Ilkeät ihmiset
Ilkeät ihmiset
Olen myymässä tavaroitani tori.fi:ssä ja törmäsin tilanteeseen, jossa ostaja perui lupauksensa ostaa tavaran. Perumisen jälkeen sain kommentin: "Köyhät täällä myy rojujaan." Tämä loukkasi minua syvästi. Yritän vain päästä eroon tarpeettomista tavaroista ja saada hieman rahaa, mutta tällainen kommentti muistuttaa, kuinka helposti ihmiset voivat olla ilkeitä ja välinpitämättömiä toisia kohtaan. Tämä saa minut miettimään, miksi empatia ja kunnioitus toisia kohtaan tuntuvat olevan katoamassa.
Eikä taida kommentoija ajatella että joskus ihminen voi myydä myös pakon edessä rakkaita tavaroitaan
Eikä taida kommentoija ajatella että joskus ihminen voi myydä myös pakon edessä rakkaita tavaroitaan
Re: Ilkeät ihmiset
Koneitten välityksellä toistemme kanssa keskustellessa meillä on kiusaus ”sanoa” =kirjoittaa sanoja, joita emme ehkä naamatusten sanoisi. Netissä meidän raadollisuutemme todella ilmenee, koska nimettömyys suojelee. Tämän asian jotkut haluaisivat laittaa ruotuun, ja se vahvistaa valvontayhteiskunnan tarvetta. Ja sehän joillekin sopii oikein hyvin. Ei siis saa antaa minkään ihmisten aiheuttaman loukkauksen vahingoittaa itseään. Pukekaa päällenne Jumalan koko sota-asu.
Vihollinen yrittää nyt lannistaa montaa eri kautta. Ei luovuteta, vaan taistellaan rukouksin 
Ja tuo konkreettinen käytös kertoo vaan toisen ihmisen pahasta olosta. Ei ihminen, jolla on asiat itsensä kanssa hyvin saa nautintoa muiden ihmisten pilkkaamisesta ja tuskasta.
Ja tuo konkreettinen käytös kertoo vaan toisen ihmisen pahasta olosta. Ei ihminen, jolla on asiat itsensä kanssa hyvin saa nautintoa muiden ihmisten pilkkaamisesta ja tuskasta.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.
Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Tuo käytös Torissa johtuu myös paljolti siitä, että siellä on todella paljon "huijareita", ja ovat myös todella töykeitä. Siellä saa olla hyvin varuillaan.
Mielenkiintoinen ilmiö myös tuo ahneus ja toisten hyväksikäyttö. Olen ideoinut 3 erilaista sovellusta. Kun itsenäisesti ei voi alkaa yrittäjäksi on vain uskallettava luottaa ja kertoa ideasta muille. Ideat menneet toteutuksiin mutta ilman minua. 
Sä voisit jättää Jeesukselle ton työsi ja taitosi. Pyydä Häntä ojamaan sinut sitä työpaikkaa tai tehtävää kohti, mitä Hän on suunnitellut. Jeesuksen kans yritystoimintakaan ei ole mahdotonta. Vaikka paperilla näyttäisi mahdottomalta, niin todellisuudessa ei ole, koska Herra antaa aina päiväksi kerrallaan, vaikka niin miellämme olisimme vaatimassa mapitettua 5 vuoden suunnitelmaa päiväkohtaisine ohjeineen.
Kyllä vielä tulee joku sovellus, jolla lyöt itsesi läpi, mutta siitä ei ehkä kannata nykyisessä työpaikassa huudella. Ehkäpä Jeesus haluaa talenttisi oman valtakuntansa käyttöön? Vaikka moni meistä saattaa päästä täysin eri ympäristöön, niin pääasiassa Hän käyttää meitä niissä tehtävissä, joista meillä on jo taitoa, talenttia ja työkokemusta.
Mutta joo ahneus ja kylmyys maailmassa on jäätävää. Ihmiset ovat pelkkiä kertakäyttö astioita, jotka surutta heitetään pois, kun ei ole käyttöä. Ja auta, jos Herrassa kasvat sen verran, että opit sanomaan terveet rajat ja et anna ihmisten pitää kynnysmattona, niin siitä se soppa alkaa. Ihmiset loukkaantuvat.
Mutta näissä ympyröissä meidän on täällä pärjättävä. Onneksi kuitenkin Herra näkee kaiken. Jokaisen kyyneleen, pilkan ja riiston. Ja Hän pyytää jättämään asian Hänelle. Hän taistelee ja me saamme katsella vierestä ja luottaa.
Sä voit kuitenkin pitää itseäsi onnekkaana. Sulla on säilynyt hyvä sydän ja luotto ihmisiin senkin jälkeen, mitä on tapahtunut. Sä et ole vajonnut muiden ihmisten tasolle ja se on paljon se.
