Nebulan lasku vuodelle 2017

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Rauhaa Herrassa Jeesusksessa kaikille!

EN TOSIAAN HALUA PAINOSTAA NYT KETÄÄN MILLÄÄN TAVALLA!!!! ENKÄ USKONUT TÄHÄN VIELÄ JOUTUVANI!!!
Mutta tuon ongelmani teille kullekin vapaaehtoisena, koska Nebula joka on pelastussanoman palvelimen toimittaja, siirtyi vuoden laskutusväleille, eikä minulla ole mitään mahdolisuutta selvitä tästä ilman apua. Olisin ehkä jotenkin puolivuotisesta maksusta selvinnyt, mutten tästä koko vuoden laskusta kerralla.

Olen rukoillut nyt 2 päivää miten tämä asia voisi mennä hyvin, koska keväällä jo sain tukea tässä Nebulan laskuaisassa koska tuloni eivät ole enää tätä nykyä kuin murheellisen pieni murto-osa siitä mitä olen ennemin ansainnut. Olen siis köyhyysrajalla elävä maan matonen :(
Aikoinaan vuosikausia maksoin Nebulan laskuja kerran vuodessa, eikä se ollut kuin ilo pelkästään. Nyt minulla ei yksinkertaisesti ole varaa tähän.

Mietin että jos meistä jokainen laittaisi hiukan vapaaehtoisesti. Itse en voi ottaa rahaa vastaan, koska olen Kelan ja sosiaaliavun varassa.
Ajattelin että jokainen voisi maksaa esim. Ollille, joka maksaisi laskun sitten. Jokainen halukas olisi yksityisviesteillä Olliin yhteydessä ja sopisi hänen kanssaan. Olisi tärkeää ettei kukaan tiedä paljonko kukin tai miten antaa. Pääasia että olette kaikki yhtä arvokkaita ilman pienintäkään eroa ainakaan taloudellisessa mielessä. Tämä on minulle äärimmäisen vastenmielistä ja vatsanikin on aivan kipeä kun olen murehtinut tätä asiaa.
Pelastussanoma Nebula lasku 1.11.2016 - 1.11.2017.jpg
Sinettisormus

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Auts! Olenkin ihmetellyt viimeaikaista hiljaisuuttasi, mutta tässä taitaa olla syy. Paholainen yrittää laittaa viime metreillä kapuloita rattaisiin. Rukoillaan, että tämä asia tulee järjestymään, että Herra auttaa tässä, jos on Hänen Tahtonsa, että toiminta täällä jatkuu. Itsekkin olen vähän samanlaisessa tilanteessa kuin sinä Jarmo, mutta luotetaan Herran apuun, ei Hänen kätensä ole liian lyhyet auttamaan. Kiitos Jeesus että sinä kuulet ja annat apusi, sillä sinua me täällä tahdomme kirkastaa!
Amen!
Sinettisormus

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuossa mietin että kun Jeesukselta tultiin kysymään vuokrarahoja asunnosta, johon he olivat majoittuneet ja siitä maksusta kun opetuslapset kantoivat huolta, niin Jeesus sanoi että hakekaa se raha kalan suusta. Kun se kala olemme me, mutta mitä se suu voisi meissä tarkoittaa?

Olen aina ollut erittäin vihainen sellaisille seurakunnille, joille se rahan kerääminen on tärkeää. Joskus näkee kaksikin kolehtia ja puhutaan uhrilahjoista ja jossain vieläpä uhrialttarista, jossa on tämä rahan antamisen mahdollisuus.
Minä olen aina ollut sitä mieltä että jos Jumala haluaa meidän julistavan tai pitävän yllä jotain asiaa, kuten vaikkapa tämä pelastussanoma.fi sivusto, niin HÄN MYÖS KANTAA ELATUSVASTUUTA! Eikös me "olemme monin verroin tärkeämpiä kuin nuo varpuset".

Mutta sitten on se toinen puoli, kun meitä koetellaan!

Minuakin on ajettu köyhimmästä yltäkylläisyyteen ja taas alas köyhyyteen, jotta osaisin nähdä miten mikäkin on Jumalalle mahdollista. Kiitos Herralle!
Sinettisormus

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Jarmo, olen täysin samoilla linjoilla noissa edellä tuomissa asioissasi. Uskotaan ainoastaan, että Herra AUTTAA meitä.


"Lähdettyään sieltä Jeesus meni Tyroksen ja Sidonin seudulle. Siellä muuan kanaanilainen nainen, sen seudun asukas, tuli ja huusi: 'Herra, Daavidin Poika, armahda minua! Paha henki vaivaa kauheasti tytärtäni.'

Mutta hän ei vastannut naiselle mitään. Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja pyysivät: 'Tee hänelle jotakin. Hän kulkee perässämme ja huutaa.' Mutta Jeesus vastasi: 'Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten.'

Silti nainen tuli lähemmäs, heittäytyi maahan Jeesuksen eteen ja sanoi: 'Herra, auta minua!' Mutta Jeesus sanoi hänelle: 'Ei ole oikein ottaa lapsilta leipä ja heittää se koiranpenikoille.'

'Ei olekaan, Herra', vastasi nainen, 'mutta saavathan koiratkin syödä isäntänsä pöydältä putoilevia palasia.' Silloin Jeesus sanoi hänelle: 'Suuri on sinun uskosi, nainen! Tapahtukoon niin kuin tahdot.' Siitä hetkestä tytär oli terve."
Matt. 15:21-28 [kr92] [kr38]
Samuli

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Hain sinulle Jarmo rohkaisun sanaa. Ja tämä tuli. Ja ainoastaan tämä. Herra on hyvä, Hän kantaa ja Hän kuulee.

Job:
16:5 rohkaista teitä suullani ja tuottaa huojennusta huulteni lohduttelulla.
Biblia (1776)
Minä tahtoisin vahvistaa teitä suullani, ja lohduttaa huulillani.
Sinettisormus

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kristityt ihmiset eivät ole sen paremmin turvassa elämän vaatimuksilta ja kolhuilta kuin muutkaan. Raamattu kertoo esimerkiksi Jobista, joka joutui kouriintuntuvasti kohtaamaan elämän varjopuolen menettäessään kotinsa, lapsensa, vaimonsa, omaisuutensa ja lopulta myös terveytensä. Paavali taas kuvaili kokemuksiaan näin: ”Jouduimme niin suunnattomiin ja ylivoimaisiin vaikeuksiin, ettemme enää uskoneet selviävämme hengissä.” Paavali kuitenkin jatkaa: ”Me saimme tuntea olevamme kuolemaan tuomittuja, jotta emme luottaisi itseemme, vaan Jumalaan…” (2. Kor.1:8,9). Niin kauan kuin keskitymme tavoittelemaan onnea tästä maailmasta, joudumme aina vain kurottamaan pidemmälle, sysimään toisia pois edestämme ja raivaamaan itseämme näkyviin ja kunniapaikalle.
Lupa olla heikko

Jumala haluaa kuitenkin antaa meille jotain sellaista, mikä tässä maailmassa on luvatonta: luvan olla heikko. Paavali kuvailee heikkoa ihmistä särkyväksi astiaksi, jossa Jumala säilyttää kallisarvoista aarrettaan, jotta nähtäisiin tuon valtavan voiman olevan peräisin Jumalasta eikä meistä itsestämme (2. Kor. 4:7). Jumalan edessä meidän ei tarvitse olla vahvoja 10+ suoriutujia. Eli Tapahtukoon tässäkin asiassa Jumalan Tahto!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tänään tossa kattelin että mitähän mä viimeks oon kirjoitellu päivittäiselle, niin huomasin että mikäpä muu ;)
http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Paivittain.html
26.10.2016

RAHAA - RAHAA - RAHAA!!!

Kirjoitan tämän kohdennettuna "sinä"... aivan kuin syyllistäisin... en syytä sinua, äläkä tulkitse sitä niin, jos kerran et ole tähän osallinen. Mutta minä ainakin varmasti olen, joten syytän siis ainakin nyt itseäni, tai ainakin entistä itseäni, joka juoksi rahan perässä ja kehuu aina kuinka paljon olen maksanut veroja ja tehnyt töitä kuin mielipuoli. Voimme siis käyttää sanaa "sinä" kun tätä kirjoitan. Teen joka päivä taistelua myös tässä asiassa ja siksi kirjoitan sitä.. ja siksi uskon etten ole läheskään ainoa rehellinen, joka tämän helmasynnikseen joutuu lopulta tunnustamaan. Maine ja mammona tavalla tai toisella....
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

-jarmo- kirjoitti:Rauhaa Herrassa Jeesusksessa kaikille!
No onpas harmillista, että muuttivat laskutusta. Rukoillaan että saat tarvittavan summan kasaan.
Salome1972

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Ole turvallisella mielellä Jarmo. Asia järjestyy aivan varmasti!
Herran on hopeat ja kullat.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olette kyllä todella kultaisia ystäviä kaikki. Sain monta ihanaa yksityisviestiä ja erään palstalla olleen henkilön upean tarjouksen, joka veti minuut täysin sanattomaksi.

