Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Viittaan keskusteluun jossa tätä käytiin läpi. Ongelmia on monenlaista, mutta pahimpia ongelmia olemme me itse. Me emme näe kuin oman suppean näkökykymme läpi, joka on lähes AINA LIHALLINEN.
Viittaan Pietarin tapaukseen kun hän osoitti Jeesukselle olevansa uskossaan luja mutta kuinka sitten kävikään:
Ensin Pietari tekee hyvin ja osoittaa uskon lujuutensa...
Matteus 16:15-17 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
...mutta hetkeä myöhemmin...
...jakeet 21-23 Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös. Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko". Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
...ja sitten vielä loppukaneetti...
Jakeet 24-26 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
Rukoillaan siis sen puolesta mitä Jumala tahtoo, ei sen mitä me tahdomme!
Sinettisormus

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olin juuri samaan aikaan tuolla kiitos puolella kiittämässä samasta aiheesta. Sydämessäni on nyt syvä hiljaisuus:
Kiitos Jeesus, että opetit minut rukoilemaan Sinun Tahtosi mukaan ja unohtamaan sen, mitä oma lihani huutaa!
Kuva
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 10 Loka 2016, 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä huomasin, sisar Sinetti :D
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Katsokaa tarkkaan minkälainen oli Pietarin rukous Jumalalle:
Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".
´
....ja mikä oli Jeeusksen reaktio, joka näki asian Jumalan silmin...
Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
Sinettisormus

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... Totta, kuinka nyt ymmärtääkään, että Pietarin olisi pitänyt vastata: "Tapahtukoon sinulle Jumalan Tahto."
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:...Pietarin olisi pitänyt vastata: "Tapahtukoon sinulle Jumalan Tahto."
TÄSMÄLLEEN NÄIN!
Sinettisormus

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Wau, mikä vapauttava tunne tuli sydämeen, kun ymmärtää, että voi yksinkertaisuudessaan rukoilla, missä asiassa tahansa, että; TAPAHTUKOON HERRA SINUN TAHTOSI!" Amen!!! Valtava Rauha ja hiljaisuus on sydämessäni. Kiitos Jeesus, kiitos!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Siis näin Adventistitaustaisena kävin läpi tekojen kautta ylpeyden synnin ja lankeemusten pohjalta ja taas sieltä ylösnousseena vuoden 2006 tapahtumien jälkeen sain tuon samankaltaisen valaistuksellisen "AHAA MIKÄ AUTUUS" totuuden huomata. Tässä on se sielun levon ja ilon syykin, miksi meille Raamattu toistelee samoja sanoja, "lepää sinä Herrassa" ja "älkää peljätkö" jne. jne. KAikki juontuu sanojen "tapahtukoon sinun tahtosi", jolloin me pesemme kätemme omistakin asioista, kun sanomme nämä sanat, "johda sinä minua" ja "tapahtukoon sinun tahtosi".
Kuinka paljon olinkaan minäkin aina vaan pyytänyt lihani himoon hyvin tarkkaan eritellen asioita. Mutta kun minulta vietiin kaikki, siis ihan kaikki, niin kaikki ettei ollut enää kuin vaatteet päällä, niin silloin tajusin että omat pyyntöni olivat olleet ihan turhaa maallista aivoitusta. Minun olisi pitänyt jo kastealtaasta elokuussa 1976 tajuta alkaa rukoilla "tapahtukoon sinun tahtosi" rukousta. Viisastuminen tapahtui kovin myöhään mutta kutenkin ihan aikataulussaan ja ajoissa, koska sekin meni varmasti Jumalan tahdon mukaan.

Muistan sen elokuun alun 2006 kun sanoin Herralle Jeesukselle, tässä olen, en enää taistele, käytä minua ja tapahtukoon sinun tahtosi, ei enää minun toiveet. Sen jälkeen kaikki on mennyt ihan eri tavalla kuin ennen kun taistelin oman pään mukaan.
Sinettisormus

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!
Esim. tuo, älkää peljätkö, tuli tutuksi Jumalan antamassa pelkokoulussa, joka kesti n. vuoden. Meidän ei tarvitse todellakaan pelätä, vaan saamme heittäytyä Hänen käsivarsilleen. Tuolloin opin tuon niinkuin tänään, avautui täydellisyydessään, tämä; Tapahtukoon sinun tahtosi! Meillä on täydellinen luotto Herrassa ja voimme unohtaa lihan rimpuilun. Meidän ei tarvitse enää laittaa rukouksissamme asioita jonoon, pitkälle listalle, vaan luottaen ja yksinkertaisuudessaan sanoa: Tapahtukoon Sinun Tahtosi!
Sinettisormus

