Kaste

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 5388
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, tätä oli mukava lukea, varmasti Pigeon, se mikä päässäsi on soinut, kertoo että Taivaassa on iloittu! :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
näkymätön ninni

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Taivaassa iloitaan ja täällä palstalla iloitaan Pigeonin puolesta! :D
Pigeon
Viestit: 909
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kiitos teille kaikille!
Minäkin iloitsen.. ja innolla Sinetti tutkailen ja tarkkailen uutta elämääni, mitä se tuokaan tullessaan.
kerron sen täällä, kunhan se valkenee.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4656
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Erityisesti Pigeon, luota Herraasi sinun Jumalaasi, Jeesuksessa Kristuksessa.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Paamatille tämmöinen viesti; Raamattu puhuu seurakunnan pastori, Veijo Vaalanti, kastoi katso7 veljen. Tämä on Tampereelta.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Huomenta ja Herran Rauhaa ..
Täytyi tulla jakamaan ajatus jonka viimeyönä sain, katsoessani tv stä elokuvaa: Noah, eli Nooa.
Täytyy sanoa että se oli todella huonosti tehty elokuva, eikä todellakaan totuudellinen.
Uteliaisuutta katsoin sen lopuun. Loppui vasta klo.2 yöllä.
Siinä katsellessa tuo ajatus nousi ja kerroin sen miehellenikin.
Ajattelin, että voisiko tuo ihmisten hukkuminen liittyä juuri kasteeseen.
Jumala hukutti tuolloin pahuuden maailmasta ja uusi sai syntyä sijaan.
Olisiko uskonkaste, jossa hukutetaan vanha minä/ elämä ja pinnalle noustessa uusi elämä alkaa. Uudesti syntymä. Onko se jäänyt vertauskuvallisena tuolta Nooan ajasta?
Tätä jäin miettimään. Ja sillä näin on Jumalan silmissä ja henkimaailmassa hyvin tärkeä tarkoitus?
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2321
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Katsoin myös tuon elokuvan, jälleen. Tekijät olivat ottaneet aika paljon "taiteellisia vapauksia" mitä tulee tarinan juoneen, osa Raamatusta, osa sitten hatusta vedettyä tarinointia.

Mutta, enemmän hyvää kuin huonoa. Tuotiin ihmisten mietitäväksi tällainen Raamatullinen aihe, vedenpaisumus, tuomio. Siitä pisteet tekijöille.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen AO.
Iloitsin hiljaa sydämessäni kun miehenikin tuon katsoi ja huomasi samat virheet kuin minä.
Mutta tuo ajatus jäi sydämelle, oliko tuo upotuskasteen alku, jäänne vedenpaisumuksesta? Vedenpaisumus, jossa pahuus ihmisissä hukutettiin ja sen merkiksi Jumala antoi pyhänliiton ja sateenkaaren sen merkiksi.
Tämä on vain oma mietteeni ...
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Nyt löysin vahvistusta tuolle yölliselle ajatukselle .. joka taidettiin laskea sydämelleni.

https://uusitie.com/sateenkaaren-sanoma/
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuon kun nyt ymmärsin sain samalla niin ihanan rauhan ja turvallisuuden olon.
Kiitos Jeesus.
Avatar
Tuija
Viestit: 3300
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Nostin tämän Kaste ketjun ylös, jos joku tästä tahtoo keskustella. Itse olen jo tämän läpi käynyt, eikä minulla ole lisättävää. Jeesus kutsui minut kastella ja olin sille kuuliainen vaikka välillä mahdottomalta näytti. Mutta kaikki olen kirjoittanut alussa,joten en ala uudelleen kertoa ...
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 5388
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Tuija, mun mielestä tämä aihe pitäisi oikeestaan jakaa kahteen eri osaan eli Vesikasteeseen ja Pyhän Hengen kasteeseen, koska sillä tavoin tähän aiheeseen tulisi jotain varmuutta.

