Antisemitismin juurisyy

Keskustele Israel aiheesta
Rutger
Site Admin

Antisemitismin juurisyy

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Räjähdysmäisesti leviävän antisemitismin kasvu selittynee sillä, että saatana on myös lukenut Raamattua.
Sivuhuomiona mainittakoon, että saatana on varmaankin lukenut Raamattua enemmän kuin moni uskova, omien motiiviensa tähden toki.

Matt 23:39 Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."
Matthew 23:39 For I say unto you, Ye shall not see me henceforth, till ye shall say, Blessed is he that cometh in the name of the Lord.

Saatana miettii, että jos hän saisi hävitettyä koko Israelin, Jeesus ei voisi palata.
Yo. Raamatun jakeessa Jeesus kertoo ettei palaa takaisin ennenkuin he (Israel) Häntä avuksi huutavat.
Jumala ei voi valehdella.

Saatana tietää, että sen aika on lyhyt. Kiire on kova.

Kaikkialla leviävä antisemitismi tulee keräämään paljon juutalaisia kaikkialta maailmasta Israeliin.
Silloin saatana tekee siirtonsa. Lopputuloksen tiedämme Ilmestyskirjasta lukien. Jeesus voittaa.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Sanna
Site Admin

Re: Antisemitismin juurisyy

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Jaa tämän nyt tähän, sivuten antiseminismiä, jotta ei häviäisi viestien sekaan.

Uskisten whatsappista:

Ystävän viesti

Oli todella mielenkiintoista keskustella eilen Suomessa asuvien iranilaisten kanssa heidän mielenosoituksessaan Kampissa Helsingissä. Valitettavasti heidän näkökulmaansa ei juurikaan tuoda esiin suomalaisessa mediassa.

He kertoivat, että uutinen Israelin iskujen alkamisesta Iraniin oli toivottu ja odotettu. "Me emme fanita sotia, kukaan ei halua sotaa, mutta tätä on toivottu," kertoi eräs. "Israel ei kohdista iskujaan siviileihin. Heidän kohteinaan ovat Vallankumouskaarti, Iranin asevoimat ja ydinlaitokset. Me kannatamme näitä iskuja. Iranilaisilla ja juutalaisilla on pitkä yhteinen historia, josta olemme ylpeitä. Suurimmalla osalla iranilaisista ei ole koskaan ollut ongelmaa Israelin kanssa, vaikka meitä on yritetty lähes 50 vuotta aivopestä vihaamaan Israelia. Se aivopesu ei ole onnistunut, me emme vihaa Israelia."

Iranin hallinto on pysynyt pystyssä, vaikka vain n.15% kansasta tukee sitä. "Hallintoa tukevilla on kaikki valta ja aseistus. Me olemme yrittäneet useita kertoja tehdä kansannousuja, mutta he ovat aina tukahduttaneet nämä liikkeet väkivalloin. He ovat tappaneet paljon iranilaisia, jotka ovat vaatineet ihmisoikeuksia ja demokratiaa."

Paikalle tullut palestiinalainen tuli kritisoimaan heitä siitä, että he heiluttivat Israelin lippuja. Häneltä kysyttiin, mitä hän tietää Iranista. Mitä kieltä Iranissa puhutaan? "Siellä puhutaan arabiaa," vastasi palestiinalainen. Tämä aiheutti voimakkaan vastareaktion iranilaisissa. "Me emme ole arabeja! Me olemme persialaisia! Iranin kieli ei ole arabia vaan farsi. Arabiaa ja islamia pakkosyötetään kansalle, mutta ne eivät kuulu meidän alkuperäiseen kulttuuriimme."

Kysyin heiltä, miten he näkevät tulevaisuuden. "Tämä hetki on mahdollisuus muutokseen. Me haluamme, että islamilainen hallinto kaatuu ja Iran vapautuu sortovallasta. Me haluamme ihmisoikeudet ja vapauden. Israelin toimien tähden meillä on nyt toivoa. Kun Iranin hallinto on heikko, meillä voi olla mahdollisuus saada muutos aikaan ja päästä eroon hallinnosta, joka on tappanut, kiduttanut ja vainonnut perheitämme."

