Yrittäjyys & uskallus

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Roope83

Yrittäjyys & uskallus

Viesti Kirjoittaja Roope83 »

Olen pohtinut yrittäjyyttä, tosin olen sen jo kertaalleen kokenut. Tuolloin jouduin lopulta hyväksikäytetyksi ja minulta ns vietiin yritys ja idea käsistä. Yirttäjänä toivoisin että voisin toteuttaa enemmän omaa osaamistani, voisin mahdollisesti saada lisätuloja ja voisin joskus sanoa: Valitettavasti tämä tehtävä sotii arvojani vastaan, en voi tehdä.

Kirjoitan tämän oikeastaan tänne, koska koen täällä voivani kysyä puolueettomia mielipiteitä. Harmittavan usein olen idean esitellyt ja se ns toteuttettu ulkupuolisen toimista toteutuskelvottomaksi. Sanat kuultuani olen haudannut ideat ja jonkun ajan päästä olen kuullut miten ideani on toteutettu toimivaksi yritykseksi. Ikävää, mutta joskus vain näin tapahtuu. Jaksan kuitenkin vielä uskoa että nuo kokemukset ovat minulle halunneet jotakin opettaa.

Mitä tarjoaisin ?

Yritykset tarvitsevat koulutusta ja tukea Lean-, 5S- ja muiden prosessien kehittämismenetelmien osalta, sillä ne parantavat tuottavuutta, laatua ja resurssien optimointia. Erityisesti järjestelmänvaihtoprojekteissa nämä menetelmät auttavat vähentämään virheitä ja hukkaa, parantamaan työn organisointia sekä tukemaan jatkuvaa parantamista. Ulkopuolinen tuki on usein hyödyllisempi kuin järjestelmämyyjän tarjoama, sillä se on objektiivista ja riippumatonta. Myyjä voi olla keskittynyt omaan tuotteeseensa, mutta ulkopuoliset asiantuntijat voivat tarjota laajempaa näkökulmaa, kokemusta ja parhaita käytäntöjä, jotka soveltuvat eri järjestelmiin ja toimialoihin. He voivat auttaa yhteensovittamaan eri järjestelmät ja arvioimaan mahdollisia riskejä. Lisäksi ulkopuolinen tuki tarjoaa pitkäaikaisempaa kumppanuutta ja tukee järjestelmän käyttöönoton lisäksi myös jatkuvaa kehitystä ja prosessien parantamista, mikä varmistaa muutosten sujuvan ja kestävämmän implementoinnin. Tämä kaikki yhdessä parantaa järjestelmän tehokkuutta ja onnistumista pitkällä aikavälillä.

Miksi olisin hyvä roolissa?

Laaja kokemus eri toimialoilta:
Yli 15 vuoden kokemus logistiikan ja tuotannon suunnittelun eri alueilta, kuten teknologiasta, bioteknologiasta, erikoissairaanhoidosta ja elintarviketeollisuudesta, antaa minulle syvällisen ymmärryksen siitä, miten organisaatiot voivat parantaa tehokkuuttaan ja optimoida prosessejaan eri ympäristöissä. Tämä monipuolinen tausta mahdollistaa nopean sopeutumisen ja ratkaisukeskeisen lähestymistavan monenlaisiin haasteisiin. Kokemukseni avulla voin tarjota käytännönläheisiä ja räätälöityjä ratkaisuja, jotka tukevat organisaatioiden kehitystä ja parantavat niiden kilpailukykyä.

Vahva käytännönläheinen osaaminen:
Erityisesti Lean-johtaminen ja käytännönläheinen prosessikehitys ovat olleet keskiössä kaikissa projekteissani. Olen saanut konkreettisia tuloksia, kuten logistiikkaprosessien parantamista ja toimitusketjun optimointia, jotka ovat johtaneet kustannussäästöihin ja parantuneeseen tehokkuuteen. Tämän kokemuksen pohjalta osaan suunnitella ja toteuttaa muutoksia, jotka tuovat näkyviä tuloksia jo lyhyellä aikavälillä. Tämä käytännönläheinen lähestymistapa on avainasemassa, kun etsitään lisätuloja tai kehitetään omia liiketoimintamahdollisuuksia.

