Mutta halusin oikeasti ymmärtää sun näkemyksen. Tuo "riittämättömyyden tunne" liittyy mun ymmärryksen mukaan ajatukseen että "haluaisi riittää", pärjätä?
Mutta mä tarkoitan, että mä koen ihmisten tarkoituksella tai vahingossa aktiivisesti järjestävän muille ongelmia, mahdottomia tilanteita. Mahdottomiin on mahdoton "riittää".
Silloin se ei ole riittämättömän "vika" vaan vaatijan vika. Siis sun ei tarvitsekaan riittää heidän vaatimuksiinsa.
Kuten vaikka politiikka. Ministerit aktiivisesti tarkoituksella kiristää verotuksia, jotta ihmiset kituisi. Rahoittajat aktiivisesti tarkoituksella järjestää velkoja, jotta ihmiset olis vankeja.
Silloin on täysin normaalia ettei ihminen "riitä". Jumala ei koskaan luonut yhtään ihmistä "riittämään" miljoonan velkaan (esim).
Se on siis syntiä ja pahuutta, johon muut "mittaa" "meitä". Se ei ole "sun syy", että et riitä.
Edes Jumalan Laki ei määrännyt sellaisia mitä ihmiset määrää muiden orjuuttamiseksi mutta silti ne iloisesti syyttää Jumalaa ankaruudesta. ⁉ Vaikka itse ovat ankarampia.
Eli yritetään viisastua käärmeitä viisaammiksi ja rukoillaan aina ensin apua Jumalalta.