Pyöreä kivi

Keskustelua vertauskuvista ja raamatunkäsitteistä
Kotimatkailija

Pyöreä kivi

Viesti Kirjoittaja Kotimatkailija »

Daavidilla oli viisi kiveä, kun hän lähestyi Goljatia. Jo ensimmäinen kivi tappoi Goljatin, kun Daavid linkosi pyöreän kiven Goljatin otsasta sisään.

Mistä pyöreä kivi olisi esikuva? Eli mikä olisi meidän "pyöreä kivemme"?
RISE AND SHINE !
Tuija

Re: Pyöreä kivi

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Enpä tuohon osaa näin äkkiseltään vastata? Mutta tuo ajatus teki uteliaaksi ja yritin tuota googlettaa ja löysin tällaisen hyvän tekstin. En sano että olisi tuohon oikea vastaus, mutta, .. Kuka tietää jos puoletkin olisi tuosta totta? Laittoi mietityttämään .... :

Vierivä kivi ei sammaloidu ( kivi joka vierii, voisi olla pyöreä 🤓 )
https://www.svk.fi/blogi/vieriva-kivi-ei-sammaloidu/
Tuija

Jeesus Kristus on Elävä kivi.
Tuija

Jeesuksen hautakivi vieriitettiin myös pois paikoiltaan, liekö ollut muodoltaan pyöreä? 🤔
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Linko itsessään tietty vaatinee pyöreän tai soikea kiven toimiakseen, mutta pohdintana aiheeseen, toki mutuiluksi menee, mutta Daavidhan voitti Goljatin uskonsa avulla, koska Jumalan oli sanallaan sanonut olevansa Daavidin kanssa.

Jeesukseen uskovalle ainoa sallittu ase on Jumalan sana eli miekka ( Mikäli rukousta ei lasketa). Jumalan sana on itsessään läpitunkeva ase hengellisessä sodankäynnissä ja muutenkin iskiessään meihin Raamatun sivujen välissä parannuksen tekoon:

Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme.
Heprealaiskirje 4:12
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Kiven tuli olla linkoon sopiva ja särmätön jotta ase olisi tarkka.
Se miksi hänellä oli viisi kiveä johtunee siitä, että tiedossa oli Goljatilla olevan neljä jättiläisveljeä.
Jokaiselle jätille oma kivi, kaiken varalta, jos veljet olisivat kaikki paikalla. Daavid luotti yhden kiven per nuppi riittävän.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kotimatkailija kirjoitti: 01 Syys 2025, 21:48 Daavidilla oli viisi kiveä, kun hän lähestyi Goljatia. Jo ensimmäinen kivi tappoi Goljatin, kun Daavid linkosi pyöreän kiven Goljatin otsasta sisään.

Mistä pyöreä kivi olisi esikuva? Eli mikä olisi meidän "pyöreä kivemme"?
Danielin selittämä Nubukadnessarin uni...

Dan.2:26-44

Dan.2:34 Sinun sitä katsellessasi irtautui kivilohkare-ei ihmiskäden voimasta-ja iski kuvapatsasta jalkoihin, jotka olivat rautaa ja savea, ja murskasi ne.

Sak.3:8-9 Kuule, Joosua, ylimmäinen pappi, sinä ja sinun ystäväsi, jotka edessäsi istuvat. Sillä ennusmerkin miehiä he ovat; sillä katso, minä annan tulla palvelijani, Vesan.
Sillä katso: kivi, jonka minä olen asettanut Joosuan eteen-siihen yhteen kiveen päin on seitsemän silmää! Katso, minä kaiverran kaiverrukset siihen, sanoo Herra Sebaot, ja otan pois tämän maan pahat teot yhtenä päivänä.

Sekä Daniel että Sakarja puhuvat Kristuksesta kivenä, joka voittaa koko maailman, ja kantaa kaikki maailman synnit.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Marie

Viesti Kirjoittaja Marie »

Aamen
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Angelicus

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Pyöreäksi hioutunut kivi on tullut työstetyksi. En avannut linkkiä vierivään kiveen, joten ehkä siellä olikin samaa asiaa. Mekin Jumalan myllyssä tulemme työstetyiksi. Kantteja ja särmiä lähtee pois.
Kivet alkavat huutaa, jos me, opetuslapset ja imeväiset vaikenemme. Mitä kotimatkailijan kivi puhuu kuiskaten? Vie kaikki painavat taakkanasi kulkevat syntikivet ristin juurelle, ja jätä sinne. Ihmiskunnan kantama kivikasa huutaa taivaaseen: ”Milloin tulet lopullisesti vapauttamaan ihmislapset orjuudesta?”
Vastaa Viestiin