IDENTITEETTI JUMALASSA
Aamu yöllä heräsin hetkeksi ja hiljaa kiittäen ja ylistäen rukoilin Herran edessä.
Kohta Herra vastasi. Näin kuvan jossa oli Raamatun Sanaa. Kaikki Sanat oli kuvattu tiiviisti yhteen. Sitten sain sanan IRTONAINEN. Sitten tuli kuva ihmisen sormenjäljestä, joka hienosti kuvasi tuota kuvaa Sanasta, joka oli kaikki yhtä. Sen jälkeen kuulin Sanan IDENTITEETTI.
Tuota ei tarvinnut kauaa kysellä kun jo ymmärsin tuon tarkoituksen.
Jumala näytti että Hänen Sana on kaikki yhtä, niin kuin sormenjälkemme. Se on kuin meidän DNA, se muodostaa uskovan IDENTITEETIN, ilman sitä olisimme irallisia, ilman mitään turvaa.
Tuo oli tärkeä sanoma. Siitä pitäisi muodostaa seuraava teksti tuonne blogiini, kunhan ehdin.
Kiitos Jeesus taas tuosta mitä annoit jaettavaksi. Ilman Sinua emme olisi mitään, olisimme irallisia joita tuuli saisi heitellä minne haluaa.
Amen.
Tuli tämä pysäyttävä teksti vastaan kun etsin sanomaa Jumalan identiteetistä:
Minäkuvan vaikutukset
Uskovan elämän kannalta eräs keskeinen tekijä on hänen minäkuvansa eli identiteettinsä. Millaisena ihminen näkee ja kokee itsensä määrittää koko elämää. Identiteetti ohjaa meidän hengellistä elämäämme esimerkiksi antamalla meille silmälasit, joiden kautta luemme Jumalan sanaa. Jumalan kuvamme, se minkälaisena näemme Jumalan, on myös sidoksissa omaan identiteettiimme.
Uskova, joka on jäänyt vikojensa vangiksi viettämään säälibileitä, oman surkeutensa kunniaksi, päätyy hengellisestikin hyvin heikkoon ja köyhään uskonelämään. Käsitys itsestä ohjaa meidän suhtautumistamme sanaan ja sen julistamaan totuuteen. Syntikeskeinen ja huonouttansa vaaliva uskova löytää sanasta vain ne kohdat, joissa on perustetta omalle surkeudelleen. Hän muuttuu kykenemättömäksi edes havaitsemaa sanan mukanaan kantamaa kutsua lepoon ja rakkauteen. Sen sijaan hän löytää vain vaatimusta, lakia ja ahdistusta. Jumalan kuva muotoutuu vastaavasti vaativaksi, ankaraksi ja jopa hieman mielipuoliseksi. Aina löytyy syy, miksi jäädä vähän vaille luvattua lepoa ja armon kokemista. Arvo on ansaittava korjaamalla elämästä epäonnistumiset ja synnit.
Jos taas omaksumme heti uskonelämän alkuvaiheissa Jumalan armon voimana, joka lahjoittaa meille äärettömän arvon, on meidän koko elämämme Jumalan yhteydessä aivan toisenlaista. Se muodostuu lapsen elämäksi, rakastavan Isän hoidossa.
Omaksuttuani itse uuden identiteetin, jonka Jeesus lahjoitti meille Golgatan työn kautta, pääsin sisälle elämään, jossa ymmärsin, että Isän rakkaus kantaa silloinkin, kun olen väsynyt ja voimaton. Silloin lankeemuksetkaan eivät muodostu elämää tuhoavaksi kokemukseksi, vaan tiedän, että mahdollisuus parannuksen tekoon on minulle annettu lahja. Se on lahja siksi, että parannuksen teon tarkoitus on poistaa minusta itsestäni niitä esteitä, jotka estävät minua ottamasta vastaan Jumalan hyvyyttä. Ellen ymmärrä parannuksen teon lahjaluonnetta päädyn lankeemuksineni etsimään aina suurempaa viikunapuunlehteä, kuten Adam aikoinaan.
Jumalan pyhyys on tuomioksi tai lohdutukseksi riippuen siitä, kohtaanko sen orjan vai lapsen näkökulmasta.
Sana tuntemus on avain oikeanlaiseen identiteettiin. Käsi, joka avainta kääntää on Jumalan Pyhä Henki. Tie uuden luomuksen elämään käy Pyhän Hengen täyteyden ja sanan voiman kautta. Voidaksemme ottaa vastaan Jumalan meille, tarkoittaman ja Jeesuksen valmistaman identiteetin, meidän on suostuttava Hengen opastettavaksi kaikkeen totuuteen. Henki avaa meille totuuden siitä, mitä merkitsee olla armahdettu, Jumalan lapsi ja Jeesuksen Kristuksen lunastama. Hänessä, jota sana nimittää myös viimeiseksi Aadamiksi, on vanhan aatamin tie tullut päähänsä. Siksi minun ei tarvitse enää pitää kiinni syntisen identiteetistä, koska sitä ei enää ole, olen kätketty Kristukseen ja kaikki entinen on mennyt. Jäljelle jäi Kristus Jeesus, joka kaiken kaikessa täyttää. Ja minä saan olla lapsi. Rakastettu.
Amen.
Ps.139:14. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
15. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
JUMALA ON IHMEELLINEN https://youtu.be/arAMB39lpxo?si=EhfsyvtCKbhDXTpR
Pidetään kiinni tuosta identiteetistä, jonka uskossa ja Hänen Sanansa kautta saamme, ettemme oli enää IRRALLISIA, tuulen heiteltäviä, vaan perustuksemme Jumalassa olisi vahva.
Aamen. Identiteetti Kristuksessa pitää mielemme turvassa ja terveenä.
Jos annamme maailman määrittää identiteettimme, se vie meidät kauas Jumalan sanasta, saa meidät vääränlaisiksi, vääränkokoisiksi ja jatkuvaan suorittamisen ja kehittämiseen paineeseen.