Ollilta sain jopa sanoman:
Moi,
Jarmo-veliseni, tämä asia on hoidettu jo yli 2000v sitten. Meidän osamme on elää siinä voitossa ja voittosaatossa jonka Hän on valmistanut.
Nyt sinulta siis on huolet pois, tämä asia etenee, lasku maksetaan ajallaan ja sinä jatkat sitä tärkeää työtä jota olet tehnytkin.
En palaa enää asiaan, eli "consider this done", ja nuku yösi rauhassa.
T olli
Sinettisormus

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

JUMALA YKSIN VOI !!! HALLELUJA !!! KIITOS JA KUNNIA KORKEIMMALLE!!! TÄMÄ ON HÄNEN TAHTONSA!!!
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Loistava uutinen! Herra pitää huolen työntekijöistään!

Kiitos Jeesus, että pidät meistä huolta!
Sinettisormus

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Matteus 6:24-26 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tein lyhyen jutun kiitokseksi ja opetukseksi meille kaikille tästä. Minulle ja typerälle egolleni erityisesti:
http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Paivittain.html
olli

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja olli »

Pitäkää vain katse ja ajatukset Hänessä älkääkä alkako huolestuen kurkkia tuulta ja aaltoja.

Se kun emme ole me itse joka meidät pinnalla pitää, vaan Hän nostaa, kantaa ja pelastaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Hienoa, että tämä asia on hoidettu ja Jarmo voit olla rauhassa. Tule Herra pian!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
olli

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja olli »

Nyt on tullut Nebulan laskun maksun ja tilinteon aika.

... ja jälleen näemme sen, että Hän pitää huolen. Laskuun saatiin aivan riittävästi lahjoituksia. Ja jopa reippaasti yli tarpeen.

Nyt minulla on vain pienehkö ongelma. Nimittäin, nyt laskettuani kaikki mitä tililleni oli tullut ja laitettuani oman osani; ja sitten vähennettyäni siitä tuon laskun, pelastussanoma on laskun maksamisen jälkeen vielä plussalla 402 euroa ja 2 senttiä (€402.02).

Nyt haluaisinkin kuulla ehdotuksia, mitä tuolle summalle tehdään ? Voimme maksaa Nebulalle ylimääräistä jolloin se hyvittyy seuraavan vuoden laskussa (tai oikeastaan maksaa sen kokonaan ja jää ylikin).

Toisaalta voin palauttaa ylijäämästä summia niitä maksaneille siinä suhteessa kun he ovat maksaneetkin.

Toki voimme myös avustaa niitä jotka kipeästi apua kaipaavat, mutta ketä ?

Mutta olisiko jotakin muita ehdotuksia ? Joka tapauksessa en halua pitää tililläni rahaa joka on annettu Hänen työhönsä, muuta kuin sen ajan joka on tarpeellista.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos Herra Jeesus! Sain rauhan heti kun Olli otti tämän asian hoitaakseen ja nyt on sitten tullut tällainen positiivinen ongelma.
Olis hienoa jos voisimme maksaa tätä vielä enemmän eteenpäin mutta kun nytkin se on maksettu jo vuodeksi. Pitää kysyä Nebulasta, saammeko maksaa toisenkin vuoden.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Nebulan lasku vuodelle 2017

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Nää raha-asiat on varmasti meille ns. "tosi-Jeesus-uskoville" sellainen ikävän kiusallinen asia. Sellainen raha jossa on ns. osoitelappu päällä, sitä ei oikein voi mennä muuhun hyväänkään asiaan laittamaan kuin sinne mihin se on osoitettu. Pitäs niinku pyytää kaikilta antajilta lupa jos aikoo osoittaa sen ylijäämän muualle. Paras olis siis jos tuo Nebula antais toisen vuoden, koska silloin raha menisi juuri meille kaikille hyväksi tälle palstalle.
Vastaa Viestiin