Kun pääsee tuosta materialismin ja minä itse taistelun maailmasta, mikä maailmassa vallitsee, seesteiseen uskovan elämään, niin ymmärtää, että se vanha elämä oikeastaan oli ihan hirveää. Ihmiset ovat ahneita ja ilkeitä pärjätäkseen. Kun ei pärjää, on lyötävä muita alas, jotta itse näyttäytyisi parempana.
Sydäntään säästää paljolla, kun oppii ottamaan rukousaseen käyttöön. Aina kun kohtaamme vääryyttä, rikkinäisiä ihmisiä ja epäoikeuden mukaisuutta. Eikä rukoilla ainoastaan itsensä puolesta vaan muiden. Jotain perustavan laatuistahan on täytynyt mennä pieleen ihmisellä, kun se laittaa muut kärsimään ympärillään.
Eikä sitä rukousta aina muista, eikä se helppoa ole, me emme ole pyhimyksiä, mutta jos jotain on oppinut itse, niin se kantaa paremmin. Saa tuskan, katkeruuden ja vihan tunteita pois sydämeltä kun siunaa ihmisiä.
Enkä tarkoita, että sulla noita tunteita olisi, mutta liha meissä ja varsinkin vihollinen, on mestari esittämään olevansa meidän puolella, kun jotain sattuu ja tapahtuu. Se yrittää saada meidät katkeruuden ja vihan kierteeseen. Muistuttaa asioista, kun meitä on loukattu.
Jumalalla on varmasti loistava suunnitelma sinulle ja siinä valossa alkaa ymmärtämään sen, mitä on jo tapahtunut.
Jos löytyy ylimääräistä aikaa, niin tampereen pelastusarmeija hakee striimitiimiin porukkaa. En tietenkään tiedä ammattiasi tai osaamisaluettasi, mutta ehkä verkostoutuminen ja kulku sitä kohti mikä on haaveena voisi motivoida. Se voisi tuoda muuta ajateltavaa tilanteesi keskelle ja huomaamatta motivoida alitajuntaa tekemään muutoksia. En tietenkään myöskään tiedä, mihin Jumala sinut on kutsunut, mutta jotenkin näkisin, että se sivuaa nykyisiä työtehtäviäsi.
Jatketaan rukousta
Kyllä vielä tulee joku sovellus, jolla lyöt itsesi läpi, mutta siitä ei ehkä kannata nykyisessä työpaikassa huudella. Ehkäpä Jeesus haluaa talenttisi oman valtakuntansa käyttöön? Vaikka moni meistä saattaa päästä täysin eri ympäristöön, niin pääasiassa Hän käyttää meitä niissä tehtävissä, joista meillä on jo taitoa, talenttia ja työkokemusta.
Mutta joo ahneus ja kylmyys maailmassa on jäätävää. Ihmiset ovat pelkkiä kertakäyttö astioita, jotka surutta heitetään pois, kun ei ole käyttöä. Ja auta, jos Herrassa kasvat sen verran, että opit sanomaan terveet rajat ja et anna ihmisten pitää kynnysmattona, niin siitä se soppa alkaa. Ihmiset loukkaantuvat.
Mutta näissä ympyröissä meidän on täällä pärjättävä. Onneksi kuitenkin Herra näkee kaiken. Jokaisen kyyneleen, pilkan ja riiston. Ja Hän pyytää jättämään asian Hänelle. Hän taistelee ja me saamme katsella vierestä ja luottaa.
Sä voit kuitenkin pitää itseäsi onnekkaana. Sulla on säilynyt hyvä sydän ja luotto ihmisiin senkin jälkeen, mitä on tapahtunut. Sä et ole vajonnut muiden ihmisten tasolle ja se on paljon se.
Kun pääsee tuosta materialismin ja minä itse taistelun maailmasta, mikä maailmassa vallitsee, seesteiseen uskovan elämään, niin ymmärtää, että se vanha elämä oikeastaan oli ihan hirveää. Ihmiset ovat ahneita ja ilkeitä pärjätäkseen. Kun ei pärjää, on lyötävä muita alas, jotta itse näyttäytyisi parempana.
Sydäntään säästää paljolla, kun oppii ottamaan rukousaseen käyttöön. Aina kun kohtaamme vääryyttä, rikkinäisiä ihmisiä ja epäoikeuden mukaisuutta. Eikä rukoilla ainoastaan itsensä puolesta vaan muiden. Jotain perustavan laatuistahan on täytynyt mennä pieleen ihmisellä, kun se laittaa muut kärsimään ympärillään.
Eikä sitä rukousta aina muista, eikä se helppoa ole, me emme ole pyhimyksiä, mutta jos jotain on oppinut itse, niin se kantaa paremmin. Saa tuskan, katkeruuden ja vihan tunteita pois sydämeltä kun siunaa ihmisiä.
Enkä tarkoita, että sulla noita tunteita olisi, mutta liha meissä ja varsinkin vihollinen, on mestari esittämään olevansa meidän puolella, kun jotain sattuu ja tapahtuu. Se yrittää saada meidät katkeruuden ja vihan kierteeseen. Muistuttaa asioista, kun meitä on loukattu.
