Jumalan johdatuksessa 3

Tuija

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Löysin tämän Raamatun tekstin sopivaksi tuohon kuvaan:

Kun katsot peilistä itseäsi, näet omat kasvosi. Millaiset ovat Jumalan kasvot?

Raamatunteksti
”Kaikissa heidän ahdistuksissansa oli hänelläkin ahdistus, ja hänen kasvojensa enkeli vapahti heidät. Rakkaudessaan ja sääliväisyydessään hän lunasti heidät, nosti heitä ja kantoi heitä kaikkina muinaisina päivinä.” (Jes. 63:9 vuoden 1938 Kirkkoraamattu)

Ajatus
Ihminen etsii Jumalan kasvoja samalla tavalla kuin pieni lapsi etsii isän tai äidin kasvoja. Lapsi ilahtuu vanhemman hyväksyvästä katseesta. Miten voisin nähdä Jumalan kasvot?

Vanha raamatunkäännös on säilyttänyt harvinaisen ilmaisun ”hänen kasvojensa enkeli”. Uudemmassa puhutaan vain ”hänen kasvojensa kirkkaudesta”. Olipa käännös kumpi tahansa, Jumalan kirkkaus on paljastanut itsensä meille Uuden testamentin lehdillä. Avaan Raamatun ja luen evankeliumeja. Siellä Jumala puhuu ja minä kuulen hänen äänensä.

”Hänen kasvojensa enkeli” on Kristus itse. Kristuksen kärsivät kasvot ja Jumalan rakastavat ja hyväksyvät kasvot. Ne yhtyvät ristillä.

Rukous
Pyhä kolmiyhteinen Jumala, näytä minulle kasvosi. Avaa minulle ristisi salaisuus. Aamen. 🙏
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuija

Ajattelin että tätä en jaa enkä laita blogiin mutta tuo Raamatun teksti sai minut toisiin ajatuksiin .. koin tärkeäksi.
Tuija

Aamulla rukouksen jälkeen näin pasuunoiden/ trumpettien soivan. Ne oli siinä rivissä edessäni.. en ole varma monta niitä oli mutta ainakin 5 ...
Ilmestyskirja 8 ja 9 niistä ainakin kertoo. Herra armahda omasi 🙏👑✝️
Tuija

Tänään sain rukouksen jälkeen komean kuvan. Noita sormuksia olen saanut ja nähnyt jos monenlaisia. Ne on ollut aina naisten arvo sormuksia. Mutta tänään... Tänään tuo sormus oli todella komea ja kuninkaallinen miesten sormus. Tuo kanta osa oli kapea ja soikea ja aika korkea se myös oli. Sen kivi oli kauniin harmaa ja sen kaiken yläpuolella, siinä kannassa oli kuninkaan kruunu 👑. Kiitos Jeesus! Eilen oli nuo pasuunat ja Tänään sinä kuin sinetöit kaiken tuolla sormuksella. Mietin oliko tuo juuri Yljän sormus! Niin haluan uskoa.
Maranata!
Amen 🙏👑✝️
Tuija

Haaveita ..

... Minä tässä eräänä päivänä mietin, kun minulta tässä vähän aika sitten kysyttiin onko minulla jotain josta olisin haaveillut saavani. Vastasin siihen ettei ..
Mutta muistui mieleen että on jotain josta olen vuosia haaveillut .. eli tuollainen pieni kirkko on ollut haaveni jo vuosia.
Tiedän että se jää rakentamatta, mutta oleellisinta on se että se on rakennettu sydämeen ja siellä saan kammiossa olla Herrani kanssa,rukouksessa ja ylistyksessä ja kiitoksessa ... 💓✝️🙏

Suomen pienin kivikirkko

https://youtu.be/l0kffjufay4?si=W1uAfys73gNeyWqY

Voisi sen verran olla kokoa että voisi pieniä kotikokouksia tuollaisessa pitää ... ja hiljentyä kynttilän valossa Herran eteen.
Pieni mutta kuitenkin niin suuri haave.
Tuija

Jes.43: 18. Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.
19. Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.
20. Minua kunnioittavat metsän eläimet, aavikkosudet ja kamelikurjet, koska minä johdan vedet korpeen, virrat erämaahan, antaakseni kansani, minun valittuni, juoda.
21. Kansa, jonka minä olen itselleni valmistanut, on julistava minun kiitostani.

