Rakas Herra, Sinä toit profeetallisen sanan sinä päivänä silloin Sinä näit mun pettymyksen raamattupiiriläisiin kun minut on valittu ja asetettu raamattupiirin vetäjän tehtävään vanhimman taholta. Pidin pettymyksen salassa siihen asti kunnes Sinä toit profeetallisen sanan ja sanoit; "Minä en halua valmiiksi sileitä jalokiveä vaan hiomattomia luonnonkiveä hiottavaksi".
Koska Sinä haluat itse kouluttaa hiomattomat luonnonkivet hiomalla sileiksi rakentaen seurakuntaa Sanan äärellä. Niin ymmärsin että meidän tulee taipua Sanan eteen ja kasvaa Sanan mukaan hiomalla toisiamme kunnes meistä tulee hiottu jalokivi joka kirkastaa Kristusta ja Kristus hiotussa jalokivessä kirkastuu.
Rakas Herra, nyt en jaksa pitää kauemmin salattua pettymystä pitkään. Kaipaan uskonveljiään ja sisaruksiaan Kristuksen rakkaudenateriassa ja leivän murtamista nauttien jakamattomassa seurakunnassa. Ja kaipaan uskonveljiään ja sisaruksiaan keskinäistä rakentumista varten, en itse yksin siihen pysty rakentumaan Kristuksessa sillä me olemme itsekukin toistemme jäseniä seurakuntana. Yksin ei pysty kasvamaan ulos vapaaksi ilman jäseniä.
Olen kantanut omia asioita rukouksin yksin koska oman ymmärryksen nojalla rukoilun kautta ei voi saada vastausta niihen. On raskasta olla yksin omien asioiden kanssa jotka kaipaavat rukousapua. Tiedät väsymykseni.
Sinä kirkastit mulle voimakkaasti Pyhän Hengen kautta sinä hetkellä kun olin evankelioimassa ihmisille, he kysyivät vuorotellen ja yksitellen mikä on oikea seurakunta jos tulee uskoon. He etsivät etsimällä seurakuntaa jotta voi pelastua Jeesukselle.
Herra, auta ja avaa silmät ja anna ymmärrys.
Rakas Isä, Jeesus rukoili ennen taivaan astumista että me olisimme täydellisesti yhtä, niinkuin Isä ja Jeesus ovat yhtä, niin ihmiset näkisivät Sinut, ymmärtäisivät ja uskoisivat Sinuun.
Kiitos rakas Herra, voin jättää tämän asian Sinun haltuun rukoillen. Uskon että en ole ainoa joka odottaa Sinun ennalleen palauttamasi jakamatonta seurakuntaa. Auta yhteisymmärrys ja oikea ymmärrys Sanan valossa. Olen ihan loppu, väsynyt ja ypöyksin.
Herra siunaa nuorta miestä jonka Olet asettanut paimentamaan. Kiitos Herra, Sinä olet avannut hänen silmät. Avaa Rakas Jumala jatkossakin. Sinulla on voima ja ymmärrys siihen.
Kiitos rakas Herra, saan uskoutua nämä asiat Sinun käsiisi ja levätä Sinussa. Kiitos kaikesta, rakas Herra! Jeesuksen nimessä, aamen!