Näky; Jeesus - Paimen
Re: Näky; Jeesus - Paimen
Joskus....
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Huomasitteko, että tuossa näyssäni, Herra kävi lepo asentoon, Hän puhui sanassaan myös levosta. Ei siis levosta Herrassa, turhaan ole mainintaa. Kun Jeesus saarnasi kansalle, Hän meni välillä lepoon järven toiselle puolelle. Tänään on aika levolle:
"Ja vieraalla kielellä, oudoin sanoin hän on vastedes puhuva tälle kansalle, hän, joka oli sanonut heille:
- Tässä on lepopaikka. Sallikaa väsyneiden hengähtää, täällä on lepo ja virvoitus.
Mutta he eivät tahtoneet kuulla.
Niinpä Herran sana on oleva heille vain tätä: 'Muista aina, muista aina, mieleen paina, mieleen paina hiukan sitä, hiukan tätä!'"
Jes. 28:11-13
"Ja vieraalla kielellä, oudoin sanoin hän on vastedes puhuva tälle kansalle, hän, joka oli sanonut heille:
- Tässä on lepopaikka. Sallikaa väsyneiden hengähtää, täällä on lepo ja virvoitus.
Mutta he eivät tahtoneet kuulla.
Niinpä Herran sana on oleva heille vain tätä: 'Muista aina, muista aina, mieleen paina, mieleen paina hiukan sitä, hiukan tätä!'"
Jes. 28:11-13
Jeesus kutsui meidät tulemaan hiljaisuuteen, lepoon ja rauhaan sekä seuraamaan häntä. Hän asetti pienen ihmisen esimerkiksi ja asettui itse orjan rooliin pesemällä opetuslasten jalat. Ei puhunut pahaa maallisesta esivallasta vaan asettui sen alle.
Meillä on usein sellainen kuva, että Jeesus oli aina vauhdissa ja tekemässä. Todellisuudessa Jeesuskin lepäsi ja valmistautui, ja niin tulee meidänkin tehdä.
Meillä on usein sellainen kuva, että Jeesus oli aina vauhdissa ja tekemässä. Todellisuudessa Jeesuskin lepäsi ja valmistautui, ja niin tulee meidänkin tehdä.
- -jarmo-
- Site Admin
- Viesti:
Amen Sinetti ja kiitos näistä!
Siunattu varmuus: https://www.youtube.com/watch?v=6nT6xlFiMpE
Aamen sinetti!
1933/38 tekstistä.
Matt. 11:28
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
Tämä on tärkeä asia huomata! Usein tuntee että niitä vaatimuksia oikeasta uskonvaelluksesta tulee suunnasta jos toisesta. Kertakaikkiaan et ole oikeassa uskossa, jos et tee sitä tai tuota... Maailma esittää ihmisille jo ihan tarpeeksi vaatimuksia. Kun maailmaan väsynyt ja uupunut tulee Herran Jeesuksen luo sanoo Hän:Jeesus kutsui meidät tulemaan hiljaisuuteen, lepoon ja rauhaan sekä seuraamaan häntä. Hän asetti pienen ihmisen esimerkiksi ja asettui itse orjan rooliin pesemällä opetuslasten jalat. Ei puhunut pahaa maallisesta esivallasta vaan asettui sen alle.
1933/38 tekstistä.
Matt. 11:28
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
Matteus 11:
25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Tässä täydellinen teksti, tuohon ninnin antamaan sananpaikkaan, eikä tainnut olla sattumaa, että se eteeni eksyi.
http://www.siion.fi/lepo.8.htmlLEPO HERRASSA
”Tulkaa Minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin Minä annan teille levon”. Jakeet ovat Matt.11:28.
