Jeesus auttaa

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Hannah

Re: Jeesus auttaa

Viesti Kirjoittaja Hannah »

Kuljetaan Sinetti yhdessä tätä taivalta ihan rauhassa, annetaan Jeesuksen kulkea edellä Rauhan Ruhtinaana. Voisimme kuvitella itsemme siihen veneeseen, jossa Jeesuksen opetuslapset olivat yhdessä Jeesuksen kanssa kun yhtäkkiä alkoi merellä/järvellä myrskytä. Jeesuskin se vain näytti nukkuvan kun lauman lampaat olivat kuoleman kauhuissaan..(tiedätte miten tarina päättyi). Kun elämässämme myrskyää ja ajaudumme ahdinkoon, ei Jeesusta tunnu löytyvän mistään, silti meidän tulee uskoa ja luottaa Häneen...eiköstä uskominen olekin juuri niin raadollisen tuntuista..
Sinettisormus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin todella lohduttavaa sanomaa varjeluksesta: http://www.mikanmukana.net/3
" Eräs ystäväni ja veljeni Herrassa Jeesuksessa kuunteli eräänä päivänä mietteliäänä alustustani ”varjeluksesta”. Olihan hän itsekin ajatellut Jumalan varjelleen häntä jo ennen hänen pelastumistaan. Hän avasi Raamatun hankkiakseen vahvistusta omille ajatuksilleen. Sormet tapasivat tuttua kohtaa Psalmista 50:15: ”Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua." Hetken kuluttua Hän sanoi: ”niinhän se on – nyt minä ymmärrän” Tällä kertaa ystäväni oli lukenut myös saman psalmin seuraavan jakeen ”Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?” Ps.50:16."
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 03 Joulu 2016, 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Salome1972

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Sinetti, koet samaa, kuin itse muutama päivä sitten. Kannustan sinua, Jeesuksen nimessä, jatkamaan täällä. Laitoin jo jonnekin tällaisen kannustuspuheenvuoron, mutten enää muista missä ketjussa se oli. Ei ainakaan oikeassa ;)
En ihmettele, vaikka olet väsynyt ja ymmälläsi, miten jatkaa. Älä anna periksi. Olet saanut Herralta tehtävän ja ollut siinä uskollinen. Hän antaa väsyneelle ja voimattomalle voimaa! Rukoilen puolestasi, rakas siskoni!
Meillä kaikilla on viime aikoina ollut vaikeaa. Ja kun niin on, katse nousee ylöspäin, Jeesukseen. Itse aamuisin vain toistelen Jeesuksen nimeä. Kohta, hyvin pian, me näämme Jeesuksen! <3
Sinettisormus

... minä yritän, kiitos teille kaikille, kun autatte jaksamaan eteenpäin, tiedän, että tämä on vihtiksen sotaa ...

"Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi." Ps 91:11

... tuo sananpaikka äsken ihanasti pysäytti minut.
Sinettisormus

... ymmärsin äsken jotain tärkeää ja se varmaan annettiin minulle tuolta ylhäältä, mutta en sano siitä sen enempää, sillä se voi olla provosoivaa, mutta Herra avasi minulle näitä ajatuksiani. Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Sinettisormus

... kiitos rukouksistanne, ne oli tarpeeseen... ja sain avun.
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Nosto.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Tuija

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Matteus 11:28: "Tulkaa minun luokseni kaikki te, jotka olette väsyneitä ja kuormitettuja, niin minä annan teille levon".

Jesaja 35:3: "Vahvistakaat väsyneet kädet, ja tuetkaat nääntyneet polvet".

Psalmi 84:7: Kuvaa, kuinka vaikeuksien läpi kulkijat löytävät voimaa, ja "syyssade peittää sen siunauksilla".

Nämä kaikki kertovat, ettei uskovan ole helppoa tässä maailmassa vaeltaa, emmekä tunne tätä kodiksemme, mutta onneksemme, saamme kulkea Herran lupauksissa, Hän meitä ohjaa ja johdattaa, aina uudelleen ja uudelleen ylös nostaen ja voimaa antaen. Häneen yksin voimme luottaa ...
Sanna
Site Admin

Lisään viimeisimmän. Jeesus on arjen apuri.

Olen kuukauden verran siivonnut asuntoa, repinyt kaikista kaapeista tavaran alas ja vaihtanut huonekalujen paikkoja.

Vinkki vitonen, haluat tehdä kevätsiivousta ja hävittää omaisuutta - älä tee kaikkea kerralla, aivan liian raskasta ja kuormittavaa :lol:

Pari päivää sitten tuskailin 2 metriä x 1 m peilin kanssa. Se on sängyn päällä korkealla seinässä. Yritin saada sen irti, mutta toinen kiinnike ei lähtenyt isosta ruuvista millään irti.

