Keitä ovat Ilmestyskirjan Kaksi Todistajaa?

Keskustelua vertauskuvista ja raamatunkäsitteistä
Eero
Viesti:

Re: Keitä ovat Ilmestyskirjan Kaksi Todistajaa?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä jätän Rutger tuon sun kysymyksen Herralle.

Mutta tuosta aiheesta, mulle myös tuli mieleen, että ehkä Jeesuksen Todistajat kulkevat pareittain, joka tapauksessa Jeesushan lähetti heidät kaikkiin kaupunkeihin todistamaan, lopulta juuri koko maailmaan:
10:10 Mutta kun tulette kaupunkiin, jossa teitä ei oteta vastaan, niin menkää sen kaduille ja sanokaa:
10:11 'Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut, me pudistamme teille takaisin; mutta se tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle'.
10:12 Minä sanon teille: Sodoman on oleva sinä päivänä helpompi kuin sen kaupungin.

Luuk.
Tästä Luukaksen Evankeliumin kohdasta selviää myös mikä näiden kaupunkien kohtalo tulee olemaan, jos siellä ei oteta Herraa vastaan. Tuo jakeen Luuk. 10:10 katu tai kadunkulma tai suomalaisittain ehkä tori (kreik. plateia = aukio) on myös se paikka, missä Jeesuksen Todistajat tulevat kuolemaan:
Ilm. 11:8 Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Eero kirjoitti: 25 Syys 2025, 12:24

Eli vastatakseni kysymykseesi, kyllä kaikki uskovaiset, jotka Jeesuksesta todistavat, ovat myös profeettoja.
Profeetta on virka Jumalalta. Profetoimisen lahja on lahja Jumalalta. Siinä on selkeä ero.
Et vastaa kysymykseeni oletko sinä siis profeetta, ja se kertoo oman viestinsä.
Minä suomennan. Ei jokainen uskova ole Jumalan profeetta, ei joka sadas miljoonaskaan uskova.
Ongelma tulee siitä, että yrität vääntää väkisin kahdesta profeetasta kaikkien uskovien porukan.
Jos täällä olisi pilvin pimein kristittyjä uskovia profeettoja joiden suusta iskee liekkiä, mihin tarvittaisiin ne 144000?
Jos 2 profeettaa tarkoittaa kaikkia uskovia, kuinka monta henkilöä on 144000?
Toinen ongelma on siinä, että yrität väkisin vääntää Jumalan sanan ilmoituksen koskien Jerusalemia kattamaan koko maailman.
Ahdistus ja vainot ovat toki kaikkialla mutta pääpaino on Israelissa siksi se on nimeltään Jaakobin ahdistus.
Matteus - Galatalaisille (9 kirjaa) on erityisesti juutalaisille,
Efesolaisille - Filemonille (9 kirjaa) on erityisesti pakanaseurakunnalle, ja
Hebrealaisille - Ilmestyskirja (9 kirjaa) on taas erityisesti juutalaisille.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Rutger
Site Admin

Älä Eero veli hermostu vaikka pistän koville. Itsepä esitit uuden hypoteesin.
Shalom.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Eero
Viesti:

No mä kysyin tästä asiasta Herralta ja Hän vastasi, että
Ps. 23:2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
Mutta jos nyt haluat tietää vielä jotain muuta mun persoonastani, niin kysy vaikka yv:llä.

Jos taas haluat jatkaa tämän aiheen parissa, niin sitten voidaan jatkaa tässä.

AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 25 Syys 2025, 18:32 No mä kysyin tästä asiasta Herralta ja Hän vastasi, että
Ps. 23:2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
Mutta jos nyt haluat tietää vielä jotain muuta mun persoonastani, niin kysy vaikka yv:llä.

Jos taas haluat jatkaa tämän aiheen parissa, niin sitten voidaan jatkaa tässä.
Vihreistä niityistä muistui mieleeni että vielä huomenna leikkaan vanhempieni nurmikon. Saas nähdä, tarviiko enää sen jälkeen leikkailla tänä syksynä. ;)

No, sitten lumitöitä sen sijaan...
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Eero
Viesti:

Joo, tuli mieleen että ehkä tuo on laulu Jumalan Pojalle.

Rutger
Site Admin

Ei mielestäni ole ollenkaan tunkeilevaa kysyä uskovalta onko hän mielestään profeetta sen jälkeen kun uskova kertoo kaikkien uskovien olevan profeettoja.
Minä en ole profeetta, jos olisin, tietäisin sen.
Vielä ei ole nimitystä kuulunut.
Ajoit hypoteesissäsi itsesi umpikujaan mutta se ei ole maankaatojuttu. Kerrankos tutkija löytää itsensä tutkimushaarasta joka tyssää lyhyeen.
Kysymykseni on erittäin oleellinen koska siihen perustat koko hypoteesisi.
Shalom.
Eero
Viesti:

No en ole minäkään, mutta jos Herra kutsuu kadunkulmaan Todistamaan, niin kyllä mä lähden.

Mutta jätetään tämä aihe nyt jäähylle ainakin toistaiseksi.

Rutger
Site Admin

Sopii.
Shalom.
Uskon Jeesukseen

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Jos Eero ja Rutger olisivat Ilmestyskirjan "Kaksi todistajaa" niin todennäköisesti he tietäisivät olevansa juuri nuo...

Elikkäs tietävätkö Kaksi todistajaa olevansa... Kaksi todistajaa...

Tietääkö Antikristus olevansa Raamatun ilmoittama "The" Antikristus... jos näin on niin mikäpä estäisi häntä katsomasta vinkkejä tulevalle toiminnalleen Raamatusta...

Tuleva Antikristus: "Hmm... pedonmerkki, jonka käyttöä vaadin Raamatun mukaan... Ok... laitetaanpa asia vireille ja merkataanpa se kalenteriin... ilmoitan sihteerille, että selvittää ketkä voisivat olla toimikunnassa, joka valmistelee pedonmerkin käyttöönottoa...

Tai sitten Antikristus ei kenties voi tietää olevansa Antikristus eikä kenties sellainen Raamatun hahmo joka lukee luonnehdintoja itsestään Raamatun lehdiltä sillä ketä huvittaisi ryhtyä mihinkään virkaan jos kohtalona olisi päätyä virkakauden lopuksi tulijärveen...

Tuleva Antikristus ei kenties joko tiedä joutuvansa tulijärveen tai ei usko joutuvansa sinne tai ei edes usko Raamatun ilmoitukseen Antikristuksen "virkakaudesta"...

Entä "The" Väärä profeetta...
katso7

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Johannes Kastajasta sanottiin että hän oli enkeli Mark 1:13. Aivan kuin ennen Jeesuksen palvelutyötä Johannes lähetettiin valmistamaan Herralle tie niin myös ennen Jeesuksen paluuta lähetetään Elia valmistamaan seurakunta puhtauteen eli puhdas neitsyt pääsee vain taivaaseen eli seurakunnan hääjuhla taivaassa. Tuleva Elia myös kaiuttaa huudon yösydännä kuului huuto Katso ylkä tulee menkää häntä vastaan.(nämä kaksi enkeliä) ovat Kaksi todistajaa ovat toinen Suomesta ja toinen Israelista. Aivan kuin Jarmo on puhunut.
Aivan selkeästi myös ilmestyskirjassa lukee että nämä kaksi todistajaa tapetaan Jerusalmissa. Raamattu myös sanoo ettei kaikilla ole profetoimisen lahjaa kuinka sitten koko seurakunta voisi profetoida kuten tämä tehtävä annetaan näille kahdelle todistajalle profetoida 1630 päivää.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Rutger
Site Admin

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 26 Syys 2025, 00:01 Jos Eero ja Rutger olisivat Ilmestyskirjan "Kaksi todistajaa" niin todennäköisesti he tietäisivät olevansa juuri nuo...

Elikkäs tietävätkö Kaksi todistajaa olevansa... Kaksi todistajaa...

Tietääkö Antikristus olevansa Raamatun ilmoittama "The" Antikristus... jos näin on niin mikäpä estäisi häntä katsomasta vinkkejä tulevalle toiminnalleen Raamatusta...

Tuleva Antikristus: "Hmm... pedonmerkki, jonka käyttöä vaadin Raamatun mukaan... Ok... laitetaanpa asia vireille ja merkataanpa se kalenteriin... ilmoitan sihteerille, että selvittää ketkä voisivat olla toimikunnassa, joka valmistelee pedonmerkin käyttöönottoa...

Tai sitten Antikristus ei kenties voi tietää olevansa Antikristus eikä kenties sellainen Raamatun hahmo joka lukee luonnehdintoja itsestään Raamatun lehdiltä sillä ketä huvittaisi ryhtyä mihinkään virkaan jos kohtalona olisi päätyä virkakauden lopuksi tulijärveen...

Tuleva Antikristus ei kenties joko tiedä joutuvansa tulijärveen tai ei usko joutuvansa sinne tai ei edes usko Raamatun ilmoitukseen Antikristuksen "virkakaudesta"...

Entä "The" Väärä profeetta...
Toki uskon ja oletan kahden todistajan tietävän tulevan hommansa. Nämä kaksi profeettaahan pitivät paltsua Jeesuksen kanssa Kirkastusvuorella ja tarkoituksella valittujen opetuslasten nähden ja Raamatun lukijoiden "nähden".

Mitä tulee The Antikristukseen, niin uskon tyypin jo pyörivän maailman parrasvalojen liepeillä, hieman takavasemmalla.
Tietääkö hän itse olevansa tuleva The AC, ehkä tietääkin, mutta ei vielä sitä ole.
Saatana on historian kovin matkija, joka pyrkii Korkeimman kaltaiseksi. Korkeimmalla on poika joten tämäkin haluaa pojan.
Uskon AC:n kirjaimellisesti olevan sielunvihollisen siementä.
Oletan henkilöstä josta tulee AC tulevan AC samoin kuin Nimrodista tuli se ensimmäinen maailmanhallitsija, eli suoritettuaan erinäisiä saatanallisia seksuaaliriittejä joilla saatanan henkeä siirtyy tähän ilkeään ihmiseen.
Miksi sitten sielunvihollinen ja poikansa AC hakkaavat päätään Karjalan mäntyyn vaikka lopputulos on kerrottu Raamatussa?
No siksi kun he eivät usko Jumalan olevan ylivertainen olento. He uskovat olevansa samalla viivalla ylivertaisuudessa.
Eli syy on ylpeys, pride.
Luotu sotii Luojaa vastaan.
Me tiedämme lopputuloksen, sielunvihollinen ei usko, vaikka osaa Raamatun ulkoa paremmin kuin me.
Rutger
Site Admin

katso7 kirjoitti: 26 Syys 2025, 08:11 Johannes Kastajasta sanottiin että hän oli enkeli Mark 1:13. Aivan kuin ennen Jeesuksen palvelutyötä Johannes lähetettiin valmistamaan Herralle tie niin myös ennen Jeesuksen paluuta lähetetään Elia valmistamaan seurakunta puhtauteen eli puhdas neitsyt pääsee vain taivaaseen eli seurakunnan hääjuhla taivaassa. Tuleva Elia myös kaiuttaa huudon yösydännä kuului huuto Katso ylkä tulee menkää häntä vastaan.(nämä kaksi enkeliä) ovat Kaksi todistajaa ovat toinen Suomesta ja toinen Israelista. Aivan kuin Jarmo on puhunut.
Aivan selkeästi myös ilmestyskirjassa lukee että nämä kaksi todistajaa tapetaan Jerusalmissa. Raamattu myös sanoo ettei kaikilla ole profetoimisen lahjaa kuinka sitten koko seurakunta voisi profetoida kuten tämä tehtävä annetaan näille kahdelle todistajalle profetoida 1630 päivää.
Kuten ketjusta olette lukeneet, minun näkemykseni eroaa tästä ja Jarmon näkemyksestä, mutta kyllä, todistajia on kaksi, kaksi profeettaa ja heidät surmataan Jerusalemissa todistettuaan 1260 päivää, jotta määrätty Israelin heimon luku Kirkkauteen saadaan täyteen.
Eero
Viesti:

Joo, siis mäkin oon joskus miettinyt, että oliko Johannes Kastaja enkeli, ehkä jopa Liiton enkeli (Mal. 3:1), ja myös Matteus, Markus ja Luukas sanovat hänen olleen enkeli (Matt. 11:10, Mark. 1:2, Luuk. 7:27). Ennen Jeesusta he tasoittivat tien Pelastuksen Jumalalle ja nyt sitten Lopunaikojen lopussa Tuomion Herralle, jos näin nyt voi sanoa. Mistäs me tiedetään, vaikka Mooses ja Elias olisivat itse asiassa olleet enkeleitä?

Tuosta AOn tekstistä tuli mieleen myös, että Herrahan tuntuu joka tapauksessa liikkuvan koko ajan Kahden Todistajan kanssa, alkaen siitä kun Hän tuli tarkastamaan Sodoman syntiä (1. Moos. 18:1-2), jossa kolme miestä ilmestyi Aabrahamille, sitten oli tosiaan Kaksi Todistajaa, Mooses ja Elias Jeesuksen kanssa Ilmestysvuorella ja vielä kaksi enkeliä Jeesuksen haudalla ja Taivaaseenastumisessa.

En tiedä löytyykö heitä vielä jostain muualtakin, mutta tuli mieleen, että kun Paratiisissa Herra puhuu itsestään monikossa (Adonai), niin aina tulee mieleen, että "he" olisivat olleet kaksi, mutta oliko heitä itse asiassa sielläkin kolme?

Sitten sellainen mielenkiintoinen havainto löytyi, missä on ehkä jotakin viitettä Sodoman ja Egyptin yhteydessä, jossa on myös Herran Puutarha mainittuna:
1Moos. 13:10 Ja Loot nosti silmänsä ja näki koko Jordanin lakeuden olevan runsasvetistä seutua; ennenkuin Herra hävitti Sodoman ja Gomorran, oli se Sooariin saakka niinkuin Herran puutarha, niinkuin Egyptin maa.
Eli Egypti on ollut joskus "ihana maa", jota on voinut verrata jopa Paratiisiin.

Vastaa Viestiin