Omia kokemuksia levossa 2

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... myös Hesekiel 41 ja 42, puhutaan käytävistä ... mutta tuo jobin teksti puhutteli minua tuohon tämän päivän kuvaan.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2235
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sinetti ! Joko tuo "puhelu" on tullut ?

Ja, onko tuo "kuusen kaatuminen" selvinnyt mitä se voisi tarkoittaa ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ei, en ole vielä saanut ymmärrystä niihin ... tai onhan viestejä ja puheluita tullut, mutta ei sellaista, minkä kokisin tarkoittavan tuota, kiitos kysymästä, välistä niitä olen miettinyt.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lomalla sain mökille ihanan viestin, jossa todella rakas uskova ystäväni näki ja kertoi unen minusta.
Askartelen miltei joka kesä männyn juuresta sellaisia peikkoja mökin pihaan. Öhkiäisiksi niitä kutsun. Olin ottanut kuvia ja lähetin ystävälleni kuvia niistä. Näin keskustelimme unesta:

Ystäväni: Mä näin unta noista sun öhkiäisistä ja heräsin vasta kun Sari soitti,että ootko saannu joltain vapaapäivän?
Minä: No johan, ...mitä touhusit niitten kanssa?
Ystäväni: Mä laittelin niitä riviin vastaanottamaan Sauli Niinistöä.Varmaan se tapahtu siellä tureikossa.
Minä: Toi oli hyvä ..

Ystäväni: Niinistö olis halunnut ostaa ne eduskuntataloon mut et myynnyt.
Minä: Hyvä !!!!
Ystäväni: Sitte se osti sulta niitä ristejä 30 euroa kappale.
Minä: Jes!!! Aina vain paranee!!!
Minä: Toivotaan että tarkoittaa jotain hyvää
Minä: Mulle nousee mieleen tosta 30 eurosta ne Juudaksen 30 hopea rahaa .
Ystäväni: Sauli lupasi myös avustusta köyhille ja työttömille ja sä sanoit,että kattokaa nyt risti alko heti vaikuttamaan.
Minä: Amen!!!!
Minä: Ihana uni !
Minä: Pitäsköhän mun lähettää Saulille risti ....

Ystäväni: Pitäisi, pitäisi ....!!! :lol:

Niinistö jostain syystä nyt puhuttaa elämässäni... eilen huomasin, että minulla ja Saulilla on samana päivänä Syntymäpäiväkin ...jokin tarkoitus silläkin?
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olisikohan tuolla todella merkitystä? Oli siinä hyviä elementtejä ..?
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom! Rauhaa teille!
Tänään kun aamulla heräsin, ... hetkeksi, näin kuvan, sormuksesta, ja sen kivi oli ovaalin muotoinen (soikea) ja siinä oli kirkas kivi.
Kohta näin uudelleen tuon sormuksen, mutta siihen oli muuttunut veren punainen kivi.
Kiitos Jeesus Kristus, Sinä puhut minulle noiden sormusten kautta.

Kuva

Sitten nukahdin vielä hetkeksi ja näin unta, että olin Kainuussa tätini luona. Siellä oli paljon vieraita ja tätini esitteli, uusimpia juhla asujaa, joista jotkut oli aika rohkeita. Pidimme siellä samalla jonkin asteista "kokousta". Minä olin puhujana, mutta samalla yritin avittaa tarjoiluissa.
Kohta ihmiset alkoi valittaa, varttuessaan uutta tee hetkeä, ettei ollut puhtaita astioita ja siitä alettiin syyttää minua.
Hermostuin ja ilmoitin eräälle, että olin kyllä auttanut, mutta minun pää tehtäväni oli puhua näistä hengellisistä asioista. Ilmoitin kovaan ääneen että näin tämä ei voi enää jatkua, nyt pidän pienen ripityksen, kunhan kaikki on paikalla. Joko minä olen täällä puhujana tai tarjoilijana, mutta jos päädyn tekemään vain töitä, saa kokouksen unohtaa ... Jäin odottamaan, että sain ilmoittaa tämän kaikille ... siihen uni loppui.

Tässä oli selkeä viesti, mikä on se tärkein, meidän uskovien elämässä. Tässä toteutuu Martan ja Marian tarina ...

