Jes 63:1 Kuka tuolla tulee Edomista, tulipunaisissa vaatteissa Bosrasta, tuo puvultansa komea, joka uljaana astelee suuressa voimassansa? "Minä, joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan."
Jes 63:3 "Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut minun kanssani; minä poljin heidät vihassani, tallasin heidät kiivaudessani, ja niin pirskui heidän vertansa vaatteilleni, ja minä tahrasin koko pukuni.
Ilm 14:20 Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän.
Edomista Bosrasta (Jordanian Petrasta) on matkaa Megiddoon Israeliin 1600 furlongia eli 1600 vakomittaa.
On huomattava myös ettei Raamatussa kerrota Armageddonin taistelusta samoin kuin ei ole mainittu leijonan ja lampaankaan makaavan yhdessä kedolla. Nämä ovat aikojen saatossa muotoutuneita mielleyhtymiä, Armageddon, loppusota. Leijona ja lammas, jne.
Ei siis tule olemaan taistelua Megiddon laaksossa.
Mitä suurimmalla todennäköisyydellä Googin kohde on Jerusalemissa ja Petrassa.
Jäännös on turvassa Petrassa. Googin joukot kokoontuvat Megiddon laaksoon (Armageddon) hyökätäkseen jäännöksen kimppuun, oletuksella, että tuhotessaan jäännöksen he pystyisivät estämään Jeesuksen paluun.
Pohdittavaksi yhdessä.
Jes 63 ja Ilm 14 välinen mahdollinen yhteys
Jes 63 ja Ilm 14 välinen mahdollinen yhteys
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
- AOAOAOAOAO
- Site Admin
Re: Jes 63 ja Ilm 14 välinen mahdollinen yhteys
Eikös tämä jo tapahtunut kun kristitytyt pakenivat Jerusalemista tuonne nykyisen Jordanian alueelle, kun roomalaiset hetkeksi keskeyttivät piirityksen, ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19
https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Viittaat varmaan Pellan pakoon? Petra on eri paikka.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Kiitos tästä Rutger!
Kyllä mä luulen, että Jesaja 63 ja Ilmestyskirja 14 liittyvät yhteen, mulle tuli myös mieleen toinen Ilmestyskirjan kohta, jota oon ihmetellyt, että miksi maan päälle palaavalla Jeesuksella on "vereen kastettu vaippa", että liittyykö se Jeesuksen Veren Suojaan, mutta tuossa Jes. 63:1-3 se saa kyllä selityksensä:
Kyllä mä luulen, että Jesaja 63 ja Ilmestyskirja 14 liittyvät yhteen, mulle tuli myös mieleen toinen Ilmestyskirjan kohta, jota oon ihmetellyt, että miksi maan päälle palaavalla Jeesuksella on "vereen kastettu vaippa", että liittyykö se Jeesuksen Veren Suojaan, mutta tuossa Jes. 63:1-3 se saa kyllä selityksensä:
Harmageddonista sen verran, että mä luulen, että sinne kokoontuvat sotajoukot eivät ole sotimassa Israelin jäännöstä, vaan nimenomaan palaavaa Jeesusta vastaan:Ilm. 19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
Monessa kohtaa Raamatussahan Pelastuneiden kerrotaan olevan Jerusalemissa ja "Siionin vuorella":Ilm. 16:16 Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.
...
Ilm. 19:19 Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän sotajoukkonsa kokoontuneina sotiaksensa hevosen selässä istuvaa vastaan ja hänen sotajoukkoansa vastaan.
Eli en tiedä miten tämä suhteutuu esimerkiksi Erämaassa suojeltuun Vaimoon (Ilm. 12) tai niihin Juudeassa oleviin, joiden käsketään paeta vuorille Hävityksen Kauhistuksen yhteydessä (Matt. 24:16).Jooel 2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Kiitos.
Joo, on totta, että ovat siellä sotimassa Jeesusta vastaan, joka yksinään hoitelee koko porukan.
Tuosta, että Jeesus tulee Petrasta verisissä vaatteissa päättelin, että kärkijoukot/etujoukot olisivat myös tavoittelemassa jäännöstä, ikäänkuin viimeisen hetken viimeisenä yrityksenä estää 2000 vuotta sitten ilmoitettu kohtalonsa, eli se, että Kuningasten Kuningas hoitelee heidät kaikki Raamatussa ilmoitetun graafisella tavalla.
Joo, on totta, että ovat siellä sotimassa Jeesusta vastaan, joka yksinään hoitelee koko porukan.
Tuosta, että Jeesus tulee Petrasta verisissä vaatteissa päättelin, että kärkijoukot/etujoukot olisivat myös tavoittelemassa jäännöstä, ikäänkuin viimeisen hetken viimeisenä yrityksenä estää 2000 vuotta sitten ilmoitettu kohtalonsa, eli se, että Kuningasten Kuningas hoitelee heidät kaikki Raamatussa ilmoitetun graafisella tavalla.
Joo, jotain tämäntapaista mäkin ajattelin ja vaikka Ilmestyskirjasta saa sen käsityksen, että Jeesus saapuu "verisen vaippa yllään" Taivaasta, niin taistelun kulustahan siinä ei kerrota oikeestaan mitään ja tuo Jesaja 63 on mun mielestä juuri sellainen paikka, mistä ei ole mitään syytä ajatella, etteikö se toteutuisi niin kuin se on kirjoitettu, varsinkin kun Ilmestyskirja ei anna mitään lisätietoa.
Mutta AO:lla on myös hyvä pointti, että jotkin asiat ovat varmasti toteutuneet jo Jerusalemin tuhossa vuonna 70 jKr., mutta loppu ei tullut vielä silloin.
Mutta AO:lla on myös hyvä pointti, että jotkin asiat ovat varmasti toteutuneet jo Jerusalemin tuhossa vuonna 70 jKr., mutta loppu ei tullut vielä silloin.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.