Ylen uutisointi on ihmetyttänyt heitä, jopa järkyttänyt. "Mistä ihmeestä Yle aina löytää nämä haastateltavansa ja asiantuntijansa? Vähän aikaa sitten he haastattelivat erästäkin iranilaista asiantuntijaa. Kun googlasin hänet, niin paljastui että hän oli lokakuussa 2023 ylistänyt Hamasin iskua Israeliin. Hän juhli israelilaisten naisten raiskaamista ja lasten murhaamista. Tällaiset henkilöt Yle päästää ääneen, henkilöt jotka eivät edusta Iranin kansaa! Mutta nämä samat henkilöt kannattavat myös iranilaisten naisten raiskaamista vankiloissa ja heidän ihmisoikeuksiensa polkemista. Miksi Yle valitsee tällaiset henkilöt haastateltaviksi?"

Eräs iranilainen nuori nainen totesi minulle, että ei ole pariin päivään kuullut Teheranissa asuvasta perheestään mitään. "He ovat varmaan paenneet kaupungista," hän arveli. Iranissa ei juuri nyt ole nettiyhteyttä ulkomaailmaan. "On pelottavaa tietää, että perheeni on siellä, mutta kannatan Israelin toimia. Tämä on ainoa mahdollisuus Iranille vapautua mullaheista. Me haluamme vapaan Iranin."
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Rutger
Site Admin

Se on juuri näin. Samaa viestiä näkee Iranin kaduilta ja se on rohkea teko niissä olosuhteissa.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Whatsappista:

Tähän sopii tuntemattoman kirjoitus:

Israelissa on jotain, mikä tekee ihmiset epämukavaksi, eikä se ole sitä, mitä he sanovat sen olevan.
He viittaavat politiikkaan, siirtokuntiin, rajoihin ja sotiin. Mutta jos raaputat raivon alta, löydät jotain syvempää. Epämukavuutta, joka ei liity Israelin tekoihin, vaan siihen, mitä Israel on.
Näin pienen kansakunnan ei pitäisi olla näin vahva. Piste.
Israelilla ei ole öljyä. Ei erityisiä luonnonvaroja. Väkiluku on tuskin keskikokoisen amerikkalaisen kaupungin kokoinen. Heitä ympäröivät viholliset. Yhdistyneiden Kansakuntien vihaamana. Terrorin kohteena. Julkkisten tuomitsemana. Boikotoituna, paneteltuna ja hyökättynä.
Ja silti he kukoistavat kuin huomista ei olisi.
Armeijassa. Lääketieteessä. Turvallisuudessa. Teknologiassa. Maataloudessa. Älykkyydessä. Moraalissa. Puhtaassa, murtumattomassa tahdossa.
He muuttavat aavikon viljelysmaaksi.
He tekevät vettä ilmasta.
He sieppaavat raketteja ilmassa.
He pelastavat panttivankeja maailman pahimpien hallintojen nenän alla.
He selviävät sodista, joiden piti pyyhkiä heidät pois, ja voittavat.
Maailma katsoo tätä eikä pysty ymmärtämään sitä.
Niinpä he tekevät sitä, mitä ihmiset tekevät nähdessään voimaa, jota he eivät voi ymmärtää.
He olettavat sen olevan huijausta.
Sen täytyy olla amerikkalaista apua.
Sen täytyy olla ulkomaista lobbausta.
Sen täytyy olla sortoa.
Sen täytyy olla varkautta.
Sen täytyy olla jokin synkkä temppu, joka antoi juutalaisille tällaisen vallan.
Sen täytyy olla kiristystä.
Koska taivas varjelkoon, se on jotain muuta.
Taivas varjelkoon, se on todellista.
Taivas varjelkoon, se on ansaittua.
Tai pahempaa, kohtalon mukaista.
Juutalaisten piti kadota kauan, kauan sitten. Näin karkotettujen, orjuutettujen, vihattujen vähemmistöjen tarinan on tarkoitus päättyä. Mutta juutalaiset eivät kadonneet. He todella palasivat kotiin, rakensivat maansa uudelleen, elvyttivät kielensä ja herättivät kuolleensa henkiin – muistoina, identiteettinä ja voimassa.
Se ei ole normaalia.
Se ei ole poliittista.
Se on raamatullista.
Ei ole olemassa huijauskoodia, joka selittäisi, kuinka ihmisryhmä palaa kotimaahansa 2 000 vuoden jälkeen.
Ei ole olemassa järkevää polkua kaasukammioista globaaliin vaikutusvaltaan.
Eikä ole olemassa historiallista ennakkotapausta sille, että selvisi babylonialaisista, roomalaisista, ristiretkeläisistä, inkvisitiosta, pogromeista ja holokaustista ja silti ilmestyi töihin maanantaina Tel Aviviin.
Israel ei ole järkevä.
Ellet sitten usko johonkin matematiikan tuolle puolen.
Tämä ajaa maailman hulluksi. Koska jos Israel on todellinen, jos tämä epätodennäköinen, muinainen, vihattu kansakunta on jotenkin edelleen valittu, suojeltu ja kukoistaa, niin ehkä Jumala ei olekaan myytti.
Ehkä Hän on edelleen tarinassa.
Ehkä historia ei ole sattumanvaraista.
Ehkä pahuus ei saa viimeistä sanaa.
Ehkä juutalaiset eivät ole vain kansa... vaan todistus.
Sitä he eivät voi sietää.
Koska kun kerran myönnät, että Israelin selviytyminen ei ole vain vaikuttavaa, vaan jumalallista, kaikki muuttuu. Moraalinen kompassisi on nollattava. Oletuksesi historiasta, vallasta ja oikeudenmukaisuudesta romahtavat. Tajuat, ettet ole todistamassa imperiumin loppua. Olet todistamassa jonkin ikuisen alkua.
Niinpä he kieltävät sen.
He mustamaalaavat sen.
Ja raivoavat sitä vastaan.
Koska on helpompi kutsua ihmettä "huijaukseksi" kuin kohdata mahdollisuus, että Jumala pitää lupauksensa.
Ja Hän pitää ne edelleen.
...
Ihmeellinen todellisuus...
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Rutger
Site Admin