Jumalalla on varmasti loistava suunnitelma sinulle ja siinä valossa alkaa ymmärtämään sen, mitä on jo tapahtunut.
Jos löytyy ylimääräistä aikaa, niin tampereen pelastusarmeija hakee striimitiimiin porukkaa. En tietenkään tiedä ammattiasi tai osaamisaluettasi, mutta ehkä verkostoutuminen ja kulku sitä kohti mikä on haaveena voisi motivoida. Se voisi tuoda muuta ajateltavaa tilanteesi keskelle ja huomaamatta motivoida alitajuntaa tekemään muutoksia. En tietenkään myöskään tiedä, mihin Jumala sinut on kutsunut, mutta jotenkin näkisin, että se sivuaa nykyisiä työtehtäviäsi.
Jatketaan rukousta
Kun Jumala toimii, niin Hän yleensä toimii täysin odottamattomalla tavalla. Hän ei kutsu johonkin suuunnitelmaan, mihin meillä ei ole mitään kiinnostusta, vaan Hän kuulee myös sydämiemme toiveet ja haaveet ja Hän myös luo niitä.
Omasta kokemuksesta voi todistaa töiden osalta, että Jumala tekee mahdottomasta mahdotonta. Ja Hän tekee sen siinä kohtaa, että se on päivän selvää, että se on Jumalan aikaan saamaa.
Omasta kokemuksesta voi todistaa töiden osalta, että Jumala tekee mahdottomasta mahdotonta. Ja Hän tekee sen siinä kohtaa, että se on päivän selvää, että se on Jumalan aikaan saamaa.
Saarnaaja:
9:15 Mutta siellä oli köyhä, viisas mies, ja hän pelasti kaupungin viisaudellaan. Mutta ei kukaan ihminen muistanut sitä köyhää miestä.
Ihmiset ovat tällaisia aina.
Ootko vienyt Herralle tuon asian? Onko Hän yksinyrittäjyyden kannalla vai mikä on tahto? Rukoile päivittäin Herran tahtoa tapahtuvaksi ja johdatusta siihen, missä on sun paikkasi. Siunaa myös tuota työpaikkaasi ja työkavereitasi vaikka he eivät olisi sitä "ansainneet". Yritä sinä jaksaa olla se hyvä ja oikeudenmukainen ja pyydä Herralta voimaa asiaan. Kyllä asiat vielä kääntyvät sinun eduksesi.
Psalmi 64
64:2 Kuule, Jumala, minun ääneni, kun minä valitan, varjele minun elämäni vihollisen pelosta.
64:3 Kätke minut pahain seuralta, väärintekijäin riehuvalta joukolta,
64:4 jotka hiovat kielensä kuin miekan, jännittävät jousensa, nuolinaan karvaat sanat,
64:5 salaa ampuaksensa nuhteettoman. He ampuvat häntä äkisti eivätkä kavahda.
64:6 He pysyvät lujina pahoissa aikeissaan, he kehuvat, kuinka he virittävät pauloja, he sanovat: "Kuka ne näkee?"
64:7 He miettivät vääryyksiä: "Meillä on juoni valmiiksi mietittynä". Syvä on miehen sisu ja sydän.
64:8 Mutta Jumala ampuu heidät nuolella, äkisti kohtaavat heitä iskut.
64:9 He joutuvat kompastukseen, heidän oma kielensä langettaa heidät; kaikki, jotka heidät näkevät, nyökyttävät ilkkuen päätään.
64:10 Ja kaikki ihmiset peljästyvät; he julistavat Jumalan töitä ja ottavat vaarin hänen teoistansa.
64:11 Vanhurskas iloitsee Herrassa ja turvaa häneen, ja kaikki oikeamieliset kerskaavat.
Psalmit on tehokkaita rukoustyökaluja. Niistä löytää monet elämän tuskat, sekä Jumalan lupaaman vanhurskaan turvan.
Rakas jumala, vie ilkeät ihmiset ympäriltäni pois. He jotka minua nöyryyttävät, arvostelevat ja haluavat tuhota minut myös sisältä. Olen jo liian väsynyt pitämään puoliani ja en jaksa taistella vastaan. Olet johdattanut minut poistamaan tatuointejani, kiitos sinulle siitä. Jokainen poistettu kuva on ollut minulle helpotus. Pyydän sinulta aikaa, tämä ei tapahdu hetkessä ja todella kallista. Rukoiken sinulta apua uuden kodin löytämiseen jostakin rauhallisemmasta paikasta ja löytämään rinnalleni rakastavia ihmisiä. Haluaisin kuitenkin vielä hetken jaksaa maailmaa,ennen kuin pääsen luoksesi. Ymmärrän että maailmassa on ihmisillä suuria huolia, tämä on niistä pienimmistä. Kiitos kuitenkin