Tällä kirjoituksella en halua astua kenenkään varpaan päälle enkä halua mennä kenenkään henkilökohtaisuuteen vaan toivoisin että me voimme yhdessä keskittyä Raamattuun mitä siinä sanotaan.

Hän on seurakunta mutta aatelen että on kai parempi aloittaa ensin Hänestä niin silloin saadaan tuntea Häntä syvemmin.
Logos:
Jeesus on lihaan tullut Sana. Kreikankielen mukaan Sana on Logos, se tarkoittaa Raamatun kokonaisvaltaista ilmoitusta. Se Logos löytyy Joh. 1:1 ja 14 kohdasta ja Logos viittaa Jeesukseen. Eli Jeesuskin on Logos, lihaan tullut Sana.
Tässä on kreikankielen Raamattu ja Suomenkielen Raamattu rinnakkain: Sana = Logos [λογος]
Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh. 1:1 εν αρχη ην ο λογος και ο λογος ην προς τον θεον και θεος ην ο λογος
14 και ο λογος σαρξ εγενετο και εσκηνωσεν εν ημιν και εθεασαμεθα την δοξαν αυτου δοξαν ως
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Jeesus, Logos joka tarkoittaa Raamatun kokonaisvaltaista ilmoitusta oli alussa Jumalan luona ennen maailman perustamista.
Pyhän Hengen tehtävä on viedä (aina ja joka kerta) Sanan yhteyteen ja kirkastaa Häntä eli lihaan tullutta Sanaa Jeesusta. Mutta Pyhän Hengen tehtävä ei vie kuvan yhteyteen, vaan vain ainoastaan Sanan yhteyteen.
Emmauksen tiellä Jeesus selitti alkaen Mooseksen laista, kaikista profeettojen sanoista ja Psalmeista (Luuk. 24:27, 32, 44-45 ja Apt. 28:23).
Koska ne todistaa Hänestä. Ne kaikki viittaa Häneen. Kaikki mitä Hänestä on puhuttu, on kirjoitettu. Jeesus toimi profetaalisilla sanoilla vanhan liiton aikana, (siitä kerrotaan Vanhan testamentin puolella).
Luuk. 24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
Luuk. 24:32 Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?”
Luuk. 24:44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa.”
Luuk. 24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
Ap.t. 28:23 Ja he määräsivät hänelle päivän, ja silloin tuli heitä vielä useampia hänen luoksensa majapaikkaan. Ja näille hän aamuvarhaisesta iltaan saakka selitti ja todisti Jumalan valtakunnasta, lähtien Mooseksen laista ja profeetoista, saadakseen heidät vakuutetuiksi Jeesuksesta.
Kun Maria synnytti Jeesuksen, niin Hän tuli lihaksi eli ihmiseksi ja lunasti meidät ristillä vapaiksi synnin orjuudesta. (Jeesus on ainoa synnitön, joka maan päällä on elänyt.).
Maanpäälisen vaelluksensa aikana Jeesuksella oli tapana sanoa: ”Pysykää Minussa.” . Se tarkoittaa Raamatun Sanassa pysymistä.
Kun me elämme ja vaellamme Jumalan Sanan totuudessa, silloin pysymme Jeesuksessa.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Jumalan Sanaa kuullessaan Jumala avaa sydämen ottamaan vastaan sitä mitä Hänestä puhutaan ja Jumala synnyttää sydämessä uskoa silloin se on Jumalan teko ihmisessä ettei yksikään (ihmisliha) voi kerskata ikäänkuin se olisi omasta ansiosta vaan se on Jumalan lahja (ja teko) ihmisessä.
Silloin kerskaus johtaa Häneen päin. Hän olkoon kerskauksen aiheena. Siksi kerskaus päättyy Häneen päin.
Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Ap.t. 16:14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
1Kor. 1:29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
1Kor. 1:31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra.”
Jos ei julisteta Jumalan Sanaa jonka kautta tulee uskoon. Silloin ihminen ei voi pelastua. Kornelius, sadanpäämies niin kutsutussa italialaisessa sotaväenosastossa, oli hurskas ja Jumalaa pelkääväinen, niinkuin koko hänen perhekuntansakin, ja antoi paljon almuja kansalle ja rukoili alati Jumalaa.
Kornelius sai näyn, Jumalan enkeli tuli hänen luokseen ja sanoi "Kornelius!” Pelästyneenä mies tuijotti enkeliä ja kysyi; ”Mikä on, Herra?”.
Enkeli sanoi hänelle; "Sinun rukouksesi ja almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä. Niin lähetä nyt miehiä Joppeen noutamaan eräs Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän majailee nahkuri Simonin luona, jonka talo on meren rannalla.”
Heti kun enkeli on lähtenyt, Kornelius kutsui kaksi palvelijaansa ja erään Jumalaa pelkäävän sotilaan ja selosti heille, mitä oli tapahtunut ja lähetti heidät matkaan hakeakseen Simon eli Pietari (Apt. 10:1-8).
Koska Kornelius ei ollut pelastavassa uskontilassa. Jumala lähetti enkelin hänen luokse että Kornelius sai kuulla Jumalan Sanaa ja tuli uskoon. Se on Jumalan teko hänessä ja lahja.
