Kaikenlaista jutustelua 12

Keskustele palstaa koskevista asioista
Kulkija

Re: Kaikenlaista jutustelua 12

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

.
Viimeksi muokannut Kulkija, 10 Marras 2024, 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!

Kiitos Rutger todistuksesta ja Kulkijalle suomennoksesta. Onko tämä Laulujen Laulusta, se tuli nimittäin mieleen noista sanoista?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Kulkija

Jeesus parantaa Jairuksen tyttären, 33/38 käännöksessä kerrotaan, että Jeesuksen arameankieliset sanat tarkoittivat: tyttö, minä sanon sinulle, nouse.
Markuksesta viides luku.
Kulkija

.
Viimeksi muokannut Kulkija, 10 Marras 2024, 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuija

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Rauhaa kaikille ja Siunattua Isänpäivää!
Amen veljet.
Huomasin kyllä nuo eiliset Rutgerin tekstit ja myös nuo sanat:" Talita kuum". Kävimme Rutgerin kanssa tästä aamulla keskustelua. Kerroin kuinka mieheni sairastui ja joutui leikaukseen. Nyt jo kotiutunut, mutta tutkimuksissa löytyi myös syöpää ja odotamme jatko tutkimuksia. Olen ollut tästä hyvin väsynyt. Pelko oli suuri että nytkö jään yksin?Hämmästyin ja jotenkin koin, että olisiko Jumala tarkoittanut noita sanoja myös minulle/ meille. Lohduttavat sanat tähän hetkeen.Tarkoittaahan nuo Jeesuksen sanoja:" Nouse tyttö.".
Tässä juuri katselen Jumalan palvelusta ja siinäkin puhutaan " ulkopuoliseksi jäänyttä". Tämäkin Jumalan puhetta, sillä olen täällä jo pitkään kokenut itseni ulkopuoliseksi. Hän haluaa lohduttaa ja kantaa Isänä taakkamme. Nousi ajatus, että jos ja saisi aikaan,olisi hyvä aihe kirjoittaa blogiteksti.
Uskon tämän Jumalan puheeksi ja sain ottaa tuon myös tähän oman elämäni hetkeen vastaan.
Jeesus sanoo minulle: " Nouse tyttö". Kiitos Jeesus että näin toisiamme käytät. Nyt yritän vahvistautua Kristuksessa.

Amen.
Tuija

Mark.5: 41. Ja hän tarttui lapsen käteen ja sanoi hänelle: "Talita kuum!" Se on käännettynä: Tyttö, minä sanon sinulle, nouse.
42. Ja heti tyttö nousi ja käveli. Sillä hän oli kaksitoistavuotias. Ja he joutuivat suuren hämmästyksen valtaan.
Tuija

Oli pakko "nousta" ylös murheen suosta, kertomaan, kun Rutger siihen tuossa kehoitti.
Rukoilin tuota, että Herra antaisi tähän kaikkeen vastauksen. Nyt uskon ja luotn että Hän kyllä pitää kaikesta huolta.
Kulkija

.
Viimeksi muokannut Kulkija, 10 Marras 2024, 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Et sinä ole Tuija millään tavalla ulkopuolinen, keskusteluun mukaan vaan, siitä se yhteys syntyy.

Otetaan sinun miehesi ja perheesi rukouksiin! Talita Kuum, se on meille kaikille Kristuksessa ja yhtenä Päivänä Hän myös nostaa meidät kuoleman suosta täältä maan päällä, niin kuin Hän nosti tuon tytön!

Sinä Päivänä se kuuluu:

Kork.V. 2:10 Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuija

Mieheni uskoo kyllä, mutta tie on alkutekijöissä ja kasvussa, mutta usein yllättää sanomisillaan. Hän haluaa olla " hiljainen" uskossaan. Minä aina silloin tällöin yritän nostattaa ja antaa ymmärrystä että suun tunnustus täytyy myös tulla. On hän minulle tunnustanut ja myös pojan poika kertoi, että vaari oli kertonut uskostaan.
Rukousta, niin terveyden kuin uskontiellä.
Tuija

Amen, Eero! Amen! Jumala, valuta myös ylleni voimaasi. Väsymys väistyköön Sinun valta suuruutesi ja nimesi edessä, Jeesus Kristus. 🙏
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Jaksamista Tuijalle tätäkin kautta. Jumalalla on kaikki hallinnassa.
Vaikka syöpälöydökset pelottaisi, tärkein tauti on kuitenkin voitettu. Miehesi on jo pelastuksen tiellä 🙏
Älä anna vihollisen viedä tautiuutisilla iloa miehesi uskonmatkan kasvusta.

Ja odottavan aika on pitkä. Monet pitkän esikasvatusajan vaativat kasvitkin ovat toisinaan todella hitaita kasvussaan, mutta sitten kun ne kasvavat, ne ovat puutarhan helmiä 🙏
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Tuija

Amen rakas Sanna sisko, olet ollut minulle vahva tuki.
Kulkija

Voisitteko poistaa nimimerkkini, kiitos.
Tuija

Miksi kulkija, sinun kommentit oli hyviä ja vahvistavia.
Kulkija

No sehän kiva, se sujuu kai silmätkin kiinni, kiitos Herran. Olen yrittänyt saada yhteyttä enkä ole onnistunut, olisin itsekin kaivannut vahvistusta, en enää jaksa tuntea oloani vuodesta toiseen todellakin.. ulkopuoliseksi. Olo toki jatkuu läpi matkan mutta ei täällä.
Tuija

Älä anna sitä iloa viholliselle. Kuulut Kulkija vahvasti tähän perheeseen ja sinusta on tullut rakas.
Tuntuu pahalle sydämessä ja mietin aiheutinko minä tämän, mutta tuli ymmärrys, että vihollinen käyttää tätä tilaisuutta hyväkseen.
Tuija

Tuo Talita Kuum jonka Rutger veli sai, voi olla tarkoitettu monelle täällä, ei vain minulle. Jumala voi puhua samalla asialla useammalle taholle. Rutger pyysikin meitä, joita tuo kosketti, kertomaan/ todistamaan tuosta kosketuksesta.
Ota kulkija vastaan se minkä koit saavasi, älä heitä mitään pois mikä Herralta on saatua.
Jeesus rakastaa sinua etkä Hänelle ole ulkopuolinen, niinkuin et minullekaan.
kilvoittelija

Viesti Kirjoittaja kilvoittelija »

Minulle Rutgerin tuoma TALITA KUUM tuli kohti. Ennakkoon.
Kiitän tästä Herraa.
... juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen... Hepr.12:1,2
Tuija

Amen! Kiitos Herralle! Nuo sanat on vahvat!
Vastaa Viestiin