MIKSI JOTKUT IHMISET NÄYTTÄVÄT NUORILTA
Ei johdu genetiikasta eikä ihonhoidosta, vaan se on paljon syvempää. Se on hienovaraisia tapoja, jotka paljastuessaan muuttavat kaiken. Kauneustoimenpiteiden sijasta nämä ihmiset ehkä tietämättäänkin säilyvät nuorina - hiljaisuudessa. Nämä viisi periaatetta eivät vain säilytä nuoruutta, vaan ne näkyvät olemuksesta:
1. Tunteiden hallinta
Krooninen stressi, tunteenpurkaukset ja henkinen kaaos heijastuvat kasvoihin. Kun oppii rauhoittumaan ja pysähtymään ennen reagointia - hiljaisuudessa - kasvojen muoto pysyy vakaana.
Raamattu:
Joh. 14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
2. Elinikäinen uteliaisuus
Elämä on elämänpituista oppimista. Kun mieli pysyy uteliaana, keho seuraa perässä. Uteliaat aivot pysyvät valppaina. Tutkimusten mukaan henkinen stimulaatio vähentää fyysisen ikääntymisen merkkejä. Henkiset lamakaudet lyhenevät, kun ylläpidetään uteliaisuutta.
Raamattu:
Ps. 90:12 Opeta meitä laskemaan päivämme oikein, että me saisimme viisaan sydämen.
3. Tunteiden virran salliminen
Visusti säilötyt tunteet muuttuvat fyysiseksi jännitteeksi, jotka ilmenevät kireinä leukaperinä, otsa- ja kulmaryppyinä ja jäykkänä ryhtinä. Kyse ei ole ainaisesta pakotetusta hymystä, kyse on tunteiden osoittamisesta. Tunteiden avoin rehellisyys pitää kehon pehmeänä ja vastaanottavaisena.
Raamattu:
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
4. Ympäristö
Negatiivisuus, kriittisyys ja jatkuva valitus syövyttävät ulkonäköä. Nämä kaikki näkyvät kasvoilla. Positiivisuus ei ole vain fiilistelyä, se on ikääntymistä hidastava voima. Oikea ympäristö varjelee energiaa.
Raamattu:
Room. 12:18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
5. Irti päästäminen
Oleellista ei ole, mitä elämässä tapahtuu, vaan siitä, miten siihen reagoidaan. Kaunat ja viha vanhentavat nopeammin kuin aika. Tunnetaakan kantaminen rasittaa mieltä ja kehoa. Irti päästäminen ja hyväksyntä eivät ole luksusta, ne ovat biologisia etuuksia. Vääryyksien anteeksiantaminen on sielun- ja kehonhoitoa. Se ei tarkoita, että hyväksyy heidän tekonsa, vaan että itse vapautuu niistä.
Raamattu:
Kol. 3:13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niin kuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
https://www.youtube.com/shorts/_1qrKbxsZog
Vapaa suomennos ja Raamatun lisäykset minun.
SIELU JA KEHO YHDESSÄ
- Kotimatkailija
SIELU JA KEHO YHDESSÄ
RISE AND SHINE !
Re: SIELU JA KEHO YHDESSÄ
Aamen, Jeesus on paras Parantajamme 
"Vaikka ulkoisesti riudummekin, sisäisesti me uudistumme päivä päivältä
2. Korinttilaisille 4:16
"Vaikka ulkoisesti riudummekin, sisäisesti me uudistumme päivä päivältä
2. Korinttilaisille 4:16
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.
Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Re: SIELU JA KEHO YHDESSÄ
Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com