Tempaus Ilmestyskirjan 12. luvun mukaan
Re: Tempaus Ilmestyskirjan 12. luvun mukaan
Lisäystä keskusteluun 24 vanhimmasta.
Luku 24 on Raamatussa Pappeuden luku.
Sattumaako lie, Pappeudesta kertoo myös 1 Aikakirja 24.
Leeviläisiä pappeja oli tuhansia. Daavid ja Saadok jakoivat tuhannet papit 24 osastoon. Osastoa johti aina vanhin.
Yksi osasto teki temppelipalvelusta kaksi viikkoa putkeen ja sen korvasi seuraava osasto seuraavaksi kahdeksi viikoksi jne.
Kun papistolle haluttiin antaa ohjeita, kutsuttiin nämä vanhimmat koolle, ei niitä tuhansia pappeja.
Tämä sama tai siis paremminkin Daavid ja Saadok saivat ilmeisesti Ylhäältä ohjeistuksen, miten homma toimii tehokkaasti.
Eli, jo Daavidin aikana tuotiin kaikuja tulevasta Milleniumista maanpäälliseen Jumalanpalvelukseen.
Nämä Ilmestyskirjan 24 Pappia istuvat valtaistuimilla Jumalan Valtaistuimen edessä, kuninkaina ja pappeina, edustaen meitä, kuninkaita ja pappeja.
Heidän kruununsa ovat Voittajan kruunuja.
Luku 24 on Raamatussa Pappeuden luku.
Sattumaako lie, Pappeudesta kertoo myös 1 Aikakirja 24.
Leeviläisiä pappeja oli tuhansia. Daavid ja Saadok jakoivat tuhannet papit 24 osastoon. Osastoa johti aina vanhin.
Yksi osasto teki temppelipalvelusta kaksi viikkoa putkeen ja sen korvasi seuraava osasto seuraavaksi kahdeksi viikoksi jne.
Kun papistolle haluttiin antaa ohjeita, kutsuttiin nämä vanhimmat koolle, ei niitä tuhansia pappeja.
Tämä sama tai siis paremminkin Daavid ja Saadok saivat ilmeisesti Ylhäältä ohjeistuksen, miten homma toimii tehokkaasti.
Eli, jo Daavidin aikana tuotiin kaikuja tulevasta Milleniumista maanpäälliseen Jumalanpalvelukseen.
Nämä Ilmestyskirjan 24 Pappia istuvat valtaistuimilla Jumalan Valtaistuimen edessä, kuninkaina ja pappeina, edustaen meitä, kuninkaita ja pappeja.
Heidän kruununsa ovat Voittajan kruunuja.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Revelation 5:10 And hast made us unto our God kings and priests: and we shall reign on the earth.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Joo, täytyy tutkia noita Kahtakymmentä neljää vanhinta vielä tarkemmin.
Mä luulen, että tuohon Ilm. 5:10 oikeaan käännökseen ei ehkä saada täyttä selvyyttä, mutta tässä on siis kaksi linjaa, KJV käyttää pohjanaan latinankielistä käännöstä, joka on myöhäisempää perua ja siis käännöksenä alttiimpi virheille ja muuntelulle.
Kreikankielisiin alkuteksteihin eli siis Uuden Testamentin hyvin todennäköisesti alkuperäiseen kieleen pohjautuvat Raamatut, kuten KR 2933/38 taas kunnioittavat tätä alkuperäistä tekstiä:
KR 1933/38, heidät:
Mun mielestä edelleenkiin on hyvä kysymys, että mitä he tekevät Taivaassa ennen kuin teurastettu Karitsa on voittanut, sillä ennen tämän ilmestymistä, ei Taivaasta, maan päältä tai maan alta löydetty ketään, joka olisi ollut arvollinen avaamaan Sinetöidyn kirjan:
Mutta tää ajatusmalli johtaisi mun mielestä siihen, että kaikki tapahtui jo Jeesuksen Ristinkuolemassa, mikä on tietenkin Taivaan näkökulmasta mahdollista maan Tuomion vielä odottaessa itseään.