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... siis, minä olen kyllä tuon asian tiennyt, mutta tänään se avautui "Kirkkaudessaan". Tätä siis olen työstänyt nämä muutamat päivät, kun olen ihmetellyt tätä hiljaisuutta. Yleensä tuo hiljaisuus on edeltänyt, jonkun tapahtuvaksi ja tässä se tänään tuli. "TAPAHTUKOON SINUN TAHTOSI!"
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 10 Loka 2016, 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jarmo, tämä on aihe, minkä voisi kirjoittaa tuonne Päivittäistä sivustollekkin, vai joko olet aloittanut? ;)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Haluatko Sinetti kirjoittaa sinne? Mä oon monesti miettinyt että sun pitäs kirjoittaa sinne joku juttu ja liitän sen sitte kuvineen, kun niitäkin voit käyttää. Olis välillä muutaki kun mun juttuja. Oon tosin kyllä välillä julkaissut muiden kirjoituksia, kuten nyt tuon Korhosen hyvän kirjoituksen.

PS. kävin tos kaupassa, siks olin hetken pois kuulolta.
Sinettisormus

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... no, tuntuu etten siihen kykene .... :o .... se on Jarmo sinun pyhäkkösi ... :roll:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ei se nyt ole kenekään "pyhäkkö", vaan kyllä sinne tulee kerättyä vähän kaikenlaista mitä päivän aikana tullu ajateltua ja poimittua, joskus toisten- ja sitten pääasiassa omia ajatuksia. Markkuhan mulla on ollut sellanen "muusa" hahmo kaikki vuodet. Siitä on saanu monesti innon tehdä asiat loppuun saakka, eli tehtyä julkaistun kirjoituksen.

Mutta ihan miten vaan... julkaisen siellä sitten joskus sun kirjoituksia muuten vaan, kun löydän sellaisen oikein puhuttelevan. Ei niitä silti kaikkia voi sinne laittaa, koska sekin on sitten se kopioimis-ajatus. Kirjoitus joka on jo tehty jonnekin. En oikein halua olla "lainasto", vaan olisi kiva kun siellä olis mahdollisimman paljon uniikkia ja alkuperästä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:Jarmo, tämä on aihe, minkä voisi kirjoittaa tuonne Päivittäistä sivustollekkin, vai joko olet aloittanut? ;)
Sovitaan että aloitan kirjoittamaan aiheesta, "Jumalan tahdon mukaista elämää on elää täydessä luottamuksessa Jumalaan". Sitähän se kaiketi loppupeleissä on.
Sinettisormus

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... joo, kyllä mun tekstejä saa vapaasti käyttää ... ja niin paljon kun haluaa ... :D
Sinettisormus

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Jumalan tahdon mukaista elämää on elää täydessä luottamuksessa Jumalaan".
Amen, tuolle sopimukselle ja kirjoitukselle otsikkoineen!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

sisar

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja sisar »

Olen ollut muutaman päivän ihan hirveän väsynyt. Nytkin on olo, kuin olisin juossut ultramaratonin (en tosin tiedä, miltä se tuntuu). Fyysisesti en ole kipeä, ei flunssaa tai mitään. Tai fyysinen väsymys oikeastaan tuli vasta eilen, mutta tyhjä olo on ollut useamman päivän.(En osaa oikein selittää.... )
En ole pystynyt rukoilemaan mitään muuta kuin että Jumalan tahto tapahtuu ihan kaikessa. Niin minun jokapäiväisissä, ihan pienimmissäkin asioissa, kuin USA:n pressavaaleissa."Tapahtukoon Sinun tahtosi niin maan päällä kuin taivaissa"
Olo on kuin ei omaa tahtoa olisi ollenkaan, tai sillä ei ole merkitystä. Jumalan tahto on niin paljon parempi, ainoa oikea, "tosi viisaus". Ja sydämeni itkee verta ja huutaa, että Jeesus tulisi pian. Monta kertaa päivittäin olen ollut pakotettu polvistumaan ja anomaan, että Rakas Ylkäni (Ylkämme) tulisi pian. Voi tätä sydämen tuskaa.

Tämä nyt ei liity yhtään mihinkään, mutta johonkin oli pakko purkaa tätä oloa. Siunausta sisaret ja veljet Kristuksessa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoillaan Jumalan tahdon toteutumisen puolesta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

sisar kirjoitti:Olen ollut muutaman päivän ihan hirveän väsynyt. Nytkin on olo, kuin olisin juossut ultramaratonin (en tosin tiedä, miltä se tuntuu). Fyysisesti en ole kipeä, ei flunssaa tai mitään. Tai fyysinen väsymys oikeastaan tuli vasta eilen, mutta tyhjä olo on ollut useamman päivän.(En osaa oikein selittää.... )...
Tutulta kuulostaa... täällä ihan sama juttu!
Vastaa Viestiin