Kokemus järjestelmän vaihdoista:
Olen ollut mukana järjestelmän vaihtoprojekteissa sekä toimittajan että käyttöönottajan roolissa, mikä on antanut minulle kattavan näkökulman sekä järjestelmän implementoinnin että käytön tukemisen näkökulmasta. Ymmärrän hyvin, kuinka tärkeää on, että järjestelmä ei ole pelkkä tekninen ratkaisu, vaan että se tukee myös päivittäistä toimintaa ja prosessien sujuvuutta. Tämä kokemus on korvaamatonta, kun halutaan tehdä toiminnan parannuksia ja varmistaa, että uusien järjestelmien käyttöönotto tukee organisaation tarpeita.

Projektijohtaminen ja järjestelmätoimitukset:
Olen ollut vastuussa useista merkittävistä projekteista, kuten WMS- ja ERP-järjestelmien toimituksista sekä Power BI -raporttien luomisesta. Näiden projektien johdossa olen kehittänyt erinomaisia tiimityöskentely- ja projektinhallintataitoja, jotka auttavat varmistamaan projektien sujuvan ja tehokkaan toteutuksen. Projektijohtamisen kokemus auttaa minua hallitsemaan monimutkaisia tehtäviä ja varmistamaan, että aikarajat ja budjetit pidetään. Tämä osaaminen on tärkeää, kun etsitään uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan kehittämiseen tai omien projektien pyörittämiseen.

Yhteistyökyky ja tiimityö:
Pitkä kokemus eri tiimeissä työskentelystä ja tiimien johtamisesta on kehittänyt kykyäni toimia monikulttuurisessa ja monitoimialaisessa ympäristössä. Uskon vahvasti tiimityön voimaan ja olen motivoitunut auttamaan organisaatioita saavuttamaan tavoitteensa yhdessä. Tiimityöskentely ja yhteistyökyky ovat avainasemassa niin yrittäjyyden kuin lisätulojen etsimisen kannalta, sillä onnistunut yhteistyö voi avata ovia uusiin mahdollisuuksiin.

Toimintamalli ja mentorointi:
Toimintamallini on käytännönläheinen ja ratkaisuorientoitunut. Mentoroin lähiesimiehiä muutosjohtamisessa, autan heitä löytämään uusia näkökulmia ja keinoja parantaa tiimien toimintaa. Uskon, että asioita ei tarvitse ratkaista aina tietojärjestelmillä, vaan usein arjen haasteet voidaan ratkaista yksinkertaisemmilla työkaluilla ja prosessien kehittämisellä. Olen siellä, missä konkreettinen työ tehdään, ja tuon työkaluja, jotka helpottavat päivittäistä työtä ja parantavat työprosessien sujuvuutta. Tämä käytännönläheinen lähestymistapa auttaa yrityksiä optimoimaan toimintaansa ja löytämään uusia liiketoimintamahdollisuuksia.
Tämä yhdistelmä kokemusta järjestelmänvaihdoista, käytännönläheistä ongelmanratkaisukykyä, mentorointia, projektijohtamistaitoja ja tiimityöskentelytaitoja tekee minusta erinomaisen valinnan tähän rooliin. Omat kokemukseni ja toimintatapani voivat tuoda lisäarvoa yrityksille, jotka haluavat kehittää toimintaansa, etsiä lisätuloja tai kehittää omia liiketoimintamahdollisuuksiaan.

Mitkä ovat yrittäjyyteni suurimmat haasteet
Miten turvata alussa talous ?
Miten löytää ensimmäiset asiakkaat, joista saisi hyvät refrenssit?
Muutamia yrityskummeja olen koittanut tavoitella, mutta koska tämä ei ole tuottava on kiinnostus vähäistä
Marie

Re: Yrittäjyys & uskallus

Viesti Kirjoittaja Marie »

Todella hyvä selvitys työnkuvasta.

Tämän voisit lähettää TV7:n toiminnnanjohtajalle Martti Ojarekselle, jolla on laajat yhteistyökumppanit ja kysyä onko
heillä tarvetta osaajalle. Kerro myös että olet uskovainen.

martti.ojares@tv7.fi
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Menestyjän erottaa tavallisesta tallaajasta siitä, että vaikka menestyjä kaatuu seitsemästi, se aina nousee ylös.
Suomessa monesti ajatellaan, että konkurssi on merkki siitä, että on mokannut, vaikka esim jenkeissä se on merkki siitä että on tehty bisnestä ja sit vaan uudella draivilla eteenpäin. Joskus täytyy mennä vihkoon, että voi tulla menestys.

Tohon sun liike-ideaan en osaa sanoa, mutta jos aiemmat jutut on viety muiden toimesta, niin ne pystyivät vaan viemään ne. Sulla on edelleen ideat.