Mutta toisaalta me olemme täällä vielä riumiissamme, jota ei siis vielä ole lunastettu, joten ehkä tuollainen ajatusmalli on hylättävä.
Summa summarum, mä en ehkä alkaisi yhdistämään Kahtakymmentä neljää vanhinta Lopunajan lopun Temmauttuihin ihmiisiin, heidän Vanhimpiinsa ja kanssaveljiin kyllä, mutta ehkä tähän asiaan voisi löytyä selkoa Jeesuksesta ”kuolleitten esikoisena”:
Mä luulen, että tuohon Ilm. 5:10 oikeaan käännökseen ei ehkä saada täyttä selvyyttä, mutta tässä on siis kaksi linjaa, KJV käyttää pohjanaan latinankielistä käännöstä, joka on myöhäisempää perua ja siis käännöksenä alttiimpi virheille ja muuntelulle.
Kreikankielisiin alkuteksteihin eli siis Uuden Testamentin hyvin todennäköisesti alkuperäiseen kieleen pohjautuvat Raamatut, kuten KR 2933/38 taas kunnioittavat tätä alkuperäistä tekstiä:
KR 1933/38, heidät:
Vrt. KJV, ”us” eli meidät:Ilm. 5:10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä"
Se, että muuttaako tämä jae tapahtumia, niin ei ehkä sittenkään niin kuin ajattelin. Mutta ovatko nuo Kaksikymmentä neljä vanhinta kuitenkaan Lopunaikojen lopun Temmattuja, niin ei ehkä myös niinkään, Kanssaveljiä kyllä ja siis myös Vanimpia Jumalan palvelijoita heistä, kukin oman ryhmänsä mukaan.Ilm. 5:10 And hast made us unto our God kings and priests: and we shall reign on the earth.
Mun mielestä edelleenkiin on hyvä kysymys, että mitä he tekevät Taivaassa ennen kuin teurastettu Karitsa on voittanut, sillä ennen tämän ilmestymistä, ei Taivaasta, maan päältä tai maan alta löydetty ketään, joka olisi ollut arvollinen avaamaan Sinetöidyn kirjan:
Tietenkin tässä on mahdollista jokin sellainen ajatusmalli, että kaikki Valitut ovat itse asiassa jo Taivaasa ja Karitsa on Voittanut jo maailman perustamisesta löhtien, mutta toisaalta silloin pitäisi kaikkien muidenkin lunastettujen olla jo siellä, lukemattoman kansanjoukon ja Istaelin jäännöksen, ja ehkä perkeleen tulisi olla jo sidottu.Ilm. 5:3 Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.
Mutta tää ajatusmalli johtaisi mun mielestä siihen, että kaikki tapahtui jo Jeesuksen Ristinkuolemassa, mikä on tietenkin Taivaan näkökulmasta mahdollista maan Tuomion vielä odottaessa itseään.
Mutta toisaalta me olemme täällä vielä riumiissamme, jota ei siis vielä ole lunastettu, joten ehkä tuollainen ajatusmalli on hylättävä.
Summa summarum, mä en ehkä alkaisi yhdistämään Kahtakymmentä neljää vanhinta Lopunajan lopun Temmauttuihin ihmiisiin, heidän Vanhimpiinsa ja kanssaveljiin kyllä, mutta ehkä tähän asiaan voisi löytyä selkoa Jeesuksesta ”kuolleitten esikoisena”:
Eli siis, ennen Jeesusta ei kaiketi Morsiankaan voi olla vielä noudettuna Isän Taloon?Ilma. 1:5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Tulipa mieleen vielä sellainenkin ajatus, että mitäpä jos olemmekin todella kahdessa paikassa yhtä aikaa. Toisaalta ruumiissamme täällä maan päällä ja toisaalta jo myös Taivaankansalaisina (Fil. 3:20) Taivaassa tai ainakin meidän ”suojelusenkelimne” ovat.
