Omia kokemuksia levossa 2

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Pigeon
Viestit: 891
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aamen!! Ja Kiitos Sinetti tästä todistuksesta. On aina ihana lukea, miten Pyhä Henki tekee työtä meissä!!
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom!
Työ kiireiden takia kerkisin nyt vasta koneelle.
Halusin jakaa tämän aamun kuvani teille. Kuvat olivat aika pieniä, joten oli vaikea niitä töydellisesti erottaa, mutta näin koin.
Näin Leijonan (juuda) joka kohta muuttui Valkoiseksi Hevoseksi ja kohta näin kuvan jossa nuo molemmat oli samassa kuvassa, Leijona ja Valkoinen Hevonen ...

tulkintaa ... (?)

Kuva

Jeesuksen toinen tuleminen
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kyllä sinä vastasit jo kysymykseesi...eli, Jeesuksen ilmestymiseen hakeakseen omansa pois, Herran Päivään.

Ilmestyskirjassa tuo "valkea/valkoinen"-substantiivi on 17 kertaa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Kiitos vahvistuksesta AO.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään kun heräsin ja rukoilin Herran läsnäolossa ja lopetettuani aijoin nousta ylös, näin vielä kuvan jossa Herra ratsasti valkoisella ratsullaan, suuret joukot perässään.
Tule Jeesus! Täällä odotetaan!
Valkea ratsumies https://youtu.be/DvcvpjRWp4o
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

11. Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
12. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
13. ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
14. Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
15. Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
16. Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
Ilm.19.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Yöllä heräsin hetkeksi ja näin sellaisen hieman ikonisen kuvan. Se oli kuin taulu jossa keskellä seisoi eteenpäin katsova mies... ehkä Jeesus. Hänen molemmin puolin sivuttain eli Jeesukseen päin seisoi 2 miestä, joilla molemmilla oli pitkät paimen sauvat. Koin että siinä siunattiin nuo 2 paimenen tehtävään ..
Sitten nukahdin ja vielä unessakin kyselin tuosta kuvasta mitä se tarkoittaa ja tietääkö kukaan. Näin edes menneen vanhimman veljenikin taas unessa ja kyselin häneltäkin tuosta kuvasta, koska tiesin että hän harrasti maalausta. Mutta hän oli vain hyvin mietteliäänä hiljaa ...jotta tällaista tänään.

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

4 LUKU.
Paavali kehoittaa lukijoitaan vaeltamaan kutsumuksensa arvon mukaisesti, erittäinkin säilyttämään hengen yhteyden 1-6; sillä kullekin on armoa annettu sen mukaan, kuin Kristus on lahjojaan jakanut 7-10, ja Herra on asettanut erilaisia toimimiehiä seurakuntaan, kunnes kaikki ovat päässeet uskon ja tiedon yhteyteen 11-16. Paavali kieltää heitä vaeltamasta pakanain tavoin, käskee pukemaan päällensä uuden ihmisen 17-24 ja antaa heille tarkempia ohjeita 25-32.

1. Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
2. kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
8 Sentähden on sanottu:
"Hän astui ylös korkeuteen,
hän otti vankeja saaliikseen,
hän antoi lahjoja ihmisille".
9 Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki
11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
17 Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,
18 nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden,
19 ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.
20 Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
21 jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
23 ja uudistua mielenne hengeltä
24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
27 älkääkä antako perkeleelle sijaa.
28 Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.
29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat. 30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka
31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuossa ikonisessa kuvassa jonka teille tänne löysin on samalainen ote kuin näkymässäni kuvassa yöllä, miehillä vain tuossa ei ole paimen sauvoja.
Tuo kuva, on Moosekseta ja Eliasta Jeesuksen kanssa kirkastusvuorella. Ja ehkä se on vinkkinä yöllisen kuvan Sanomaan.

Mooses (jae 3) edusti lakia ja Elia (jae 3) profeettoja. Molemmat olivat viitanneet tulevaan Messiaaseen. Jeesus tuli täyttämään lain vaatimukset ja monet profeetat olivat ennustaneet tulevasta Messiaasta.

Markus (Mark 9:6) ja Luukas (Luuk 9:33) sanovat, ettei Pietari ymmärtänyt, mitä hän puhui, kun hän ehdotti majojen rakentamista vuorelle (jae 4). Luukas kertoo, että ehdotus tapahtui, kun Mooses ja Elia olivat poistumassa. Ilmeisesti Pietari olisi halunnut jäädä vuorelle, suurten hengellisten kokemusten keskelle. Mutta Jeesuksen tehtävä jatkui tavallisen elämän keskellä. Samoin tänäänkin Jumala haluaa antaa meille hengellisiä kokemuksia uskomme vahvistukseksi, mutta ne eivät saisi johtaa meitä eristäytymään tavallisesta elämästä, vaan päinvastoin viemään sanoma Jumalasta ja hänen voimastaan juuri sinne, missä on heikkoutta ja syntiä.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään herättyäni, ja suunnitellessa ylösnousua, näin vielä kuvan jossa oli Raamattu avoinna. Sen sivut kuvattiin kuin liikkeessä ... ne olivat kuin linnun siivet sen lentäessä. Koin että se kuvasi Pyhää Henkeä Jumalan Sanassa ja kyyhkynen kuvaa kauniisti Pyhää Henkeä. Sen siipien liikkeet oli kuvattu kirjan sivuilla ilmavina.
Kiitos Jeesus!

Sivut lensivät!

Kuva


"Tämä puolustaja on Totuuden Henki." (Joh. 14:17a)

Pyhä Henki on Totuuden Henki. Sana totuus, kreikan 'aletheia' tarkoittaa absoluuttista totuutta, jotain mikä on totta. Se ei ole vain 'totuudellista' tai totena pidettyä, vaan totta. Siinä on suuri ero.

2 Tim. 3:16: Kaikki Raamatun kirjoitus on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta.

Niinkuin ruumiisi tarvitsee ravintoa joka päivä, niin myös hengellinen minäsi tarvitsee Jumalan sanaa ja Pyhän Hengen läsnäoloa.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom!
Eilen näin kuvia kolmesta eri rististä, jotka olivat ihmis kätösin tehtyjä. Jätin ne eilen kertomatta, mutta viime yönä kun heräsin hetkeksi, näin kuvan kuin jatkumona noihin risteihin. Näin ihmisiä kadulla ja aloin ihmettelemään, mitä keskellä kuvaa tapahtuu? Sitten ymmärsin, että siihen oli kuvattu ihmisistä tehty risti. He seisoivat siinä päällekkäin, muodostaen ristin, näin kuinka näkymätön kynä piirsi sille ääriviivat ja noista viivoista muodostui tuo nelikulmainen, kuin salmiakkineliö, ristin ympärille. Kulmat ylös, alas ja sivuille.
Muistin nuo aamulliset ja illalla näkemäni ristit ja ajattelin, että nyt tämä risti kuvastaa meitä uskovia, Kristus ruumiissa. Hän on meidän pää ja me Hänen jalkojaan ja käsiään, kuka mitäkin.
Aamulla kun heräsin, ja olin rukouksessa, näin vielä 2 kuvaa. Ensin eteeni avautui taivaasta rappuset ja niiden molemmin puolin oli ihmisiä katsomassa ylös. Korkeuksista alkoi laskeutumaan voimakas valo ja mitä alemmas tuo laskeutui, aloin nähdä valon seasta miehen valkoisella ratsullaan.
Kohta näin toisen kuvan, jossa tuo mies valkoisine ratsuineen käyskenteli paikallaan ratsunsa kanssa edessäni, sivuliikkein, jotka muodostivat kuin S-kirjainta.
Yritin pitää nämä kaikki mielessäni, että saan jakaa ne myös teille. Tuo yöllinen ihmis risti meinasi unohtua, mutta sain kaivettua sen tänne, aivojeni sopukoista.
Siunausta päiväänne!

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

1.Korinttolaiskirje:
12:1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
12:2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
12:4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
12:5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
12:6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
12:12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
12:14 Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.
12:15 Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
12:16 Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
12:17 Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?
12:18 Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.
12:19 Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?
12:20 Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
12:21 Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä."
12:22 Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä;
12:23 ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;
12:24 mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian,
12:25 ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
12:26 Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.

12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
12:29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? >> Jakeen lisätiedot
12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
12:31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Shalom!
Illalla, kun kävin nukkumaan ja olin rukouksessa Herrani edessä, vuodatin taas suruni Hänelle, piiskasin siinä itseni Hänen edessään ... en löytänyt itsestäni mitään hyvää, en voinut uskoa todeksi itsessäni, niitä asioita, joita minulle oli profetoitu, ettei minusta ole siihen ... sitten nukahdin ja ammulla kun heräsin ja olin jo rukoillut ja aikeissa nousta ylös Herra lohdutti minua kauniilla kuvalla. Voi kunpa voisin tuon kuvan teille tuolta sydämestäni näyttää ...

"Näin puisen, vanhan ristin, jonka yläpuuhun oli ripustettu taulu, jossa oli valkuva pienestä lapsesta. Se oli suloinen pieni lapsi, ehkä n. 8 kk.vanha.
Siinä se istui kauniisti puettuna, vauvan töppöset jalassaan. Koin että lapsi oli tyttö. Katselin tarkemmin ja sitten kyselin hämmentyneenä: " Tuo on kuin minä pienenä, olenko minä tuossa?"
Tuota hoin ja muistin illallisen itseni piiskauksen. Herra halusi lohduttaa, että olisin aina Hänen lapsensa, Hän oli ottanut minut ristilleen.
Kiitos, Kunnia ja Ylistys, Jeesuksen Kristuksen! Halleluja!
Amen.

"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet (Jeesuksen) vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen (Joh. 1:12).


"Ja herra itse käy sinun edelläsi, hän on sinun kanssasi, hän ei jätä sinua eikä hylkää sinua; älä pelkää äläkä arkaile." (5Moos, 31:8.)


Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom, sinä rakas lukijani!

Tänään taas herättyäni ja rukoiltuani, olin juuri ylösnousemassa vuoteeltani, päivän tehtäviin, kun näin kuvan, jota kovin ihmettelin.
Näin kivisen asumuksen/ rakennuksen. Se oli neliönmallinen muodoltaan ja se oli korkealle rakennettu. Sinne nousi kiviset portaat ja ne oli kuin yhtä tuon rakennuksen kanssa.
Ketään en nähnyt siellä rappusilla kulkemassa, vaan kuva oli täysin hiljainen. Tuo kiviaines oli vaaleaa kiveä ... kuin Jerusalemin kivet.
Sitten näin kuinka tuon asumuksen oviaukko muuttui pyöreäksi, kuin hautapaikoissa muinoin.
Kysyin Herralta, mitä tällä tahdot sanoa? Toistelin tuota kysymystä.
Sitten sanoin Herralleni, että avaa tuohon kuvaan selitys Sanastasi, jos se on sinulta, anna Pyhän Hengesi avata se minulle Sanasi kautta.
Otin Raamattuni, rukouksessa ja se avautui näin:

Kuva

VALITUSVIRRET

1 Kuinka istuukaan yksinänsä
tuo väkirikas kaupunki!
Kuinka onkaan lesken kaltaiseksi tullut se,
joka oli suuri kansakuntien joukossa!
Ruhtinatar maakuntien joukossa
on tullut työveron alaiseksi.
2 Se katkerasti itkee yössä,
ja sillä on kyyneleet poskillansa.
Ei ole sillä lohduttajaa
kaikkien sen rakastajain seassa.
Uskottomia ovat sille olleet kaikki sen ystävät,
ovat sille vihamiehiksi tulleet.
3 Juuda on siirtynyt maastansa
kurjuutta ja työn kovuutta pakoon.
Se istuu pakanakansain seassa
eikä lepoa löydä.
Kaikki sen vainoojat saavuttivat sen,
kun se oli ahdistuksien keskellä.
4 Siionin tiet surevat,
sillä juhlilletulijoita ei ole.
Kaikki sen portit ovat autioina,
sen papit huokailevat,
sen neitsyet ovat murheissaan,
ja sillä itsellään on katkera mieli.
5 Sen viholliset ovat voitolle päässeet,
sen vihamiehet menestyvät.
Sillä Herra on saattanut sen murheelliseksi
sen rikkomusten paljouden tähden.
Sen pienet lapset ovat menneet vankeuteen
vihollisen vieminä.
6 Mennyt on tytär Siionilta
kaikki hänen kauneutensa.
Hänen ruhtinaansa ovat kuin peurat,
jotka eivät laidunta löydä;
he kulkivat voimattomina
vainoojan edessä.
7 Jerusalem muistelee
kurjuutensa päivinä ja kodittomuudessaan
kaikkea kallisarvoista, mitä sillä oli
muinaisista päivistä asti.
Kun sen kansa sortui vihollisen käsiin
eikä sillä ollut auttajaa,
katsoivat viholliset sitä
ja nauroivat sen turmiota.
8 Jerusalem on raskaasti syntiä tehnyt,
sentähden se on saastaksi tullut.
Kaikki, jotka sitä kunnioittivat, halveksivat sitä nyt,
kun ovat nähneet sen alastomuuden.
Itsekin se huokaa
ja kääntyy poispäin.
9 Sen tahrat ovat sen liepeissä.
Se ei ajatellut, mikä sille tuleva oli,
ja niin se sortui hämmästyttävästi.
Ei ole sillä lohduttajaa.
Katso, Herra, minun kurjuuttani,
sillä vihamies ylvästelee.
10 Vihollinen levitti kätensä
kaikkia sen kalleuksia kohti.
Niin, sen täytyi nähdä,
kuinka pakanat tunkeutuivat sen pyhäkköön,
ne, jotka sinä olit kieltänyt
tulemasta sinun seurakuntaasi.
11 Kaikki sen kansa huokaa etsiessänsä leipää:
he antavat, mitä heillä kallista on, ruuasta,
saadakseen nälkänsä tyydytetyksi.
Katso, Herra, ja näe,
kuinka halveksittu minä olen.
12 Eikö tämä koske teihin, kaikki ohikulkijat?
Katsokaa ja nähkää:
onko kipua, minun kipuni vertaista,
joka on minun kannettavakseni pantu,
jolla Herra on murehduttanut minut
vihansa hehkun päivänä?
13 Hän lähetti tulen korkeudesta minun luihini
ja kuritti niitä.
Hän viritti verkon minun jalkaini
varalle,
hän pani minut peräytymään,
hän teki minut autioksi,
ainiaan sairaaksi.
14 Hänen kätensä sitoi minun rikosteni ikeen:
ne kiedottiin yhteen,
tulivat minun niskalleni;
hän saattoi horjumaan minun voimani.
Herra antoi minut niiden käsiin,
joita minä en voi vastustaa.
15 Herra hylkäsi kaikki minun urhoni,
joita minun keskuudessani oli;
hän kutsui kokoon juhlan minua vastaan
murskatakseen minun nuorukaiseni.
Herra polki viinikuurnan
neitsyelle, tytär Juudalle.
16 Näitä minä itken,
minun silmäni, silmäni vuotaa vettä;
sillä kaukana on minusta lohduttaja,
joka virvoittaisi minun sieluani.
Hävitetyt ovat minun lapseni,
sillä vihamies on väkevä.
17 Siion levittää käsiänsä:
ei ole hänellä lohduttajaa.
Herra on nostattanut Jaakobia vastaan
sen viholliset joka taholta;
Jerusalem on tullut saastaksi
heidän keskellänsä.
18 Vanhurskas on hän, Herra;
sillä hänen käskyänsä vastaan
minä olen niskoitellut.
Kuulkaa, te kansat kaikki,
ja katsokaa minun kipuani:
minun neitsyeni ja nuorukaiseni
ovat vankeuteen menneet.
19 Minä kutsuin rakastajiani:
ne pettivät minut.
Minun pappini ja vanhimpani
ovat kuolleet kaupungissa,
kun he etsivät ruokaa
tyydyttääkseen nälkäänsä.
20 Katso, Herra, kuinka ahdistettu minä olen,
minun sisukseni kuohuvat,
sydämeni vääntyy rinnassani,
sillä minä olen ollut ylen uppiniskainen.
Ulkona on miekka minulta riistänyt lapset,
sisällä rutto.
21 He ovat kuulleet, kuinka minä huokailen.
Ei ole minulla lohduttajaa.
Kaikki minun vihamieheni
ovat kuulleet minun onnettomuuteni;
he iloitsevat, kun sinä olet tämän tehnyt:
sinä olet antanut tulla sen päivän,
jonka olit ilmoittanut.
Mutta käyköön heidän samoin kuin minun.
22 Tulkoon kaikki heidän pahuutensa
sinun kasvojesi eteen,
ja pane heille kannettavaksi se,
minkä olet minulle pannut
kaikkien minun rikoksieni tähden.
Sillä monet ovat minun huokaukseni,
ja minun sydämeni on sairas.

Kertooko Herra tämän kautta tulevaa? Elämmehän lopuaikoja, Hänkö ilmoittaa, että tuo "päivä" on lähellä, "päivä", josta Hän on ilmoittanut Sanassaan.
Herra, anna voimaa meille omillesi, me huokaamme edessäsi rukouksin. Poista turmellus, mutta ota meidät omat luoksesi, pidä meistä huolta. Sinua me alati ikävöimme ja odotamme ...
Kiitos, kunnia ja ylistys, Sinulle, Jeesus Kristus, Herramme!
Amen.

Jopa tuomion keskellä Jumala on toivon Jumala (Valitusvirret 3:24-25). Huolimatta kuinka kauas olemme etääntyneet hänestä, meillä on aina mahdollisuus palata myötämielisen ja anteeksiantavan Jumalan luokse (1. Joh. 1:9). Jumalamme on rakkauden Jumala (Valit. 3:22) ja hänen suuren rakkautensa tähden hän lähetti Poikansa, jotta emme kuolisi synteihimme, vaan meillä olisi iankaikkinen elämä hänen kanssaan (Joh. 3:16). Jumalan uskollisuus (Valit. 3:23) ja halu auttaa meitä (Valit. 3:26) antavat meille suuren toivon ja rauhan. Hän ei ole välinpitämätön. vaan aina valmis auttamaan kaikkia niitä, jotka kääntyvät hänen puoleensa. Kukaan ei voi ansaita hänen mielisuosiotaan omilla teoillaan, ainoastaan Herran armollisuus voi pelastaa meidät tuholta (Valit. 3:22).
https://www.gotquestions.org/Suomi/ylei ... irret.html
https://sinettisormus.blogspot.com/2018 ... a-tuo.html

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Muistakaa Siunata alati, Israelia ja Jerusalemia! Siunausta ja Rauhaa Israelille ja Jerusalemille!
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom!
Tänään näin kuvan linnusta, joka oli kooltaan kuin kyyhkynen, mutta se ei ollut valkoinen ja sen levitetyt siipien päät oli tummat, kun näin sen laskeutuvan oksalle ...
Kyselin Herralta vahvistusta ja kohta näin heikon kuvan, jossa ihminen, noissa Jeesuksen aikaisissa vaatteissaan, kantoi toista ihmistä, jolla oli mustat vaatteet yllä. Mietin oliko tuo kanettava sairas, vaiko peräti kuollut ...
Etsin kuitenkin tuota lintua kyyhkysten joukosta, sillä sen olomuoto oli mielestäni kyyhkyn, ja löysin kyllä kuvia joissa kyyhkyllä oli nuo tummat siiven kärjet.

"Haikarakin taivaalla tietää aikansa, metsäkyyhkynen, pääskynen ja kurki pitävät vaarin tuloajastaan, mutta minun kansani ei tunne Herran oikeutta" (Jer 8:7).

Kuva


Kyyhkynen

Lomiskertomuksessa kerrotaan että Jumalan Henki liikkui vetten päällä ; Jeesuksen
noustua vedestä, kun Johannes Kastaja oli kastanut Hänet, laskeutui Pyhä henki kuin kyyhkynen Hänen päällensä.. Vedenpaisumuksen jälkeen Nooa laski kyyhkysen arkista "tiedustelulennolle ja se lenteli veden yllä, mutta palasi arkkiin tuore öljypuun oksa nokassaan kun vesi oli tarpeeksi laskeutunut.
Näistä tapahtumista on Pyhän Hengen vertaus - kuvaksi otettu kyyhkynen, koska Raamattukin niin esittää.
Kyyhkynen on siitä harvinainen lintu, että kun se uhrataan, se itse ojentaa kaulansa-
jos se aioitaan tappaa pölkyn päällä.
Niin Herra Jeesuskin vapaaehtoisesti meni ristille. Kyyhkynen onkin katsottu myös olevan sopiva uhrieläimeksi. Marian oli uhrattava puhdistusmenoiksi Jeesuksen syntymän jälkeen joko lammas tai jos ei varoja liiemmälti ollut, kyyhkynen .
Maria toi kyyhkyset:
sillä Herran laissa sanotaan näin: "Jokainen poikalapsi, joka esikoisena tulee äitinsä kohdusta, on pyhitettävä Herralle." Samalla heidän piti tuoda Herran laissa säädetty uhri, "kaksi metsäkyyhkyä tai kyyhkysenpoikaa". (Lk 2 :24 )

Laulujen laulussa mainitaan kyyhkynen kevään tuntomerkkinä ja hellittelynimenä.
"Kyyhkysilmä" tarkoittaa katsetta, joka on täynnä lempeää rakkautta, mutta voi samalla tarkoittaa myös silmän muotoa. Kyyhkysen kupu on suuri - ja saa linnun näyttämään siltä että sen sydän on suuri. Pyhä Henki on täynnä rakkautta.
Kukat nousevat maasta, laulun aika on tullut, joka puolella huhuavat metsäkyyhkyt. Viikunapuussa kypsyvät ensi hedelmät, viiniköynnöksen nuput aukeavat ja levittävät tuoksuaan. Nouse, kalleimpani, kauneimpani, tule kanssani ulos! Kyyhkyni, kallion kätkemä, vuoren seinässä lymyävä, anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä sinun äänesi on suloinen, ihanat ovat sinun kasvosi. (LL 2 : 12-14 )
Miten kaunis oletkaan, kalleimpani, miten kaunis on katseesi! Kyyhkyjä ovat sinun silmäsi, hunnun verhoamat. Sinun hiuksesi ovat kuin mustien vuohien l auma, joka karkaa Gileadin rinteitä alas. (LL 4:1 )
Avaa ovesi, rakkaani, kalleimpani, pieni kyyhkyni, kaikkeni! Tukkani on kasteesta märkä, yön pisarat noruvat hiuksiltani. (LL 5: 2)
Hänen silmänsä ovat kuin kaksi kyyhkystä, jotka lepäävät puron äärellä, kuin kyyhkyt, jotka maidossa kylvettyään istuvat maljan reunalla. (LL 5 : 12 )
yksi on minun kyyhkyni, kaikkeni, emonsa ainokainen, äitinsä päivänpaiste. Hänet nähdessään neidot puhkeavat ylistyksiin(LL 6 :9)
Laulujen Laulua on tulkittu paitsi rakastavaisen parin häärunona myös kuvauksena Kristuksen ja seurakunnan välisestä rakkaudesta. Tällöin kallion kolossa oleva kyyh-
kynen kuvaa uskovaa, joka pakenee pahaa Kristus-kallion suojaan.
Herra, sinuun minä turvaan. Älä salli minun ikinä häpeään tulla, vapahda minut vanhurskaudessasi. Kallista korvasi minun puoleeni, riennä, pelasta minut. Ole minulle turvakallio, vuorilinna, johon minut pelastat. (Ps 31 : 2-3)

Muinoin luultiin, ettei kyyhkysellä ole sappea, joten se saattoi olla rauhan tuoja, koska sapen vertauskuvat, viha ja rauhattomuus oli siitä kaukana. Tästä johtuneekin että kyyhkystä on jo kauan pidetty rauhan vertauskuvana. Usein on hautakivissä kyyhkysen kuva ja kirjaimet R.I.P ( requiescat in pace) = levätköön rauhassa, kristityn sielu on päässyt rauhaan ja lepoon.
Kirjekyyhkysillä on voimakas vietti palata aina kotilakkaansa, niinpä niitä on käytetty ennen nykytekniikkaa sanomien välittämiseen . Tätä kotiinpalaamista on usein verrattu uskovien taivaskaipuuseen ja haluun palata "alkukotiin"- uskovilla on Raamatun mukaan "iankaikkisuus sydämessään"

Nimi Joona tarkoittaa kyyhkystä. Profeetta Joona varoitti Niiniven kaupunkia ja se pelastuikin sillä kertaa katumuksella , paastolla ja parannuksen teolla ja sai olla vielä sata vuotta. Siten kyyhkysen varoittava ääni olikin tuomion ääni. Profeetta Naahum
ennustus oli "kuin rintaan lyötäisiin " eli kyyhkysen kujerrusta verrataan rintaan lyömiseen ja Niinive tuhoutui.


Profeetta Jesajan aikana Kuningas Hiskia sai sanoman, että kuolee pian ja silloin hän rukoili Herraa sanoen
Niin kuin pääskynen, niinkuin kurki minä kuikutan, minä kujerran kuin kyyhkynen; hiueten katsovat minun silmäni korkeuteen: Herra, minulla on ahdistus, puolusta minua. (Jes 38 :14 )
Herra kuuli ja lisäsi hänelle vielä 15 vuotta elinpäiviä. Profeetta Jesaja sai ennustuksen myös tulevista ajoista, jolloin hajallaan ollut kansa palaa maahansa :
meidän päivinämme se on toteutunut. Tässä yhteydessä "kyyhkyset" ovat lento- koneita:

Entä nuo, jotka kiitävät tänne kuin pilvi, kuin kyyhkyt lakkaansa - keitä he ovat? Kaukaisten rantojen alukset kerääntyvät, kärjessä Tarsisin-laivat. Ne tuovat poikasi kaukaa, tuovat heidän hopeansa ja kultansa Herran, sinun Jumalasi, nimen kunniaksi, kunniaksi Israelin Pyhälle. Hän antaa sinulle loiston ja mahdin. (Jes 60 :8)

Muinoin kyyhkysten hoitajat heiluttivat keppiä ilmassa kunnes kyyhkyset huomasivat että on aika palata illansuussa kotiin. Monenlaiset "kepit" ovat ajaneet Israelin lapsia
vieraista maista kotimaahan.

Taiteessa kyyhkynen kirjoittajan korvan juuressa tai ollapäällä tarkoittaa Pyhää Henkeä joka inspiroi puhetta tai kirjoitusta.
http://riittaahvonen.blogspot.com/
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minun ystävä laitto muutama päivä sitten tälläsen näyn .. ei oo ennen nähnyt näkyjä. Olis kiva tietää miten tulkitsette:

"Hei mä näin tänään ihan ihme jutun. Kattelin alakerran ikkunasta ulos kylälle päin. Muuntajan kohdalta ojasta lähti valtavan kokoinen moottorivene tulemaan kohti. Meni kuitenkin myllyn ohi järvelle päin valtavaa vauhtia ojan pohjaa pitkin. Olin hereillä. Enkä ollut kännissä." :)

Ystävä mietti onko sekoommassa. Vastasin näin:

"No et sekoo ... vaan sulla puhkeaa näyt. Kiitä Herraa.
Tuossa näyssä on iso voima joka vyöryy kuin virta ja siksi tuo vene. Voima lähtee moottorista joka on Jeesus itse. Katso ettei virta mene ohi vaan että pääset siihen mukaan. Olkoon se herätys kyläämme!
Amen."

On miettinyt kasteelle lähtöä mutta ei uskalla ja oon pyytäny alusta asti että tulis rukous hetkiin mut ei saa lähdettyä siihenkään.
Pari viikkoa sitten sen puhelin sekos. Se vaa vilkku ja näytössä luki: VALITSE JEESUS!
Ei saanu muuten pois ku irrottamalla akun. Sanoin et usko jo, Herra kutsuu sua vahvasti. Sano et uskoo kyllä. Minä sanoin että se ei nyt taida riittää. Jeesuksella on nyt jotain isompaa suunnitelmaa.

Jeesus sanoi kaikille:
Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä tuhoon ja turmioon?
Joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä on Ihmisen Poika häpeävä, kun hän tulee kunniassaan, Isänsä ja pyhien enkelien kirkkaudessa.
(Luuk. 9:23-26.)


Ystäväni sai toisen näyn eilen ja keskustelimme näin :

" ystäväni: Mulla peruutti traktori peräkärryineen pihaan muka...Ihan olin hereillä.

Minä: Hei ... oon kerran nähnyt unen tarktorista ja peräkärrystä ja siihen liittyi Jeesus. Oli tos viereisellä pellolla.

http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/ ... valla.html
Löysin sen tuolta ...

Ystäväni: Musta siellä kärryllä oli joku tai jotain, mut en tiiä mitä.

Minä: .. sinua tultiin hakemaan sadonkorjuuseen .. meitä työntekijöitä on liian vähän ja alkaa olla jo kiire.
.. se oli taas näky. Sinua nyt todella kutsutaan.

Tuon unen näin muutama vuosi sitten. Ja nyt ystäväni näki näyn tuosta traktorista ja peräkärrystä. Kunpa vain saisin ystäväni ymmärtämään että häntä todella kutsutaan. Ettei jäisi sinne sohvan nurkkaan ...
Olen kutsunut häntä alusta asti kokouksiin.. mutta aina on jotain tekosyitä miksi ei ... Kunpa nyt viimein. Herra auta!
Kun luin tuon unen pitkästä aikaa, huomasin kuinka Herra siinä jo kertoi tästä tulevasta työstäni hänelle. Silloin ei ollut tietoakaan näistä rukous hetkistä ja unessa rukoilin tuon melkein sokean miehen puolesta, sanoen että jos ei auta odotetaan Jeesuksen heräämistä. Nyt rukoilen veljien ja siskojen kanssa, kunnes Jeesus tulee takaisin (herää).

Miten suuri lahja ovat ystävät!
Ystävä kasvaa kanssani,
nauraa kanssani
ja itkee kanssani.
Ystävä kertoo totuuden silloinkin,
kun totuus tekee kipeää.
Ystävän kanssa voin
pohtia, leikkiä ja olla hiljaa.
Jumala, kiitän sinua ystävistä.
Amen.
https://sinettisormus.blogspot.com/2018 ... eesus.html
Vastaa Viestiin