Näky; Ranskan lilja

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Ranskan lilja

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Heräsin tänään jo klo 5 ja olin Herrani läsnäolossa ja rukouksessa.
Sain kuva näyn, jossa oli kuvattuna savesta tai jostain vastaavasta materiasta tehty Ranskan lilja, mutta se oli rikki ja vain puolet siitä jäljellä ... voi hyvin ymmärtää mitä tämä voi kuvastaa, joten jään kuuntelemaan lähiaikojen uutisia ...
Kävin tämän tässä nopeasti laittamassa teille, sillä työt kutusuu tälle päivälle.
Siunausta ja Rauhaa päiväänne, rakkaat siskot !

Kuva
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Re: Näky; Ranskan lilja

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sopii hyvin, koska mä sain tänä aamuna ennen heräämistä myös lyhyen tiedon sanat, "teillä on 2 viikkoa peliaikaa". En tiedä mille se 2 viikkoa on ja mitä sitte... mutta tämän sanan sain juuri ennen heräämistä. Se on just se hetki jolloin yleensä näitä olen saanut. Saas nähdä mikä kahden viikon päästä alkaa?
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Vuosiviikoissa tuo voisi tarkoittaa 14 vuotta.....
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
näkymätön ninni

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Alkoi askarruttamaan mitä tuo Ranskan lilja kuvastaa???

KuvaKuninkaanlilja - Frankeilta Ranskan kuninkaille

Kun ranskanlilja yhdistyy vahvasti Klodovigiin, sen on katsottu symboloivan kaikkia kristittyjä frankkien kuninkaita. Heistä kuuluisin on Kaarle Suuri. 1300-luvulla ranskalaiset vakuuttivat kirjoituksissaan, että länsifrankkien kuningaskunnalta periytynyt Ranskan kuningashuone voisi johtaa syntynsä aina Klodovigin jumalaisena lahjana saamaan vaakunaan. Tarina on säilyttänyt suosionsa, vaikka sitä alettiin epäillä jo 1600-luvulla. Nykyaikainen tutkimus on osoittanut, että Fleur de lis oli uskonnollinen symboli ennen kuin siitä tuli varsinainen heraldinen kuvio.
Lähde: Wikipedia

Heraldinen lilja (Fleur de lis) tunnetaan myös symbolina monessa yhteydessä, esimerkiksi partiolaisten keskuudessa. Se esiintyy myös Québecin lipussa, Turun vaakunassa ja vallankumousta edeltäneen Ranskan kuningaskunnan lipuissa. Lähde: Wikipedia

Ihan mielenkiintoista asiaa löytyy, ja kuinkas ollakkaan wikipediasta, tuosta ehtymättömästä tiedon lähteestä ;) :
Lilja (heraldiikka)

Fleur de lys.
Heraldinen lilja eli Fleur de lys tai Fleur de lis, usein myös Ranskan lilja, on tyylitelty heraldinen kuvio. Se on ristin, kotkan ja leijonan ohella yksi yleisimmistä heraldiikan symboleista. Yleensä ranskanlilja luokitellaan luonnonkuvioksi. Se on kuitenkin hyvin erilainen kuin ne liljat, joita voidaan nähdä yleensä puutarhoissa ja joista heraldiikassa käytetään yleensä nimitystä lys de jardin eli puutarhalilja. Suomessa heraldinen lilja esiintyy Liljendalin ja Turun vaakunoissa.

Fleur de lys on lähes pääsääntöisesti ornamenttikuvio ja se on ”samalla poliittinen, dynastinen, taiteellinen, tunnuskuvallinen ja symbolinen”[1], erityisesti heraldiikassa. Kuvio on esiintynyt lukemattomissa eurooppalaisissa vaakunoissa ja lipuissa vuosisatojen aikana, mutta erityisesti se on liitetty Ranskan monarkian keskeisten symbolien joukkoon. Kun kyseessä oli monarkian eräs kaikkein arvostetuimmista tunnuksista, yksikään Ranskan tasavalloista tai keisarikunnista ei ole omaksunut sitä tunnuksekseen.

Lilja on myös ollut osa sotilaallista symboliikkaa ja käytössä useiden eri organisaatioiden tunnuksena. 1900-luvulla sen omaksuivat myös useat partiolaisjärjestöt, jotka käyttävät sitä maailmanlaajuisesti tunnuksissaan. Arkkitehdit ja suunnittelijat ovat käyttäneet aiheenaan liljaa hyvinkin laajasti metalliteoksista aina kirjansidontaan saakka. Kristillisenä symbolina lilja on edustanut pyhää kolminaisuutta tai se on ikonografisesti liitetty arkkienkeli Gabrieliin ja Marian ilmestyksen yhteyteen[2]. Näin lilja liittyy oleellisesti myös Neitsyt Mariaan. Tämä yhteys on tuonut liljan myös Turun vaakunaan: tuomiokirkko on pyhitetty alun perin hänelle.[3]
Lue lisää täältä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Lilja_(heraldiikka)

Ei taida linkki toimia kunnolla??? Olen yrittänyt korjata linkkiä, mutta ei nähtävästi toimi?
näkymätön ninni

Tämä vielä vaikuttaa kiinnostavalta. Wikipediasta lainattua:
Symboliikka uskonnossa ja taiteessa
Keskiajalla varsinaisen liljan ja fleur de lis –kuvion symboliarvot olivat uskonnollisessa taiteessa päällekkäiset, tarkoittaahan ranskan lis juuri liljaa. Historioitsija Michel Pastoureau kertoo, että noin vuoteen 1300 asti niitä molempia käytettiin Jeesuksen kuvauksissa, mutta vähitellen ne siirtyivät merkitsemään Mariaa ja ne liitettiin Salomon psalmin sanoihin ”lilja ohdakkeiden keskellä” (lilium inter spinas), jonka katsottiin viittaavan Mariaan. Myös toiset Raamatun tekstit ja uskonnollinen kirjallisuus, joissa lilja on puhtauden ja viattomuuden symboli, auttoivat vakiinnuttamaan tämän kukan Neitsyen attribuutiksi.

Keskiajan Englannissa aatelisnaisen sinetti esitti 1100-luvun puolivälin jälkeen usein häntä itseään heraldisen liljan kera, viitaten näin Marian avulla naisellisiin hyveisiin ja henkisyyteen.[19] Ensimmäiset liljaa pitelevän Marian kuvat ilmestyivät 1100-luvulla hänelle pyhitettyjen katedraalien lyöttämiin kolikoihin ja seuraavaksi papiston sinetteihin. Näistä ensimmäisenä oli 1146 Pariisin Notre Dame. Yleisin kuva esitti häntä kukka oikeassa kädessään, aivan kuten hänet on esitetty kirkon Pariisin neitsyt- patsaassa ja pääoven yläpuolella olevassa ruusuikkunassa, jossa hän pitelee liljavaltikkaa. Kukat voivat olla yksinkertaisia kukkakuvioita, joskus puutarhan liljoja, toisinaan aitoja heraldisia liljoja.[14] Madonnan attribuutteina niitä nähdään hänen taivaaseenastumistaan esittävissä maalauksissa, joista kuuluisimpia ovat Botticellin ja Filippo Lippin maalaamat. Lippi käytti molempia kukkatyyppejä toisissakin samaan yhteyteen kuuluvissa maalauksissa, esimerkiksi teoksessaan Madonna metsässä.

Heraldisen kuvion kolme terälehteä liitetään 1300-luvun Ranskassa alkaneen[20] perinteen mukaan pyhää kolminaisuuteen[21], ja jo varhaisemman perinteen mukaan ne edustivat uskoa, viisautta ja ritariutta.
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuolle kahdelle viikolle tuli vastaus. Se on henkilökohtanen ja tärkeä ilmoitus. Täytyy sanoa että kylläpä taas päivälleen ja tarkalleen annettiin molemmat yhtymäkohdat. Tuli siis aikamäärälle ilmoitus ja syy tuohon varoitukseen muutaman tunnin sisällä heti perään. Aika selvä asia itselle!
näkymätön ninni

Laulujen laulu 2

1 "Minä olen Saaronin kukkanen, olen laaksojen lilja."
2 "Niinkuin lilja orjantappurain keskellä, niin on minun armaani neitosten keskellä."
3 "Niinkuin omenapuu metsäpuitten keskellä, niin on minun rakkaani nuorukaisten keskellä; minä halajan istua sen varjossa, ja sen hedelmä on minun suussani makea.
4 Hän on vienyt minut viinimajaan; rakkaus on hänen lippunsa minun ylläni.
5 Vahvistakaa minua rypälekakuilla, virvoittakaa minua omenilla, sillä minä olen rakkaudesta sairas."
6 Hänen vasen kätensä on minun pääni alla, ja hänen oikea kätensä halaa minua.
7 Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret, gasellien tai kedon peurojen kautta: älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa.
8 Kuule! Rakkaani tulee! Katso, tuolla hän tulee hyppien vuorilla, kiitäen kukkuloilla.
9 Rakkaani on gasellin kaltainen tai nuoren peuran. Katso, tuolla hän seisoo seinämme takana, katsellen ikkunasta sisään, kurkistellen ristikoista.
10 Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.
11 Sillä katso, talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, ovat menneet menojaan.
12 Kukkaset ovat puhjenneet maahan, laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme.
13 Viikunapuu tekee keväthedelmää, viiniköynnökset ovat kukassa ja tuoksuavat. Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.
14 Kyyhkyseni, joka piilet kallionkoloissa, vuorenpengermillä anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
15 Ottakaamme ketut kiinni, pienet ketut, jotka viinitarhoja turmelevat, sillä viinitarhamme ovat kukassa.
16 Rakkaani on minun, ja minä hänen-hänen, joka paimentaa liljojen keskellä.
17 Kunnes päivä viilenee ja varjot pakenevat, kiertele, rakkaani, kuin gaselli, kuin nuori peura tuoksuisilla vuorilla.
näkymätön ninni

5 jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä.

Ps. 60:1

Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Todistuksen lilja"; Daavidin laulu, opetettavaksi,(60:2) kun hän taisteli Mesopotamian aramilaisia ja Sooban aramilaisia vastaan ja Jooab palasi ja voitti Suolalaaksossa edomilaiset, kaksitoista tuhatta miestä.(60:3) Jumala, sinä hylkäsit meidät, sinä hajotit meidät ja olit vihastunut. Auta meidät ennallemme.

Laul. l. 2:1

"Minä olen Saaronin kukkanen, olen laaksojen lilja."

Laul. l. 2:2

"Niinkuin lilja orjantappurain keskellä, niin on minun armaani neitosten keskellä."

Jes. 35:1

Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.

Hoos. 14:5

(14:6) Minä olen oleva Israelille kuin kaste, se on kukoistava kuin lilja ja juurtuva syvälle kuin Libanon.
Vastaa Viestiin