Tulta taivaastako....sattumaa, vai ei ?
- AOAOAOAOAO
- Site Admin
Re: Tulta taivaastako....sattumaa, vai ei ?
Jaakobin kirjeessä on hyvä neuvo.
Jaak.1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
Jaak.1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19
https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
- AOAOAOAOAO
- Site Admin
Kanamunia on tänäänkin tultu syötyäSanna kirjoitti: ↑Eilen, 18:23 Juu ei mielellään kastedepattia sen tietää kyllä miten siinä sitten käy, tuota yhtä jaetta vaan pohdin. Ajatteletko AO samalla kaavalla siitä PH:n laskeutumista ylösalaisin helluntaina että oli myös Jeesus?
Kuva itseasiassa oli näköjään eri mikä piti laittaa mutta tulipa keskustelua![]()
Kananmunaan liittyen ite nyt hain sitä että kananmuna on Jumala, valkuainen on Jumala ja keltuainen on Jumala. Keltuainen ei kuitenkaan ole valkuainen eikä valkuainen keltuainen.
Jos keltuainen on samalla Jeesus ja Jumala sekä valkuainen samalla Pyhä Henki ja Jumala päästään siihen eroon mistä tämä keskustelu lähti, kun väitettiin että keltuainen ja valkuainen on sama asia.
Ja vaikka keltuainen ja valkuainen on munan osia, niin tässä ei haeta sitä vrt. omat lapsemme ovat tavallaan osia meistä vaikka me ei konkreettisesti olla leikattukaan itsestämme osia heihin kiinni.
Kyllä. Pyhä Henki, joka helluntaina tuli, oli/on Jeesus.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19
ylösalaisin = yläsaliin
Noista sun kommenteista saa sen käsityksen että aika moni Raamatun jae olisi uudelleen kirjoitettava uudestaan, mitä et varmaan tarkoita joten jätän tän omalta osalta tähän.
Monta muutakin hyvää neuvoa löytyy myös Raamatusta.AOAOAOAOAO kirjoitti: ↑Eilen, 18:27 Jaakobin kirjeessä on hyvä neuvo.
Noista sun kommenteista saa sen käsityksen että aika moni Raamatun jae olisi uudelleen kirjoitettava uudestaan, mitä et varmaan tarkoita joten jätän tän omalta osalta tähän.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.
Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
- Uskon Jeesukseen
Elikkä rautavasara lyö rautanaulaa peltikattoon niin vasara on samalla paitsi rautanaula niin myös peltikatto... Vasara "lähettää" naulan, joka on samalla katto, kattoon joka taasen on samalla vasara ja kuten mainitsin, niin myös samalla naula... kuinka jatkuukaan...
Koska kaikki ovat suht samaa metallia niin siksi kaikki ovat samalla toisensa...
Uuden voimallisen opin by AO mukaan sovellettu. Helppoa mutta vaikeaa tai ainakin vaikeaa mutta helppoa ymmärtää...
Koska kaikki ovat suht samaa metallia niin siksi kaikki ovat samalla toisensa...
Uuden voimallisen opin by AO mukaan sovellettu. Helppoa mutta vaikeaa tai ainakin vaikeaa mutta helppoa ymmärtää...
AOAOAOAOAO kirjoitti: ↑Eilen, 18:05
Minulla on taloyhtiössäni useampia jehovantodistajia, ja tulen heidän kanssaan ihan hyvin juttuun. Eräänä kertana tuli ovelleni pimputtamaan jehovantodistajia, joita en tuntenut, ja muistaakseni toinen heistä kysyi, kun olimme hetken vaihtaneet mielipiteitä Jeesuksesta, että " rukoiliko Jeesus sitten itseään ? "
Toki jos viittaat siihen että Jumalaa "ei ole" siinä mielessä että Jeesus on Jumala, siis sama tyyppi joka loi maailman ja jos kutsut Hän ainoastaan Jeesukseksi niin sit ymmärrän miksi puhut Jeesuksen hengestä.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.
Shalom!
Tää voi kuulostaa nyt oudolta ja keksityltä, mutta toissa iltana poika puhui ennen nukkumaan menoa, että vuonna 2029 maahan osuu ”avaruuskivi”, jonka voimasta maapallo halkeaa ja hajoaa osiin. Ja tämä tulisi tapahtumaan nimenomaan sunnuntaina.
Se, että tämä avaruuskivi tulee ”niin pitkän ajan kuluttua” johtuu kuulemma siitä, että muuten se törmäisi toiseen ”maapalloon” eli Marsiin, koska nämä ovat niin lähekkäin. Kiven sisällä on kuulemma magneetti, joka saa räjähdyksen aikaan, en ole aivan varma tarkoittiko tämä sitä että taivaankappaleet vetovoimallaan vetävät toisiaan puoleensa ja jotenkin sain myös sellaisen käsityksen, että ”avaruuskivi” kimpoilee tai ohjautuu tai että se voisi osua jonnekin muuallekin.
Mutta joo, pojalla on ollut kaikennäköisiä räjäyttelyleikkejä, ilmeisesti muualta opittuja, joissa maapallo räjähtää, mutta tuota vuosilukua ja sunnuntaita hän ei ollut ainakaan multa kuullut, vaikka olin tän ketjun aloituksen jo lukenutkin.
Sinällään tuo vuosi 2029 sopisi Lopunajan lopun kuvioihin, koska silloin Israelin valtio on täyttänyt 80 vuotta eli mahdollisesti ns. Viikunapuun sukupolvi alkaa olla lopuillaan.
Tää voi kuulostaa nyt oudolta ja keksityltä, mutta toissa iltana poika puhui ennen nukkumaan menoa, että vuonna 2029 maahan osuu ”avaruuskivi”, jonka voimasta maapallo halkeaa ja hajoaa osiin. Ja tämä tulisi tapahtumaan nimenomaan sunnuntaina.
Se, että tämä avaruuskivi tulee ”niin pitkän ajan kuluttua” johtuu kuulemma siitä, että muuten se törmäisi toiseen ”maapalloon” eli Marsiin, koska nämä ovat niin lähekkäin. Kiven sisällä on kuulemma magneetti, joka saa räjähdyksen aikaan, en ole aivan varma tarkoittiko tämä sitä että taivaankappaleet vetovoimallaan vetävät toisiaan puoleensa ja jotenkin sain myös sellaisen käsityksen, että ”avaruuskivi” kimpoilee tai ohjautuu tai että se voisi osua jonnekin muuallekin.
Mutta joo, pojalla on ollut kaikennäköisiä räjäyttelyleikkejä, ilmeisesti muualta opittuja, joissa maapallo räjähtää, mutta tuota vuosilukua ja sunnuntaita hän ei ollut ainakaan multa kuullut, vaikka olin tän ketjun aloituksen jo lukenutkin.
Sinällään tuo vuosi 2029 sopisi Lopunajan lopun kuvioihin, koska silloin Israelin valtio on täyttänyt 80 vuotta eli mahdollisesti ns. Viikunapuun sukupolvi alkaa olla lopuillaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Jumaluudessa on useita henkiä ja kolme persoonaa. Isä, Poika, Pyhä Henki.
Meissä kuvissakin on henki, ruumis ja sielu.
Meissä uudestisyntyneissä asuu Pojan Henki eli Jeesuksen Henki.
Isä on Poikaa korkeampi ja Poika on Henkeä korkeampi sisäisessä hierarkiassa vaikka He ovatkin Yksi.
Jeesus Kristus on SE Luoja, Jumala.
En itse tykkää käyttää termiä Kolminaisuus, Trinity, siihen liittyvistä katolilaisista vääristä sävyistä johtuen, vaan käytän termiä Godhead eli Jumaluus. Hän on kolmiyhteinen, Seitsenhenkinen, kolme persoonaa käsittävä Suvereeni.
En, enkä emme osaa tomumajoina oikein hyvin selittää Tekijäämme ja niin on hyvä tässä ajassa.
Kaksi luotua, muurahainen ja ihminen. Muurahainen ei osaa selittää ihmisen olemusta. Kuinka paljon suurempi onkaan vielä ero Luojan ja luodun välillä kuin on kahden luodun välillä.
Taivaassa näemme sitten kasvoista kasvoihin, emme näe Isää Jumalaa istumassa Valtaistuimella, vaan näemme Jeesuksen Kristuksen istumassa Valtaistuimella. Isä on Hänessä, Henki on Hänessä, Hän on SE Nimeltään Minä Olen.
Tule, Abba, Isä, Jumalani Jeesus Kristus
Ilm 3:1 "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
Gal 4:6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
Meissä kuvissakin on henki, ruumis ja sielu.
Meissä uudestisyntyneissä asuu Pojan Henki eli Jeesuksen Henki.
Isä on Poikaa korkeampi ja Poika on Henkeä korkeampi sisäisessä hierarkiassa vaikka He ovatkin Yksi.
Jeesus Kristus on SE Luoja, Jumala.
