Näky - Enkeli taulu ja juhla

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
näkymätön ninni

Re: Näky - Enkeli taulu ja juhla

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Vielä haluaisin palata tuohon kaste asiaan...
Herra Jumala on asettanut Uudessa Liitossa pelastuksen vastaanottamisen parannuksen teon ja evankeliumin uskomisen kautta (uskominen Herraan Jeesukseen). Pelastukseen riittää se että ihminen tunnustaa syntinsä ja uskoo Herraan Jeesukseen. Herra Jumala ei asettanut vesikastetta pelastuksen ehdoksi yhdessä uskon kanssa Herraan Jeesukseen. Raamattu opettaa vain yhdestä pelastuksesta Herrasta Jeesuksessa, joka vastaanotetaan parannuksen teon ja uskon kautta Herran Jeesukseen. Herra Jumala ei ole tehnyt sellaista pelastussuunnitelmaa, jota ei voitaisi suorittaa kaikissa olosuhteissa. Esimerkiksi kuolinvuoteella oleva potilas, joka eläisi viimeisiä hetkiään ja tekisi juuri ennen kuolemaansa parannuksen ja uskoisi Herraan Jeesukseen ei voisi pelastua, jos vesikaste olisi liitetty pelastukseen. Esimerkin kuolevaa potilasta ei voitaisi enää kastaa vedessä.

Herra Jumala asetti pelastuksen vastaanottamisen aina yhdellä ja samalla tavalla, joka on parannuksen teko ja uskominen Herraan Jeesukseen. Vesikaste ei pelasta, vaan on pelastuksen seuraus, joka vastaanotetaan siksi kun Jumala on armosta pelastanut ihmisen, ei siksi että ihminen pelastuisi vasta lopullisesti vesikasteessa. Herra Jumalan asettama pelastus parannuksen teon kautta ja uskon kautta Herraan Jeesukseen ei ole ihmisen tekojen kautta pelastumista, vaan Jumalan armosta pelastumista sen mukaisesti kuin mitä Herra Jumala itse on säätänyt siitä kuinka Hän pelastaa ihmisen.
linkki tekstiin: http://www.kotipetripaavola.com/Raamatu ... sta11.html
Sinettisormus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

En lähde tästä väittelemään, kerroin ja teen niin kuin minua on kutsuttu. Tuo kaikki kohdallani tapahtunut on TOTTA! Uskon että sillä on jokin iso merkitys. Miksi Herra olisi muuten kutsunut minut siihen? Huvikseen?
Samoin minun on uskottava tuohon enkelin tuomaan Sanomaan, jos en uskoisi ja nauraisin sille, Siunaus katoaisi elämästäni.

Ottakaa tai jättäkää.
Näin Herra vain on toiminut minun elämässäni. Ja sillä kaikella on jokin merkitys.
näkymätön ninni

En minäkään halua tästä asiasta väitellä! Totuus on kuitenkin se ettei kaste ole pelastuskysymys!

Eikä tarkoitus olekkaan vähätellä sitä mitä sinulle on tapahtunut sinetti. Olet tehnyt sen minkä olet oikeaksi kokenut ja kiitos siitä Herralle!

Myös minä olen käynyt kasteella sen jälkeen kun Jumalan armosta sain tulla uskoon, koska koin että näin Taivaan Isä minua johdatti. Tämä tapahtui pitkällisten rukousten ja Sanan tutkimisen kautta. Jumala johdatti lähelleni ihmisiä, joiden kautta kaikki järjestyi kuin itsestään. Ei edes tarvinnut liittyä mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan.

Mutta ymmärrän myös sen ettei kaste ole pelastuskysymys, eikä siitä pidä tehdä pelastuskysymystä!
Sinettisormus

No, tuttuahan tämä on, Suomi24:lläkin aikanaan, minut diagnosoitiin jos miksikin hulluksi. Ja sitähän tässä olen "Jumalan hullu"! :D :lol:
näkymätön ninni

No, ollaan sitten molemmat niitä "Jumalan hulluja"! Jos vaan huolit joukkoon... ;)
Sinettisormus

Tottakai! Samaa porukkaa ollaan .... meinasin tuossa juuri kirjottaa, että Jarmo pystyy todistamaan tuon suomi24 ajan, olimmehan silloin molemmat noit "hulluja", tuomittuja, jos mihin aivolohko tautiin .... :lol:
Sinettisormus

Jumalan hullut - Exit - : https://www.youtube.com/watch?v=WPzZcLa6238

Mietin monasti, mitä minulle olisi tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta, jos olisin kieltäytynyt tuosta kaste kutsusta? Tehnyt vastoin Jumalan Kutsua ja Tahtoa?
Sinettisormus

Muistan, että oli aika, nuoruudessa, jossa ihmettelin tuota upotuskastetta ja ajattelin, että en varmaan minä, ja vielä, kun en osaa edes uida? Mutta sitten kun tuo kutsu tuli, itkien siinä yksinään ja valtava halu päästä siltä seisomalta kasteelle! Se vain tuli, ja yllätti minut täysin.
Ihmettelin ja puhuinkin siitä Jeesukselle ääneen, miten tuon kaikki toteuttaa? Mutta luotin vahvasti siihen, että kun Jeesus minut kutsui ja kutsua noudatan, niin Hän hoitaa loput vaikka mikä olisi. Ja niin se kävi ja niitä " mikä olisi" hetkiä oli paljon, kun saatana laittoi kapuloita rattaisiin, estääkseen sen, mutta minä jo silloin tunnistin sen ja sen sille ilmoitinkin, että turhaa yrittää, sillä Herra itse oli kutsunut ja sillä ei ollut Herran kutsumaan valtaa. Kaikki vain tapahtui rullaten eteenpäin ....
Sinettisormus