Lepo siis löytyy Jeesuksen tykönä. Sitten Jeesus puhuu myös sielun levosta, joka löytyy Hänen seurassaan rakastumalla Hänen hiljaiseen ja nöyrään mielenlaatuunsa ja opetellen niin vaeltamaan. Mestarimme luonne ikään kuin tarttuu meihin. Tästä Johanneskin sanoo kirjeessään, että sellainen, kuin Hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa. Raamatussa sanotaan, että kenet Poika tekee vapaaksi, on todella vapaa. Jeesuksen lupaamassa levossa tehdään silti työtä, kannetaan Hänen iestänsä ja kuormaansa, jotka ovat kevyitä ja soveliaita meille. Siis Herran työ Hänen levostaan käsin. Siis sisin olemuksemme on levossa Jeesuksessa jokapäiväisten askareittemme keskellä. Raamatussa sanotaan, että Herran omia kuljettaa itse Jumala ja voittosaatossa. Siispä Jumalan voima siivittää meidän elämämme Kristuksessa soveliaaksi ja kevyeksi.
Kun sanotaan Sanassa: ”Minä elän, en enää minä, vaan Kristus minussa”, sekin tapahtuu Jumalan voimasta. Kun uskova elää yhtälaisessa kuolemassa ja yhtälaisessa ylösnousemuselämässä Kristuksessa, sekin tapahtuu Jumalan voimasta. Eli Kaikkivaltias Jumala pitää huolen siitä, että elämämme Kristuksessa on soveliasta ja kevyttä ja että Hänen leponsa pysyy voimassa.
Kuitenkin harmoninen sisäinen ja ulkoinen täydellinen lepo saadaan vasta sitten, kun Jumala nostaa meidät täältä ajallisesta ”kotelosta” taivaalliseen majaamme, jonka tekijä on Hän itse. Me kohtaamme täällä monenlaisia vaivoja, eikä Jeesuskaan niiltä säästynyt, kun Hän oli täällä ajassa. Hän sanoikin mm. ”Kuinka kauan kärsiä teitä”. Näemme paljon masentavia asioita, varsinkin ulkoapäin tulleena ja meilläkin on kärsimyksen osallisuutta lähimmäisiämme kohtaan. Muistamme heitä Isämme edessä. Kuitenkin meillä on Jumalan antama sokeus ja kuurous Hänen voimastaan, että ies ja kuorma säilyy kevyenä ja soveliaana. Uskoisin, että taivaissa ei mainita enää sanaa ies tai kuorma yleensäkään.
Jeesuksen tykönä opimme Hänessä suhtautumaan myönteisesti koko elämään ja tällainen elämän asenne tulee lääkkeeksi myös itsellemme enenevässä määrin.
Tulemme Hengen hiljaisessa Virrassa hoidetuksi sisäisistä haavoistamme, joita matkan varrella on tullut. Ja kun olemme hoidossa, osaamme hoivata myös toisiamme. Jumalaa sanotaan kaikkien ihmisten Vapahtajaksi, varsinkin uskovien. Olemme varmasti kaikki Isän silmissä pieniä, osaamattomia taapertajia ja Hänelle hyvin rakkaita, ja Hän itse johdattelee jokaista lastaan pienessä ja suuressa, kokonaisvaltaisesti huolehtii kaikista tarpeistamme, Hän osaa meidän puolestamme.
Herran levon ominaisuus on huolettomuus. Huoleton on Jeesuksessa tätä hetkeä elävä ihminen. Isän, Jumalan kädestä tulee tulevat Hänen ajallaan ja entisiä ei enää muistella eikä ne ajatukseen astu. On turvallinen, lapsenomainen luottamus Jeesuksessa Isään. Hän pitää huolen, Hän hoitaa, kaikki tieni tulee hyvän Isän kädestä, kaikki yhdessä vaikuttaa minun parhaakseni.
Jeesuksessa käyden toteutamme Jumalan tahtoa ja meille käy Sanan lupauksen mukaan: ”sillä ne, jotka ovat hyvin palvelleet, saavuttavat itselleen kunnioitettavan aseman ja suuren pelottomuuden uskossa, Kristuksessa Jeesuksessa”. #
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 15 Tammi 2017, 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mahtava kuva, näkyy nuo voimasuhteetkinSinettisormus kirjoitti:Joskus, on hyvä olla vain levossa Herrassa...

Tosiaan oli hieno kuva tuo sinetin laittama kuva leijonasta ja lampaasta.
