Raamatun jae tähän päivään
Re: Raamatun jae tähän päivään
Hän virvoittaa väsyneen ja antaa heikolle voimaa. Nuoretkin väsyvät ja nääntyvät, nuorukaiset kompastelevat ja kaatuvat, mutta kaikki, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohoavat siivilleen kuin kotkat. Jes. 40:29–31
Elämä on levotonta ja väsyttävää. Jo nuorina näännytään ja kompastutaan. Elämänote katoaa sirpaleiseen maailmaan. Ei ole aikaa rauhoittua, olla vain omana itsenään tai levätä pois väsymystään. Suorittamisen pakko ja onnistumisen velvoite painavat hartiat kumaraan. Jumala lupaa kuitenkin sanassaan virvoittaa luokseen tulevan väsyneen ja antaa heikolle uuden voiman. Kompastelevat hän nostaa tielle ja totuutta etsiville hän osoittaa sanansa valon. Hän varjelee luokseen tulevan loukkaamasta itseään. Jumala opettaa omansa lentämään niin kuin kotkaemo opettaa poikasiaan. Alussa emo pakottaa pienokaisen rohkeaan hyppyyn. Itse se lentää kuitenkin alapuolella tarjoten siipiensä turvan. Siihen väsynyt poikanen voi laskeutua keräämään voimia, kunnes kykenee taas lentämään. Pian poikanen levittää omat siipensä uljaaseen lentoon. Se ylistää tekijäänsä kaartaessaan taivaalla, ja Jumalan tuulet kannattelevat sitä.
Sillä jos sekin, mikä on katoavaa, säteilee kirkkautta, vielä paljon kirkkaampaa on se, mikä on pysyvää.
2. Kor. 3:11
2. Kor. 3:11
2. Kor. 4:16-18.
4:16 Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
4:17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
4:18 meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.
4:16 Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
4:17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
4:18 meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.
Tulkaa, selvittäkäämme miten asia on, sanoo Herra. – Vaikka teidän syntinne ovat verenpunaiset, ne tulevat valkeiksi kuin lumi. Vaikka ne ovat purppuranpunaiset, ne tulevat valkeiksi kuin puhdas villa. Jes. 1:18
Kuinka kipeästi synti sydäntä raastaa. Toisten synnit satuttavat, omat synnit syövät sielunrauhan. Jeesukseen uskovina tahdomme elää hyvällä omallatunnolla ja vaeltaa Raamatun sanan mukaan. Mitä kauemmin kuljemme tiellä, opimme, kuinka mahdoton on oman sydämemme pimeys. Kuinka pohjaan saakka itsekäs on uskovakin ihminen. Uskovien yhteisöt ovat ihmisten yhteisöjä, joissa näkyy ihmisen käden jälki. Herramme kutsuu meitä siksi selvittämään syntejämme kanssaan aina uudelleen. Niin tahdomme kristittyinä sydämestämme tehdä. Verenpunaiset ja purppuranpunaiset syntimme hän lupaa antaa anteeksi. Tähän päivään saakka anteeksiantamus on minua kantanut. Kiitos, rakas Jeesus, että saan nytkin syntini ja syyllisyyteni anteeksi Kristuksen tähden.
Siitä me ymmärrämme, että totuus on meissä, ja me voimme hänen edessään rauhoittaa sydämemme, jos se meitä jostakin syyttää. Jumala on meidän sydäntämme suurempi ja tietää kaiken. 1 Joh. 3:19–20
Ihmisen mieli osaa itsensä syyllistämisen taidon. Terve syyllisyys on hyvästä ja Jumalan lahja. Se auttaa näkemään itsensä oikeassa suhteessa Jumalaan. Sydän saattaa kuitenkin syyttää menneistä asioista, jotka on jo saatu anteeksi. Sydän syyttää Jumalan omaa, niin kuin sille olisi annettu siihen valta. On tärke- ää muistaa, että Jumala on suurempi kuin syyttävä sydämemme ja voimakkaampi kuin kaikki ennen tai nyt tehdyt syntimme. Jumala on suurempi, eikä Jeesus heitä luokseen tulevaa koskaan pois. Ei varsinkaan sitä, jonka sydän on haavoilla. Jeesus ottaa haavoitetun, syyllisyydestä kärsivän lapsensa syliinsä ja vakuuttaa, että hänen kalliin sovintoverensä tähden synnit ovat anteeksiannetut. Sinäkin saat uskoa hänen lupauksensa rohkeasti nyt omaksesi.
Jeesus sanoi: ”Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. Hedelmistä te heidät tunnette.”
Matt. 7:15–16
Matt. 7:15–16
Minä rukoilen sinua, Herra. Kunpa tämä hetki olisi otollinen. Jumala, vastaa minulle! Onhan hyvyytesi suuri ja apusi varma. Ps. 69:14
Kun tuska on suuri, muuttuu rukouskin kärsimättö- mäksi. Miksi Herra ei jo kiirehtisi apuaan ja vastaisi armossaan? Rukoilija tietää, että Jumalalla on oma aikataulunsa, mutta jospa jo nyt olisi otollinen aika. Näin saamme rukoilla, ja rukouksemme kuullaan varmasti. Ehkä Herramme jouduttaa apuansakin, kun näkee lapsensa hädän. Jumalan oma tosin tietää, että helpotus on tulossa oikeaan aikaan, kun hätä on annettu Isän käsiin. Ja hän tietää myös sen, että Jumala ei kiusaa ketään, saati omiaan, ja hän rakastaa hädässä olevaa syvästi. – Minäkään en siis haluaisi olla kärsimätön, Herrani, mutta jos suunnitelmiisi sopii, voisitko helpottaa vaivaani? Kärsivällisyyteni alkaa horjua. Olisiko nyt otollinen aika, sinun aikasi, Auttajani?
Me julistamme, niin kuin on kirjoitettu, mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mitä ihminen ei ole voinut sydämessään aavistaa, minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat. 1 Kor. 2:9
Me julistamme niin kuin on kirjoitettu. Me emme puhu omiamme, vaan kerromme eteenpäin samaa, minkä itse olemme kuulleet. Kristinusko ei ole uutuuksien etsimistä vaan vanhan, salatun viisauden avaamista ihmisille ymmärrettäväksi ja vastaanotettavaksi. Kristillinen viisaus on ollut olemassa jo ennen maailman luomista ja se oli jo etukäteen tarkoitettu julistettavaksi ihmiskunnalle, myös meille. Kristillisen viisauden sydän on Jeesuksen täydellinen uhri ja syntien sovitus ristillä. Maailman synti on kannettu ja tie taivaaseen tehty. Taivaassa meille avautuu elämä, jota emme ole kyenneet kuvittelemaan tai edes aavistamaan. Jumala on valmistanut käsittämättömän kauneuden ja ennen kokemattoman ilon. Rauhan, joka on kuin päättymätön virta.
Vaikka palsta ei oikein toimi, niin laitetaans tämä tärkein kuitenkin eli päivän Sana:
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;"
Hebr. 12:14
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;"
Hebr. 12:14
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
”Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki, minä ylistän sinun vanhurskauttasi, sinun ainoan.”
Ps. 71:16
Ps. 71:16
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
- AOAOAOAOAO
- Site Admin
Aamen. 

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19
https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vaikka jumalattomat rehottavat kuin ruoho, vaikka väärintekijät nyt kukoistavat, he tuhoutuvat, katoavat ikiajoiksi.
Ps. 92:8
Sabatin päivän laulu
https://www.koivuniemi.com/raamattu/?ka ... psa+92%3A1
Ps. 92:8
Sabatin päivän laulu
https://www.koivuniemi.com/raamattu/?ka ... psa+92%3A1
Minä ajattelen sinua levätessäni, sinä olet mielessäni yön hetkinä: sinä olet tullut avukseni, ja minä saan riemuita siipiesi suojassa. Ps. 63:7–8
Kun ei saa nukutuksi, on sopiva hetki muistella Jumalan hyviä tekoja. On hyvä palauttaa mieleen, kuinka todellista Jumalan apu on ollut ja kuinka oikeaan aikaan se on aina saapunut. Herramme on ollut hereillä, ja ajoittain olemme saaneet siitä selkeitä havaintoja. Yön hiljaisina hetkinä unta odotellessa on myös hyvä aika rukoilla. Ihmisiä ja rukousaiheita riittää, heitä, joille voimme tämän pyhän palveluksen suorittaa. Kun rukoilemme läheistemme puolesta elämän Herraa, kannamme heidän elämäänsä parempaan tulevaisuuteen. Koskaan ei pidä aliarvioida rukouksen merkitystä. Kun muistelemme Jumalan apua ja rukouksissa kuljemme läheistemme matkassa, voimme kokea Jumalan armon iloa ja hänen läsnäolonsa siunauksen. Saamme yön hiljaisina hetkinä riemuita hänen siipiensä suojassa.
Mutta sokeat minä kuljetan tietä, jota he eivät ole kulkeneet, annan heidän astella polkuja, joita he eivät tunne. Minä muutan pimeyden heidän edellään valoksi, louhikkopolut sileäksi tieksi. Nämä ovat minun tekoni, näin olen tehnyt ja näin teen yhä. Jes. 42:16