Laitan ilmoitukseni tähän, koska uneni viimenen osa on vielä täyttymättä. Vielä on jalat tukevasti maassa, mutta ajatukset jo Taivaassa.
Eilen verhoani pitkin kiipesi pieni leppäkerttu. Sen verran pieni se oli, että oli pakko ottaa suurennuslasi ja tarkistaa, että se varmasti oli leppäkerttu eikä punkki. Oli sen verran terhakka kaveri, ja yksi piste oli molemmilla kyljillä eli se oli kaksipistepirkko.
Taisto tallensi leppäkerttujen formulakisat laiturilla – ”Räikkönen ja Bottas kolaroivat, yksi tönäistiin järveen”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001224864.html
Alkoi jotenkin kevätfiilis, vaikka lunta pyryttää vähän väliä. No, edeltävänä päivänä oli
Tu B'Shvat eli Toorakalenterin mukaan Puiden uusivuosi. Eli kevättä kohti mennään kaikesta huolimatta. Mantelipuuta pidetään kevään eli uuden vuoden symbolina, koska se kukkii ensimmäisenä. Mantelipuu hepreaksi vastaa verbiä 'valvoa'.
Jeremia 1
11 Minulle tuli tämä Herran sana: "Mitä sinä näet, Jeremia?" Minä vastasin: "Minä näen mantelipuun oksan".
12 Herra sanoi minulle: "Sinä olet nähnyt oikein; sillä minä valvon sanaani toteuttaakseni sen".
Jumalani, odotan! Kiitos "lampun" kirkastamisesta! Aamen!