Samoiten pidin kovasti tuosta kuvasta pienestä lapsesta Jumalan kämmenellä!
virsi 499:
1.
Jumalan kämmenellä
ei pelkää lintunen,
Jumalan kämmenellä
ei pelkää ihminen.
Kaikille tilaa riittää,
kaikille paikkoja on.
Jumalan kämmenellä
ei kukaan ole turvaton.
2.
Jumala meitä kutsuu
nyt suojaan turvaisaan.
Jumala meitä kutsuu
ja kantaa voimallaan.
Milloinkaan ei hän hylkää,
lastensa kanssa hän on.
Jumalan kämmenellä
ei kukaan ole turvaton.
Samoiten pidin kovasti tuosta kuvasta pienestä lapsesta Jumalan kämmenellä!
virsi 499:
1.
Jumalan kämmenellä
ei pelkää lintunen,
Jumalan kämmenellä
ei pelkää ihminen.
Kaikille tilaa riittää,
kaikille paikkoja on.
Jumalan kämmenellä
ei kukaan ole turvaton.
2.
Jumala meitä kutsuu
nyt suojaan turvaisaan.
Jumala meitä kutsuu
ja kantaa voimallaan.
Milloinkaan ei hän hylkää,
lastensa kanssa hän on.
Jumalan kämmenellä
ei kukaan ole turvaton.
Ilm 2::10 Ole uskollinen kuolemaan asti niin saat elämän niin minä annan sinulle elämän kruunun
2Tim 2:12 jos kärsimme yhdessä saamme hänen kanssaan myös hallita jos kielleämme hänet on hänkin kieltävä meidät
Ilm...eivätkä ole henkeänsä rakastaneet vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
7000 kristittyä jotka kuolevat uskonsa tähden antavat meille esimerkin. lehdessä oli juuri uutinen hesaris että kristityt ovat maailman vainotuin ryhmä. me emme ole pupujusseja jotaka laittaa päänsä piiloon vaan.
laulu Helena Saari :näytä värisi
Se on automaattinen todistus Kristuksesta kun joudumme vainon kohteeksi minä en omasta elämästäni sitä rupea luetteleen koska saan palkan Jumalalta. Ensin rukous sitten toiminta ja toteutus löydätkö muita esimerkkejä. jos löydät vain sen kohdan että ilman sanojakin voitettaisiin raamatusta saa ihan semmoisen kuin itse haluaa.Jos kaikki on suu ummessa ei ihme että laittomuus pääsee valtaan ja sen me näemme. olisko aika herätä.tietysti osa on tajuttomuustilassa olevia jotka sen haluavat uskoville on annettu vapaa tahto.espanjan vainoissa puhutaan nuorista naisista jotka haudattiin elävältä koska uskoivat Jeesukseen he lauloivat ylistysvirsiä. Stefanuksen kasvot loistivat ilosta kun hänet kivitettiin. Iloissaan siitä että olivat saaneet kärsiä Kristuksen tähden. Paavali ja Siilas kahlittuina ja hakattuina lauloivat ylistyslauluja ja kaikki vangit kuuntelivat heitä.MITÄ ON TÄMÄN PÄIVÄN KRISTILLISYYS: Ihminen ei kasva ilman kipua ja totuutta ei kaikkea mikä on itsensä uhraavaa voi mustalla tussilla yliviivata. eri asia on jumalattomat ja ne jotka eivät vielä ole kasvaneet ja eheytyneet.Tämä kermakristillisyysnloppuu pian. Me emme tiedä mikä meitä länsimaissakin odottaa uskomme tähden jos siitä haluamme pitää kiinni.