Ei nostamalla, ei rynkyttämällä eikä repimällä. Ajattelin jo luovuttaa, mutta kun katselin peilin roikkumista edelleen hievahtamattoman ruuvin varassa totesin, etten uskalla jättää sitä siihen.

Alkoi siis uusi rynkytys ja repiminen. Kiipesin uudestaan sängyn päälle seisomaan, mutta ruuvi tai peili ei heilahtanutkaan.

Kunnes tajusin rukoilla. Ja sillä samalla Jumalan armoittamalla sekunnilla, kun lausui Jeesus auta - lähti peili ja lähti nainen :lol: :lol:

Ja voin kertoa kaaressa sängyn päälle. Mitään vahinkoa ei sattunut kummallekkaan ja tuskin osaan tähän viestin edes sanallistaa sitä tilannekomiikkaa, mutta edelleen naurattaa se lento, minkä yksi ääneen lausuttu Jeesus auta huuto sai aikaan :lol:

Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Tuija

Raamattu painottaa voimakkaasti sanojen, kielenkäytön ja puheen varjelemista. Tähän liittyen löytyy useita keskeisiä jakeita, jotka korostavat viisautta, vastuuta ja suun hillitsemistä.
Tässä on keskeisiä raamatunkohtia "sanojen varjelemisesta":

Sananlaskut 13:3 (NIV/KR92 -suuntainen): "Joka huulensa varjelee, varjelee elämänsä, mutta ajattelematon puhe vie tuhoon."

Sananlaskut 21:23: "Joka suunsa ja kielensä varjelee, varjelee itsensä ahdistukselta."

Sananlaskut 15:1: "Lempeä vastaus vaivuttaa vihan, loukkaava sana nostaa kiukun."

Psalmi 39:2: "Minä päätin: 'Varon sanojani, en syntiä tee kielelläni. Minä hillitsen suuni niin kauan kuin jumalaton on silmieni edessä.'"

Jaakob 3:5-6 (Uusi testamentti): Teksti kuvaa kieltä pienenä, mutta vaarallisena elimenä, joka voi sytyttää suuren metsäpalon – se on "maailma täynnä vääryyttä" ja voi saastuttaa koko ihmisen.

Matteus 12:36-37 (Jeesuksen sanat): "Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset puhuvat, heidän on annettava tili tuomiopäivänä. Sanojesi perusteella sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."

Keskeinen opetus: Raamattu opettaa, että sanat heijastavat sydämen tilaa (Luuk. 6:45). Sanojen varjeleminen ei ole vain varovaisuutta, vaan se on yhteydessä sisäiseen rauhaan ja viisauteen.
Sanna
Site Admin

Jaetaan näitä todistuksia, isoja ja pieniä. Koska niitä uskosta osattomat etsii. Sitä kuka Jeesus on ja mitä Hän voi tehdä. Toki isoille todistuksille löytyy omiakin ketjuja ja uusia saa aloittaa 👍🏻

Tuija

Amen Sanna, tuon voi ajatella melko vertauskuvallisesti, kuinka itsessä toimimme, ennenkuin ymmärrämme pyytää Jeesusta apuun, tuota olen itse myös saanut kokea ja sitten heti jälkeen tulee ilo ja ymmärrys, ja näkee oman vomattomuuden, kun omassa voimassa touhuaa. 😂 Tuntuu monasti, että siinä kohdassa saamme yhdessä nauraa Jeesuksen kanssa.
Tuija

Ja Aamen näille pienille todistuksille jokapäiväisessä elämässä. Jeesuksen rakkaudesta niissä hetkissä 💖👑💖
Tuija

Pyhä Henki nousi tähän hetkeen, tähän ketjuun. Tunnen kuinka Jeesus rakastaen hymyilee ...
Tämä on ketju johon ei saa tuoda mitään pahaa, ei negatiivisia asioita, vaan sitä hyvää jota Jeesuksessa Kristuksessa saamme näissä arjen hetkissä. 💖💖💖
Tuija

Luomakunta ja ylläpito:
Raamatun mukaan kaikki on luotu Jeesuksen kautta ja häntä varten, ja hän ylläpitää kaikkea olemassaoloa sanallaan.
Aina läsnä uskovien kanssa: Ennen taivaaseenastumistaan Jeesus lupasi:

"Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun asti" (Matt. 28:20).

Pyhän Hengen kautta:

Jeesuksen läsnäolo ei ole fyysistä, vaan se toteutuu Pyhän Hengen välityksellä, joka asuu uskovissa.
Vastaa Viestiin