Jumalan Sanan kautta pelastuu.
Ap.t. 10:22 He sanoivat: "Sadanpäämies Kornelius, hurskas ja Jumalaa pelkääväinen mies, josta koko Juudan kansa todistaa hyvää, on pyhältä enkeliltä ilmestyksessä saanut käskyn haettaa sinut kotiinsa ja kuulla, mitä sinulla on sanottavaa."
Ap.t. 10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
Ap.t. 11:1 Ja apostolit ja veljet ympäri Juudeaa kuulivat, että pakanatkin olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan.
Ap.t. 11:14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi.'
Lukekaamme yhdessä rukoillen ymmärrystä.
Room. 10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
Room. 10:15 (a) Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!”
Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
1Piet. 2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
Jaak. 1:18 Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.
Niin, Pyhän Hengen tehtävä on viedä Sanan yhteyteen ja avata ymmärrystä Sanaan mitä siinä luetaan. Myös Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Jeesusta, lihaan tullutta Sanaa.
Järkeily tahtoo ottaa ohjat itselleen ja kiertää Jumalan Sanaa ja etsii ulospääsyä Sanasta eli Sanan yhteydestä ja ohjaa itse mutta ei pysy mitä Sanassa sanotaan. Järkeily sanoo; minä ajattelen näin ja näen asiaa näin ja käsitän näin, minä, minä, minä…. Se ei tahdo pysyä Jumalan Sanassa.
Se voi olla mahdollista että se on niinkuin järkeisusko joka tahtoo ajatella, nähdä ja käsittää asiaa itse. Mutta se ei tahdo pysyä Jumalan Sanassa mitä Sanassa sanotaan.
Kai sopii kertoa mitä mulle tapahtui. Mutta en halua että joku joka lukee tämän, alkaisi etsiä ja juosta kokemusten perään vaan alkaisi elää ja vaeltaa Jumalan Sanan mukaan. En ole sellainen joka tavoittaa kokemusta itselleen.
Olin sisällä talossa. Yht`äkkiä näin yliluonnollisen ilmestyksen (=näyn). Näin Jumalan Sanaa ilmassa edessäni ja Pyhä Henki selitti tekstiä, niin, että sen ymmärsin.
Sitten ne tekstit haihtuivat hitaasti pois ja vielä tuli toinen Sana eteeni ja ymmärsin sen tekstin. Hämmentyneinä luin ne tekstit ja ne haihtuivat hitaasti pois kauniilla tavalla.
Vielä kolmas Sana tuli, samoin neljäs, viides, kuudes ja seitsemäs Sana. Tämä tapahtui yhteensä 7 kertaa. Olin niin hämmentynyt.
Myöhemmin luin Raamattua ja hämmästyin, että samat tekstit löytyivät Raamatusta. Sitten tajusin, että olin kohdannut itse Jeesuksen Hänen ollessaan Sanana.
Toinen juttu vielä. Olin töissä ja mun tehtävä oli tylsä niin heittäydyin mielikuvitusmaailmaan. Haaveilin että saisin olla Herran käytössä ja tekisin mitä tahansa evankeliumin puolesta hyödyntäen ihmisviisauttani ja piirtämisen taitoani virtuaalisen kuvan avulla evankelioitavaksi joka ohjaisi Jeesuksen luokse.
Haaveilin, että olisin suureksi siunaukseksi Herran käytössä. Siinä keskityin enemmän itseeni, ihmisviisauteeni ja piirtämisen taitooni haaveillen evankeliointityöstä.
Yhtäkkiä tunsin ihan selvästi ja konkreettisesti, miten Herran silmäpari ilmestyi tyhjästä ja tunsin ihan selvästi ja konkreettisesti, miten Herran silmäpari tuijottaa ihan tiiviisti takaraivoani päin.
Myös tunsin ihan selvästi, miten Herra katsoi ihmetellen ja Hän oli "tietävinään" niitä kaikki haaveilemani unelmat turhaksi. Se heräsi ihmettelemään mitä Herra tarkoittaa että ne kaikki on Hänelle ihan turhaa. Kysyin Häneltä mitä Hän tarkoittaa että ne kaikki on Hänelle turhaa.
Mietin ihmetellen kovasti, miksi Hänen mukaan ihmisviisauteni ja piirtämisen taidoni perusteella tuomani Jeesus, joka olisi evankelioitavaksi, on turhaa.
Myöhemmin aloin ymmärtää että evankeliumi on Jumalan voima pelastukseksi kullekin joka uskoo ja silloin se on Jumalan uskonlahja - ei tekojen kautta, ettei mikään liha kerskaisi Jumalan edessä vaan kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."
Se liittyy Jumalan Sanan merkitykseen.
Onko tässä jotain epäselvää? Kysy jos on jotain epäselvää. Niin yritän parhaani mukaan jos osaan, avata. On tärkeintä elää Jumalan Sanan mukaan todeksi ja pysyä Sanassa. Sana on siemen, sanoo Raamattu.
Luuk. 8:11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
13 Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta: ainoastaan ajaksi he uskovat ja kiusauksen hetkellä luopuvat.
14 Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
15 Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.
Herran siunausta sulle!