Tuolla toissaalla Kalamos jo puhuukin viidestä eri kasteesta, mutta mikä on se, jonka uskoon tullessaan ottaa, niin ehdottomasti se on minun mielestäni tuo Pyhän Hengen kaste, jonka kautta ihninen syntyy uudestaan Hengestä, niin kuin Jeesus itse Johanneksen Evankeliumissa opettaa (Joh. 3:1-6).

Tässä samassa yhteydessähän Jeesus sitten kertoo Nikodeemukselle miten ylhäältä syntyminen tapahtuu kun hän sitä ihmettelee:
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Mutta joo, siis uskon elämän kannalta en siis puhu vaan ihan sen Pelastuksen itsensä, joku ei vaadi mitään tekoja, vaan pelkästään uskon Jeesukseen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1438
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kerkesin vasta vähän pöyhiä tätä ketjua ja aika pitkälti näyttää olevan todistuksia täynnä, ja olisi sääli pilata hyvää todistusketjua kasteväännöllä, koska vääntöönhän se kuitenkin menee, vaikkei haluaisi.
Toisaalta uusien ketjujen avaaminen Raamattu osioon saman väännön uudelleen elvyttämistä, kerran palstalla ei asiasta samansuuntaista tulkintaa. Eero varmaan osaisi tuosta Pyhän Hengen kasteesta tehdä selventävän jutun Raamattu osioon, saamaan tyyliin kuin tulkinta Ilmestyskirjasta?

Mutta hyvä Tuija kun nostit. Aika se on tätäkin ketjua elvyttää!
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1438
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Muutamia nostoja:

Sinettisormus kirjoitti: 20 Marras 2016, 10:28 Tuon uskon kasteen jälkeen, kaikki alkoi muuttumaan totaalisesti, Eilen illalla kyynel silmissä muistelinkin Herralle, kuinka paljon Hän oli minua muuttanut. Se on todella ihmeellistä ja Raamattukin alkoi avautumaan aivan uudella tavalla.
Itselläni kävi hyvin , kun Lahdessa oli tuolloin Ilmestysmajan seurakunta ja he suostuivat kastamaan, ilman että minun olisi tarvinut liittyä heihin, eikä maksanut mitään. Lahdessa ei ole enää tuota seurakuntaa, mutta muualta vielä löytyy. Helluntai srk. olisi vaatinut liittymistä heihin. Ehkä on vielä tahoja, joissa se onnistuisi ilman ehtoja, kun uskaltaa kysellä ja jos tunnet jonkun "pappis miehen", voi hänkin kastaa sinut omalla ajallaan.
Tunnen erään uskovan pariskunnan ja vaimo kysyi eräänä kesä päivänä, kun olivat vain huvikseen ajelulla ja ajoivat lähelle jotain järveä, voisiko mies kastaa hänet tuossa järvessä, uskova mies kun oli. Mies suostui ja kaste tuli suoritettua. Kaipa se käy näinkin, kunhan tietää nuo oikeat kaste sanat.
Mutta suosittelen. Miksi minut Herra olisi tuolle kasteelle, oikein kutsumalla kutsunut, jollei sillä olisi merkitystä? :roll:

Pigeon kirjoitti: 22 Tammi 2017, 14:17 Kerronpa teille tapahtuman lomaltani.

Olen jo jonkin aikaa halunnut kasteelle, mutta en ole keksinyt, missä ja miten.
Lomalla rannalla olessani minulle nousi ajatus mennä mereen kasteelle ihan itsekseni. Oli se sitten oikein tai väärin.
Seisoin siellä vedessä ja rukoilin, että anna jokin merkki, vahvistus, että tiedän tämän olevan Herran tahto myös..
Katselin taivaalle pilviä ja odottelin merkkiä..mitä tahansa.
Kunnes lähellä takaani, joku huusi "Here, under the water" Joku siellä heilutteli kaverilleen, joka seisoi rannalla.
Minulle se oli merkki ja näin tapahtui minun kasteeni Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, Aamen! :)