En itse tykkää käyttää termiä Kolminaisuus, Trinity, siihen liittyvistä katolilaisista vääristä sävyistä johtuen, vaan käytän termiä Godhead eli Jumaluus. Hän on kolmiyhteinen, Seitsenhenkinen, kolme persoonaa käsittävä Suvereeni.
En, enkä emme osaa tomumajoina oikein hyvin selittää Tekijäämme ja niin on hyvä tässä ajassa.
Kaksi luotua, muurahainen ja ihminen. Muurahainen ei osaa selittää ihmisen olemusta. Kuinka paljon suurempi onkaan vielä ero Luojan ja luodun välillä kuin on kahden luodun välillä.
Taivaassa näemme sitten kasvoista kasvoihin, emme näe Isää Jumalaa istumassa Valtaistuimella, vaan näemme Jeesuksen Kristuksen istumassa Valtaistuimella. Isä on Hänessä, Henki on Hänessä, Hän on SE Nimeltään Minä Olen.
Tule, Abba, Isä, Jumalani Jeesus Kristus
Ilm 3:1 "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
Gal 4:6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
- Uskon Jeesukseen
Voisikos "Poikansa Henki" olla nimenomaan Pyhä Henki, joka kyyhkysen tavoin tuli Jeesuksen työtoveriksi hänen mennessään kasteelle... Poikansa kanssa ollut Henki... koska kuitenkin puhutaan Pyhällä Hengellä täyttymisestä... Jumalan sanassa kysytään että saitteko Pyhän Hengen kun tulitte uskoon...
Jos kyseessä olisi ensinnäkin Pojan eli Jeesuksen "oma" Henki, jonka Jumala lähettäisi sydämiimme ja olisi sitten vielä Pyhä Henki, jolla uskovat "täyttyisivät" niin silloinhan uskovat saisivat kaksi "jumaluuden" henkeä... tms. jne. yms...
Elikkä voitaisiinko ymmärtää, että tuossa jakeessa puhutaan Pojan [työtoverina olleen Pyhän] Hengen lähettämisestä...
Voisikos "Poikansa Henki" olla nimenomaan Pyhä Henki, joka kyyhkysen tavoin tuli Jeesuksen työtoveriksi hänen mennessään kasteelle... Poikansa kanssa ollut Henki... koska kuitenkin puhutaan Pyhällä Hengellä täyttymisestä... Jumalan sanassa kysytään että saitteko Pyhän Hengen kun tulitte uskoon...
Jos kyseessä olisi ensinnäkin Pojan eli Jeesuksen "oma" Henki, jonka Jumala lähettäisi sydämiimme ja olisi sitten vielä Pyhä Henki, jolla uskovat "täyttyisivät" niin silloinhan uskovat saisivat kaksi "jumaluuden" henkeä... tms. jne. yms...
Elikkä voitaisiinko ymmärtää, että tuossa jakeessa puhutaan Pojan [työtoverina olleen Pyhän] Hengen lähettämisestä...
Viimeksi muokannut Uskon Jeesukseen, 05 Joulu 2025, 09:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pohdin Jumaluutta aika usein.
Se tuntuu hyvältä sydämessä ja aivoissa.
Se tuntuu hyvältä sydämessä ja aivoissa.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
- Uskon Jeesukseen
Mitä silmät ei nää sen sydän ymmärtää...
Juha Tapio – Mitä Silmät Ei Nää Lyrics
Mitä silmät ei nää. Sen sydän ymmärtää. Totuutta etsii kestävää. Ehkä tänään, ehkä tänään.
jne.
Mitä silmät ei nää. Sen sydän ymmärtää. Totuutta etsii kestävää. Ehkä tänään, ehkä tänään.
jne.
Ketjussa joku mainitsi, että lähettikö Jeesus itse Itsensä? Kyllä meidän vinkkelistämme katsoen lähetti.Uskon Jeesukseen kirjoitti: ↑Tänään, 09:46 Gal 4:6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
Elikkä voitaisiinko ymmärtää, että tuossa jakeessa puhutaan Pojan [työtoverina olleen Pyhän] Hengen lähettämisestä...![]()
Joh 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
He ovat Yksi. Jumaluuden sisäisessä hierarkiassa kuten perhehierarkiassakin, Isä on korkeampi Poikaa ja Poika on korkeampi Henkeä, kuten poika on korkeampi palvelevaa henkilöä maallisessa regimentissä. Silti kaikki, isä, poika ja palvelusväki kuuluvat samaan talouteen.
Mutta kuten sanoin, luodun pohdinnat ovat luodun pohdintoja.
Hyvä biisiUskon Jeesukseen kirjoitti: ↑Tänään, 09:52 Mitä silmät ei nää sen sydän ymmärtää...
jne.