Toivo ja odotus

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Roope83

Toivo ja odotus

Viesti Kirjoittaja Roope83 »

Elämä tuntuu niin raskaalta ja pelottavalta, että tuntuu kuin olisin yksin kaiken kanssa. Yksinäisyys ja pelko valtaavat mielen, ja synti tuntuu olevan sisälläni, vaikka en sitä tahdokaan. Psalmissa 25 sanotaan: "Sydämeni murenee tuskasta, päästä minut ahdistuksistani." Ahdistus ja riittämättömyys voivat tuntua ylivoimaisilta, ja pelko elämästä tuntuu hallitsevan kaikkea.

Mutta vaikka pelko ja yksinäisyys tuntuvat siltä, että olisin hylätty, Raamattu muistuttaa, ettei Jumala ole koskaan kaukana. "Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi" (Jesaja 41:10). Jumala on kanssani, ei hylkää minua, vaikka ympärilläni olisi pimeys. Jeesus lupaa olla kanssani "kaikki päivät maailman loppuun asti" (Matteus 28:20). Vaikka voisin kokea yksinäisyyttä ja riittämättömyyttä, Hän ei jätä minua.

Vaikka pelkään ja tuntuu, että kukaan ei ole kanssani, Paavali muistuttaa: "Herra seisoi minun kanssani ja vahvisti minut" (2. Timoteuskirje 4:17). Jumala on aina kanssani, ja Hänen läsnäolonsa tuo voimaa ja toivoa, vaikka pelko ja epätoivo yrittävät vallata.

Olen rukoillut elämääni jumalaa, tuntuu että minut on hylätty vai onko pahan voima niin syvällä että haluaa minun tuhoutuvan. Välillä tuntuu kun saan edes pienen hetken kokea hyvää, tulee paha ja repii sen minulta pois. Väsyttää minut näin loppuun ja lopulta ajauduin sairauslomalle. Pelkään työpaikkani puolesta ja pohdin onko vain annettava periksi. Sitä en kuitenkaan haluasi tehdä

Tampereen keskustassa asuminen on käynyt henkisesti todella raskaaksi ja että löytäisin uuden kodin pienemmältä paikkakunnalta tai syrjäisemmältä seudulta. Uskon että tämmöinen minulle löytyy.

Rukous
Rakas jumala, pidä minut työkuntoisena. Tuo sisälleni rauha ja vie paha pois. Olen nöyrä palvelijasi, kunnioitan ja olen kaikille muille ollut hyvä sydämminen. Mikäli pahan on kuitenkin jossakin oltava, on se minun kannettava, jos näin voin muita suojella kokemasta samaa. Auta kuitenkin minua jaksamaan vuoden loppuun, että pääsen velkajärjestelystä pois. Tuon jälkeen suurin taakkani on poissa. Yhteiskunta on armoton jos merkintöjä on rekisterissä. Olen sinnitellyt jo useita vuosia, vielä on tämä vuosi jäljellä. Rukoilen että elämääni löytyisi rakkaus. Lupaan käsi sydämmelle että rakkaudesta pidän huolen ja suojelen sitä. Rukoilen kaikkien lasten puolesta, ohjaa heitä elämässä oikeaan suuntaan löytämään tien luoksesi
Aamen.
Marie

Re: Toivo ja odotus

Viesti Kirjoittaja Marie »

Olen rukouksessa mukana,
kuule rakas Jeesus Roope83:n. rukous ja vastaa siihen Herra.

Oletko koskaan ottanut Jeesuksen antaman auktoriteetin ja käskenyt saatanaa häipymään kimpustasi. Raamatussa sanotaan että kun vastustat saatanaa sen on pakko lähteä.