Loppupäivän päässäni soi "uusi on sijaan tullut"!
sinulletarkoitettu kirjoitti: 03 Loka 2016, 23:01 Hyvät ystävät.Haluan jakaa kanssanne oman kastetapahtumani.Olin juuri lukenut Raamatun kannesta kanteen, johon minulla meni 2 vuotta.Saman aikaa olen ollut uskossa.Myös lapseni on ottanut Jeesuksen sydämeensä jo 3-vuotiaana.Kauniina loppukesän iltana tulimme järven rantaan ja minulle tuli niin selkeä olo että nyt haluan kasteen että kysyin lapseltani haluaisiko hän että kastaisimme toisemme nyt tässä järvessä.Olin puhunut aiemmin että haluaisin uskovien kasteen ja sanoin että nyt voisi olla hyvä hetki jos hänkin haluaisi.Hän vastasi kyllä ja kastoi minut Jeesuksen Kristuksen nimessä ja samoin minä hänet.Se oli kaunis hetki ja koin että vastasin kutsuun joka oli ollut sydämessäni jo noin vuoden ajan.Hetki vain tuntui juuri oikealta.

Sinetin todistus kokonaisuudessaan löytyy ketjun alusta. Lukemisen arvoinen ketju kyllä.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1438
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Omasta vesikasteesta voinen todistaa sen, että olin onnekas, sillä seurakunta rukoili kasteeni puolesta. En muista juurikaan vastustusta olleen. Toki en kenellekkään sanonut kasteelle menosta.

Oli kaunis kylmä talvipäivä ja aurinko paistoi. Piha paljun vesi oli lämmintä, eikä palellut yhtään edes paljusta noustessa vaikka olen varsinainen kylmäkalle.

Muistan miettineeni paljussa, miten paljun vesi voisi mitään muuttaa, mutta koska olin ensin kuullut Jeesuksen kehotuksen ruveta paastolle, minkä toteutin ja paaston lopussa kuulin kehotuksen mennä kasteelle, josta alkoikin selvitys missä onnistuu. En siis uskaltanut kyseenalaistaa kehotusta kasteelle, mielessäni ajatellen, jos Jeesus tätä haluaa, niin sitten tehdään.

Olin kastetta ennen lukenut [naiivi kun olen] joltain virheellisestä sivustolta, että ihmiset muuttuivat heti kasteessa, tatuoinnit lähtevät ja mitä kaikkea. [😅]

Pieni karvas pettymys olikin nousta paljusta, tajuten, että samat töherrykset oli käsivarressa edelleen [😅]

Vesiasteen jälkeen voin kuitenkin todistaa, että uusi elämä alkoi tuosta päivästä. Toki se oli alkanut jo uskoontulosta. Jeesus oli voimallisesti läsnä, tuli näkyjä ja sanomia. Myöskin muutos itsessä alkoi, jäi materia, pinnallisuus ja itsekkyyskin oli alkanut karista pikku hiljaa.

Sydämeen oli kasvanut Jeesus sille sijalle, että kaikki muu menetti merkityksensä. Muistan pitkät pitkät keskustelut Jeesuksen kanssa siitä, kun kävimme anteeksiannon koulun, sekä kun Hän valmisteli minua kaikesta luopumiseen. Sitä toki Jumalan kiitos, ei ole tarvinut kokonaisuudessaan ainakaan vielä tehdä, mutta Jeesus halusi tietää, olenko valmis, jos Hän pyytää.

Paljon on työ ja siitä seurannut väsyminen haitannut uskonelämää, kokee alisuoriutumista, kun ei voimavarat riitä kaikkeen, mutta toisaalta päällimmäisenä on edelleen ilo sydämessä siitä, kuinka paljon uskonelämä - usko Jeesukseen on kantanut työelämässä, henkilökohtaisessa elämässä ja vaikeuksissa.

