Näky - Sarvi

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky - Sarvi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom!

Tänään, muuten näin kuvan irtonaisesta sarvesta, jossa oli kierteet sen pinnassa kuin shofarissa, mutta tuo sarvi oli täysin suora.
Kuin yksisarvisen sarvi.
Sitten näin käden joka noukki sen maasta ja pyöritteli sitä, tarkastellen kädessään ....

Nyt löytyi jotain tärkeää, joka kertoo meille, että Herra puhuu meille tuon sarven kautta! Otetaan Riemuiten vastaan!

Sarvi:

2. Sam. 22:3 autuuteni sarvi.

Luuk. 1:69 ja kohottanut meille pelastuksen sarven.

Joitakin keskeisiä abstrakteja sanoja valaistaan useilla eri ilmauksilla:

Pelastus on Raamatun yksi keskeisimpiä sanoja, ja se onkin saanut suuren määrän erilaisia metaforia seurakseen, tässä vain muutama: Pelastuksen Jumala, Pelastuksen kallio, lähde, tie, sarvi.

Vanhurskaus: lieneekö Raamatussa toista niin ahkerasti käytettyä sanaa kuin juuri vanhurskaus. Se liitetään melkein mihin tahansa sanaan, tässä vain murto-osa esimerkeistä: vanhurskauden asunto, hedelmä, seppele, laki, sinetti, tie sana, uhri jne.

Esim. 2.Tim. 4:8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä…
http://kirlah-kielet.blogspot.fi/2007/1 ... kuvia.html

WAU !!! Kiitos Jeesus! Kiitos!
Sinettisormus

Re: Näky - Sarvi

Mutta sitten löytyy lisääkin sarvesta:

Daniel

Kuningas Belsassarin kolmantena hallitusvuotena näin minä, Daniel, näyn, senjälkeen kuin minulla jo ennen oli ollut näky. Kun minä näyssä katselin, havaitsin minä olevani Suusanin linnassa, Eelamin maakunnassa; ja kun minä näyssä katselin, olin minä Uulai-joen rannalla. Minä nostin silmäni ja katsoin. Ja katso, oinas seisoi päin jokea, ja sillä oli kaksi sarvea; ja sarvet olivat korkeat, ja toinen oli toista korkeampi; ja korkeampi puhkesi esiin myöhemmin. Minä näin oinaan puskevan länteen, pohjoiseen ja etelään päin, eikä yksikään eläin kestänyt sen edessä, eikä kukaan voinut pelastaa sen vallasta. Se teki, mitä tahtoi; ja se tuli suureksi. Sitten minä tarkkasin, ja katso: tuli kauris päivän laskun puolelta, kulki koko maan ylitse eikä maata koskettanut; ja kauriilla oli keskellä otsaa uhkea sarvi. Ja se tuli aivan sen kaksisarvisen oinaan luokse, jonka minä olin nähnyt seisovan päin jokea, ja karkasi sen kimppuun vihansa väessä. Ja minä näin sen käyvän kiinni oinaaseen ja kiukuissaan puskevan oinasta ja murskaavan sen molemmat sarvet. Eikä oinaalla ollut voimaa kestää sen edessä, vaan kauris heitti sen maahan ja tallasi sitä; eikä ollut ketään, joka olisi voinut pelastaa oinaan sen vallasta. Ja kauris tuli ylen suureksi; mutta kun se oli väkevimmillään, särkyi suuri sarvi, ja sen sijalle kasvoi neljä uhkeata sarvea, taivaan neljää tuulta kohti. Ja yhdestä niistä puhkesi esiin sarvi, alussa vähäpätöinen. Se kasvoi suuresti etelään päin ja itään päin ja Ihanaan maahan päin. Ja se kasvoi taivaan sotajoukkoon asti ja pudotti maahan osan siitä sotajoukosta ja tähdistä ja tallasi niitä. Hän ylpeili sotajoukon ruhtinastakin vastaan, ja tältä otettiin pois jokapäiväinen uhri, ja hänen pyhäkkönsä paikka kukistettiin. Myös sotajoukko jokapäiväisen uhrin lisäksi annettiin rikollisesti alttiiksi tuholle. Se sarvi heitti totuuden maahan, ja mitä se teki, siinä se menestyi. Sitten minä kuulin yhden pyhän puhuvan, ja toinen pyhä sanoi sille, joka puhui: "Kuinka pitkää aikaa tarkoittaa näky jokapäiväisestä uhrista ja kauhistavasta rikoksesta: pyhäkön ja sotajoukon alttiiksi antamisesta tallattavaksi?" Ja hän sanoi minulle: "Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa".
http://opetuslapsi.blogspot.fi/2015/03/ ... oissa.html
Markku_my

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Mielenkiintoinen näky sinulla, liittyy selvästi Danielin kirjaan. Jotain isompaa tulossa nyt!
Sinettisormus

Aamulla pyysin Herraa avaamaan Sanaansa ja tämän Hän antoi:

JESAJA 34
1. Astukaa esiin, te kansat, ja kuulkaa; te kansakunnat, tarkatkaa.
Kuulkoon maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja kaikki, mikä siitä kasvaa.
2. Sillä Herra on vihastunut kaikkiin kansoihin ja kiivastunut kaikkiin heidän joukkoihinsa; hän on vihkinyt heidät tuhon omiksi, jättänyt heidät teurastettaviksi.
3. Heidän surmattunsa viskataan pois, ja niitten raadoista nousee löyhkä, ja vuoret valuvat heidän vertansa.
4. Kaikki taivaan joukot menehtyvät, taivas kääritään kokoon niinkuin kirja, ja kaikki sen joukot varisevat alas, niinkuin lehdet varisevat viinipuusta, niinkuin viikunapuusta raakaleet.
5. Sillä minun miekkani taivaassa on juopunut vimmaan; katso, se iskee alas Edomiin, tuomioksi kansalle, jonka minä olen vihkinyt tuhoon.
6. Herran miekka on verta täynnä, rasvaa tiukkuva, karitsain ja kauristen verta, oinasten munuaisrasvaa. Sillä Herralla on uhri Bosrassa, suuri teurastus Edomin maassa.
7. Villihärkiä kaatuu yhteen joukkoon, mullikoita härkien mukana. Heidän maansa juopuu verestä, ja heidän multansa tiukkuu rasvaa.
8. Sillä Herralla on koston päivä, maksun vuosi Siionin asian puolesta.
9. Edomin purot muuttuvat pieksi ja sen multa tulikiveksi; sen maa tulee palavaksi pieksi.
10. Ei sammu se yöllä eikä päivällä, iäti nousee siitä savu; se on oleva raunioina polvesta polveen, ei kulje siellä kukaan, iankaikkisesta iankaikkiseen.
11. Sen perivät pelikaanit ja tuonenkurjet, kissapöllöt ja kaarneet asuvat siellä; ja hän vetää sen ylitse autiuden mittanuoran ja tyhjyyden luotilangan.
12. Ei ole siellä enää ylimyksiä huutamassa ketään kuninkaaksi, kaikki sen ruhtinaat ovat poissa.
13. Ja sen palatsit kasvavat orjantappuroita, sen linnat polttiaisia ja ohdakkeita; siitä tulee aavikkosutten asunto, kamelikurkien tyyssija.
14. Siellä erämaan ulvojat ja ulisijat yhtyvät, metsänpeikot toisiansa tapaavat. Siellä yksin öinen syöjätär saa rauhan ja löytää lepopaikan.
15. Siellä nuolikäärme pesii ja laskee munansa, kuorii ne ja kiertyy kerälle pimentoonsa. Sinne haarahaukatkin kokoontuvat yhteen.
16. Etsikää Herran kirjasta ja lukekaa: ei yhtäkään näistä ole puuttuva, ei yksikään toistansa kaipaava. - "Sillä minun suuni on niin käskenyt." - Hänen henkensä on ne yhteen koonnut.
17. Hän on heittänyt arpaa niitten kesken, ja hänen kätensä on sen niille mittanuoralla jakanut; ne perivät sen ikiajoiksi, asuvat siellä polvesta polveen.

Jakeessa 7, puhutaan villihäristä, joista nousee mieleen tuo sarvi ja jae 16. puhuu aivan kuin tänne Pelastussanomaan; Jumalan Sanan totuutta!
Sinettisormus

PSALMIT 92
1. Virsi, sapatinpäivä-laulu.

2. Hyvä on Herraa kiittää ja veisata kiitosta sinun nimellesi, sinä Korkein,
3. aamulla julistaa sinun armoasi ja yön tullen sinun totuuttasi
4. kymmenkielisillä soittimilla ja harpuilla, kannelta soittaen.
5. Sillä sinä ilahutat minua, Herra, töilläsi; minä riemuitsen sinun kättesi teoista.
6. Kuinka suuret ovat sinun tekosi, Herra! Sinun ajatuksesi ovat ylen syvät.
7. Järjetön mies ei tätä ymmärrä, eikä sitä älyä tomppeli.
8. Kun jumalattomat rehottavat niinkuin ruoho ja väärintekijät kaikki kukoistavat, on se heidän ikuiseksi häviöksensä.
9. Mutta sinä, Herra, olet korkea iankaikkisesti.
10. Sillä katso, sinun vihollisesi, Herra, katso, sinun vihollisesi hukkuvat, kaikki väärintekijät joutuvat hajallensa.
11. Mutta minun sarveni sinä kohotat kuin villihärän sarvet; minut voidellaan tuoreella öljyllä.
12. Ja iloiten minun silmäni katsovat vainoojiani, minun korvani kuulevat noista pahoista, jotka ovat nousseet minua vastaan.
13. Vanhurskas viheriöitsee kuin palmupuu, hän kasvaa kuin Libanonin setri.
14. He ovat istutetut Herran huoneeseen, he viheriöitsevät meidän Jumalamme kartanoissa.
15. Vielä vanhuudessaan he tekevät hedelmää, ovat mehevät ja vihannat
16. ja julistavat, että Herra on vanhurskas, hän, minun kallioni, ja ettei hänessä vääryyttä ole.
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, nyt on Herran Henki voimakkaana täällä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Psalmeista opittua, selitystä Psalmiin 92: http://yakov-blogit.blogspot.fi/2016/09/psalmi-92.html
Sinettisormus

75:11 Ja kaikki jumalattomien sarvet minä katkaisen; korkealle kohoavat vanhurskaan sarvet.
Psalmi.

8. Minä tarkkasin sarvea, ja katso, eräs muu pieni sarvi puhkesi niiden välistä, ja kolme edellisistä sarvista reväistiin pois sen edestä. Ja katso, sillä sarvella oli silmät kuin ihmisen silmät, ja suu, joka herjaten puhui.
Daniel. 7.

Näyssäni, käsi myös nosti tuon sarven ja tarkkaili sitä kädessään ...
Sinettisormus

Kannot pois pellosta:
Tällä kertaa erityisesti Richard Owen Robertsin opetusartikkeli siitä, miten tärkeätä Jumalan omakohtainen kohtaaminen on. Kun Roberts kirjoittaa pelastuksen sarvesta, hän vertaa sitä sarvikuonon sarveen, koska se on yksisarvinen. Aluksi vertaus tuntuu vähän härskiltä, onhan sarvikuono hiukan yksinkertaisen tuntuinen olento.
https://airut.net/paakirjoitus
Sinettisormus

Äsken, aivan ykskaks, minua kuin muistutettiin, kesällä nähdystä unestani. Liittyykö se nyt tähän hetkeen, minulle kerrottiin jo silloin tästä, tulevasta .... tässä vielä muistiaisiksi tuo uni, jossa pidin hirven sarvista kiinni, peräänantamattomasti.
Shalom ja terveiset kainuusta, kotona ollaan!
Näin pari yötä sitten unenm jonka haluan jakaa, josko herättää ajatuksia? Tämä uni on vaivannut minua.
Olin jossain juhla alueella, jossa oli alkamassa juhlat, vaikkei entisetkään olleet vielä kunnolla loppuneet.
Sitten meidän piti siirtyä jonnekkin toisaalle ja ilmoitin ettei meidän kyytiin mahdu millään kaikki.
Parkki alueelle ilmestyi jostain hirvi ja otin sen kiinni, pidellen sitä molemmin käsin sarvista.
Kohta huomasin että olin poistumassa omasta kotipihastamme, hiekkatielle ja kyytinä oli edesmenneet, isäni , äitini ja vanhin veljeni, (heillä ei koskaan eläessään ollut ajokorttia) polkupyörillä. Äiti meni edellä, sitten veljeni ja lopuksi minä isän tarakassa, pidellen edelleen kiinni tuon hirven sarvista.
Kyyti oli ensin horjuvaa mutta alkoi lopulta mennä hyvin.
Nämä edesmenneet läheiseni siis hakivat minut omalta kotipihaltani ... sitten uni loppui.
Sarvi Raamatun merkkikielessä tarkoittaa voimaa.
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Minulle tuli tuosta hirven sarvista mieleen myös "kruunu". Ja, myös siunaus.

Sarvipäinen hirvi voisi kuvata kruunupäistä Kristusta. Pelastuksen kruunu. Voittoseppele.

Nuo sukulaisjutut voivat viitatata johonkin henkilökohtaiseen asiaan jollekin.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin