Tottakai me hyödymme monella tapaa tekoälyn tuomista mahdollisuuksista. Helposti käy kuitenkin niin, että alamme uskoa sen vastauksiin, emmekä pyydä vastausta Jumalan loppumattomalta viisaudelta. Helpommalla pääsee, kun ei tarvitse itse ajatella.Angelicus kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 10:30 Mitä kauheinta Jumalan luomistyön pilkkaamista on tämän vedätyksen kanssa yhteistyössä oleminen.
Minulle annettiin sana iskunvaimentimet. Niin juuri. Kun meillä tietkin kärsivät maaperän luhistumisesta, siinä eivät kohta iskunvaimentimet auta. Jos aivotkin pehmenevät, silloin ollaan täysin hukassa. Mitä väliä, kysytään tekoälyltä, ei Jumalalta.
Kysymys on ennenkaikkea uskon ohenemisesta yhteiskunnallisesti kun kulmakivemme Kristus korvataan tekoälyllä. Tämä on vaivihkainen sosiaalisen ja yhteiskunnallisen tietoisuuden menetys. Tietoisuuden, joka ennen perustui siihen, että Jumala on kaikkivaltias ja suvereeni kaikessa, mitä tietoon ja taitoon tulee. Nyt ihminen korottaa vähitellen itse keksimänsä tietoisuuden/tiedon kaiken yläpuolelle. Onhan meillä jo käsillä kaikki se tieto, mitä netistä löytyy. Mutta kuinka kauan? Eikö meidän tulisi panostaa aivojen toiminnan parhaaseen mahdolliseen ylläpitoon? Onhan jo todettu jatkuvan ruudun katselun tuovan haittoja kasvavien ihmisalkujen kehitykselle.
Luottamus toiseen ihmiseen häviää samalla kun luottamus Jeesukseenkin. Siksipä loppupeleissä kone kertoo senkin, keneenkä voi/saa luottaa.