Tämä oli tuolloin myös erikoinen tilanne, josta olen puhunut vähemmän. Kerran istuessani yksin saunassa ja jutellen näitä kaste asioita Herralle ja miettien sen toteutumista rukouksessa hiljaa, silmät kiinni, näin Jeesuksen kasvot aivan kasvojeni vieressä, ja Hän tuli ja valutti silmistään valuvan veren, minun silmiini ja ihmeellistä oli myös, että samalla kun tuo veri valui silmieni kautta minuun, saatoin maistaa myös suuni kautta tuon veren maun, kun se valui minuun, sisälleni .... tuo oli vahva kokemus.
Siinä hetkessä ei ollut pelkoa, vaan valtavaa rakkautta. Joskus kun olen tuon joillekkin kertonut, ovat he kauhistuneet ja kysyneet, etkö pelännyt?
No, en todellakaan, mutta se oli uskomaton kokemus.
Sinettisormus

--- no, nyt siellä varmasti joku miettiii :o :shock: ..... :roll: ... hullu se todella on ! :lol:
Juhani

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Et toki Sinetti. Tuli mieleeni, että pitäisikö avata oma keskustelu aiheesta vaikka "enkelit ja ilmestymiset" tai jatkaa juttua kasteesta muualla? Älkää pahastuko, tömä oli vain ehdotus ..
Sinettisormus

No, suonette anteeksi nuo väli muisteluni ja mielestäni keskustelu enkeleistä liityy aiheeseen, sain 2 näkyä, joista ensimmäinen näkyni oli tämä:
Ensin näin sellaisen suojelusenkeli taulun ja kohta tuosta taulusta näytettiin vain noita lapsia. Mutta kun yleensä niitä on siinä 2 lasta, nyt niitä oli kuvattu siihen enemmän.
Koen, että Herra on antanut enkelinsä suojaamaan meitä, Psalmi 91.
... ja seuraavaksi tulikin näky, joka todellakin saattaa liittyä kasteeseen, AO:n tulkinta oli siitä mielestäni hyvä, kun tarkastelin niitä, näin kuinka tuo näky ja tulkinta aivan sulautuivat yhteen. :)
Tämäkin vain minun näkemykseni.
Sinettisormus

Itse tulkitsen tuon enkelitaulu näyn siten, että maailmamme on muuttumassa niin kovin, että suojeluksemme tarve lisääntyy. Ja siihen tarvtsemme USKOA ja RUKOUSTA.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 01 Joulu 2017, 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
katso7

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Mark 1:5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa KUN HE TUNNUSTIVAT SYNTINSÄ(miten kukaan voi vastaanottaa armoa jos ei tunnusta syntejänsä vai onko tapahtunut muutos)
Minusta tässä on ihan selvä neuvo. Muuta en tiedä!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Hyvä pointti katso7!
Markku_my

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

katso7 kirjoitti:Mark 1:5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa KUN HE TUNNUSTIVAT SYNTINSÄ(miten kukaan voi vastaanottaa armoa jos ei tunnusta syntejänsä vai onko tapahtunut muutos)
Minusta tässä on ihan selvä neuvo. Muuta en tiedä!
Tokkakai synnit täytyy tunnustaa, että voi pelastua, mutta kasteen pakon ottaisin siitä pois, mitä tässä nyt selvästi yritetään tyrkyttää ja laittaa kuormaa mm. luterilaisille.

Ryöväri ristillä tunnusti syntinsä Jeesukselle, ei kuitenkaan päässyt enää kasteelle, mitä Jeesus hänelle vastasi...
Luuk. 23:43
Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Synnit voi siis tunnustaa Jeesukselle ilman kastettakin ja pelastua!

--
katso7

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Onko niitä ryövärin kaltaisia tilanteita ollut monta jolle jeesus sanoi niin. Kysymys ei ole pelastuskysymys vaan ohje ja neuvo!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Markku_my

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

katso7 kirjoitti:Onko niitä ryövärin kaltaisia tilanteita ollut monta jolle jeesus sanoi niin. Kysymys ei ole pelastuskysymys vaan ohje ja neuvo!
Nimenomaan ohje ja neuvo, nyt sanoit oikein! Se on hyvä (siis aikuiskaste), mutta jos jostain syystä ei sitä
ole saanut, voi pelastua, jos uskoo Jeesukseen ja on hänelle syntinsä tunnustanut. Puhutaan siis oikein, että kaste on hyvä, mutta ei välttämätön pelastumisen kannalta!
Juhani

Minun mielestäni Raamatussa ei ole ainoatakaan esimerkkiä siitä, että joku olisi rukoillut enkeliä tai pyytänyt häneltä siunausta. Minun mielestäni tässä on vaara, että rukoillaan enkeleitä, eikä Jumalaa, mikä ei ole Raamatun Sanan mukaista. Olenko oikeassa?
Juhani

"Poistettu"
Viimeksi muokannut Juhani, 02 Joulu 2017, 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin