Viimeinen toivo

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Roope83

Re: Viimeinen toivo

Viesti Kirjoittaja Roope83 »

Sanna kirjoitti: 06 Tammi 2025, 11:02
Roope83 kirjoitti: 05 Tammi 2025, 17:40 Miksi jaksaa itkeä 40-vuotiaana miehenä itsensä uneen, kun maailma haluaa sinut polkea? Teen työtä niskalimassa ja hoidan vapaaehtoista välityöjärjestelyä, mutta silti ei vaan pärjää. Kuluttajahinnat ja vuokrat ovat nousseet niin paljon, ettei pysty elämään. Rukoilen, että edes joku minulle soittaisi tai antaisi halauksen. Yksin ei ole ihmisellä hyvä olla, miksi enää jaksaa ?

arto8331@gmail.com

Sori, että huomasin tämän vasta nyt.

Kun pyydät Jeesusta sydämeesi asumaan ja samalla syntisi anteeksi, [kaikki me olemme syntisiä emmekä synnittömiksi tule] Hän tulee ja antaa sinulle rauhan.
Jeesus ei jätä eikä hylkää. Kun uskot tuon koko tilanteesi Jeesukselle, Hän hoitaa sinut kyllä siitä kuiville. Se ei tarkoita maallista menestystä ja kunniaa, mutta varmasti helpotuksen rahatilanteeseen ja yksinäisyyteen kun annat kaikki ohjat Hänelle.

Voit luottaa, että kuin ihmeen kaupalla, Hänelle on kaikki mahdollista. Ei ole sellaista tilannetta missä Hän ei voisi tai haluaisi auttaa.

Ja sulla on Jeesus ja meidät. Sä nouset vielä tosta suosta ylös sillä Jumalalla on sinua kohtaan hyvä tahto 🩷
Roope83 kirjoitti: 06 Tammi 2025, 09:24 Olen koittanut Tampereella mennä seurakuntiin mukaan ja käynytkin istumassa. Tunnen itsehäpeää kuitenkin niin voimakkaasti että on todella vaikea olla suurissa ihmisjoukoissa. Inhottava olo vain, en tiedä mistä se tulee eikä oikein lääkäritkään osaa enää auttaa. Olenkohan sisältä riivattu vai mikä minua vaivaa, en osaa sanoa
Itse en ainakaan tuosta ole päässyt pois ja veikkaampa, että moni muukin kärsii samasta tilanteesta. Kaikkia seurakuntia ei koe kodikseen ja hyvässäkin paikassa voi silti tuntea itsensä orvoksi ja ihmiset eivät tule kohtaamaan ja ottamaan joukkoonsa. Pinnallinen "diipa daapa" ja penkkiin yksin jääminen antaa viholliselle sauman tulla härkkimään, että et sinä tänne sovi ja kuulu.

Seurakunnat on täynnä enemmän ja vähemmän rikkinäisiä ihmisiä ja siksi pitäisi luottaa vaan siihen, miten Jeesus voi toimia seurakunnan kautta sillä aina se rakkaus ei ihmisissä toteudu.

Roope83 kirjoitti: 06 Tammi 2025, 10:04 Välillä rukoilen että pääsisin pois Tampereen keskustasta jonnekkin syrjäiseen pienempään paikkakuntaan asumaan. Etätyöni tämän kyllä mahdollistaisi mutta vaikeaa on. Esimerkiksi vaikka kaikki entiset vuokranantajat suosittelevat, en käytä päihteitä ja arvostan toisen omaisuutta estävät luottotiedot asunnon saamisen. lisäksi olen myynyt kaikki huonekalut, astiat, irtaimistot, vaatteet pois että selviän seuraavan kuukauden. Nyt ei ole enää mitään muuta kuin mawennus, yksinäisyys, toivo jumalasta. Hyvänä kuitenkin se että taloudellinen taakka on ohitse tammikuussa 2026, mutta tuonne saakka on vielä yksi pitkä vuosi matkaa.
Voit jättää tuonkin asian Jeesukselle. Luulen että Nokia/Ylöjärvi akseli on halvempi, sekä monet muut pikkukunnat ympärillä. Ehkäpä tuo homeinen talo ei ollut tarkoitettu teille. Ehkä Jumalalla on osoittaa sinulle/teille parempi paikka. Vuosi on todella lyhyt aika Jumalalle elättää sinua, eikä se elatus siihenkään lopu.

