Raamatun jae tähän päivään
Re: Raamatun jae tähän päivään
”Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.”
Room. 2:1
Room. 2:1
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Meistä ei ollut itseämme auttamaan, mutta Kristus kuoli jumalattomien puolesta, kun aika koitti. Room. 5:6
Kuinka ihanat ovat vuorilla ilosanoman tuojan askelet! Hän ilmoittaa rauhan tulon, tuo suuren ilosanoman.
Jes. 52:7
Jes. 52:7
Hartaasti minä odotin Herraa, ja hän kumartui minun puoleeni ja kuuli huutoni. Hän veti minut ylös syvästä kuopasta, upottavasta liejusta. Hän nosti minut kalliolle, antoi lujan pohjan askelteni alle. Ps. 40:2–3
Me joudumme odottamaan joskus Herraa hartaasti ja kärsivällisesti. Kun virrat tahtovat viedä mukanaan ja jalkamme juuttuvat upottavaan liejuun, ei muuta voi kuin huutaa. Aikaa ei ole paljon, avun on tultava nopeasti. On vaikeaa säilyttää kärsivällisyys ja luottamus, kun koko elämä on vaarassa. Jumalamme johdatuksessa käy usein niin, että apu saapuu viime hetkellä, kun meidän otteemme on juuri heltiämässä ja tuho näyttää todelliselta. Herramme tulee ja asettaa jalkamme lujalle kalliolle, ja me selviämme jälleen eteenpäin. Miksi apu tulee vasta silloin? Ehkä siksi, että viimeiseen saakka me luotamme omaan voimaamme ja kykyymme selvitä ongelmista ilman Jumalaa. Hän tahtoo olla meidän ainoa Jumalamme ja auttajamme, johon me voisimme oppia sydämestämme luottamaan.
Minut armahdettiin, jotta Kristus Jeesus juuri minussa osoittaisi, kuinka suuri hänen kärsivällisyytensä on.
1. Tim. 1:16
1. Tim. 1:16
Hän parantaa ne, joiden mieli on murtunut, hän sitoo heidän haavansa. Ps. 147:3
Miten valtavia, miten pelottavia ovatkaan sinun tekosi, kerrottakoon niistä kaikille. Minä julistan sinun suuruuttasi.
Ps. 145:6
Ps. 145:6
Kohota minut takaisin kunniaan ja lohduta minua jälleen. Ps. 71:21
Kuuntele tarkkaan, poikani, mitä sinulle sanon, pidä korvasi auki! Älä päästä mielestäsi minun sanojani, pidä ne visusti sydämessäsi, sillä ne ovat löytäjälleen elämä, lääke koko hänen ruumiillensa. Sananl. 4:20–22
Sen tähden meidän on tarkoin ja tunnollisesti pidettävä mielessämme se, minkä olemme kuulleet, ettemme ajautuisi virran vieminä harhaan. Hepr. 2:1
Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen. Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne. Gal. 3:26–27
Eikä hän murru, ei himmene hänen liekkinsä, vaan hän saattaa kaikkialla oikeuden voimaan. Hänen opetustaan ikävöivät kaukaiset rannat. Jes. 42:4
Anna Jumalalle uhriksi kiitos, täytä lupauksesi Korkeimmalle.
Ps. 50:14
Ps. 50:14
Hän riisui aseista vallat ja voimat ja saattoi ne kaikki häpeään, kun hän teki Kristuksesta niiden voittajan. Kol. 2:15
Pahan valta näyttää vain kasvavan. Jumalattomuus lisääntyy, synnin tekemisestä ei välitetä, ja Jumala näyttää olevan ihmisille kuin kuollut. Kukaan ei ole vastuussa mistään kenellekään. Oma etu on kaiken tekemisen motiivi. Heikot jätetään oman onnensa nojaan, ja vahvat keräävät hyvän itselleen. Kristus kuulee kuitenkin heikkojen itkun. Herra kuulee ja auttaa. Pahan valta ei ylety heikoimpaankaan ihmiseen, joka huutaa Jeesuksen nimeä avukseen. Vahvinkaan ei ole turvassa omassa voimassaan. Jos Herra ei ihmisen huonetta rakenna, on vaivannäkö lopulta turhaa. Jeesuksen voima kätkeytyy tosin heikkouteen ja vähäisyyteen. Mutta kun Jeesus painoi päänsä ristillä ja antoi henkensä, koko maailman pahuus voitettiin. Jumalan ristinkuoleman hulluus on viisaampaa kuin kaikki maailman loisto ja voimakkaampaa kuin pahan rajattu valta.
Kaiken armon Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa. Vähän aikaa kärsittyänne hän itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa teidät. 1 Piet. 5:10
Jumalaa kutsutaan Raamatussa monilla kauniilla ja kuvaavilla nimillä. Hän on rakkaus, hän on kaiken lohdutuksen Jumala, ja tässä Pietari kuvaa häntä sanoilla ”kaiken armon Jumala”. Jumalamme ei siis hiukan rakasta, lohduttele tai armahtele lapsiaan, vaan hän on itse Rakkaus, Lohdutus ja Armo. Hän on tätä kaikkea olemukseltaan. Jumala rakastaa, koska hän on rakkaus. Jumala lohduttaa meitä, koska hän on lohduttaja. Jumala armahtaa meitä, koska hän on täynnä armoa. Elämämme kaikissa taisteluissa ja kärsimyksissä hän on näine ominaisuuksineen läsnä. Vain vähän aikaa enää ja hän varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa meitäkin
Jeesus sanoo: ”Anna jokaiselle, joka sinulta pyytää, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinulta jotakin vie. Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille.”
Luuk. 6:30–31
Luuk. 6:30–31
Hän loistaa valona, hän säteilee kirkkautta, hohde verhoaa hänen suuren voimansa.
Hab. 3:4
Hab. 3:4