Päivääkään ei vaihtaisi pois. Jeesus on parantanut omaa elämää vähintään sen 110% ja muuttanut itseäni niin paljon parempaan suuntaan ihmisenä, puolisona ja äitinä 🥹

Kaikki vaikeudetkin hitsaa kiinni lähemmäksi Jeesusta, onko se sitten karsimista, että vaikeudet kouluttaa luottamaan ja turvaamaan yksin Jeesukseen. Oma tiehän on usein uskovalla se, josta kamppailua käydään ja kärsitään sitten sakkokierrokset seurauksena.

Vesikaste on [tietysti myös Pyhän Hengen] valtava lahja ja sinne kannattaa suunnata, varsinkin, jos kehotusta asiaan tuntee. En usko hetkeäkään, että oma muutoksen ja se kaikki mitä olen saanut Herralta olisi tapahtunut, jollen olisi ottanut kuuliaisena askelta mennä kasteella ja päättää seurata Jeesusta.

Jos siis olet uskossa uusi, etkä ole vielä vesikasteelle päässyt, rukoile Herralta ohjausta. Vaikka olisit aavikolla, olosuhteita ei kannata surra, ja Herra kyllä järjestää paikan vaikka mihin.

Palstalla on myös kasteelle käyneitä, jotka yv:llä osaa antaa kontakteja mitä kautta päästä kasteelle.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 3300
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Matt.3:13. III. Silloin tuli Jesus Galileasta Jordaniin Johanneksen tykö, kastettaa häneltä;
14. Mutta Johannes kielsi häneltä, sanoen: minä tarvitsen sinulta kastettaa, ja sinä tulet minun tyköni?
15. Niin vastasi Jesus ja sanoi hänelle: salli nyt; sillä näin meidän sopii kaikkea vanhurskautta täyttää. Ja hän salli hänen.
16. Kuin Jesus kastettu oli, astui hän kohta ylös vedestä: ja katso, taivaat aukenivat hänelle, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas, niinkuin kyyhkyisen, ja tulevan hänen päällensä,
17. Ja katso, ääni taivaasta sanoi: tämä on se minun rakas Poikani, johonka minä mielistyin.

Tämä Jeesuksen esimerkki kasteesta meille. 🙏
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 5388
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, mä oon samaa mieltä Sannan kanssa, että ei tästä ketjusta kannata vääntöketjua tehdä, kaste on kuitenkin Pyhä asia todistusten edessä!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 5388
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Eero »

Jatkan nyt vielä sen verran, vaikkei mun tietämys tätä asiaa riitä selittämään tyhjentävästi, niin Jeesushan meni Vesikasteelle saadakseen Pyhän Hengen samaan tapaan kuin Hän meni Ristille meidän kaikkien puolesta, että meillä olisi Pelastus Hänessä. Tämän kaiken Hän teki toteuttaakseen Taivaallisen Isänsä Tahdon.

Meidän ei tarvitse mennä ristille, mutta siltikin me menemme sinne ottamalla ristin kannettavaksemme joka päivä ja kuolettamalla lihamme himot ja omat tahtomme niin että olisimme Jeesuksen kanssa samaan hautaan haudattuna, josta sitten nousemme Hänen kanssaan yhtäläiseen pelastukseen.

Mutta Kalamos on jo selittänyt tätä asiaa erittäin hyvin tuolla Raamattu-osiossa, pääasia siis mun mielestä, että omilla teoillamme emme näihin asioihin kykene, siksi Jeesus teki ne meidän puolestamme, mutta että ottamalle Jeesuksen vastaan ja seuraamalla Häntä, Pelastumme ja olemme maallisessa vaelluksessamme varjeltuina ja johdatettuina pois kaikesta pahasta ja säilytämme itsemme puhtaina ruumiimme lunastukseen saakka!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 5388
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ehkä Pyhän Hengen kasteen voisi selittää niin, etä olemme samaan kasteeseen Kristuksen kanssa kastettuja, emme ruumiimme, vaan henkemme puolesta Hänen Pyhällä Hengellään.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin