Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänä aamuna, 18.3. olin Herrani läsnäolossa ja rukouksessa ja kohta sain nopean kuvan; oli vesistö, joka kuhisi nokat auki olevia krokotiilejä, se oli nopea mutta selkeä kuva. Kyselin Herralta sen tarkoitusta, niistä nousi mieleen niilin krokotiilit, siellähän niitä on, ja sieltä raamattukin niitä kuvaa. Pyysin Herralta sanaa, käsi sydämelläni tuota sanaa anoin ja tämä minulle aukesi ja kyyneleet kirposivat silmiini sitä lukiessa:

JESAJA 49
1. Kuulkaa minua, te merensaaret, ja tarkatkaa, kaukaiset kansat. Herra
on minut kutsunut hamasta äidinkohdusta saakka, hamasta äitini helmasta minun nimeni maininnut.
2. Hän teki minun suuni terävän miekan kaltaiseksi, kätki minut kätensä varjoon; hän teki minut hiotuksi nuoleksi, talletti minut viineensä.
3. Ja hän sanoi minulle: "Sinä olet minun palvelijani, sinä Israel, jossa minä osoitan kirkkauteni".
4. Mutta minä sanoin: "Hukkaan minä olen itseäni vaivannut, kuluttanut voimani turhaan ja tyhjään; kuitenkin on minun oikeuteni Herran huomassa, minun palkkani on Jumalan tykönä".
5. Ja nyt sanoo Herra, joka on minut palvelijakseen valmistanut hamasta äitini kohdusta, palauttamaan Jaakobin hänen tykönsä, niin että Israel koottaisiin hänen omaksensa - ja minä olen kallis Herran silmissä, minun Jumalani on tullut minun voimakseni -
6. hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.
7. Näin sanoo Herra, Israelin lunastaja, hänen Pyhänsä, syvästi halveksitulle, kansan inhoamalle, valtiaitten orjalle: Kuninkaat näkevät sen ja nousevat seisomaan, ruhtinaat näkevät ja kumartuvat maahan Herran tähden, joka on uskollinen, Israelin Pyhän tähden, joka on sinut valinnut.
8. Näin sanoo Herra: Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut; minä olen valmistanut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, kohottamaan ennalleen maan, jakamaan hävitetyt perintöosat,
9. sanomaan vangituille: "Käykää ulos!" ja pimeässä oleville: "Tulkaa esiin!" Teiden varsilta he löytävät laitumen, kaikki kalliokukkulat ovat heillä laidunpaikkoina.
10. Ei heidän tule nälkä eikä jano, ei hietikon helle eikä aurinko satu heihin, sillä heidän armahtajansa johdattaa heitä ja vie heidät vesilähteille.
11. Minä teen kaikki vuoreni teiksi, ja minun valtatieni kulkevat korkealla.
12. Katso heitä, he tulevat kaukaa! Katso, nuo pohjoisesta, nuo lännestä, nuo Siinimin maalta!
13. Riemuitkaa, te taivaat, iloitse, sinä maa, puhjetkaa riemuun, te vuoret, sillä Herra lohduttaa kansaansa ja armahtaa kurjiansa.
14. Mutta Siion sanoo: "Herra on minut hyljännyt, Herra on minut unhottanut".
15. Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota.
16. Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni.
17. Sinun lapsesi tulevat rientäen; sinun hävittäjäsi ja raunioiksi-raastajasi menevät sinun luotasi pois.
18. Nosta silmäsi ja katso ympärillesi: he kokoontuvat, he tulevat sinun tykösi kaikki. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, sinä puet heidät kaikki yllesi niinkuin koristeen ja sidot heidät vyöllesi niinkuin morsian vyönsä.
19. Sillä sinä - sinun rauniosi ja autiot paikkasi, sinun hävitetty maasi - sinä käyt silloin ahtaaksi asukkaille, ja kaukana ovat ne, jotka sinua söivät.
20. Vielä saavat sinun lapsettomuutesi lapset sanoa korviesi kuullen: "Paikka on minulle ahdas, tee tilaa, että voin asua".
21. Silloin sinä sanot sydämessäsi: "Kuka on nämä minulle synnyttänyt? Minä olin lapseton ja hedelmätön, karkoitettu ja hyljätty. Kuka on heidät kasvattanut? Katso, minä olin jätetty yksin. Missä nämä silloin olivat?
22. Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä nostan käteni kansakuntien puoleen, kohotan lippuni kansoja kohti, niin he tuovat sinun poikasi sylissänsä ja kantavat sinun tyttäresi olkapäillään.
23. Kuninkaista tulee sinulle lastenhoitajat, heidän ruhtinattaristaan sinulle imettäjät. Sinun edessäsi he kumartuvat maahan kasvoillensa ja nuolevat tomun sinun jaloistasi. Silloin sinä tiedät, että minä olen Herra ja että ne, jotka minua odottavat, eivät häpeään joudu.
24. Otetaanko sankarilta saalis, tai riistetäänkö vangit vanhurskaalta?
25. Sillä näin sanoo Herra: Vaikka vangit otettaisiinkin sankarilta ja saalis riistettäisiin väkevältä, niin minä kuitenkin taistelen sitä vastaan, joka sinua vastaan taistelee, ja minä pelastan sinun lapsesi.
26. Minä panen sinun sortajasi syömään omaa lihaansa, ja he juopuvat omasta verestään niinkuin rypälemehusta; ja kaikki liha on tietävä, että minä, Herra, olen sinun pelastajasi, että Jaakobin Väkevä on sinun lunastajasi.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 07 Huhti 2016, 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin hyvän ja aiheeseen sopivan tekstin, David Wilkeronilta, jossa puhutaan ihmisen kärsimyksistä ja vaikeista olosuhteista, verraten Jobin elämään. Nuo krokotiilit edustavat noita vaikeuksia, joista yksin emme selviä, emme omin voimin, vaan Herraan turvaten ja hänen voimassaan:
http://www.tscpulpitseries.org/finnish/ts040308.htm
Sinettisormus

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

JOB 40
1. (40:6) Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:

2. "Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.
3. Sinäkö teet tyhjäksi minun oikeuteni, tuomitset minut syylliseksi, ollaksesi itse oikeassa?
4. Tahi onko sinun käsivartesi niinkuin Jumalan, ja voitko korottaa äänesi jylinän niinkuin hän?
5. Kaunistaudu kunnialla ja korkeudella, pukeudu loistoon ja kirkkauteen.
6. Anna vihasi kiivastuksen purkautua, ja masenna katseellasi kaikki ylpeät.
7. Nöyryytä katseellasi kaikki ylpeät, ja muserra jumalattomat siihen paikkaan.
8. Kätke heidät tomuun kaikki tyynni, sulje heidän kasvonsa salaiseen kätköön.
9. Silloin minäkin ylistän sinua, kun oikea kätesi on hankkinut sinulle voiton.
10. Katso Behemotia, jonka minä loin niinkuin sinutkin; se syö ruohoa niinkuin raavas.
11. Katso, sen voima on lanteissa, sen väkevyys vatsalihaksissa.
12. Se ojentaa jäykäksi häntänsä kuin setripuun, sen reisijänteet ovat lujiksi punotut.
13. Sen luut ovat niinkuin vaskiputket, sen nikamat niinkuin raudasta taotut.
14. Se on Jumalan töiden esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan.
15. Sille kantavat satonsa vuoret, joilla kaikki metsän eläimet leikitsevät.
16. Lootuspensaiden alla se makaa, ruovikon ja rämeen kätkössä.
17. Lootuspensaat peittävät sen varjoonsa, puron pajut ympäröivät sitä.
18. Jos virta hätyyttää, ei se säikähdy, se on huoleton, kuohukoon vaikka itse Jordan sen kitaan.
19. Kukapa kävisi kiinni sen silmiin, lävistäisi heittoaseella sen turvan?
20. Voitko onkia koukulla Leviatanin ja siimaan kietoa sen kielen?
21. Voitko kiinnittää kaislaköyden sen kuonoon ja väkäraudalla lävistää siltä posken?
22. Rukoileeko se sinua paljon, tahi puhutteleeko se sinua lempeästi?
23. Tekeekö se liiton sinun kanssasi, että saisit sen olemaan orjanasi ainaisesti?
24. Voitko leikkiä sillä niinkuin lintusella tahi sitoa sen tyttöjesi pidellä?
25. Hierovatko pyyntikunnat siitä kauppaa, jakavatko sen kauppamiesten kesken?
26. Voitko iskeä sen nahan täyteen ahinkaita ja sen pään kala-ahraimia?
27. (40:32) Laskehan vain kätesi sen päälle, niin muistat sen ottelun; et sitä toiste yritä!
28. (41:1) Katso, siinä toivo pettää; jo sen näkemisestä sortuu maahan."
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Taitaa tuon pedon nousun aika olla lähellä...
Sinettisormus

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

-jarmo- kirjoitti:Taitaa tuon pedon nousun aika olla lähellä...
... totisesti, noita vaikeuksiahan maailma kuhisee tänäpäivänä, koko maailmassa, omassa voimassa emme noista enää selviä, vaan Herran voimassa ja rukoukset ovat entistäkin tärkeämpiä, rukoukset, jotka anotaan oikealla sydämen asenteella, ei vain jotain opittua hokien, vaan aitoa puhetta elävälle Jumalalle, meidän Herrallemme, Jeesukselle Kristukselle, omavoimaisuudessa emme ole mitään...
Sinettisormus

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... olin äsken laittamassa puita uuniin ja samalla muistin eilisen ajatukseni joka oli noussut jostakin mieleeni ja koin että se voi liittyä tähän.
Päättäjämme kävivät tässä rukousaterialla ja sitten ilmoitettiin myös Niinistön lähtevän tapaamaan Putinia. Rukous aihetta ei kerrottu ja muutenkin tilaisuudesta ei haluttu enempää mainostaa. Eilen illalla minulle nousi tämä, että onko nyt jotain vakavampaa tiedossa Suomelle, joka saa päättäjätkin menemään rukouksen ääreen ja vielä kuin vähän salassa kansalta, tämmöistä en muista ennen tapahtuneen, sitten Kallion rukousten. Päättäjillä olisi tiedossa jotain minkä haluavat salata vielä kansalta ja tuntevat itsensä voimattomiksi ja siksi turvaudutaan rukoukseen, tämä minun mieleeni illalla kohosi, joten nyt ei voi muuta kuin avoimena seurata tilannetta, siltäosin mitä meille kerrotaan ja rukoilla, Suomen puolesta, meidän oman kansamme puolesta.
Sinettisormus

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä Hesekielin 24 paikka on muodostunut minulle tärkeäksi, näiden muutaman uskonkasvun vuoden aikana ja tänään tuo vahvasti toteutuu, juuri äsken tuo sananpaikka kohosi mieleeni ja riensin sen laittamaan tänne:

24. Hesekiel on oleva teille ennusmerkki: aivan niin, kuin hän on tehnyt, niin tekin teette. Kun tämä tapahtuu, te tulette tietämään, että minä olen Herra, Herra.
25. Ja sinä, ihmislapsi! Sinä päivänä, jona minä otan heiltä heidän varustuksensa, ihanan ilonsa, silmiensä ihastuksen, sielujensa halajamisen, heidän poikansa ja tyttärensä,
26. sinä päivänä tulee pakolainen sinun luoksesi ilmoittamaan tätä korvaisi kuullen.
27. Sinä päivänä avautuu sinun suusi yhtaikaa kuin pakolaisen, ja sinä puhut etkä enää ole mykkänä. Sinä olet oleva heille ennusmerkki, ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."
tuula

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja tuula »

noista krokodiileistä tuli mieleen viime yönä näkemäni uni. siinä unessa yritin tappaa olohuoneeni lattialla olevaa paksua käärmettä ja sainkin sen poikki. sen pääosa yritti minua puraista, mutta ei saanut puraistua, kun pakenin sitä.
Sinettisormus

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

tuula kirjoitti:noista krokodiileistä tuli mieleen viime yönä näkemäni uni. siinä unessa yritin tappaa olohuoneeni lattialla olevaa paksua käärmettä ja sainkin sen poikki. sen pääosa yritti minua puraista, mutta ei saanut puraistua, kun pakenin sitä.
... mielenkiintoista, sillä minunkin unessa oli iso käärme, en ollut varma sen vaarallisuudesta, mutta sillä oli kaunis vaalean sininen väri ja sahalaitainen kuvio selässään... ;)
Peacemaker

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja Peacemaker »

Sinettisormus kirjoitti:... olin äsken laittamassa puita uuniin ja samalla muistin eilisen ajatukseni joka oli noussut jostakin mieleeni ja koin että se voi liittyä tähän.
Päättäjämme kävivät tässä rukousaterialla ja sitten ilmoitettiin myös Niinistön lähtevän tapaamaan Putinia. Rukous aihetta ei kerrottu ja muutenkin tilaisuudesta ei haluttu enempää mainostaa. Eilen illalla minulle nousi tämä, että onko nyt jotain vakavampaa tiedossa Suomelle, joka saa päättäjätkin menemään rukouksen ääreen ja vielä kuin vähän salassa kansalta, tämmöistä en muista ennen tapahtuneen, sitten Kallion rukousten. Päättäjillä olisi tiedossa jotain minkä haluavat salata vielä kansalta ja tuntevat itsensä voimattomiksi ja siksi turvaudutaan rukoukseen, tämä minun mieleeni illalla kohosi, joten nyt ei voi muuta kuin avoimena seurata tilannetta, siltäosin mitä meille kerrotaan ja rukoilla, Suomen puolesta, meidän oman kansamme puolesta.
AAMEN!
Sinettisormus

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

22.6.2018. Shalom!
Tänäänkin, kun heräsin ja olimme mieheni kanssa aamupalalla, hän valitteli kipeää kyynärpäätä ja kylkeään. Kysyin saanko rukoilla? Hän vain oli hiljaa ja näytti kyynärpäätään. Sitten lopulta, kun en saanut vastausta, julistin hänelle terveyttä niihin, Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen nimeen!
Nyt vain täytyy uskoa ja kiittää että niin tapahtuu.

Kerroin miehelleni, että näin yöllä kummallista unta. Uni oli tavanomaista, siinä ihmiset tohusivat omiaan, mutta ihmeellisen teki siitä sen, että koko yön näin unen keskellä krokotiileja. Välillä heräsin ja kun nukahdin aina uudestaan, nuo krokotiilit seurasivat unessa mukana aamuun asti. Niitä oli paljon. Maa oli muuttunut monin paikoin liejuiseksi ja krokotiilit väijyivät ihmisiä tuon liejun alla, syödäkseen heidät.
Kun lieju kuivui krokotiilin selän päälle ja se pysyi paikoillaan, ei voinut tietää kulkiko kiinteällä maalla, vaiko krokotiilin selän päällä ja silloin ne yrittivät napata kulkija.
Niitä oli kaiken kokoisia, mutta jotkut olivat kooltaan valtavia hirviöitä. TODELLA SUURIA!!! Siellä oli joitakin muitakin todella suuria ja vaarallisia otuksia, mutta nuo krokotiilit minä tunnistin. Ensin pelkäsin niitä, mutta sitten opin kulkemaan niiden seassa, eikä ne voineet yllättää minua ...
Krokotiili liitetään yleensä Egyptiin ja Raamatussakin se mainitaan, kirjoituksissa Egyptissä.

https://sinettisormus.blogspot.com/2018 ... varas.html


Kuva
https://fi.ilovevaquero.com/images/novo ... inah_3.jpg


Krokotiili



Jobin kirjasta luemme kuvauksen krokotiilistä kun Herra sanoo :

Voitko sinä koukullasi pyydystää krokotiilin? Pitääkö siimasi sen kielen aloillaan, sitooko ruokoköytesi sen kidan, lävistääkö atraimesi sen leuan? Rukoileeko se sinulta armoa, yrittääkö se lepytellä sinua? Suostuuko se sinun ehtoihisi, antautuuko se orjaksesi ikiajoiksi? Leikitkö sen kanssa niin kuin l innun kanssa leikitään, annatko sen tyttärillesi narusta talutettavaksi? Käytkö siitä kauppaa toisten pyyntimiesten kanssa, meneekö se paloiteltuna myyntiin kauppiaille? Isketkö sen kyljen täyteen väkärautoja, lävistätkö harppuunalla sen pään? Jos mielesi tekee käydä siihen käsiksi, ajattele, millainen kamppailu siitä nousee, ja jätä se rauhaan! Älä kuvittele turhia: sen pelkkä näkeminen paiskaa maahan kenet tahansa. Ei pahinkaan hurjapää ryhdy sitä ärsyttämään. Kuka voisi mitellä sen kanssa voimiaan! Kuka siis voisi astua minun eteeni vaatimaan palvelusta palveluksesta? Eikö kaikki taivaan alla ole minun?

Puhun vielä sen jäsenistä, sen voimasta, sen ihmeellisestä rakenteesta. Kuka on murtanut sen kaksoispanssarin, kuka on viiltänyt siltä puvun auki? Kuka on avannut ammolleen sen kidan? Sen hampaat herättävät kaikissa kauhua. Sen selkää kattavat panssarikilvet kuin piinkovat sinettirivit. Ne ovat tiiviisti kiinni toinen toisessaan, edes tuuli ei pääse niiden väliin. Ne niveltyvät toisiinsa kuin liimattuina, koskaan irtoamatta.

Kun se aiva:staa, näkyy leimahdus. Sen silmät hehkuvat kuin aamuruskon säteet. ( Job 40 :25- 41 :10)

Oheinen kuvaus voisi sopia myös lohikäärmeeseen tai johonkin hirmuliskoon mutta

sana " leviatan "on käännetty lähinnä vastaavaan eläimeen.

Vapaata kasvatusta voisi verrata tällaiseen petoon: se on äkkiarvaamaton leikkikalu

joka helposti tuhoaa kanssansa leikkivän.

Raamatussa verrataan Egyptiä krokotiiliin : onhan sillekin vesi tärkeä, käyttäy-

tyminen vihollisia kohtaan julmaa kuin krokotiili



- Farao, Egyptin kuningas, minä käyn sinua vastaan! Sinä lojut kuin suuri krokotiili virtasi vesissä ja sanot: "Virta on minun, minä olen sen tehnyt." . Mutta minä isken koukut leukoihisi ja painan virtasi kalat panssariisi, minä tempaan sinut virtasi keskeltä kaikkine kaloinesi, jotka ovat panssariisi tarttuneet. Ja minä viskaan sinut autiomaahan, sinut ja kaikki sinun virtasi kalat. Sinä putoat kuivalle maalle, eikä sinua haeta, ei haudata. Maan petojen, taivaan lintujen ruoaksi minä jätän sinut. (Hes 29 :3 )

Ihmislapsi, viritä itkuvirsi faraosta, Egyptin kuninkaasta, ja sano hänelle: Nuori leijona kansojen seassa, sinä olet hukassa! Sinä olit kuin krokodiili virroissa: sinä kuohutit virtojasi, sotkit vettä jaloillasi ja hämmensit sen virtoja. (Hes 32 :2)



Egyptissä oli epäjumala, jonka tunnus oli krokotiili. Sitä palvottiin, sillä se oli

veden ja hedelmällisyyden jumala nimeltä Sobek.

Krokotiili mielletään yleensä julmaksi, mutta on eräs lintulaji, joka käy nokkimamassa sen hampaankoloista ruoan tähteitä eikä se tee sille pahaa, hammashoitajalleen, muitten on kyllä varottava sen ystävyyttä, vaikka nykyään krokotiiliä jopa kasvatetaan ja sen nahasta tehdään laukkuja ja kenkiä.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Mulle tuli voimakkaasti mieleen tämä raamatunjae
Matteus 10:27 Minkä minä sanon teille PIMEÄSSÄ se PUHUKAA PÄIVÄN VALOSSA ja minkä kuulette KUISKATTAVAN korvaanne se JULISTAKAA katoilta
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

David Wilkerson :
Minä jo olen nähnyt uskollisia miehiä ja naisia masentuneina jouduttuaan yhtäkkiä suuriin vaikeuksiin. He eivät ole koskaan tienneet, että kärsimykset kuuluvat osana jokaisen Jeesuksen seuraajan elämään. Sen sijaan heille on opetettu, että koska he ovat uskoneet Jumalaan, heillä tulisi olla itsestään selvänä asiana menestys, kivuton elämä. He uskovat, että heidän jokaiseen rukoukseensa on vastauksen tultava heti ilman mitään koetuksia.

Mutta Raamattu ei koskaan sano, että Herra varjelee meidät kaikilta vaivoilta. Pikemminkin se sanoo, että hän vapauttaa meidät niistä. Ja juuri näin Jumala teki Jobille. Yhtäkkiä myrskytuuli tuli Jobin eteen edustaen koetuksia ja kärsimyksiä. Ja näiden yliluonnollisten pyörteiden keskellä Herra ilmaisi Jobille kuinka nousta vaivojensa yläpuolelle.

Kuinka Herra teki sen? Hän käski palvelijansa katsoa mahtavaa virtahepoa ja käärmemäistä krokotiilia, noita kahta valtavaa hirviötä. Jumala sanoi Jobille: "Näetkö virtahevon? Minä olen sen tehnyt, niinkuin olen tehnyt sinut" (Job.40:15). "Voitko sinä koukuillasi pyydystää krokotiilin? Pitääkö siimasi sen kielen aloillaan..." (Job.40:25 uusi käännös).

Miksi Jumala aloitti ilmestyksensä käskemällä
Jobia ajattelemaan näitä kahta
suurta hirviötä?

Ensiksi, Herra esitti tämän ongelman palvelijalleen: "Katso Job, täällä tulee virtahepo sinua jälistämään. Mitä aiot tehdä? Voitko omin voimin painimalla voittaa sen? Etkö? Ehkä voisit puhua sen ympäri.

Nyt, katso, krokotiili uhkaa sinua. Kuinka selviät siitä? Menetkö köyden kanssa sitomaan sen kuonon? Voitko kesyttää sen lemmikiksesi ja leikitellä sen kanssa milloin tahdot? Sano minulle, onko sinulla voimaa avata ne suuret leuat ja katsoa sen hampaita? Ei tietenkään. Tällä luontokappaleella on kivikova sydän. Sillä ei ole lempeyttä."

Älä erehdy: tämä oli enemmän kuin vain pelkkä luento eläinkunnasta; pikemminkin Jumala puhui Jobille jotain hänen oman elämänsä ?hirviöistä?. Hän näytti palvelijalleen, että hänellä oli nämä kaksi valtavaa, vihaista ja ylivoimaisen suurta hirviötä, jotka edustivat hirviömäisiä ongelmia Jobin elämässä. Jumala näytti Jobille: "Jos luulet, että voit taistella näitä valtavan suuria luontokappaleita vastaan, olet pahasti erehtynyt. Vaikka yrittäisit kuinka paljon tahansa, et voi koskaan voittaa. Ja voin vakuuttaa sinulle, että et koskaan tule unohtamaan sitä taistelua. Ajattele virtahepoa. Se polkee jalkoihinsa kaiken. Se on aivan liian suuri ongelma sinun käsiteltäväksesi, Job. Siispä, kerro minulle kuinka aiot kukistaa sen maahan? Heitätkö lassoa, vai lahjotko sen vakallisella maissia? Ei, sinä et pärjää sille alkuunkaan. Etkä voi millään kesyttää sitä. Vain minä, Herra, tiedän kuinka tuollainen hirviömäinen luotokappale hallitaan.

Ja entäs se krokotiili, Job? Nuo partaveitsen terävät hampaat sen leuoissa ovat ne samat hampaat, jotka saatana paljasti sinulle koettelemuksesi aikana. Ei kukaan ihminen voi taistella sellaisen luontokappaleen kanssa. Eikä kukaan omalla voimallaan voi riisua krokotiilin paksua panssaria pois. Aivan samoin on laita sinun hengellisen vihollisesi, paholaisen kanssa. Vain minä voin voittaa taistelun hänen kanssaan."

Kuuletko todella, mitä Jumala sanoo tässä puheessa? Hän ei puhu ainoastaan Jobille, vaan kaikille uskoville. Ja hän julistaa: Kohtaa rehellisesti elämäsi hirviöt kasvoista kasvoihin. Sinä et voi niitä voittaa. Minä ainoastaan voin.

Tässä vaiheessa, minä kuvittelen Jobin nähneen pienen valon pilkun sisimmässään. Hän varmaankin totesi: "Nämä hirviöt, joita Herra näyttää minulle - suuria, ylivoimaisia, pelottomia luontokappaleita - ne kaikki ovat minun ongelmiani. Enkä minä voita koskaan niitä itse. Kaiken aikaa minä olen istunut tässä tuhkakasassa, miettien miksi Jumala on sallinut kaikkien näiden hirvittävien ongelmien nousta minua vastaan. Olen yrittänyt löytää keinon kuinka päästä niistä eroon taistelemalla. Mutta totuus on se, että olen unohtanut, että minun Jumalani voi kaiken. Ja että hän taistelee minun puolestani."

Nyt Jobin sanoissa oli erilainen kaiku. Raamattu sanoo: "Silloin Job vastasi ja sanoi: ?Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa" (Job.42:1-2). Job itse asiassa sanoi: "Minun Jumalani on kaikkivoipa. Hän voi kaiken. Eikä hänen aikomuksiaan voida vähätellä. Siksi minä tiedän, että elämäni ei ole hukassa. Jumalalla on suunnitelma kaiken tämän kärsimykseni takana.

Minä tiedän, että Jumala seisoo vierelläni miekka kädessään puolustamassa minua. Ja hän vapauttaa minut juuri parhaaksi näkemällään hetkellä. Ei kukaan ihminen tai hirviö voi muuttaa hänen mieltään tai suunnitelmaansa. Hän todella tekee täysin tahtonsa mukaan. Minä tiedän, että en voi taistella virtahepoa ja krokotiilia vastaan. Mutta sillä ei ole väliä. Minä tiedän, että Jumala voi. Minun osani on vain seistä hiljaa ja ottaa vastaan Herran vapautus.
http://www.tscpulpitseries.org/finnish/ts040308.htm
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ajan henkeen sopiva... ja ennen kaikkea sama aihe.
Minullakin siis oli ihmeellinen herätys tänään! Markku veli nimittäin lähetti eilen tämän linkin viesteineen:
suora linkki viesti kohtaan:
https://youtu.be/H7GX4trdPeM?t=2m50s
...sama viesti minkä Nooa sai aikoinaan
Kuuntelin tuon eilen ja tänä aamuna kun avasin tietokoneen ja menin keittämään kahvia, alkoi olohuoneesta kuulua tämän videon äänet, eikä kone ollut vielä edes työpöydällä, saati että olisin käynnistänyt ko. linkkiä tai selainta tai mitään, koska se vaati vielä pin koodin jotta edes pääsee työpöydälle saakka. Noh siinä oli kaunis taustakuva ja taustalla kuului tämän naisen viesti.
Sitten laitoin pin koodin ja siellähän se pyöri itsellään... Hassua vaan että koska eilen katselin kymmeniä darts videoita koska Tanskassa oli ammattilaisturnaus käynnissä jota seuraan, joten miten ihmeessä juuri tämä video käynnistyi ja ittellään taustalla? Koskaan aiemmin näin ei ole mulle käyny.
Sinettisormus

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

No oho! Olipa outoa .... :o :shock:
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Kyllä oli mahtava sana jonka Sinetti laittoi. Kiitos Jeesus!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joo, kun tuo Wilkersonin teksti tuotiin eteeni, enkelit sen siihen varmaan pudotti, koin vahvasti, kuinka hyvä vastaus se onkaan näihin krkotiili näkyihin ja uniin. Meillä kaikilla on noita krokotiileja elämässämme, joskus enempi ja joskus vähempi.
Tuossa unessakin lopulta opin, kuinka minun ei tarvitse niitä enää pelätä ja Herrassamme, Jeesuksessa Kristuksessa se onnistuu, itse emme siihen pysty.
Nousi vielä mieleeni, kun n. viikko sitten Pirkko Vesavaara profetoi minulle:
- " Olet ollut kovassa koulussa ja se tulee jatkumaan, sillä Herra kouluttaa ja kasvattaa minua edelleen uskossani, sinusta tulee evankelista .., ei vain nettievankelista, vaan muutenkin ja se työ tulee laajenemaan"
Siis noita krokotiileja tiedossa edelleenkin jatkossa, mutta Herra on kanssani ja kanssamme ... Luottakaa siihen.
Sinettisormus

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Niin, kun nuo ahdistuksen ajat lähenee, alkaa tuolla henkimaailmassakin noiden krokotiilien kuhina lisääntymään, enenevästi, koko maailmassa.
Herra, hae pois meidät omasi, ennen sitä.
Tuula1

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

-jarmo- kirjoitti:Ajan henkeen sopiva... ja ennen kaikkea sama aihe.
Minullakin siis oli ihmeellinen herätys tänään! Markku veli nimittäin lähetti eilen tämän linkin viesteineen:
suora linkki viesti kohtaan:
https://youtu.be/H7GX4trdPeM?t=2m50s
...sama viesti minkä Nooa sai aikoinaan
Kuuntelin tuon eilen ja tänä aamuna kun avasin tietokoneen ja menin keittämään kahvia, alkoi olohuoneesta kuulua tämän videon äänet, eikä kone ollut vielä edes työpöydällä, saati että olisin käynnistänyt ko. linkkiä tai selainta tai mitään, koska se vaati vielä pin koodin jotta edes pääsee työpöydälle saakka. Noh siinä oli kaunis taustakuva ja taustalla kuului tämän naisen viesti.
Sitten laitoin pin koodin ja siellähän se pyöri itsellään... Hassua vaan että koska eilen katselin kymmeniä darts videoita koska Tanskassa oli ammattilaisturnaus käynnissä jota seuraan, joten miten ihmeessä juuri tämä video käynnistyi ja ittellään taustalla? Koskaan aiemmin näin ei ole mulle käyny.

niin. viestissä ei varsinaisesti sanota, millanen järkytys sieltä on tulossa, mutta kaikenlaistahan voi olettaa, kun lopunaikaa eletään. jokin isompi järkytys kuitenkin on tulossa ihmiskunnalle.Tule Herra Jeesus hakemaan omasi poissa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky;Kuhisevat Krokotiilit

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tänään mä juttelin Rauno Helpin kans puhelimessa. Aiheena oli Jaakobin 2. kirjeen synti/laki jota omani, adventistit usein veistelevät juuri sillä tavoin kuin samaisen kirjeen 1. luvun jakeessa 20 sanottiin, olkaa sanan tekijöitä, älkää pelkästään kuunnelko mitä JOKU sanoo.
Noh, siinä rukoiltiin mm. tämän palstan hengen puolesta ja meidän uskovien tilanteen.... sitten näin näyn silmieni edessä. Näin ensin Haminan pyöreän kaupungin ja ikäänkuin sen keskellä oli Mekka, jossa ihmiset kiersi kaupungin keskustaa ja kaikki tiet veivät sinne. Sitten näin Rooman ja sain sanat, "kaikki tiet vievät Roomaan" ja heti tuli sanat "...ja Egypti". Tuli heti mieleen Rooma, lihan himojen ja silmäin pyyntö. Samoin Egypti, koston ja väkivallan kehto, kuin Sodoma ja Gomorra. Kaikki maailman tiet vievät noihin kahteen paikkaan.
Mutta sitten tuli eteeni Taivaallinen Jerusalem ja meille se on täällä Hengessä sydämessä ja sen lihallinen muoto on Raamattu, Jumalan sana. Siitä tuli heti eteeni sanat "Jumalan sanan, Raamatun jokainen tie vie Jeesuksen Kristuksen ristin juurelle! Se on meidän Pyhä Kaupunkimme. Halleluja!
jeesusristilla.jpg
Vastaa Viestiin