Sulla tosiaan on viimeinen toivo ja se on Jeesus, mutta se riittää. Hän on ainoa joka sinua voi kokonaisvaltaisesti auttaa.

Masennus ja kaikenlainen tunne, että mitään ei ole enää tehtävissä, tulee viholliselta. Uskon ja koen, että olet nyt merkittävän kynnyksen edessä, Jumala on nähnyt hätäsi ja apu on tulossa. Siksi vihollinen tekee kaikkensa hiekottaakseen sinun matkasi nyt. Se haluaa että epäonnistut ja tuhoudut, mutta se on pelkkä rienaaja ja suunsoittaja.

Mulla vois olla sulle pari kirjaa mitkä vois opettaa mikä kaikki Jumalalle on mahdollista, jos kiinnostaa. Ja muutenkin laitan sulle yv:tä 😘
Hei

Kiitos kyllä nämä kirjat voisi kiinnostaa. Saisin ainakin ajatuksia pois. Tänään ollut päivä etten ole päässyt ulos liikkumaan kun ahdistus ollut niin suuri. Terapiassa kävin pari viikkoa sitten, kommentti oli aika jäätävä terapeutilta. Lopeta ahdistus ja murheitten miettiminen, mieti jotain muuta. Silloin päätin että terapia ei ole kyllä minulle, en koskaan sieltä kovin hyvin apua ole saanut.

Luulen että nyt on korkeammat voimat pelissä minua vastaan
Tuija

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Joskus kun Jumala alkaa tekemään muutosta ihmisessä, Hän joutuu muuttamaan ihmisen koko elämän. Poistaa se entinen, joka ei kuulu siihen uuteen joka on tulossa. Meidät astioina puhdistetaan ja Jumala kouluttaa meitä siihen johonkin uuteen josta emme osaa edes kuvitella tai haaveilla. Jumala luo edelleen uutta ja näin voi uudistaa myös meitä.
Roope83

Viesti Kirjoittaja Roope83 »

Rakas Jumala, kiitos viikonlopusta. Vahvista minut, ettei synkkyys vie mieltäni. Täytä sydämeni toivolla, rauhalla ja ilolla. Aamen.
Tuija

Kiitos Jeesus että laitat tänäänkin enkelisi kulkemaan meidän edellämme mihin menemmekään ja mitkä asiat tulevat vastaamme. Edetessämme Sinun vartiossa ja suojissa, ympärillämme on kuin valokehä joka säteilee meissä ja kaikki pahuus ja pimeys joutuu väistymään tieltämme ja tilalle tulee Sinun iloa ja Rakkautta, jota kukaan ei voi olla huomaamatta. Se tarttuu niihin joka synkkyyttä kantaa sydämessään! Kiitos että annat lohtua ja rauhaa elämään, ei sitä mitä maailma antaa vaan Sinun rauhaasi. Kiitos Jeesus että saamme olla Sinun valoinasi tässä jo hyvin pimeässä maailmassa. Kiitos läsnäolosta joka hetki kanssamme!
Amen 🙏👑
Viimeksi muokannut Tuija, 10 Tammi 2025, 08:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuija

Psalmi 34:19 Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.
34:20 Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista.

Ihana lupaus että Herra on lähellä niitä joilla on särjetty sydän ja murtunut mieli.
Hän on kaikkea ylpeyttä ja kerskailevaa mieltä vastaan. Nöyrässä sydämessä asuu myös Jeesuksen sydän. Iloitaan siitä!
Vastaa Viestiin