Siunaten teitä
sinetti
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Omalla tavallaan Marian 10-kertainen suosio Marttaan nähden kuvaa yleistä suhtautumista siihen, miten Luukkaan evankeliumin teksti 'käytännön Martasta' ja 'oppilas-Mariasta' ymmärretään. Martta tulkitaan maalliseksi 'touhu-tädiksi', joka puuhastelee toisarvoisten asioiden kanssa, kun taas Marian ymmärretään keskittyneen olennaisimpaan jättäen pois turhan maallisen vuohotuksen. Onko siis 'Marian osa' 10 kertaa parempi kuin Martan – niin kuin etunimitilasto vihjaa? Maallistunut Martta vai hengellinen Maria, kas siinäpä kysymys? - Vaikka näin tekstiä kuulee monesti käsiteltävän, niin siitä ei tekstissä ole kyse, koska siinä ei viitata lainkaan siihen, että Martta olisi ollut maallistunut sydämeltään tai välinpitämätön sielunsa tilasta.
LUE LISÄÄ: http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2005-10-27


Vain yksi on tarpeen

"Jeesus vaelsi eteenpäin opetuslastensa kanssa ja tuli erääseen kylään. Siellä muuan nainen, jonka nimi oli Martta, otti hänet vieraakseen. Martalla oli sisar, Maria. Tämä asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettaan. Martalla oli kädet täynnä työtä vieraita palvellessaan, ja siksi hän tuli sanomaan: 'Herra, etkö lainkaan välitä siitä, että sisareni jättää kaikki työt minun tehtäväkseni? Sano hänelle, että hän auttaisi minua.' Mutta Herra vastasi: 'Martta, Martta, sinä huolehdit ja hätäilet niin monista asioista. Vain yksi on tarpeen. Maria on valinnut hyvän osan, eikä sitä oteta häneltä pois.'"
Luuk. 10:38-42 [kr92] [kr38]
Mitä Jeesus sitten tarkoitti, on monelle liian arkinen ja käytännöllinen ohje hyväksyttäväksi. Yksinkertaisimmillaan "vain yksi on tarpeen" voidaan tulkita Martan tapauksessa vaikkapa näin: "Martta, älä vaivaa itseäsi noin paljolla touhulla meidän tähtemme. Yksi ruokalaji ja kattaus on aivan tarpeeksi meille. Yksinkertaisin ja karuin mahdollinen mahdollinen riittää sangen hyvin minulle ja opetuslapsilleni." Eli ratkaisu oli helpompi kuin Martta odottikaan: keskity olennaiseen, vähempikin riittää. Ei ollut mitään mieltä viedä Mariaa kyökin puolelle auttamaan, koska jo vähempi, mitä Martta oli jo tehnyt, riitti vallan mainiosti Herralle ja hänen opetuslapsilleen.
Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aivan äsken, muutama minuutti sitten, otin erään syntymäpäivä lahjani (cd) ja kuuntelin sen. Palaan Jerusalemiin; Viktor Klimenko. Pentti Oikarinen.
Pyysin ennen tuon kuuntelua, että Herra yllttäisi minut tänään hengellisesti ... ja kasvattaen.
Ja minut yllätettiin tuota kuunnellessa, nuo sanat menivät suoraan sydämeen ja minä itkin!!!
Siinä kerrottiin kahdesta profeetasta, jotka itkivät Jerusalemin puolesta, Jeremia ja Jeesus. Kummankin kansa hylkäsi. Molemmat itkivät ja lupasivat palata uudelleen!
Nyt itkin minä, sydämeen sattui, tuntui ettei aivokuoreni riitä siihen tuskaan ... puhuin ja huusin tuskassani ja rakkaudessani kielillä ja puhalsin 3 x henkeä Jerusalemille ... Herra Siunatkoon Jerusalemia. Tulkoon sen uusi loisto pian!

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja silti ... Jeesus otti heidät suojiinsa ... kuin kanaemo.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Pray for the Peace of Jerusalem https://www.youtube.com/watch?v=MW1pxP2FMIQ
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aloin tästä kaikesta innostuneena, kuuntelemaan Jeremian kirjaa : https://www.youtube.com/watch?v=EaAs2ait4-8&t=1025s
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään kun heräsin, näin kuvan, joka oli pieni, mutta aika terävä. Näin kuvan "hirvestä", se oli oikein sarvipää. Se touhusi jotain innoissaan ja lopulta jostain syystä kaatui maahan selälleen, se oli oikea kuperkeikka ...
En laittanut tätä profetia osioon, sillä en tiedä onko tuolla merkitystä, mutta ajattelin siitä ilmoittaa tässä, sillä olenhan aikaisemminkin nähnyt unen, jossa pidin tiukasti kiinni juuri tuollaisesta sarvipää hirvestä ... Mieheni kuuluu hirviporukkaan, joten josko kertoo jotain hänestä?
Olenhan rukoillut jo kauan hänelle uskoa, niin eikö olisi jo aika?
Ehkä hän on tuossa asiassa vähän uppiniskainen ja tuo hirvi kuvastaa siinä häntä hyvin. :roll:


Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mitenkäs sattuikaan. Tämän päivän ilta-Sanoman Sarja kuva; Kamala luonto :

Kuva


:shock: :o ;) :D :lol:
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Sinetti kirjoitti:Tänään kun heräsin, näin kuvan, joka oli pieni, mutta aika terävä. Näin kuvan "hirvestä", se oli oikein sarvipää. Se touhusi jotain innoissaan ja lopulta jostain syystä kaatui maahan selälleen, se oli oikea kuperkeikka ...
En laittanut tätä profetia osioon, sillä en tiedä onko tuolla merkitystä, mutta ajattelin siitä ilmoittaa tässä, sillä olenhan aikaisemminkin nähnyt unen, jossa pidin tiukasti kiinni juuri tuollaisesta sarvipää hirvestä ... Mieheni kuuluu hirviporukkaan, joten josko kertoo jotain hänestä?
Olenhan rukoillut jo kauan hänelle uskoa, niin eikö olisi jo aika?
Ehkä hän on tuossa asiassa vähän uppiniskainen ja tuo hirvi kuvastaa siinä häntä hyvin. :roll:
]
Jarmon artikkeli eläimistä voi antaa vihjettä, mistä on kysymys:

http://www.pelastussanoma.fi/Jumalan%20 ... ukku10.htm

--
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!
Niinpä ... Kiitos Markku tästä, sopivaa tekstiä tähän.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään, 10.9.2018. näin herätessäni kuvan miehestä, jolla oli mustat vaatteet päällä ja huppu pään yli laitettu syvään. Noissa vaatteissa oli hieman myös valkoista. Mies oli hoikka ja hyvin pieni kokoinen ja kädessään hän kantoi muovikassia. Katse hänellä oli maahan ja hän käveli vasemmalla puolella kuvassa. Hänen kulkusuunta, oli minua kohti (kuvan katsojaa).

En tunnistanut tuota miestä, mutta rukoilin hänen puolestaan, että hän löytäisi Kristus tielle, että hän saisi pelastuksen, parannuksen ja ehetyksen. Että hän saisi uudesti syntyä uskossa Herraamme, Jeesukseen Kristukseen.
En tiedä mikä kuvan tarkoitus oli, ehkä jollekkin henkilökohtainen kutsu, Jeesukselta. Hän kutsuu sinua ja haluaa auttaa.
Ehkä se on myös meille ettemme kävelisi noiden heikkojen ja köyhien ohi, vaan auttaisimme niillä resusseilla, mitä meillä on.

Siunausta!
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään, näin herättyäni, nopean kuvan, josta en kerinnyt saada selvää, mutta siitä kuvasta irtaantui valkoinen kyyhkynen, joka kuvastaa Pyhää Hengeä! Se lenteli siinä ylläni.
Kiitos Jeesus Kristus!

Lue lisää:
http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2005-05-17

Kyyhkysen sanoma

"Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. Ja taivaista kuului ääni: 'Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt.'
- - -
Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin. Ja taivaista kuului ääni: 'Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt.'
- - -
Paljon kansaa oli kastettu. Kun myös Jeesus oli kastettu, niin taivas aukeni hänen rukoillessaan ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: 'Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt.'
- - -
Johannes todisti: 'Minä olen nähnyt, kuinka Henki laskeutui taivaasta kyyhkysen tavoin ja jäi hänen päälleen. Minäkään en häntä tuntenut. Mutta hän, joka lähetti minut kastamaan vedellä, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, kastaa Pyhällä Hengellä.' Minä olen sen nähnyt ja todistan, että tämä mies on Jumalan Poika.'"
Matt. 3:16-17, Mark. 1:10-11, Luuk. 3:21-22, Joh. 1:32-34 [kr92] [kr38]

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kyyhkynen

Rauhan ja sovinnon symbolina tunnettu kyyhkynen kuvastaa yksinkertaisuutta, lempeyttä, tyyneyttä, luotettavuutta ja kiintymystä. Kaikkien siivekkäiden olentojen tapaan kyyhkynen on myös inspiraation ja henkisyyden vertauskuva, eritoten valkoinen kyyhkynen edustaa hengen puhtautta ja rakkautta. Kyyhkynen unissa kuiskaa siis hiljaa päästämään irti mahdollisista vihan ja katkeruuden tunteista, muuntamaan nuo tuntemukset hengen suloisuudeksi.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Päivä on tuleva : https://youtu.be/vu_iwFujlfw

Kuva
Vastaa Viestiin