Tähön voisi viitata Jeesuksen sanat lspsista, joilla on Hänen mukaansa enkeli Taivaassa, joka näkee Jumalan kasvot koko ajan:
Tähön voisi viitata Jeesuksen sanat lspsista, joilla on Hänen mukaansa enkeli Taivaassa, joka näkee Jumalan kasvot koko ajan:
Ne enkelit tai henget, jotka eivöt kumarra Jeesusta ja tunnusta Häntä Kristukseksi, heitetään Tempauksessa ulos:Matt. 18:10 Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.
Tähän voisi viitata myös Jeesuksen antama vertaus Kuninkaan Häistä, jossa osalla häävierausta ei ollutkaan häävaatreita yllään, ja heidät heitettiin ulos:Ilm. 12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
Samoin myös Kahdenkymmenen neljän vanhimman kanssa ylistää ”lukematon määrä” enkeleitä:22:12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
22:13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Matt.
Mutta nämä eivät siis vielä ole Temmattuja sieluja, koska Karitsa in juuri vasta voittanut5:9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
5:10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".
5:11 Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,
Ilm.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Eero kirjoitti: ↑Tänään, 09:57
Eli siis, ennen Jeesusta ei kaiketi Morsiankaan voi olla vielä noudettuna Isän Taloon?Ilma. 1:5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
Ratkaiseva kohta lienee ainakin omaan silmään toi Ilmestyskirja 6:2 jae
Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan. 38
Ja minä näin, ja katso, valkoinen hevonen! Ja sen selässä ratsastajalla oli jousi, ja hänelle annettiin kruunu, ja hän lähti voittajana ja voittamaan. ESV
Hän katsoi ylös ja näki valkoisen hevosen seisovan siellä. Sen ratsastajalla oli jousi, ja hänen päähänsä oli pantu kruunu. Hän ratsasti voittaakseen monta taistelua ja saavuttaakseen voiton. NLT
Koska Ilmestyskirjassa on kyseessä Jeesuksen ilmestys ja Jeesus on jo lunastanut ihmiskunnan ja voittonsa, ei Jeesuksen tartte voittaa tai valloittaa enää mitään.
Ilmestyskirja on Jumalan tuomion täytäntöön panoa, mihin uskikset ei kuulu ja samalla se on luvattu ja odotettu siunaus siitä, että uusi parempi aika tulee.
Koska Ilmestyskirja on Jumalan tuomiota ja kaikki mitä maassa tapahtuu on Jumalan sallimaa kuten antikristuksen tulo, valkoinen ratsastaja ei ole jo voittanut Jeesus, vaan antikristus, joka tulee ottamaan rauhan pois maailmasta ja voittamaan jos mahdollista valitutkin, kuten Raamattu sanoo.
Saatana tietää, että Herra Jeesus Kristus tulee valkoisella hevosella, joten se tekee täsmälleen saman asian, koska se on teeskentelijä ja valheen mies.
Ratsastajalla luvussa 6 on jousi, mutta ei nuolia tai edes viiriä. Sota-ase ei siis ole fyysinen, vaan vain ulkoinen. Valkoiseen pukeutuminen symboloi joo totta vanhurskautta, mutta saatanan sanotaan tulevan lampaan vaatteissa täydellä eksytyksellä. Ratsastaja tulee siis valloittamaan kansakuntia valehtelulla ja poliittisilla taidoilla. AC: han tuskin konkreettisesti tappaa ketään, joten tuskin hän myöskään tarvitsee asetta (siksi nuoleton jousi).
Jousi kreikaksi toxon
Jeesuksellahan on ympärillään kirkkaus jota saatana ei voi kopioida. Ja luvussa 19 Jeesus on valkoisen ratsun mies
Ilmestyskirja 19:11-13; Ja minä näin taivaan avoinna, ja katso: valkoinen hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Uskollinen ja Totuudellinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
Jae 12; Hänen silmänsä olivat kuin tulen liekki, ja hänen päässään oli monta kruunua; ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota kukaan muu ei tiennyt kuin hän itse.
Jae 13; Ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaate, ja hänen nimensä on Jumalan Sana.
Luvun 19 valkoinen ratsastaja on ihan eri kuvauksella ilmiselvä Jeesus.