Sano sille esim. HÄIVY SAATANA
-häivy saatana minä olen Jumalan lapsi ja sinulla ei ole oikeutta kiusata minua
-minä olen Jeesuksen Golgatalla vuodattaman veren suojassa
-olen kätketty Jeesuksen verihaavojen sisälle
- minä ylistän ja palvon Jeesusta, nyt aina ja iankaikkisesti
-häivy masennuksen henki, minä valitsen tänäänkin Jeesuksen ilon, rauhan ja rakkauden
-häivy riittämättömyyden henki, minä tiedän tää minä riitän
--häivy valhehenki minä elän totuudessa Jeesuksen kanssa
- Jeesuksen veri parantaa tänäänkin
-Jeesuksen veri pesee meidät synnistä puhtaaksi

saatana häviää ja häipyy kun ylistät Jeesusta ja puhut Jeesuksen verestä ja armosta, se ei kestä kuulla semmoisesta.
Vastusta sitä Jumalan antamalla auktoriteetilla
Roope83

Kiitos, olen mielessäni tätä sanonut ja joskus myös peilin edessä.
Marie

Joo hyvä, sano ääneen, auktoriteetilla.
Muista että vihollinen lähtee kun sitä vastustaa.
Roope83

Jumala, pyydän sinulta armoa ja voimia, sillä sydämessäni on tuskaa ja epätoivoa. Anna minulle rohkeutta kohdata vaikeudet ja johdata minut oikealle tielle. Vahvista minua, että voisin löytää sisäisen rauhan ja voiman jatkaa eteenpäin. Auta minua uskomaan itseeni ja luottamaan siihen, että elämä tuo myös valoa vaikeuksien jälkeen.
Roope83

Rauha ei ole kaukana,
se piilee hiljaisuudessa,
sielun syvyyksissä,
missä ei ole kiirettä.

Kun uskaltaa pysähtyä,
se astuu esiin,
kuin aamu,
joka herättää yön jälkeen.

Ei tarvitse etsiä,
se on täällä,
kaikessa, mitä olemme,
hetkessä, joka on nyt.
Marie

Ihana runo.
Rauha sydämessä, uskovaiset toivottaa toisilleen rauhaa tavatessaan, israelilaiset toivottaa shalom toisilleen tavatessaan.

Eilen lähdin koiran kanssa lenkille aamulla. Käveltyäni hetken minua alkoi itkettämään, surullisia muistoja tulvi mieleeni, myös
pelkoa tulevasta. Ja masennus iski kovaa. Sitten havahduin.
Tajusin että saatana iskee päälleni kaikkea pahaa ja haluaa masentaa minut totaalisesti. Ketään ihmisiä ei ollut lähellä ja aloin
ääneen käskeä atanaa häipymään sanoen :Häivy saatana, sinut on paljastettu, olen Jumalan lapsi ja sinulla ei ole oikeutta kiusata
minua. Rakastan Jeesusta jaa elän tämän päivän Jeesuksen, Jumalan ja Pyhän Hengen kanssa Valitsen heidät ja ylistän Jumalaa
taivaan isää. Jeesus parantaa eilen, tänään ja huomenna. Hän tekee tänä päivänäkin työtä. Häivy kimpustani.

Tämmöisiä puhelin auktoriteetillä ja saatana hävisi ja jätti minut rauhaan.
Roope83

Olen sinulta saamaa vinkkiä mielessäni käyttänyt, olen kokenut sen monessa kohtaa auttaneen tällä kuluvalla viikolla.

Suuri kiitos sinulle 🙏
Marie

Joo kiitos itsellesikin, Jeesus auttaa meitä kun turvaudutaan häneen. Hän on voittaja.
Roope83

Siivet varjona, taivaan kuilussa,
on enkelin voima murtunut ja hiljainen.
Musta varjo, valon kaukainen kajo,
pimeys painaa, mutta ei se meistä voittoa vie.

Rautaiset kädet pitävät kiinni,
ja sydän, vaikka särkyy, ei kuole.
Tulee aika, jolloin kipu on voimaa,
ja löydämme itseämme.

Kivinen tie, mutta usko ei katoa,
vaikka maailma murtuu, me pysymme.
Meidän sydämemme ei jää varjoon,
se nousee jälleen, kun aamun valo loistaa.

paholainen ei meitä murskaa,
se meidät muuttaa, vahvempina nousemme.
Tässä pimeydessä, me voimme silti nähdä,
valomme ei sammu koskaan.
Vastaa Viestiin