1700-luvun aikana.

Sekin on merkillepantavaa, että heliosentrisyys sai tieteen konseksuksen hyväksynnän lopullisesti vasta noin 1800 vuotta Jeesuksen Kristuksen syntymän jälkeen, mutta nyt sitä opetetaan kuin jotain ikuista faktaa.

Kun arvioimme tieteen konseksuksen nykyisin opettamaa mallia alla olevan animaation kautta, niin mikäpä osuvampi termi maan liikkeelle kuin kieppua.
Sehän kirjaimellisesti kieppuu avaruudessa kiitävän auringon perässä, sitä kiertäen.
https://youtube.com/shorts/IgchQfzAO4g? ... C2UXi4wjRa

Toisaalta taas Ptolemaiolainen malli esittää maan huojumattomana, paikallaan pysyvänä.
Sitä kiertävät muut taivaankappaleet radoillaan "piirtäen" kauniin, Jeesuksen suunnitteleman ja luoman kuvion avaruuteen.
Animaatio alla.
https://youtu.be/EpSy0Lkm3zM?si=OXgWOdeIeNGePC6H

Jokainen saa uskoa joko jompaankumpaan näistä malleista tai vaikka minkälaiseen itse keksimäänsä järjestelmään tahansa, se ei ole minulta pois.

Minun mielestäni Jeesus loi geosentrisen järjestelmän.
Siinä maa asukkaineen on Jeesuksen huomion keskipiste.
Tänne Hän laittoi ihmisen hallitsemaan, oman kuvansa.
Tänne Hän syntyi.
Täällä Hän sovitti meidän syntimme.
Täältä Hän nousi.
Tänne Hän palaa hyvin pian.
Tänne Hän perustaa Tuhatvuotisen Valtakuntansa.

Tämä on kaikista tärkein luomakunnan murikka ja tätä muut murikat "kateellisina" kiertävät.

Joh 1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

Job 38:4 Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.
Job 38:7 kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?

Enkelit ympärillä iloitsivat kun Jeesus loi maan.
Hän laittoi maailman viheriöimään ennenkuin loi auringon ja kuun ja tähdet.

1 Moos 1:12 maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.

1 Moos 1:16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.

Pitäähän maailmankaikkeuden keskipisteessä spotti valot olla 😄
Ne eivät ylläpidä elämää maailmassa vaan Jeesus Kristus ylläpitää.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Marie

Re: Geosentrisen järjestelmän kauneus

Viesti Kirjoittaja Marie »

Aamen
Kakikki Jumalan lluoma on hyvää, kaunista ja ilmaisee häntä ja vetää ihmisiä puoleensa. Kiitos Isä ihanasta maanpiiristä ja kaikesta minkä Sinä olet luonut.
Tuija

Viesti Kirjoittaja Tuija »

AAAMEN
Näkymätön Ninni

Viesti Kirjoittaja Näkymätön Ninni »

Aamen!
Vastaa Viestiin