Mitä tulee kirjakääröön:
Jakeessa 5:5
Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä
Vain Johannes itki. Ei muut taivaassa, koska he tiesivät ja olivat jo nähneet Jeesuksen voiton ja lunastus työn.
Luvussa 1 jakeessa 16 Jeesus oli jo taivaassa
Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, hänen suustaan pisti esiin kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat kuin loistava keskipäivän aurinko.
Koska aikakäsitys taivaassa on eri, voi Johannekselle olla näytetty hetki ennen Jeesuksen taivaaseen nousua 1000 vuotta 1 pvä jne.
Kuitenkin koska kaikki taivaassa tiesivät jo Jeesuksen voiton, kohtauksella on myös voitu kuvata tilannetta, että ilman Jeesusta kukaan ei olisi voinut avata kääröä ja laittaa Jumalan tuomioita käytäntöön.
Ilmestyskirjan kuvahan on se, että Isä, valtaistuimella istuen, pitää kirjakääröä, ja Poika, joka esiintyy Karitsana, ottaa kirjakäärön. Johannes ei kuitenkaan rajallisena ihmisenä pystynyt näkemään kokonaiskuvaa ennenkuin se hänelle kerrottiin. Ja tässä tullaan evankeliumiin ja sen uskomiseen.
Luodut eivät voineet avata eivätkä lukea kääröä; vain Jeesuksella oli/on arvovalta siihen.
Summasummaarum,
Koska siis omalla tulkinnalla valkoinen ratsastaja luvussa 6 on antikristus ja antikristus ei tule ennenkuin uskovat on temmattu, tempauksen on pakko olla ennen lukua 6.
Ainoa miten sen saa sopimaan omalla logiikalla lukuun 6, on se teoria mitä ite on nähnyt, eli luvun 6 valkoinen ratsastaja selitetään uskovien joukoksi, jolloin kyseessä olisi herätys, mutta se jättää ilmaan sen kohdan, missä kohtaa tempaus oikeasti tapahtuu, koska jakeessa 8 on jo tapettu valtaosa ihmisistä.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.
Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Välikommenttina, kiitos Eero luvun 12 avaamisesta, huikeeta keskustelua taas, tulee varmaan auttamaan monia 
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.
Ymmärrän niin, että sinulla on tässä perustavaa laatua oleva ajatusvirhe, josta et pääse vaan nyt irti.Eero kirjoitti: ↑Tänään, 09:57 Joo, täytyy tutkia noita Kahtakymmentä neljää vanhinta vielä tarkemmin.
KR 1933/38, heidät:
Vrt. KJV, ”us” eli meidät:Ilm. 5:10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä"
Se, että muuttaako tämä jae tapahtumia, niin ei ehkä sittenkään niin kuin ajattelin. Mutta ovatko nuo Kaksikymmentä neljä vanhinta kuitenkaan Lopunaikojen lopun Temmattuja, niin ei ehkä myös niinkään, Kanssaveljiä kyllä ja siis myös Vanimpia Jumalan palvelijoita heistä, kukin oman ryhmänsä mukaan.Ilm. 5:10 And hast made us unto our God kings and priests: and we shall reign on the earth.
Tietenkin tässä on mahdollista jokin sellainen ajatusmalli, että kaikki Valitut ovat itse asiassa jo Taivaasa ja Karitsa on Voittanut jo maailman perustamisesta löhtien, mutta toisaalta silloin pitäisi kaikkien muidenkin lunastettujen olla jo siellä, lukemattoman kansanjoukon ja Istaelin jäännöksen, ja ehkä perkeleen tulisi olla jo sidottu.Ilm. 5:3 Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.
Ilmestyskirja on Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi Jeesukselle.
Jeesus välitti sen Johannekselle istuen Taivaassa.
Hän on jo voittanut. Hän voitti ristillä. Hän seisoo Taivaassa siinä tilanteessa, kun Johannes itkee.
Hän on temmannut meidät ylös hyvän aikaa jo aiemmin, ennenkuin tullaan Rev 5:seen.