2Tim 2:12 jos kärsimme yhdessä saamme hänen kanssaan myös hallita jos kielleämme hänet on hänkin kieltävä meidät
Ilm...eivätkä ole henkeänsä rakastaneet vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
7000 kristittyä jotka kuolevat uskonsa tähden antavat meille esimerkin. lehdessä oli juuri uutinen hesaris että kristityt ovat maailman vainotuin ryhmä. me emme ole pupujusseja jotaka laittaa päänsä piiloon vaan.
laulu Helena Saari :näytä värisi
Se on automaattinen todistus Kristuksesta kun joudumme vainon kohteeksi minä en omasta elämästäni sitä rupea luetteleen koska saan palkan Jumalalta. Ensin rukous sitten toiminta ja toteutus löydätkö muita esimerkkejä. jos löydät vain sen kohdan että ilman sanojakin voitettaisiin raamatusta saa ihan semmoisen kuin itse haluaa.Jos kaikki on suu ummessa ei ihme että laittomuus pääsee valtaan ja sen me näemme. olisko aika herätä.tietysti osa on tajuttomuustilassa olevia jotka sen haluavat uskoville on annettu vapaa tahto.espanjan vainoissa puhutaan nuorista naisista jotka haudattiin elävältä koska uskoivat Jeesukseen he lauloivat ylistysvirsiä. Stefanuksen kasvot loistivat ilosta kun hänet kivitettiin. Iloissaan siitä että olivat saaneet kärsiä Kristuksen tähden. Paavali ja Siilas kahlittuina ja hakattuina lauloivat ylistyslauluja ja kaikki vangit kuuntelivat heitä.MITÄ ON TÄMÄN PÄIVÄN KRISTILLISYYS: Ihminen ei kasva ilman kipua ja totuutta ei kaikkea mikä on itsensä uhraavaa voi mustalla tussilla yliviivata. eri asia on jumalattomat ja ne jotka eivät vielä ole kasvaneet ja eheytyneet.Tämä kermakristillisyysnloppuu pian. Me emme tiedä mikä meitä länsimaissakin odottaa uskomme tähden jos siitä haluamme pitää kiinni.
Taistelu on kyllä kokonaan unohunut. miksi meillä muuten kehotettas ottaan sotaa asua. taidan lukea eri raamtunkäänntä onkohan se oikea , sodassa pimeyden henkivaltoja vastaan on rapsutus kaukana.rupee tuntuu kermakakulta ja se kun se tuli tulee kuka kestää. missä on teidän vastuunne hukkuvista kuinka kauan tarvitsette että voitte sotia pimeyden henkivaltojanvastaan kun kaikkinaon vaan pelkkåä siunausta ja rapsutusta tuntuu jo pilkalta Herra Sebaotia kohtaan kaikenko hoitaa hän mikä harhaa Me emme ole hänen juoksupoikiaan eikä hän miedän. miksi jeesus ei parantanut koko israelia kerralla Hänellä jos jollain olisi olut hänellä valta siihen. kävelikö vaiko meni autolla tiberiakseen parantakseen yhen sairaaan. ei ollut autoja ja meillä syntyy meteli kun.......rakasta lähimmäsitäsi niin kuin itseäsi. ei kaikkee tarvi korjailla valajavaisen ihmeisen mutta siitä wilkelksonin jutusta hän kantoi hedelmää PALJON olisin tosi varoivainen arvoimaan hänen työtään.tee sama työ ja arvostele sitten Jeesus sanoo mulle tule oksensus suustani. miksi täällä ei rukouspalstalla että elämää Jeeususta etsivää kirjoita tähän onhan tää nimeltään PELASTUSSANOMA: miksi valehtelitelitte lätehettämäälääni viesitllä loppukisjoitus että kirjoistuson jarmo vaikka se oli minun . valhe,valehtelitte ett haukuin jarmon työn harhaoppiseksi joka on balhe kysin niistä nettilinekiestä miksiette annan ihmesten iede stietää viestiänienen kuin haukutte sen että minäolen haukkunut jonkun harhaoppiseksi. koen myös että ihmisilläon syyllisyytää se ei ole ain asaatanasta myös PyhäHenki kehoittaa parannukseen'
Viimeksi muokannut katso7, 15 Tammi 2017, 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus kirjoitti:
Halleluja!
Vuodatin tuntemuksiani tuossa toisessa ketjussa ja nyt vasta lueskelin tämän päivän keskusteluja. Tämä kuva kuvaa just sitä, miltä tuntuu. Olen Rakkaan Taivaallisen Isäni kämmenellä. Pienenä, alastomana, mutta ennen kaikkea RAKASTETTUNA! Ajatelkaa, miten suurta Rakkautta Hän on osoittanut meitä kohtaan? Tuntuu, kuin olisin pieni lapsi, joka pitää suuresta isän kädestä (sormesta) kiinni, heiluttaa toista kättä ja höpöttelee kaikkea mahdollista. Olen jo pitkään ollut todella väsynyt, suoranaisessa pimeydessä ja vaan huutanut, että kuule minua, puhu minulle, älä hylkää minua. Ja nyt sieluni täyttää RAKKAUS! Kun vaan päästäisiin täältä jo pian KOTIIN. Kunpa saisin jaettua teille tämän Rakkauden, joka lohduttaisi teitä, joita murheet painavat. Voi rakkaat sisaret ja veljet, minä RAKASTAN TEITÄ KAIKKIA! JEESUS KRISTUS RAKASTAA TEITÄ KAIKKIA! Tulkaa Hänen luokseen, Hän kuulee ja Hän vastaa! Hän kuuli minuakin, kun huusin Häntä lakkaamatta avukseni. oikeasti olin jo luopumassa toivosta ja nyt Hän vuodatti RAKKAUTENSA! HALLELUJA!
Olkaa Siunatut! Rakastakaamme toisiamme ja Herraamme! Hän on meidän turvamme ja lohdutuksemme! Nyt, aina ja iankaikkisesta iankaikkiseen! Hänelle yksin kuuluu kiitos ja ylistys!
Kiitos Sisar vuodatus tekstistäsi. Se oli täynnä rakkautta.
Olin juuri iltakävelyllä ja mietiskelin myös tälläistä hengellisen taakan kantoa ja ehkä sitä että meille on annettu hieman erilaisia tehtäviä ja lahjoja joiden mukaan sitten saadaan toimia Herran johdatuksessa. Mutta tätä mietin, että meidän ei tarvitse yrittää kantaaa niitä kaikkia eri tehtäviä vaan vain niitä mihin Jeesus meitä johtaa ja antaa lahjat ja voimat tehdä. Ja tämä vapauttaa tekemään Herran työtä levosta käsin, kun ei tarvitse yrittää tehdä, jotain mihin ei ole kutsuttu.
Toinen asia mikä tuli mieleen tuosta Sisaren rakkaudellisesta vuodatuksesta. Ootteko miettinyt miltä tuntuu kun ei odota mitään. Ei odota että Ylkä tulee hakemaan... Se olisi varmasti aika hirveää ja silti suurin osa ihmisistä ajattelee ja ehkä tuntee näin.
Rakkaus saa meidät liikkeelle. Rakkaus synnyttää meissä palavan odotuksen. Rakkauden takia palvelemme toisiamme sekä läheisiämme. Olette Rakkaita!
Olin juuri iltakävelyllä ja mietiskelin myös tälläistä hengellisen taakan kantoa ja ehkä sitä että meille on annettu hieman erilaisia tehtäviä ja lahjoja joiden mukaan sitten saadaan toimia Herran johdatuksessa. Mutta tätä mietin, että meidän ei tarvitse yrittää kantaaa niitä kaikkia eri tehtäviä vaan vain niitä mihin Jeesus meitä johtaa ja antaa lahjat ja voimat tehdä. Ja tämä vapauttaa tekemään Herran työtä levosta käsin, kun ei tarvitse yrittää tehdä, jotain mihin ei ole kutsuttu.
Toinen asia mikä tuli mieleen tuosta Sisaren rakkaudellisesta vuodatuksesta. Ootteko miettinyt miltä tuntuu kun ei odota mitään. Ei odota että Ylkä tulee hakemaan... Se olisi varmasti aika hirveää ja silti suurin osa ihmisistä ajattelee ja ehkä tuntee näin.
Rakkaus saa meidät liikkeelle. Rakkaus synnyttää meissä palavan odotuksen. Rakkauden takia palvelemme toisiamme sekä läheisiämme. Olette Rakkaita!
KIITOS, ihanasta VUODATUKSESTANNE Sisar ja Samuli!
Minäkin tuossa ajattelin tätä "kermakakkumaisuutta", MUTTA, se on minun osani. Meille kaikille on annettu tehtävä, mitä kullekkin?
Herra on antanut minun tehtäväkseni, jakaa Häneltä saamaa Rakkautta lähimmäiselle, jossa ilmenee Matt.25. Uskon tämän olevan Sisrenkin tehtävä.
Sisaren sanomassa loistaa myös RAKKAUS ja se on meidän kutsumuksemme!
Minäkin tuossa ajattelin tätä "kermakakkumaisuutta", MUTTA, se on minun osani. Meille kaikille on annettu tehtävä, mitä kullekkin?
Herra on antanut minun tehtäväkseni, jakaa Häneltä saamaa Rakkautta lähimmäiselle, jossa ilmenee Matt.25. Uskon tämän olevan Sisrenkin tehtävä.
Sisaren sanomassa loistaa myös RAKKAUS ja se on meidän kutsumuksemme!
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 13
1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
JOS TUO RAKKAUS puuttuu meiltä, ei meidän tekomme ole mitään ... ja sitä ei voi näytellä, sen täytyy olla AITOA RAKKAUTTA HERRALTA SAATUA!
Tämä on hyvin tärkeä Sanoma, jota uskova ei voi ohittaa!
Tuo RAKKAUS on minun taistelu aseeni!
1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
JOS TUO RAKKAUS puuttuu meiltä, ei meidän tekomme ole mitään ... ja sitä ei voi näytellä, sen täytyy olla AITOA RAKKAUTTA HERRALTA SAATUA!
Tämä on hyvin tärkeä Sanoma, jota uskova ei voi ohittaa!
Tuo RAKKAUS on minun taistelu aseeni!
Tuon sananpaikan kun ymmärsin, tiesin, että jos se ei toteudu ihmisessä, ei hän ole mitään...
Luin tuota moneen kertaan ja lopulta ymmärsin kuinka tärkeää sanomaa se on!
Luin tuota moneen kertaan ja lopulta ymmärsin kuinka tärkeää sanomaa se on!
täysin vastuUsta vapeuttetu kyllä on järkytävää <<<<Pyhä <henki itkee kun saontte että Herra hoitaa kaiken.missäom teidän Jumalanne taiavaassa vain vai myöskin tieånn sydämisäsinnänne. kuin voitte odottaaa
toimetomettomina jos tulis on täyttätyn sydämme hengen tullla jos se mikä on harhaa .kauhitus.Jumala tulee nätäääm ensin seurakunaallen tuomon on aika alkaa jumalan huoneesa . miksi pompittetti spittaliisestin späällä. Sovitus o niit varten jotka parannusta tarvisteset. ja ileä pelatusanoma????????? loukkaantukaa jso on tarpeen ehkä se aikaajptian hedelmä1
toimetomettomina jos tulis on täyttätyn sydämme hengen tullla jos se mikä on harhaa .kauhitus.Jumala tulee nätäääm ensin seurakunaallen tuomon on aika alkaa jumalan huoneesa . miksi pompittetti spittaliisestin späällä. Sovitus o niit varten jotka parannusta tarvisteset. ja ileä pelatusanoma????????? loukkaantukaa jso on tarpeen ehkä se aikaajptian hedelmä1
Esim. Matt.25. joka on minulle hyvin tärkeä ohjenuora omaan elämääni, ei neuvo olemaan toimettomana, niin kuin ei myöskään tuo korinttolaiskirje tuossa yllä, kun sen oikein ymmärtää, itseasiassa noissa kahdessa sananpaikassa, on pitkälti sama sanoma, mutta RAKKAUS täytyy olla kaikessa mukana, voi sitä, joka sen kieltää...
En ole nevonut olemaan toimeton, enkä neuvo, mutta tämänpäivän aiheeksi Herra antoi tuon "levon",lepopäivän. Hänkin lepäsi välillä, saarnojensa välillä ja näin se on myös meille esimerkiksi. Getsemanen puisto oli Jeesukselle tärkeä rukous ja lepopaikka.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 15 Tammi 2017, 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.