Kyselet vaan Jumalalta toiminta ohjeita ja yritystä sit pystyyn jos niikseen tulee. Kirjottaminen sulta selkeesti sujuu, noista teksteistä saa jo myyvät tekstit nettisivuille hyvien kuvien kans. Voithan sä alottaa yrityksen oman työn ohella ja sit irtisanoutua, kun ottaa tulta alleen.

Jumalan kanssa kun tekee, ei välttämättä miljoona liikevaihtoon pääse, mutta varmasti oikeat ovet aukeavat oikeaan aikaan ja laskut tulee maksetuksi. Voit myös rukoilla että Jumalan ohjaa oikeat ihmiset auttamaan tuossa liike-ideassa.

Ukko.fi on vissiin helppo alusta alotella yritystä. Starttirahankin varmaan saa jollei sulla oo ollu jo. Rohkeasti nyt vaan eteenpäin, ehkäpä tuo sun haastava työpaikka tilanne on vihiä Jumalalta, että parempaakin voisi olla tarjolla.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Roope83

Kiitos vinkeistä. Yrittäjänä toimin aikanaan oman työn ohessa juuri konsulttina. Uskon että tulevaisuus tuo minulle sen mikä minulle on suotu. Bisnes maailmassa on välillä aika raadollista miten ihmisä kohdellaan. Tuo ikävä piirre on monesti mennyt myös ihan työntekijä tasolle, jolloin se näkyy ihmisten henkisenä pahoinvointina
Roope83

Tuli sellainen ajatus mieleeni, että jos jollakin on yritystoimintaa missä kokemuksestani voisi olla apua voisin tehdä konsultointia pienimuotoisesti vaikka ilman laskutustakin hyvän tahdon eleenä. Kerron kyllä sitten vaikka henkilökohtaisilla viesteillä miksi näin tekisin ja mitkä olisivat tavoitteeni sitten tulevaisuudessa oman urani kannalta. Lyhykäisyydessään kuitenkin seuraaviin osaan ehkä neuvoja antaa.

Lean 5s metodit
Six sigma
Power bi raportit esim tietojärjestelmistä
Excel, raportit, pivot ym
Muutosjohtaminen ja henkilöstön hyvinvointi
Lean johtamisen menetelmät
Lähiesimiesten mentorointi
Prosessikuvaukset
Toiminnanohjausjärjestelmien integroinnit ja kehitykset
Tilaus- ja toimitusketjun hallinta ja sen tehtävät

Toki olen mielenkiintoinen kuulemaan kokopäiväisen työn mahdollisuudesta. Paikkakunnalla ei ole väliä missä se on kunhan vain asuinpaikka löytyy. Olen vaatimaton elintason suhteeen ja yöelämä ei ole minua varten
Roope83

Hei

Etsin itselleni mentoria joka arvioisi laatimani liiketoimintasuunnitelman. Olen koittanut saada apua mm yrityskummien, linkedin ja muiden saamieni kontaktien kautta. Aikaisempaa kokemusta minulla on yrittäjyydestä joten pohjatietoa on kertynyt jonkin verran ja toki 25v työurallani on myös opittuja taitoja.

Yritystä olen perustamassa tmi nimen kautta ijan vsin löytääkseni lisätuloja ja ehkä joskus tulevaisuudessa päästä tätä kautta tekemään juuri sitä missä koen olevani parhaimillani, auttamassa yrityksiä haasteissa. Kaikkeen tulen hyödyntämään omaa työuraani ja kokemustani.

Tiedän että tämä ei ole asialle oikea foorumi, mutta viime yönä heräsin ja tunsin että minulle jokin kertoi, yritä vielä jaksaa uskoa

Voin kertoa tarkemmin yksityisviesteille, puhelimitse tai vaikka tapaamisella

Kiitos🙏
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Herra Sinä näet kutsun joka Sinulla on Roopea kohtaan on. Herra Sinä näet myös Roopen sydämen toiveet. Herra ohjaa Roopen elämään oikeat auttajat, Sinun tahtosi mukaan 🙏
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Marie

Aamen Isä, auta Roope83 todella hyvä työ mistä hän kiittää ja ylistää Simua Isä.
Marie

Aamen
Anna Isä Roope83:lle täydellisesti sopiva työ mistä hän voi iloita, kiittää ja ylistää Sinia Isä. Tätä pyydämme Jeesuksen Nimessä.
Vastaa Viestiin