Eilen aamuna näin kaksi kuvaa joita jäin miettimään. Unohdin hetkeksi mikä tuo ensimmäinen kuva oli ja tänään sen sain muistaa uudelleen.
Niin kuvan jossa oli nuoria taimia. Ne olivat kauniin vihreitä, niissä oli pyöreät lehdet. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

Sitten näin kuvan jostakin kylästä tai kaupungista. Se kuva näytti ensin valoisalle, mutta kohta kuva muuttui kun oikeasta alakulmasta alkoi tulenlieskat niellä tuota kuvaa, kuin valokuvaa ...

Kuva kuin poltettiin pois. Se oli vanhaa, edes mennyttä. Tuo kaupunki ehkä kuvasti maailmaa, mutta koin että Jumala kuluttaa sen pois. Uusi on tuleva tilalle ja se on jo taimella. Uusi on jo näkyvissä ja vanha on poistettava ja tehtävä uudelle sijaa.

Jes.42:17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Tuija

Minun täytyy kertoa ihana eilen aamuinen näkyni rukouksen jälkeen. Näin kaksi kuvaa:
Ensin näin valkoisen kyyhkysen ilmassa edessäni. Tiesin sen Pyhän Hengen kyyhkyksi ja iloitsin siitä. Sitten tuli toinen kuva: näin mieheni siinä vanha metsästys puku yllään. Se on jo tosi vanha ja paikattu moneen kertaan. Vihreä puku, kohta kuva muuttui. Mieheni oli siinä edelleen, mutta kantoi kämmenellään aivan uutta pientä vauvaa kapaloissaan. Tuo kapalo vauvan ympärillä oli vihreä ja metsästyskuvioinen. Siitä tiesin että mieheni oli syntynyt uudestaan jota hänen vanha minä kannatteli.
Kiitos Jeesus tämän otan ilolla vastaan. Kerroin miehelleni tuon ja mies sanoi ettei tuo ole mahdollista, minun pitäisi ensin kuolla. Sanoin: Niinpä, sinun vanha minä kuolee ja tuo uusi syntyy tilalle.
Amen 💓🙏✝️
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuija kirjoitti: 08 Elo 2024, 17:17 Minun täytyy kertoa ihana eilen aamuinen näkyni rukouksen jälkeen. Näin kaksi kuvaa:
Ensin näin valkoisen kyyhkysen ilmassa edessäni. Tiesin sen Pyhän Hengen kyyhkyksi ja iloitsin siitä. Sitten tuli toinen kuva: näin mieheni siinä vanha metsästys puku yllään. Se on jo tosi vanha ja paikattu moneen kertaan. Vihreä puku, kohta kuva muuttui. Mieheni oli siinä edelleen, mutta kantoi kämmenellään aivan uutta pientä vauvaa kapaloissaan. Tuo kapalo vauvan ympärillä oli vihreä ja metsästyskuvioinen. Siitä tiesin että mieheni oli syntynyt uudestaan jota hänen vanha minä kannatteli.
Kiitos Jeesus tämän otan ilolla vastaan. Kerroin miehelleni tuon ja mies sanoi ettei tuo ole mahdollista, minun pitäisi ensin kuolla. Sanoin: Niinpä, sinun vanha minä kuolee ja tuo uusi syntyy tilalle.
Amen 💓🙏✝️
Olipa hieno näky, ja ymmärrettävä. :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Mahtavaa 🙏🩷
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Eero
Viesti:

Aamen! Uusi puku yllä!

Tuija

Amen Eero! Pyhän Hengen valkoinen kyyhky laskeutuu ylle ja uusi puhkeaa ja tapahtuu! Juuri niin kuin AO sanoi, hyvin selkeä sanoma/ näky: Uusi puku. Uusi elämä imeväis ikäisenä. !!!
Halleluja! Kiitos Jeesus!
Sanna
Site Admin

"Mies* tulee uskoon"

Kunnia Herralle! Josko saisimme porukalla kastaa, siinä teidän lammessa 🙏

* nimi piilotettu

Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Tuija

Amen Sanna! Sinä tunnetkin mieheni. Minulla kävi samalla hiljaisessa mielessä. Kunhan joskus siihen vaiheeseen pääsee. Mutta Jumalan teot on ihmeelliset. Kun Hän alkaa vaikuttaa ... Niin se on menoa!!!
Sanna
Site Admin

Juu kaikki ajallaan 🙏 Muistan kun kerroit lammesta ja miten miehesi on siihen osallistunut ja kuinka huikeeta olis Jumalalta käyttää lampea miehesikin elämässä. Ja joo, se on menoa sitten, kun Jumala laittaa ison vaihteen päälle 😅

Tuija

AAAAAAAMEN!!!!
Eero
Viesti:

Mullekin tuli mieleen, että oot Tuija puhunut, että asutte veden äärellä. Ties josko sinne teille tulisi joskus oikein kastettavien virta!

Tuija

Amen Eero! Kunhan tuo isäntä saa sen kunnon Hengen tujauksen ja taivaallisen kasteen.
Odotan täällä innoissa ja mielenkiinnolla kuinka tuo tapahtuu ja ilmenee?
Miehelläni on kyllä pientä uskoa mutta ei uskalla sitä tunnustaa.
Tuija

Monia vuosia sitten, olimme silloin vielä nuoria, näin sarjakuvamaisen unen/ näyn miehestäni. Hän juoksi siinä metsästyspuku yllään ja kivääri selässä jotain katua pitkin pakoon. Välillä vilkaisi taakseen mitä takaa tulee? Häntä jahtasi jokin valtava musta pallo/ kivi? Se vyöryi kovaa vauhtia häntä kohden.

Silloin jo kerroin hänelle tuosta ja sanoin että noita asioita on vaikea paeta. Jumala tahtoo että mies selvittää ne oli ne mitä tahansa. Ne tulevat seuraamaan eikö vapautta niistä ole. Hän taistelee siinä Jumalaa vastaan.

Nyt kun kaikki on annettu anteeksi ja viime kesän Rakkaus teema teki sen täydelliseksi, on tapahtunut valtava muutos, ja se muutos alkoi heti. Jumala sanoi minulle kahdesti: " Sano, minä rakastan sinua". Lopulta tein sen kuuliaisena ja mikä muutos tapahtuikaan. Olen sitä mieheni jälkee jakanut sitä muillekkin ja koskaan ei ole tapahtunut mitään pahaa, päin vastoin, jotkut ovat alkaneet oikein itkeä ja kiitosta on aina tullut. Joka kerta mietin uskallanko sanoa, mutta sitten sanon kuitenkin, eikä ole ollut vastustusta
Anteeksianto ei ole mitään jos siinä ei ole mukana Rakkaus.
Se oli vuosien pakojuoksua sitä pimeyttä vastaan. Mutta nyt kaikki muuttuu ja uusi tulee tilalle.

Me käytämme liian vähän sanaa: Rakkaus. Sen erimuodoissa. Ja monasti sitä on vaikea ottaa myös vastaan, kun tahdotaan esittää jotain muuta kuin Jumalan luotuina olemme.
Ottakaa tuo Rakkaus sana käyttöön jokaiseen päivään. Se on tämän pelon aikakautena vahvin sana ja voima pelkoa vastaan. Miksi? = Koska Jumala on RAKKAUS! EI OLE MITÄÄN VAHVEMPAA.
Ella

Viesti Kirjoittaja Ella »

Usko Toivo ja Rakkaus! Suurin niistä on RAKKAUS.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Vastaa Viestiin