Kyllä.
Sak 12:2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
Sak 12:3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.
Sak 14:2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
Jooel 3:2 minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rutger kirjoitti: 26 Kesä 2025, 09:57 Kyllä.
Sak 12:2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
Sak 12:3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.
Sak 14:2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
Jooel 3:2 minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani
Nuo Sakarjan kirjan kohdat puhuvat siitä tuhosta jonka roomalaiset tekivät kukistaessaan Juudean ja Jerusalemin kapinan, ja lopulta tuhosivat temppelin 70 jKr. , ja vielä viimeinen silaus vuonna 135 jKr.

Sillä jo pelkästään Sak.14:2 puhuu kaupungin, eli Jerusalemin tulevan valloitetuksi, ja sitähän temppua ei tänä päivänä kukaan valtio ENÄÄN pysty tekemään. Israel käyttää vaikka viimeisenä keinonaan ydinaseitaan.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Rutger
Site Admin

Eipä tainnut vuonna 70 olla kaikki maailman maat hyökkäämässä Israeliin kuten profeetta tuossa profetoi.
Tässä onkin tärkeää huomioida, että mukana ovat silloin kaikki, myös Suomi, jos se vielä silloin on olemassa.
Eli syntyy varmaankin suuria koalitioita joiden kautta kaikki maat ovat jotenkin liitoksissa toisiinsa, mm. sotilasliittojen kautta.
Yhtä vikapäitä silti.
Israeliin tullaan hyökkäämään ainakin kahdesti ennen Jeesuksen näkyvää paluuta. Ps 83 koalitio hyökkää Israeliin tarkoituksella tuhota se perinpohjin. Nämä hyökkääjät ovat Israelin seitsemän lähintä naapuria.
Toisessa hyökkäyksessä josta kertoo Hes 38 mukana ei ole yhtään Ps 83 peluria vaan uudet uhkaajat eli kuuluisa Goog Maagog koalitio.
He hyökkäävät omaisuuskansan kimppuun motiivinaan ryöstösaalis.
Saamme jonkinlaista osviittaa hyökkäyksen ajankohdasta siitä, että tällöin kaikki toitottavat "rauha rauha, ei mitään hätää" ja tällöin ei enää Jerusalemia ympäröi muuri. Jos tänä päivänä menet Israeliin, niin vastaasi tulee 700 kilometriä pitkästi, 7.5 metriä korkeaa muuria, ns. turva-aitaa. Raamatun mukaan taas hyökkäyksen alkaessa tätä turva-aitaa ei enää ole eli Israel on päässyt näennäiseen rauhaan vihollisistaan. Liittyykö Gazan tyhjennys terroristeista ja operaatio Iranissa tuohon tulevaan muurittomaan "turvalliseen" tilanteeseen, uskon että liittyy. Antisemitismi maailmalla kasvaa ja kasvaa. Juutalaiset palaavat kotiinsa. Israeliin syntyy valheellinen turvallisuuden kuvitelma.
Ehkä lisääntyvä väkimäärä tai turvallisuuden tunne saa purkamaan muurit. Samaan aikaan viha maailmalla omaisuuskansaa kohtaan vaan kasvaa ja kasvaa. Tämmöisen tapahtumaketjun näen elävästi mielessäni. Olenko kaikesta oikeassa, tuskin.
Vastaa Viestiin