Uni
Uni
Näin viime yönä hyvin todelta tuntuvan lyhyen unen. En oikeastaan osaa tarkkaan sanoa olinko valveilla vai vielä unessa:
Hyppäsin tyhjyyteen ja huomasin yhtäkkiä olevani vuoren päällä. Tasapainoilin vuoren terävässä kärjessä käsiäni levitellen, niin kuin trabetsi- taiteilija tasapainoa hakiessa. Yritin pitää tasapainoa niin, etten putoaisi. Vilkaisin siinä samalla alas ja näin vuoren nimen. Aloin nauramaan... Vuoren nimi oli kymmenen käskyä!
Hyppäsin tyhjyyteen ja huomasin yhtäkkiä olevani vuoren päällä. Tasapainoilin vuoren terävässä kärjessä käsiäni levitellen, niin kuin trabetsi- taiteilija tasapainoa hakiessa. Yritin pitää tasapainoa niin, etten putoaisi. Vilkaisin siinä samalla alas ja näin vuoren nimen. Aloin nauramaan... Vuoren nimi oli kymmenen käskyä!
Re: Uni
Vau mikä Uni Juhani! Herra laittoi sinut todella avaralle paikalle, josta voit seurata maailman tapahtumia. Sieltä näkee hyvin kuinka maailma "mässää", eikä taida käskyistä enää liioin olla tietoa, ehkä siksi tuo vuoren huippu olikin niin terävä ja siinä oli vaikea tasapainoilla. Maailma elää kuin "veitsen/vuoren kärjellä.
”Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne. Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: ’Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana’.” Jes. 2:2,3.
https://www.seurakuntaliitto.fi/fi-FI/s ... n-vuorelle
https://www.seurakuntaliitto.fi/fi-FI/s ... n-vuorelle
TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 20
1. Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
7. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
8. Muista pyhittää lepopäivä.
9. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
10. mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
11. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
12. Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
13. Älä tapa.
14. Älä tee huorin.
15. Älä varasta.
16. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
17. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
18. Ja kaikki kansa havaitsi jylinän, tulen leimaukset, pasunan äänen ja vuoren suitsuamisen; ja kun he sen havaitsivat, vapisivat he ja pysyivät taampana.
19. Ja he sanoivat Moosekselle: "Puhu sinä meidän kanssamme, niin me kuulemme. Älköön Jumala puhuko meidän kanssamme, ettemme kuolisi."
20. Mutta Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö, sillä Jumala on tullut koettelemaan teitä, että Herran pelko olisi teidän silmäinne edessä ja ettette syntiä tekisi".
21. Ja kansa pysyi taampana, mutta Mooses lähestyi pimeyttä, jossa Jumala oli.
22. Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta.
23. Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
24. Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
25. Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen.
26. Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."
1. Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
7. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
8. Muista pyhittää lepopäivä.
9. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
10. mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
11. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
12. Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
13. Älä tapa.
14. Älä tee huorin.
15. Älä varasta.
16. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
17. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
18. Ja kaikki kansa havaitsi jylinän, tulen leimaukset, pasunan äänen ja vuoren suitsuamisen; ja kun he sen havaitsivat, vapisivat he ja pysyivät taampana.
19. Ja he sanoivat Moosekselle: "Puhu sinä meidän kanssamme, niin me kuulemme. Älköön Jumala puhuko meidän kanssamme, ettemme kuolisi."
20. Mutta Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö, sillä Jumala on tullut koettelemaan teitä, että Herran pelko olisi teidän silmäinne edessä ja ettette syntiä tekisi".
21. Ja kansa pysyi taampana, mutta Mooses lähestyi pimeyttä, jossa Jumala oli.
22. Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta.
23. Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
24. Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
25. Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen.
26. Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
On tosiaan kuvaava uni... Mutta tämä sopii myös siihen minkä itsekin sain aamulla, koska tekojensa kautta pyrkivät ovat ilmeisesti etsikkoaikansa tältä erää saaneet ja he johdetaan omaan tekemisensä ääreen syvemmälle ja syvemmälle, koska niin he luulevat rakentavansa omin käsin tietä Taivaaseen. Mutta kun morsian lähtee, niin se ei saa meistä tuntua "ähäkutti, siitäs saivat" vaan että se kokemus heidän on pelastuakseen omavoimaisuudestaan ja siksi meidän on ymmärrettävä Jumalan kovatkin lyönnit jota itse emme tietenkään haluaisi maistaa. Omavoimaisuus on syntiä ja harhaluuloa. Siitä ei ole pois muuta tietä kuin korottautuminen sinne jossa luulee jo saavuttavansa mutta sitten putoaakin päistikkaa rähmälleen. Seuraava rakennus onkin jo heti kivijalkaa myöden Jeesus Kristus ja oma voima katoaa kauas pois.
Siunattu varmuus: https://www.youtube.com/watch?v=6nT6xlFiMpE
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
AMEN, Juhani! Näin juuri, sama sanoma ja ainoa joka vie suoraan perille.
Siunattu varmuus: https://www.youtube.com/watch?v=6nT6xlFiMpE
mulle kävi kans 2v sitten kun kävin kolilla. siel oli pikät portaat ylös.oli rankaa kun huonoi kunto kiivetä sinne vuorelle ja ajattelin et näen hienot maisemat mutta koko koli sanken sumun peitossa .en nähnyt mitäänmaizemia sinne kun kävelin ajattelin Moosesta kun se sai ne 10 käskyä. että onneks en oo mooses hänellä oli rankka tehtävä. samoin kerrran mul oli savitaulu ja siihen oli kirjotttu suomeks kymmenen käskyä se ptuots maahna ja meni säpeäleiks ajattelin no noinhan se on 10 käskyä on rikotttu kaikkialla jopa seurakunnissa.
siel kolin hotellin seinällä luki suuret sielut kojtaa kolilla.se nyt on tietysti taikauskoa.
siel kolin hotellin seinällä luki suuret sielut kojtaa kolilla.se nyt on tietysti taikauskoa.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Malakia kirjoittaa muistakaa minun palvelijanikäskyt jotka minä hänelle hoorebilla annoin. 10 käskyä ei ole koskaan poistettu.Perheessä myö s<jumalaan on aina järjesestys esim. jos joku elää kurittomasti
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Herra TOTISESTI, puhuu näinäpäivinä, niin SAMAA SANOMAA meille kaikille!!! VAHVAA SANOMAA !!! Tässä Hän muistuttaa käskyistään ja samalla tuosta vuoresta, sen merkityksestä.
Jarmon saama vahva Sanoma ja kokemukseni Ruutista ja sitä ennen Paavi uneni jossa puhuttiiin; valheen kaikesta voimasta, Ariel7 näyt, ja ... + uutiset mediassa, nämä kaikki kertoo yhdessä tärkeistä asioista, joissa on samoja piirteitä yhteen sopivuutta. Tämä TODELLA kertoo, että Herran tulo ei voi olla enää kaukana!!!
AMEN.
Jarmon saama vahva Sanoma ja kokemukseni Ruutista ja sitä ennen Paavi uneni jossa puhuttiiin; valheen kaikesta voimasta, Ariel7 näyt, ja ... + uutiset mediassa, nämä kaikki kertoo yhdessä tärkeistä asioista, joissa on samoja piirteitä yhteen sopivuutta. Tämä TODELLA kertoo, että Herran tulo ei voi olla enää kaukana!!!
AMEN.